Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Det er mange "hverdagsidioter" der ute, Vaskedama. Har lært at det ofte er best å holde munn.

Etter dødfødselen f.eks. Typisk kommentar: "Jaja. Det var godt hun ikke var et halvt år da!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange rare kommentarer :( 

 

Jeg har vært på kurs i 3 dager og var så trøtt siste dagen at jeg holdt på å begynne å grine siste dagen fordi jeg bare ville hjem.. Og i dag er jeg superkvalm :(  Men magen vokser og nå kjenner jeg tydelig livmoren :) 

 

Fortalte det på jobb sist uke, og fikk bare masse gratulasjoner, og tydelig at de har ventet på at det skulle skje. En sa at hun hadde sett jeg var litt likbleik noen dager, så hun hadde lurt litt  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mange som sa, at dere orker!, når vi fortalte det. Ikke mange gratulasjoner.. Venter nr 3..

 

Når mini kommer har vi 3 barn under 6 år. Ville gjerne ha de tette slik at de får tette søskenforhold, siden jeg selv er attpåklatt.

 

Ble nesten motløs selv av alle reaksjonene, men vi er jo allerede i småbarnsmodusen, så tror dette går veldig fint!

 

Ellers snakker alle om denne jenten som skal komme,siden vi har 2 gutter fra før, må ærlig si at jeg ikke er så opptatt av kjønn. Er litt lei av å forsvare meg med at det ikke er derfor vi venter nr 3.

 

Jepp, venter også nr 3 og gleder meg ikke akkurat til å fortelle det. Familien syns nok det er mer enn nok med to. Men blant venner er det ganske pop å ha tre så derfra får man sikkert litt mere positiv respons.

Å gud som jeg gruer meg til å si det til sjefen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på første legetime og fikk selvfølgelig enn annen termin enn min egen. Men tror jeg enn så lenge forholder meg til min :)

Der ble det tatt en graviditetstest og den var positiv men ingen kjenning eller lytting på magen, bare utfylling av papirer. Neste time blir i uke 26-27?

Nå er det meningen jeg skal få time til jordmor. Det er vel de som tar seg av selve magen ;)

 

Er sikkert dags for å si det på jobben og ellers gå ut med det offentlig. Men her har det ikke vært noen tidlig UL, ingen som lyttet etter hjertelyd. Kun en positiv graviditetstest. Og eneste liv jeg kjenner er tarmene mine ;)

Føler liksom ikke at det er sant før jeg ser det (og kjenner det).

Men å som jeg gleder meg til jeg har fortalt det til sjefen. Gruer meg skikkelig og tror en stor bør kommer til å forsvinne fra mine skuldre.

 

12+5 (legen sier 13+4) på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at uvitne folk skal synes å mene noe om andres liv.

Jeg grua meg i hel til, og si at jeg ventet nr 4. Og det la en demper på gleden på den siden av fam. MEN jeg var utspekulert å sa det i forbifarten på veg ut døren hehe

Størsta fikk æren av å si det, og viste UL bilde og sa se dette er lillesøster, eller lillebror. Mor ble paff men, rørt, og glad.

Jeg har nå også sagt at om alt går som jeg ønsker så stopper vi ikke før jeg har født nr 5. Jeg har tre fra før, og dette er 1.med Sambo. De andre er så store at denne blir jo skikkelit etterpåklatt.

Vil h*n skal ha et nært biologist søsken da de tre andre er veldig sammensveiset også :)

Det at jeg valgte, og gå rett etter nyheten var sgt gjorde at bla Mor fikk summa seg. Hun kan være litt kvass men fikk ikke sagt noe sårende for vi gikk jo. Og søss som satt igjen tala nok min sak, og Far også :)

Mor fikk æren av, og si det til Far som tok det supert :) Hun er jo enda ung, og har gode barnevakter i de 3 andre hehe

Endret av Lykkespiren<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter jeg inn her hos dere, 12+0 i dag! Yippi, hørt hjertelyden med doppler i dag samt kastet opp frokosten, så det tyder på at alt er som det skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor finner man som regel hjertelyden rundt uke 12-13-14. Og er det lett å skille den ut fra sin egen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Var mange som sa, at dere orker!, når vi fortalte det. Ikke mange gratulasjoner.. Venter nr 3..

 

Når mini kommer har vi 3 barn under 6 år. Ville gjerne ha de tette slik at de får tette søskenforhold, siden jeg selv er attpåklatt.

 

Ble nesten motløs selv av alle reaksjonene, men vi er jo allerede i småbarnsmodusen, så tror dette går veldig fint!

 

Ellers snakker alle om denne jenten som skal komme,siden vi har 2 gutter fra før, må ærlig si at jeg ikke er så opptatt av kjønn. Er litt lei av å forsvare meg med at det ikke er derfor vi venter nr 3.

Jepp, venter også nr 3 og gleder meg ikke akkurat til å fortelle det. Familien syns nok det er mer enn nok med to. Men blant venner er det ganske pop å ha tre så derfra får man sikkert litt mere positiv respons.

Å gud som jeg gruer meg til å si det til sjefen :(

 

Jepp, før var det at de var glad på mine vegne, men nå var det: sukk, vi får vel finne en vikar, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man som regel hjertelyden rundt uke 12-13-14. Og er det lett å skille den ut fra sin egen?

Jeg måtte lete litt for å finne den. Jo tidligere du er, jo nærmere skambenet er den. Sist nå (i uke 14+6) fant jeg den litt over skambenet og på venstre side. Men de flytter seg mye.

 

Det er veldig lett å høre din egen. Den fant jeg flere ganger. Når du finner en hjertelyd, kjenn på din egen puls.

Jeg fant vel min puls 3 ganger, kjente den fort igjen etterhvert. Men plutselig var det en hjertelyd som gikk mye fortere enn min egen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsesse Fiona. Men hva er det dere bruker for å høre deres egen hjertelyd/barnet sitt?

 

Så trist med dere som har opplevd negative reaksjoner fra sjefer og familie vedr å være gravid igjen.

 

Her var alle glade, men siden de fikk vite det så tidlig (ivf + jeg orker ikke hemmelighold, for tungt), så her har det vært mye mer "er du gravid enda" og litt frykt for å spørre. Jeg er så glad for at det tør å spørre da. Og bryr seg. Godt. Har sagt det til de alle, at de må spørre hvis de lurer, sånn at de vet det er ok.

 

Det beste med dette svangerskapet er at for første gang har jeg hatt en god sjef. Som forsto hvor viktig det var for meg å få et barn til og virket genuint glad for at det går bra. Og at jeg faktisk fikk en ny jobb som gravid. Og at de visste det da de ansatte meg. Wow. Enda litt i sjokk over den. Ga meg faktisk litt ny tillit til menneskeheten det der. 

 

Men Lulle369, den reaksjonen du fikk av noen. Etter at du hadde mistet et barn. Har ikke ord. Men folk vet jo ikke helt hva de skal si, så de bumset vel ut med de mest sårende ting som ikke var ment å være ondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan være rimelig tilbakestående noen ganger, Kaksy. Jeg har heldigvis opplevd lite slikt i etterkant, men kjenner de som har hørt en hel masse rart.

 

Hva skjer forresten når magen PLUTSELIG spretter ut? Siden torsdag har jeg hatt null sjans til å skjule graviditeten... Magen er egentlig ganske stor nå, og det kom over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulle. Rare greier at den plutselig spratt ut. Gravidbukser sier jeg bare. Utrulig behagelige også. Men litt avslørende hvis en ikke har fortalt det til mange enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsesse Fiona. Men hva er det dere bruker for å høre deres egen hjertelyd/barnet sitt?

 

Så trist med dere som har opplevd negative reaksjoner fra sjefer og familie vedr å være gravid igjen.

 

Her var alle glade, men siden de fikk vite det så tidlig (ivf + jeg orker ikke hemmelighold, for tungt), så her har det vært mye mer "er du gravid enda" og litt frykt for å spørre. Jeg er så glad for at det tør å spørre da. Og bryr seg. Godt. Har sagt det til de alle, at de må spørre hvis de lurer, sånn at de vet det er ok.

 

Det beste med dette svangerskapet er at for første gang har jeg hatt en god sjef. Som forsto hvor viktig det var for meg å få et barn til og virket genuint glad for at det går bra. Og at jeg faktisk fikk en ny jobb som gravid. Og at de visste det da de ansatte meg. Wow. Enda litt i sjokk over den. Ga meg faktisk litt ny tillit til menneskeheten det der.

 

Men Lulle369, den reaksjonen du fikk av noen. Etter at du hadde mistet et barn. Har ikke ord. Men folk vet jo ikke helt hva de skal si, så de bumset vel ut med de mest sårende ting som ikke var ment å være ondt.

Jeg arvet en angelsound av svigersøsteren min. Hvet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva det er. Ultralyd med bare lyd. Søk på angelsound, så kommer den opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hopper jeg inn her :)

12 fullgåtte uker idag!

Skal til første svangerskapskontroll på mandag'en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+3 i dag!! Alle på jobb vet det, visst det lenge. Mye pga av jeg har vært så dårlig og at jeg ikke orker å skjule det. Har en helt fantastisk sjef som har tilrettelagt jobben min slik at jeg klarer å jobbe 50 % tross kvalmen. For kvalm er jeg fortsatt og utrolig trøtt og sliten.. Gleder meg så til det gir seg.. Har begynt å sagt det til venner rundt oss, men ikke til storebror enda. Men regner med det blir snart!!

Har vært på en JM samtale og skal til første lege kontroll på tirsdag. Håper å få høre hjertelyden igjen.. Få bekreftet at alt er bra. Kjenner usikkerheten kommer når jeg vet at jeg ikke får se lille frø før til oul nå.. Liker ikke å ha så lite kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 fullgåtte uker i dag! Spennende tider forann oss. Vi har heller ikke vært på UL og venter på OUL i andre halvdel av april. Godt det er flere som venter Mia og gullgutten! heldigvis synes jeg tiden går ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 fullgåtte uker i dag! Spennende tider forann oss. Vi har heller ikke vært på UL og venter på OUL i andre halvdel av april. Godt det er flere som venter Mia og gullgutten! heldigvis synes jeg tiden går ganske fort.

 

Godt å høre at det er andre som heller ikke har vært på tidlig UL. Føler det er jeg som er unormal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker idag, og kjenner livmoren som en liten hard bulk under huden, men tror det er lenge til noen vil se en gravid mage ennå..

 

Går ennå med vanlige bukser. Livmoren kjennes ikke like øm nå slik som ved de andre graviditetene, så blir nok en stund til gravidbuksene kommer på her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere slutta med folat?

Jeg tar enda 16+4 i dag :)

Jeg kommer til å ta det ut svangerskapet forde fastlegen sa det ikke gjorde noe. Det er bare bra for meg, og Lykkespiren :)

Endret av Lykkespiren<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker idag, og kjenner livmoren som en liten hard bulk under huden, men tror det er lenge til noen vil se en gravid mage ennå..

 

Går ennå med vanlige bukser. Livmoren kjennes ikke like øm nå slik som ved de andre graviditetene, så blir nok en stund til gravidbuksene kommer på her..

Ingen gravidmage her heller. Det var tydeligvis bare luft som klarte å lure meg hele tre dager til ende, for i dag er magen flat som en pannekake igjen. Det er jo så en frykter noe er galt. Jeg så virkelig gravid ut i noen dager liksom.

 

Gleder meg til jeg kjenner liv, så slipper man å bekymre seg så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultalyd i morgen! Gru gleder meg, er mega spent! Håper alt er som det skal så jeg kan senke skuldrene... er 14 uker på tirsdag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere slutta med folat?

Er 13 uker i dag og har 2 piller igjen, så tenkte å ta de og så slutte. 

 

Skal til JM på tirsdag for første gang. Håper vi får høre hjertelyd! 

Jeg hardde tenkt at kvalme og trøtthet skulle bli bedre etter uke 12, men denne uka har faktisk vært den verste.. i går sovna jeg 3 ganger på sofan i løpet av dagen og brakk meg 5 ganger. Ny rekord :(  Kanskje neste uke blir bedre? Jeg er hvertfall ikke i tvil om at jeg er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...