Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

 

Føler jeg spiser og drikker mye dritt for tiden, men har ikke lagt på meg mer enn en halv kilo. Ikke gikk jeg ned noe først heller.

Håper det går rolig opp på vekta denne gangen, da jeg la på meg over 30kg sist.

 

Ellers er jeg helt ekstrem på å tisse!

Litervis og maaaaange ganger til dagen. Selv om jeg ikke har drukket på en stund må jeg på do som en gal.

Hehe.

 

Tissetrengt de luxe her også! Og et par ganger opp om natten.. :-(

Hender jeg må spise en banan midt på natten. Kjempesulten her også!

 

Opp 5 kilo allerede, hvordan skal dette gå?

 

Samme her, tisser hele tiden!! Føler jeg har mange liter på "lager" men når jeg går på do, kommer det bare en liten skvett :D

 

Jeg spiser også hele tiden, nå er jeg i uke 20, og har lagt på meg ca 4 kg etter at jeg ble gravid.

Jeg sliter veldig med ryggproblemer, og får ikke vært like aktiv om jeg skulle ønsket.

 

Jeg har litt angst for strekkmerker jeg (ja, jeg vet det ikke har noe og bety, og at det er verdt det osv...) Men er det noen kremer eller noe som kan være forebyggende?? gjøre huden mer elastisk på en måte?

Jeg fikk MASSE strekkmerker da jeg var 15-16 og begynte på p-pillen, fikk matlyst og spiste som en hest... strekkmerkene kom på rompa, hoftene og lårene. De plager meg veldig, jeg føler meg ikke vel i badetøy...

Har ikke fått noen på magen, men de kommer vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At dere har klart å holde på hemmeligheten helt til nå! Vi fortalte det til foreldre i uke 8-9, søsken i uke 11, og så har vi sagt det til andre etter uke 12, sånn etterhvert som vi har truffet folk. Men uansett en utrolig koselig ting å fortelle :) Og jeg måtte virkelig ta meg sammen for å ikke si noe før :)

Hehe, vi fortalte det ikke til noen før uke 12, da fikk de nærmeste vite det, våre foreldre og våre søsken. Så venta vi til jeg var sånn 14- 15 uker før vi sa det til noen andre. Vi kunne godt ha ventet enda lenger, men da begynte det å vise godt på magen, og vi ville ikke at våre venner og tanter og onkler osv skulle høre "rykter" om det fra andre. Men vi hadde faktisk en plan om å vente til vi hadde vært på ultralyd i uke 18 :)

Jeg ville ikke si noe på jobb heller, for jeg vet at det er folk som ikke "holder tett" selv om de har taushetsplikt...

Men det er jo en herlig nyhet og fortelle da :)

Vi var på tidlig ultralyd og fikk noen bilder, så sendte vi mms til våre foreldre og fortalte det :D "Hei farmor og farfar, jeg kommer til verden i september, gleder meg til å møte dere..." osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på en rosa sky etter en fantastisk oul i går kveld! En flott og veldig flink jordmor. Veldig koselig for Pappan å overvære bittelille frøkna inni magen, alt ble veldig virkelig for han også nå! 💗Så da er det offentlig, vi venter 3 jenta! 💗LYKKE💗

Og så bar det rett på resturant og sent i seng..... Rart at man føler seg litt.... Fylkesyk les: hodepine og trøtt....., bare man er ute litt sent, ble vel for mye ringi eple cider!

Ha en fin helg damer og magenene. 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Føler jeg spiser og drikker mye dritt for tiden, men har ikke lagt på meg mer enn en halv kilo. Ikke gikk jeg ned noe først heller.

Håper det går rolig opp på vekta denne gangen, da jeg la på meg over 30kg sist.

 

Ellers er jeg helt ekstrem på å tisse!

Litervis og maaaaange ganger til dagen. Selv om jeg ikke har drukket på en stund må jeg på do som en gal.

Hehe.

Tissetrengt de luxe her også! Og et par ganger opp om natten.. :-(

Hender jeg må spise en banan midt på natten. Kjempesulten her også!

 

Opp 5 kilo allerede, hvordan skal dette gå?

Jett om jeg ble glad, for å lese at det ikke bare er meg som blir akutt sulten på natten haha :)

Har også teite tissetider... Får jo aldrig sove etterpå heller. Og vist jeg får må jeg på ny tissetur omtrent straks jeg har sovnet :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på en rosa sky etter en fantastisk oul i går kveld! En flott og veldig flink jordmor. Veldig koselig for Pappan å overvære bittelille frøkna inni magen, alt ble veldig virkelig for han også nå! 💗Så da er det offentlig, vi venter 3 jenta! 💗LYKKE💗

Og så bar det rett på resturant og sent i seng..... Rart at man føler seg litt.... Fylkesyk les: hodepine og trøtt....., bare man er ute litt sent, ble vel for mye ringi eple cider!

Ha en fin helg damer og magenene. 💗

Ååååå gratulerer med vell overstått oul, og prinsessen i magen :)

Gleder meg såååå til vår oul på mandag når jeg leser om din mann. Gleder meg til Sambo får se babyen igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får også ei lita jente :)

Var på ul idag. Alt så bra ut med lillepus.

Så nå blir mannen eneste hanen i flokken her hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 uker og 3 dager for mi OUL, så det fins lengre også :P

Gratulerer alle med vel overståtte UL, gratulerer med prinsessene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den som bare hadde tre uker til OUL! Jeg vet ikke hvor mange uker det er til min, jeg, seks eller noe. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til dere som har vært på ordinær ultralyd :) Etter at jeg og kjæresten var på tidlig UL, var jeg helt i skyene, for da ble alt mer virkelig :) Gleder meg til ordinær ultralyd som er om ei uke, er så vanvittig nysgjerrig på hvilket kjønn det blir, så krysser fingrene for at vi får sett det på UL :)

 

Jeg og kjæresten var på første jordmortime i dag. Alt så fint ut. Har visst bare lagt på meg 3 kg. Er i uke 17 nå. Jordmor sa "Du ser ikke mye gravid ut", hehe, og det er jo sant, men det gjør ingenting, for jeg mindre kg jeg har å bære på, jo lettere er det :) Videre sa hun at når som helst kan jeg kjenne bevegelser fra fosteret og at hereretter vil fosteret virkelig skyte fart på veksten, så det blir spennende framover :)

 

Hvordan merker man at man har urinveisinfeksjon når man er gravid? Jordmor sa at gravide ikke bruker å ha symptomer når de har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Føler jeg spiser og drikker mye dritt for tiden, men har ikke lagt på meg mer enn en halv kilo. Ikke gikk jeg ned noe først heller.

Håper det går rolig opp på vekta denne gangen, da jeg la på meg over 30kg sist.

 

Ellers er jeg helt ekstrem på å tisse!

Litervis og maaaaange ganger til dagen. Selv om jeg ikke har drukket på en stund må jeg på do som en gal.

Hehe.

Tissetrengt de luxe her også! Og et par ganger opp om natten.. :-(

Hender jeg må spise en banan midt på natten. Kjempesulten her også!

 

Opp 5 kilo allerede, hvordan skal dette gå?

Samme her, tisser hele tiden!! Føler jeg har mange liter på "lager" men når jeg går på do, kommer det bare en liten skvett :D

 

Jeg spiser også hele tiden, nå er jeg i uke 20, og har lagt på meg ca 4 kg etter at jeg ble gravid.

Jeg sliter veldig med ryggproblemer, og får ikke vært like aktiv om jeg skulle ønsket.

 

Jeg har litt angst for strekkmerker jeg (ja, jeg vet det ikke har noe og bety, og at det er verdt det osv...) Men er det noen kremer eller noe som kan være forebyggende?? gjøre huden mer elastisk på en måte?

Jeg fikk MASSE strekkmerker da jeg var 15-16 og begynte på p-pillen, fikk matlyst og spiste som en hest... strekkmerkene kom på rompa, hoftene og lårene. De plager meg veldig, jeg føler meg ikke vel i badetøy...

Har ikke fått noen på magen, men de kommer vel...

 

Vel, fikk ikke noen strekkmerker med første mann, så når jeg hadde født, pustet jeg lettet ut. Men DA kom strekkmerkene!! Etter fødsel, hormonelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært her inne. Sikkert ikke siden uke 6-7, og i morgen er jeg 18 uker på vei :) Så langt har svangerskapet bydd på en del kvalme, dårlig matlyst, treg mage og oppblåsthet, men utover det ingen plager eller problemer. Om litt over en uke er det tid for oul, og det skal bli spennende :) Håper bare at alt er som det skal være. Ellers venter jeg på de første livstegnene der innefra. Nå synes jeg de kan komme snart!Tja, tenkte i grunnen bare stikke innom og si hei. Spennende prosjekt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser om alle som har vært på OUL, kjenner jeg at jeg virkelig begynner å glede meg! Skal rett etter påske, så det kommer helt sikkert til å gå fort....

 

Ellers er formen mye bedre her. Ingen kvalme lengre, og kan faktisk klare meg med "normal" nattesøvn på 8 timer. Blir raskere tom for energi, og blir veldig raskt sulten igjen etter å ha spist. Om jeg spiser lunsj i 12-tiden på jobb, er jeg et skjelvende apeløv når jeg kommer hjem etter å ha hentet småen i barnehagen. Da må jeg spise et knekkebrød før jeg i det hele tatt makter å lage middag. Vanligvis går det helt greit for meg å være sulten, men nå er det jevnt påfyll som gjelder!

 

Nå kjenner jeg små spark og bevegelse, spesielt på kvelden når jeg sitter/ligger stille. Er 15 + 3. Har tydeligvis ikke morkaken foran denne gangen heller, så føler meg ganske heldig som kan kjenne bevegelse tidlig denne gangen også. 

 

Angående strekkmerker så tror jeg det er veldig genetisk og hormonelt. Fikk skikkelig masse strekkmerker på brystene sist, og litt på lårene, men magen ble helt skånet. Men min mor har masse strekkmerker på magen, så regnet nesten med jeg også kom til å få dem. Vi får se denne gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med strekkmerker er forsket på. Det har alt med hudtypen og genene dine å gjøre.

Mamma har 0 merker, jeg er blitt tiger fra halsen og til knærne.

Jeg fikk enormt mye strekkmerker!

 

Jeg liker ikke det jeg ser og unngår å se på meg selv, men mange av dem er så store og så synlige at det er ikke til å unngå å se. Har store og mange på puppene og, så litt utrigning funker ikke for meg.

Gruer meg til bikini, men om folk glor så har jeg verdens beste "synder" i rosa badedrakt med meg :) hehe.

Hun var virkelig verdt tigerstripene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekkmerker fra sist her! Så dem først etter fødsel, og nå er dem som små "fine" sølv striper i huden, spes rundt navelen.

I dage har jeg faktisk fått kjøpt meg en pent brukt brun brio go vogn, veldig fornøyd! Bag del og sporstvogn del, denne er super fin!! Fikk såvidt presset den inn i verdens minste bagasjerom på min bittelille mini!! Litt tidlig med innkjøp, men når man kommer over så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hyppig vannlating: Jeg tisser også mye. Gikk mye på do før jeg ble gravid, men nå går jeg enda mer. Ofte kjennes det ut som jeg må skikkelig tisse, men når jeg går på do kommer det ikke så mye.

Vips77: Gratulere med vognkjøp! :) Vi er ikke begynt å kjøpe babysaker enda, men en god del kan vi få brukt. Bilstol trenger vi ikke, da vi ikke har bil. Har lyst å kjøpe ei vugge som vi kan ha i stua :)

 

Det er fortsatt litt uvirkelig at jeg er gravid, siden det enda ikke vises på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på OUL på mandag ENDELIG da er jeg 19+5. Har følt som en evighet!

Men nå er dagen snart her.

Men timen er litt vell sent på dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tisses det også i ett sett, særlig den siste uken. Kommer ikke så mye av gangen, men tisse må jeg okke som. Lurte litt på om det kunne være en uvi, men det var det ikke, så da er det vel bare noen som vokser da :) Har heller ikke kjøpt inn noe utstyr enda, da vi for tiden bor i midlertidig løsning mens vi er på husjakt. Både gleder og gruer meg til å kjøpe inn. Det er jo en jungel av utstyr der ute!! Synes særlig vognen er vanskelig og klarer ikke bestemme meg for om jeg skal kjøpe ny eller brukt. Fornuften sier brukt, lysten sier ny :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske bra med energi om dagen, men klarte å sove i 3 timer (!) etter en liten bytur i dag  :fnise:  Har kjøpt stoff for å lage babynest, spent på om jeg får det til!

 

Vi er så heldige at vi får vogn av mormor. Og så får vi låne hvertfall seng og bilstol. Begynner å få lyst til å ordne barnerom kjenner jeg, og kjøpe klær. Men vil vente til OUL når vi forhåpentligvis får vite om det er gutt eller jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er klar til å gå bananas i shoppingen, selv om jeg har det meste etter første, for noe nytt må jeg ha.

Og om det blir en "blå" så må jeg ha mye nytt av tekstiler.

Håper mini skrever og viser hvem h?n er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det veldig mye gjenbruk av utstyr, og det andre vi trenger har vi "gode dealer" med venner med barn som gjerne vil låne oss/gi oss. Har det meste av baby/barnetøyet etter småen på utlån, så får en del igjen. Og blir det en jente, har jeg tre venninner med jentebabyer, som mer enn gjerne vil overlate det som er blitt for lite til oss.

 

Jeg gikk litt bananas sist, og kjøpte mye som jeg etterhvert så at jeg ikke fikk så mye bruk for. Mens andre, litt overraskende ting ble brukt mye. Elastisk bæresjal og Manduca bæresele regner jeg med å bruke enda mer denne gangen, så det er kjekt å ha fra før. Men jeg skal finne meg en sånn vippestol til å sette på tripp-trappen! Det så ganske lurt ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenbruk er lurt :) Vi blir å benytte oss av diverse brukt utstyr som vi kan få/låne hos andre.

Jeg tror ikke jeg kommer til å gå amokk, men å kjøpe etter hvert, babyer vokser jo fort, så jeg blir ikke å kjøpe for mye klær i begynnelsen. Har ikke handlet noe klær eller utstyr til nå. Det er første barn, så alt er helt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det også veldig mye gjenbruk.

Er ikke helt fornøyd med vognvalget jeg gjorde med førstemann, men føler ikke jeg kan kjøpe ny vogn heller.

Men nå pumpe trenger jeg og et psr andre ting. Siden vi får jente nr 2 er det nok minimalt vi trenger. Kan fortsatt bruke alt av rosa sengetøy, håndklær osv + at jeg har masse fint jentetøy som kan brukes en gang til. Men klart, noe nytt skal lillepus få også :)

Skal også få skaffet meg en base til bilstolen. Det valgte jeg bort sist gang og har angret på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barn så her blir det meste nytt, er ingen vi kan få/låne noe av.

Er 15+2 . Flere som fortsatt sliter med kvalme? Det har blitt bittelitt bedre her, men fortsatt et daglig slit hele dagen. Føles som det aldri vil ta slutt, er redd jeg kommer til å ha det resten av svangerskapet. Blir helt utslitt av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...