Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Flere som føler seg TUNGE?

 

Jeg kan rett og slett ikke forstå hvordan dere får det til dere som trener? Magen min har plutselig poppet ut selv om jeg bare er 11+1, og jeg føler meg stinn og blir andpusten bare av å gå tur.

 

Fotballfrue jogget til uke 38 liksom. Jeg er ikke engang tre måneder og holder på å dø av en liten tur NÅ!!??

Jeg er 16+0 i dag, og jeg har hatt det sånn noen uker. Det er helt grusomt, men jeg prøver så godt jeg kan å gjøre mitt beste i forhold til å være litt sporty vær dag.

Har gått turer, og syklet men, det skal INGENTING til før jeg hiver etter pusten eller får melkesyre i bena. Var ikke sånn før jeg ble gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er 15 uker i dag :)

I morgen blir det jordmor-time for 2x. Gleder meg til å høre hjertelyden.

Magen viser godt på meg, men venter nr 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere som føler seg TUNGE?

Jeg kan rett og slett ikke forstå hvordan dere får det til dere som trener? Magen min har plutselig poppet ut selv om jeg bare er 11+1, og jeg føler meg stinn og blir andpusten bare av å gå tur.

Fotballfrue jogget til uke 38 liksom. Jeg er ikke engang tre måneder og holder på å dø av en liten tur NÅ!!??

Jeg er 16+0 i dag, og jeg har hatt det sånn noen uker. Det er helt grusomt, men jeg prøver så godt jeg kan å gjøre mitt beste i forhold til å være litt sporty vær dag.

Har gått turer, og syklet men, det skal INGENTING til før jeg hiver etter pusten eller får melkesyre i bena. Var ikke sånn før jeg ble gravid!

 

Kjenner det går trått her og, akutt dårlig form.. Har gangsperr i lårene hver dag! Og jeg gjør ikke noe annerledes enn før graviditeten. Pussig med den gangsperren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp, jeg skal også på Ahus - hvor lenge har du ventet? Legen min sendte søknad da jeg var i uke 7, og jeg har ennå ikke hørt noe. Ringte dem her om dagen, og da sa de at de hadde sendt brev til meg 5. mars, men det har jeg fremdeles ikke fått. Kanskje det har vært noe kluss med posten der. Om jeg ikke har fått mitt brev innen fredag ringer jeg dem igjen - fikk jo vite hvilken dato de har satt opp OUL, og det er selvfølgelig når jeg er på ferie, så må uansett booke om.

Legen sendte inn for 1 1/2 uke siden. Er SÅ spent!

Håper vi får vite "fargen" for da skal ho mor gå amokk! Lille må jo få nye egne klær og div selv om det er mye å arve fra søstera om det er jente. Og om det er gutt må han jo få alt nytt. Hehe.

Er også litt utstyr jeg må ha (f.eks. gulpekluter) og har funnet fine, men til gutt eller jente.

 

Men mest av alt vil jeg vite at alt er bra med lille frø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da tar det sikkert litt tid, men det er bare å ringe dem altså!

 

Skal som nevnt på første UL i dag (11+6), har jo gledet meg sååå lenge, men nå er jeg litt smånervøs, kjenner jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da tar det sikkert litt tid, men det er bare å ringe dem altså!

 

Skal som nevnt på første UL i dag (11+6), har jo gledet meg sååå lenge, men nå er jeg litt smånervøs, kjenner jeg. :sjenert:

Masse lykke til!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, der kom babybulken!! 💗Titter nå ned i navelen når jeg ligger.... en håndfull mage. Trening er heller ikke innafor hos meg, prøver litt pilates øvelser, men det blir med det!

Lykke til med ul kjøttmeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg 12 fullgåtte uker! Feirer dagen i sengen med dundrende hodepine og kvalme. Var ute og spiste med kollegaer i går, var så trøtt etterpå at jeg sovnet før 21.30, og det kjentes likevel ut som jeg hadde vært på skikkelig fylla da jeg skulle stå opp å gå på jobb i morges. Må bare tilføye at jeg selvfølgelig ikke har rørt alkohol! Rimelig rystet over hvor lite aktivitet jeg tåler før jeg er helt utslått etterpå. Etter tre forsøk på å stå opp og en dusj, måtte jeg bare kapitulere tilbake til sengen og melde fra om at jeg ikke kunne komme på jobb. 

 

Får bare innstille meg på et fortsatt meget lavt tempo på livet en stund til framover! Altså ikke noe jogging fram til uke 38 med andre ord :laugh:  Vi er laget av forskjellige stoffer jeg og Fotballfrue. Kanskje vi til og med kommer fra forskjellige planeter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter, og det gikk selvfølgelig helt fint også. Så en liten krabat på ca 5 cm som stupte kråke og bokset når gynekologen klemte på magen. :strix: Puls på rett under 170, normal nakkefold og alt på rett plass.

Edit: Ble beregnet til 11+5, og jeg har jo selv ment 11+6, så da har jeg rimelig kontroll på denne kroppen, ja. :)

Endret av Kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten innkalling til ordinær UL i dag. Litt ovverrasket over hvor raskt det gikk. Var på første kontroll i forrige uke.

 

Fikk dato for UL den 25.04. så det er litt ventetid  :sprettoy:  Da er jeg akkurat 18 fullgåtte uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ultralyd hos Millie på familieklinikken neste fredag da er jeg 14+1 og får sannsynligvis vite kjønn og se om alt er brå inni der. Ellers går dagene i ett her.. Jeg har dessverre ikke tid til å ikke ha energi jeg har en svært aktiv liten gutt på snart 8 mnd. Som krabber, står og går bortover mens han holder seg. Så jeg har vært ute HVER dag for å finne på noe med han, barnepass på elixia, lekeland, svømming you name it... blir sinnsyk å ha han hjemme og må bare si nei, og ta han bort fra bord og sånt, så da er det bedre å bare komme seg ut så han kan leke mens mamma har god samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spent på når jeg får oul, siden jeg er i uke 18 midt i påsken, og da er vi på tur. Men kan ikke tenke meg at jeg får time da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt forskjellig fra sykehus til sykehus når oul er. Noen har vel i uke 19 også. Mener jeg var 19/20 forrige gang.

 

Idag er det 3 uker til min oul :) gleder meg.

 

Har hatt "dilla" på appelsiner denne gangen. Nå fikk jeg plutselig lust på appelsinjuice også. Har også fått daglig lyst på tomatsalat med rødløk og vinaigrette. Det er godt der er sunne ting jeg har lyst på.

Har en forskjærlighet for potetgull også, men ikke så mye nå for tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Appelsinjuice bøttes ned her også. :ler: Har generelt lyst på syrlige ting. Salt lakris er også en vinner, nå går jeg bare og gleder meg til ferie i mai, da skal jeg kjøpe en stor boks med pingviner på taxfree!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en knapp på appelsinjuice!! Er ikke så glad i det til vanlig, men nå er det bare utrolig godt !!! frisk og god smak!!! Ellers er det tyrkiskpepper drops som går ned på høykant.

3 uker til oul gleder meg! 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg eser ut. Hadde for så vidt fikset den, hadde det ikke vært for at så mye legger seg i ansiktet. Går på prednisolon også, et kortison-preparat. Dette hjelper ikke akkurat.

 

Og jeg er sulten HELE tiden. Trenger egentlig ikke å legge på meg mer enn et par kilo, men i natt måtte jeg opp og spise fire knekkebrød. Alt annet er uaktuelt. Er kvalm når jeg er sulten.

 

Hvordan klarer tynne spirer seg? Slike som i utgangspunktet veier 50 kilo og kanskje trenger 20 - og så går de opp 10 totalt. Jeg forstår det bare ikke.

 

På vei til Oslo med mannen. Jeg er sur og grinete, har lyst til å gjemme meg for verden og bare sitte på hotellrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å gjemme seg for lulle369! Vær stolt! Prednisolon er noe ordentlig fælt for alt annet enn det man tar det for!! Og vet du, om det hjelper er jeg i norm tilstand 61 kg... MEN legger glatt på meg opptil 23 kg i svskapene!!! Så opp med hodet! Du er FLOTT akkurat som du er! 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min idealvekt er 53 kilo, men gikk opp 30 da jeg var gravid sist - uten å få premie engang :( Hadde et utgangspunkt på 63 denne gangen.

 

Men takk for trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt sikkert mye finere enn du ser for deg Lulle! Det er vi sikkert alle sammen  :fnise:

 

Gikk opp 33 kilo sist  :laugh:  fra 62 til 95kg!!! Men 10 kg var vann som samlet seg de siste to-tre ukene i sommervarmen. Var tilbake på idealvekten på 62 i løpet av permisjonen. Hadde en storspiser, så ammingen fikset det meste. Også var det veldig deilig å være i aktivitet når bekkeløsning og magen ikke var i veien for det lengre, så det ordnet resten.

 

Jeg har jo vært nærmest inaktiv fram til nå denne gangen på grunn av kvalme og kranglete bekken, så her har det nok kommet noen kilo allerede. Men jeg skal kose meg med digre fordeler og en skikkelig Nicki Minaj-rumpe! Jeg er i utgangspunktet en som trener 2-3 ganger i uka, og liker godt å være i aktivitet, så jeg vet at det kommer til å gå seg til. Fitness-dronning skal jeg heller bli når unga flytter ut :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo!

Mannfolket kom inn døra nettopp med en stor konfelutt fra AHUS til meg.

Hihihi! Fått time rett over påske. Da er jeg 19+1.

 

Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, 12+1 i dag, og kan endelig joine dere i 2.trimester!! :D Andre med termin 28.september? Ang. vekt, så har jeg allerede optt opp 3 kg. Buksene strammer og de på jobben kunne visst se det på ansiktet mitt. Sist svangerskap gikk jeg opp kun 9kg totalt, så dette er litt nytt for meg. Får vel bare forberede meg på større kropp denne gangen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snek meg til en ex ul i dag jeg.... Fikk time på fem min, grunnet avbest!!! Yeeeei !

Og der ei nydelig lita tulle!! ( iallefall 90% sikker!) og vanvittig akrobatisk og aktiv! Hun trakk tilogmed pusten når vi tittet, så her er det fullt igang med å trene lunger gitt!!! Forelsket💗💗💗!! Satt meg fra frem fra 14+ 4 til 15+0!! God start på helgen!!

Og god helg til dere damer og magene😊💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjedde det ikkeno med vekten før andre måneden, og der lå det plutselig 3 kg ekstra på kroppen! Har heldigvis blitt der og ikke lagt på meg noe mer..

 

I de andre svangerskapene la jeg på meg 11 kg, men var godt polstret fra før.. Polstret nå også, men ikke så gale som de andre graviditetene.

Håper jeg holder det under 80 kg denne gangen, for her renner ikke kiloene akkurat av etter fødsel, kun 7 kg direkte etter fødsel, resten har jeg måttet slite av, hvor jeg gleder meg til det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske overvektig, og har som mål å ikke gå opp for mye. Til nå har jeg kutta ut snop, og derfor gått ned 2 kilo. Slanker meg absolutt ikke, og passer på å få i meg nok næring. Spørs om det kanskje kommer noen kilo når babyen begynner å vokse skikkelig. Jeg tar det hele litt med ro. 

 

Nå har vi fortalt nyheten til hele familien (unntatt en svigersøster som får vite det imorgen). Alle tok det så fint! Jeg er skikkelig glad for alle de ekte gode gratulasjonene og tårene som kom når vi delte nyheten. Det gjør godt å vite at babyen er ønkset av flere enn bare oss :)

 

14+4 nå, men har enda ikke vært på første legekontroll, og dermed heller ikke fått henvisning til OUL. Tirsdag har i time, da er jeg 15 uker. Håper bare det er tidsnok til å få time til UL da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mange som sa, at dere orker!, når vi fortalte det. Ikke mange gratulasjoner.. Venter nr 3..

 

Når mini kommer har vi 3 barn under 6 år. Ville gjerne ha de tette slik at de får tette søskenforhold, siden jeg selv er attpåklatt.

 

Ble nesten motløs selv av alle reaksjonene, men vi er jo allerede i småbarnsmodusen, så tror dette går veldig fint!

 

Ellers snakker alle om denne jenten som skal komme,siden vi har 2 gutter fra før, må ærlig si at jeg ikke er så opptatt av kjønn. Er litt lei av å forsvare meg med at det ikke er derfor vi venter nr 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...