Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Vicci1: jeg tror ikke at jeg har livmoren på framsiden, men jeg kjenner ingenting selv. Var på ul igår, og jeg så beibisen bevegde seg der, så alt er fin-fint. Men det er enorme variasjoner i hvor mye en kjenner. Jeg er 17+4 idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livmor på fremsiden? Er det morkaken dere mener? Livmoren er nok der den er...

Jeg har ikke morkaken på fremsiden, og kjenner små bevegelser. Og i dag så jeg ett dylt på utsiden !!! Yeeeei💗! Forelsket på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blah! I dag når jeg skulle tørke meg fikk jeg blod på papiret!! Ekkelt!

Det var riktignok etter nr2 :rodme: som ikke alltid kommer uten litt arbeid :rodme: , så det er sikkert derfor jeg blødde. Heldigvis har det ikke kommet noe mer siden, men så skummelt! Er jo 15 uker siden sist jeg blødde :(

Vist du sliter med at du må jobbe med nr to så pass at du blør etterpå burde du ta noe som hjelper fordøyelsen din så du ikke ender opp med hemorider, eller rifter ;) f eks: VI-SIBLIN, eller laktulose eller noe annet som funker for deg og kan tas for gravide :)

Det er IKKE noe godt, og det kan fort forverre seg til kroniske rifter om du ikke gjør noe med det :)

Sier det ikke for å skremme deg men vi er jo ekstra utsatt for sånt nå som vi er gravide også, og det er dumt og få dette som en ekstra belastning i svangerskapet eller etter en fødsel.

 

Husk, og drikke godt vær dag! :)

 

 

 

 

Blah! I dag når jeg skulle tørke meg fikk jeg blod på papiret!! Ekkelt!

Det var riktignok etter nr2 :rodme: som ikke alltid kommer uten litt arbeid :rodme: , så det er sikkert derfor jeg blødde. Heldigvis har det ikke kommet noe mer siden, men så skummelt! Er jo 15 uker siden sist jeg blødde :(

Dra på apoteket og kjøp deg probiotika!!!

Jeg slet med det samme. Har gått på probiotiske kapsler hver dag siden uke 6 og fordøyelsen har gått som smurt!

Ikke noe antydning til forstoppelse engang siden!

Laktulose og slikt er sånt som fører med seg bivirkninger ved langtidsbruk.

Probiotika derimot er naturlig og har ingen bivirkninger.

Dessuten viser forskning at probiotika kan føre til at fosteret blir beskyttet mot astma, allergi og eksem. I tillegg til dette reduserer probiotika risikoen for svangerskapsforgiftning ganske så drastiskt.

Absolutt å anbefale!!!

 

 

 

Har egentlig ikke så store problemer med avføringa (enda). Jeg forklarte meg kanskje litt dårlig. Blodet kom fra underlivet, ikke endetarmen. Men det var bare den ene gangen så jeg satser på at alt er som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, meldte meg akkurat inn på denne siden og da jeg så "september 2014 baby", tenkte jeg at jeg måtte skrive litt :) I dag er jeg i uke 15 + 2. Formen er meget bra, trener like mye som før, eneste jeg merker er at jeg mulig er blitt litt svakere i magen og den ser mindre veltrent ut en før, men ingen kan se at jeg er gravid. Har heller ikke kjent spark. Når kjente dere deres første spark? Var på tidlig UL i uke 14+3, trodde jeg var 11 uker på vei, så da fikk jeg meg en overraskelse da jeg var lengre enn jeg trodde :) Så et livlig foster på 14 cm på skjermen og det var en fin opplevelse :) Skal til den ordinære UL i uke 17+4. Er det ofte man får vite kjønnet da? Klarer nesten ikke å vente, er så nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen A_87! Gratulerer med lille i magen! Så gøy at du ble satt frem såpass!! Slapp på en måte unna noen uker😀! Vi vil gjerne vite... el få bekreftet kjønn på oul om en uke. Dette er nok ikke helt prioritet på denne timen, men de sjekker nok om det er mulig! Vi har jente i magen frem til da, iallefall 90% sikkert etter ul i uke 15! Lykke til😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Vips77 :) Ja, det var artig og overraskende å være lengre på vei enn forespeilet. :) Visste ikke at det gikk an å se kjønn allerede i uke 15 :) Lykke til på ordinær ultralyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A_87.Bare for at du ikke skal bli skuffet, på vår ordinære ul forrige runde kunne ikke jordmor se kjønnet pga måten ungen lå på. Han hadde i tillegg navlestrengen mellom bena. Så uansett om du spør om det så er det ikke sikkert at du får vite det. Hun dyttet verre på magen min for å få ungen til skifte stilling, så jeg endte opp med å si at det ikke var så viktig (noe det ikke var for oss). 

 

Jeg fikk faktisk snikse på  beibis med ul igjen nå mandag, og glemte helt å spørre om kjønn. Denne gangen ønsker vi å vite. Men da jeg var der glemte jeg det helt. Var så nydelig å se hjertet og bevegelsene at jeg kom ikke på det før jeg var hjemme igjen og samboer lurte om jeg fikk se kjønnet. Men på ordinær ul uke 18 blir samboer med. Er jo best at vi begge er der synes jeg også når en får vite det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud når er det snart bare 1 uke igjen til oul. På en måte så har dette svangerskapet gått så utrolig treigt, men igjen så syns jeg det er helt utrolig at jeg er 17+2 idag. Der var egentlig de 12 flrste ukene som var grusomme, venting på ul for å sjekke at alt var bra og bekymringene.

Noen ganger har det fortsatt ikke gått helt opp for meg hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, blod på papiret i dag også (hadde det på mandagen også). Det renner ikke og jeg trenger ikke bruke truseinnlegg/bind men så det godt på papiret når jeg var på do i sted. Blir litt usikker for dette er tredje svangerskap og har aldri før sett blod mens jeg har vært gravid. Skal jeg få det sjekket ut eller vente å se? Er jo snakk om ørsmå mengder :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr Mcstuffins: har du en fastlege som kan sjekke at alt er ok med ul? Jeg fikk min til å gjøre det på vanlig legetime rett og slett fordi jeg har stresset vilt med tull siste uka. Trodde ikke at det var noe galt, men å få en visshet om at alt er ok var fantastisk. Så ville anbefale det hvis du kan få din til gjøre noe sånt. Eller få en ul en annen plass. Ikke fordi jeg tror noe er galt, du har jo blødd minimalt og er så vanlig å gjøre det, men for å berolige deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHOO! I dag fikk jeg høre et bankende hjerte og vi hørte masse andre lyder også som jordmor sa kom fra at mini beveget seg. Var en veldig aktiv krabat som ikke ville ligge stille, men vi fikk høre sterk og fin hjertelyd.

Så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok veldig vanlig med litt blødninger men jeg ville sjekket det hos lege & ultralyd for å forsikre meg om at alt er ok, så du slipper å bekymre deg over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud når er det snart bare 1 uke igjen til oul. På en måte så har dette svangerskapet gått så utrolig treigt, men igjen så syns jeg det er helt utrolig at jeg er 17+2 idag. Der var egentlig de 12 flrste ukene som var grusomme, venting på ul for å sjekke at alt var bra og bekymringene.

Noen ganger har det fortsatt ikke gått helt opp for meg hihi.

Har det på samme måte :)

Jeg skal på oul 7.april, og håper det går helt opp for meg da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme med febersykt barn idag, kjenner det er godt med en pause for mor også.. Har hatt det vanvittig travelt på jobb i det siste, så herlig å få roet ned. Kose med lille gutten som bare ligger på fanget for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuuu, har så vondt i hodet :-( vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Prøver å unngå paracet, men vet ikke om jeg greier...

 

Kjenner det bobler litt i magen for tiden, håper det er den lille og ikke bare luft, hihi :-) 14+6 i dag, 15 uker i morgen! Har ikke fortalt det til noen enda. Vurderer å "snappe" bildet av ultralyd-innkallelsen til mamma og svigermor - spørs om de skjønner hva det er :-) :-)

Endret av DetErBareMeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville også sjekket blødning hos jordmor/lege selv om det er vanlig. Ikke godt å uroe seg

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tror jeg at jeg kjente første bevegelse til lille frø!! Hadde vært ute med storebror på skirenn, når jeg kom hjem la jeg meg på sofaen og da kjente jeg noe jeg mener er bevegelse!! Er jo litt vanskelig å si når det er så tidlig, men mener å komme på følelsen fra sist gang!!

 

Ellers tror jeg formen er på tur til å bli bedre!! Har hatt flere kvalmefrie dager, selv om jeg blir uvel på kvelden så er det helt greit. Så nå skal jeg prøve å komme igang i gjen på jobb!! Herlig følelse. Håper bare det varer!! Har akkurat bikket 14 uker nå, så om formen snur er det kjempe tidlig i forhold til sist gang når jeg gikk i 5 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lenge siden jeg har lest her nå;) måtte ta ei pause syns det et så mye grusomt å lese her mange ganger om døde foster å sånn ble helt nervevrak noe eg syna er synd siden denne siden skal være får å fortelle om graviditetens opp og nedturer. Vet at død er det også men noen ting trenger man faktisk ikke fortelle videre til andre gravide. Jeg ble så redd av å lese et innlegg jer at jeg krevde ultralyd dagen etter. Kanskje mange syns jeg er teit nå men. Lykke til alle sammen;) måtte babyene bli store å gode;))) husk at alle plagene et verdt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama. Frisk igjen? Deilig med en dag på sofaen da. De små er virkelig utrulig søte når de er bitte-litt syke, men ikke alvorlig, sånn at de bare er kosete og sløve, men ikke har det vondt.  Min spiser gjerne dårlige sånne dager, så da er det fram med alt han ikke får til vanlig (fri flyt) og full bortskjemming med alt han vil ha. Han er heldigvis en frisk liten plugg til vanlig, så er unntakene i hverdagen. 

 

DetErBareMeg. Håper hodepinen din har gått over. 

 

Vil ha 86: Deilig at vi er over i andre semester, nå er vi alle på tryggere grunn. Andre semester HURRA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha 86: på nettforum diskuterer man erfaringer man har. Både positive og negative! Jeg mener at all informasjon har nytteverdi!

Er man et nervevrak, bør man kjenne seg selv godt nok til å kunne vike unna åpne nettforum! Kanskje du burde vurdere å åpne en ny tråd? Type "positive erfaringer"...?

 

Til alle de andre: jeg håper dere fortsetter å dele alle erfaringer dere har lyst til å dele! Det er lov å lette hjertet her inne :)

Så får bare hårsåre mennesker hoppe over innlegg de finnes støtende.

 

God helg til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg beklager at jeg nå må fortelle om en nedtur. Håper dere tar det fint og ikke freaker ut :)

Men føler det er greit å si takk for meg :(

 

 

Mista i går. Ganske traumatisk med rier og fødsel (det heter ikke det men det føltes som det). Det var brutalt å oppleve og ganske så spesiell opplevelse i og med at jeg måtte gå igjennom det alene. Skal spare dere for detaljene. Lykke til videre, jenter! Og husk, som regel går det bra, jeg er vel unntaket som bekrefter regelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg beklager at jeg nå må fortelle om en nedtur. Håper dere tar det fint og ikke freaker ut :)

Men føler det er greit å si takk for meg :(

 

 

Mista i går. Ganske traumatisk med rier og fødsel (det heter ikke det men det føltes som det). Det var brutalt å oppleve og ganske så spesiell opplevelse i og med at jeg måtte gå igjennom det alene. Skal spare dere for detaljene. Lykke til videre, jenter! Og husk, som regel går det bra, jeg er vel unntaket som bekrefter regelen  :)

Var 14+3 (i følge legen 15+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...