Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Stor stas i kveld da eldstejenta kjennte spark. Gjett om hun er stolt da!!! Pappan derimot kjenner overhodet ingenting, når han prøver er alt veldig stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor stas i kveld da eldstejenta kjennte spark. Gjett om hun er stolt da!!! Pappan derimot kjenner overhodet ingenting, når han prøver er alt veldig stille.

STAAS JA!!!  :laugh: Skjønnar godt at ho er stolt!

 

Eg kjente spark utapå for fyste gang idag, og berre sekund etterpå fikk den komande pappaen kjenne og. Ho sparka i massevis akkurat då. Spesiell følelse  :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77 og Popsky: så gledelig å høre at dere kjenner sparking :)

 

Får jeg spørre hvor langt dere er på vei?

 

Selv er jeg 14 + 3 idag, og kjenner iblant (i noen flyktige sekunder) at det bobler litt inni livmora...jeg lurer på om det er babyen...

 

Er det noen her som har kjent liv så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vasteros. Jeg er 17+ 3. Og det er i den siste uken jeg har sett, og kjennt spark på utsiden. Bevegelser og små spark har jeg nok kjennt lenger, tenker siden uke 13-14. Men er dette er 3 mann, har kanskje litt å si det også. Veldig gøy er det iallefall😃.

Endret av Vips77.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasteros, det er akkurat det jeg kjenner også, er like langt som deg. Men som jeg skrev så vet jeg nesten ikke om jeg virkelig kjenner det, det er så svakt. Har prøvd å dytte litt på magen for å få mini til å røre på seg, noen ganger tror jeg at jeg kjenner noe, andre ganger ikke. I går var det i hvert fall bare rumling som overskygget evt andre ting. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så irritert!

Vi vet ikke kjønn enda, men alikevel har folk rundt meg bestemt at det er en gutt og insisterer på det.

Selv om jeg sier at det vet vi jo ikke og at det kan være jente, så kommer det bastant "NEI det er en GUTT!".

 

Har jente fra før og kjønn er ikke viktig for meg. Jeg skal ha barn og det er det eneste som teller, så blir det gutt så blir det gutt, blir det jente så blir det jente.

 

Men hvorfor skal de være så himla bastante? Mamma har tilogmed kjøpt en blå body!

 

Dagens utblåsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kjente jeg masse spark i går, men tror nok ikke jeg kommer til å kjenne de på utsiden på en god stund enda.

Med morkaken foran og litt ekstra på magen, tror jeg babyen må være enda større enn den er nå i 18+0 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp: Haha, kjenner meg litt igjen - svigermor har flere ganger omtalt babyen som «han», og sier ting som «når den lille karen kommer», og så kommer hun liksom plutselig på at vi faktisk ikke VET ennå, så da må hun legge til «eller frøkna, da!». Av en eller annen grunn irriterer det meg helt sinnsykt, får lyst til å bite henne når hun sier sånt. :ler: Vi har ingen barn fra før heller, så jeg kan ikke helt se hvorfor noen skulle ha noen som helst mening om hva vi får.

 

Edit: Har nesten lyst til å holde kjønn hemmelig når vi får vite det selv, bare for å være litt kjip, men vi klarer vel ikke å holde oss uansett. :P

Endret av Kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasteros: Eg er 18+2 idag. Fyste gang eg er sikker på at eg kjente bevegelse var eg 15+5. Og frå 17 og utover har eg kjent pittelitt kvar dag, og det blir meir og meir tydelig for kvar dag som går. Eg er fystegangs og har morkaka bak :)

 

Vi fikk vite no på OUL at vi ventar ei jente, og då kjem det frå svigermor i tlf til mannen (var på høgtalar i bilen uten at ho visste det): "Ja eg visste no at ditta var ei jente, for ho er blitt brei over hoftene og ræva".. Haha! Det er mykje ein skal høyre..  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har litt lyst til å si det er motsatt kjønn en hva det er når vi finner det ut.. På PUR FAEN!

Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp. Så utrulig underlig at du får den reaksjonen hele tiden. At barnet er det ene eller andre kjønnet. 

 

Rare slektninger. Jeg har faktisk kjøpt både rosa og blåe bambusklær, så uavhengig av hvilket kjønn ungen vår får (vi vet ikke), så ville det blitt unisexklær på den lille. Det er det som er så herlig med de bitte-små. En kan kle de i hva en vil en liten stund uten at de klager. Min lille gutt gikk masse i kjole en periode da vi var i utlandet (varmt) fordi det var så praktisk å bare ha på den m bleie på. Han ble til og med fridd til (på tull selvsagt) av en annen mor som trodde han var ei jente (hun hadde en jevnalderene gutt). Aldri fått hørt så mange ganger at han var pen-tihi. 

 

Nå som ungen min er blitt 3, så blir det mindre og mindre rosa gitt. Og kjoler. Bortsett fra utkledning i bhg. 

 

Skummelt å si motsatt kjønn da, da blir det vel "Grannys boy" bodyer til den nyfødte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama: Når ble søknad om fødeplass sendt til sykehuset ditt, da? Jeg hadde bare tatt en telefon dit selv, jeg. Selv fikk jeg aldri noe brev, Ahus sier de har sendt det to ganger, og jeg vet at de har riktig adresse, men det kommer tydeligvis ikke fram likevel.

 

Girasol: Er nok kynnere, ja! De dukket opp allerede i uke 11 eller noe hos meg (under/etter sex), har også kjent det litt sporadisk etter det.

 

Ellers har jeg noen kvelder nå kjent følelsen av små bobler som sprekker i magen, men det er over så fort, og så svakt at jeg vet nesten ikke om jeg innbiller meg det eller om det er reelt. Men jeg kjenner det akkurat der hvor livmoren ligger, så kan ikke skjønne at det kan være noe annet heller ... Men jeg er jo bare 14+1, så jeg regner vel ikke med at jeg kjenner noe ordentlig på en god stund ennå.

 

Blir vel ikke akkurat søknad om plass, siden vi har nå bare kvinneklinikken her, men er flere uker siden legekontrollen. Burde kanskje kommet et brev om oul snart?

 

Er 15+1 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskedama: Da hadde jeg bare ringt dem, jeg. Så får du jo vite når du har fått time og kan evt endre med en gang også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama: Da hadde jeg bare ringt dem, jeg. Så får du jo vite når du har fått time og kan evt endre med en gang også. :)

 

Ja, kanskje jeg bare skal gjøre det..slippe å gruble på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig for dere som kjenner liv :) Virker som noen av dere kjente liv tidlig. Jeg er i uke 16+1 og har enda ikke kjent liv. Mistenker at det kan være pga jeg har bakoverbøyd livmor og at fosteret dermed ligger bak mot ryggen. Noen som har erfaringer med dette? Har enda ikke fått mage heller, men har gått opp 4 kg. Magen kommer tidsnok uansett. Har faktisk ikke meddelt nyheten til alle enda, ikke mine medstudenter og ikke kolleger på jobben. Skal dele nyheten i morgen med mine medstudenter hvis det klaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu alle sammen. Nå har jeg vært hos verdens hyggeligste jordmor. Så utrulig deilig. Jeg fikk så lite ut av timene forrige svangerskap, men denne gangen er det nye tider. Juhu. Så godt. Hun virket kunnskapsrik og bra på alle mulige måter. Så godt. Så denne gangen har jeg både en bra lege og en bra jm. Litt flaks skal man ha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg meg en god latter av noen av innleggene over her :D  Utrolig hva folk får seg til å si..!

 

Her er det ingen som har tippet kjønn, men jeg har så sterk følelse av at det er gutt at jeg vet ikke om jeg kommer til å tro de på OUL hvis de sier jente.. Prøver hardt å tenke nøytralt på lille i magen, men det kommer nesten alltid en "han".  Lurer på hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

 

Vi var på ultralyd sist uke :) Her blir det jente :) :) Det har jeg følt på meg nesten helt siden jeg ble gravid. Har dere hatt en sånn "sikker" følelse? Litt artig at det stemte :)

 

Det var en herlig opplevelse å se den vesle jenta sprelle inni magen :) vi skulle ta 3D bilder også, men lille tulla gjemte seg med hendene forann ansiktet :)

 

Ser det er mange som kjenner liv tidlig. Her har jeg kun kjent noen "bobler" en sjelden gang i blant. Går dagevis mellom hver gang. Nå er jeg i uke 19, og begynner nesten å bli litt bekymra for at jeg ikkje kjenner noe særlig liv. Vet jo ikke om det er liv jeg kjenner heller, dette er første barnet vårt. Men alt var bra på ultralyden, så regner med at alt er som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det glemte jeg... Hvordan funker det med permisjon og sånn?? Når søker man, hvordan søker man, og hvem søker man til? arbeidsgiver OG nav?? eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

 

Vi var på ultralyd sist uke :) Her blir det jente :) :) Det har jeg følt på meg nesten helt siden jeg ble gravid. Har dere hatt en sånn "sikker" følelse? Litt artig at det stemte :)

 

Det var en herlig opplevelse å se den vesle jenta sprelle inni magen :) vi skulle ta 3D bilder også, men lille tulla gjemte seg med hendene forann ansiktet :)

 

Ser det er mange som kjenner liv tidlig. Her har jeg kun kjent noen "bobler" en sjelden gang i blant. Går dagevis mellom hver gang. Nå er jeg i uke 19, og begynner nesten å bli litt bekymra for at jeg ikkje kjenner noe særlig liv. Vet jo ikke om det er liv jeg kjenner heller, dette er første barnet vårt. Men alt var bra på ultralyden, så regner med at alt er som det skal :)

Med første, og andre null ide. Det ble jenter :) Med nr 3 var jeg 100% sikker på gutt fra dag en og fikk det bekrefftet på OUL 18+5 og jammen kom det en gutt også :) Venter nr 4 nå, og svinger veldig. Har drømt jente da så får se ... ;)

 

Er 18+5 å kjenner heller ikke særlig til liv. Legen roa meg med at det sikkert er morkaken som ligger foran, og demper.

Jeg har doppler, og når det blir for beskymringsfult kan jeg ty til den ;)

 

Glemte jo helt, og si gratulerer med vell utført OUL, og med en liten prinsesse i magen :)

Endret av Lykkespiren<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyinovember: Så artig at magefølelsen din stemte :) Kvinnelig intuisjon skal man ikke undervurdere ;)

 

Både jeg og kjæresten tror vi har en gutt i vente, noe svigermor også tror. Da hun så bilde av fosteret i uke 14+3 fra tidlig ultralyd sa hun "Jeg ser jo at dette er en gutt". Hehe, vi får se om det stemmer. For meg er det uansett hva slags kjønn det blir.

 

Forresten: Bruker dere å ha med partner når dere er på jordmortime?? Jeg skal ta med partneren på 1.time på fredag, men jeg tenker det kanskje er greit å dra alene noen ganger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

 

Vi var på ultralyd sist uke :) Her blir det jente :) :) Det har jeg følt på meg nesten helt siden jeg ble gravid. Har dere hatt en sånn "sikker" følelse? Litt artig at det stemte :)

 

Det var en herlig opplevelse å se den vesle jenta sprelle inni magen :) vi skulle ta 3D bilder også, men lille tulla gjemte seg med hendene forann ansiktet :)

 

Ser det er mange som kjenner liv tidlig. Her har jeg kun kjent noen "bobler" en sjelden gang i blant. Går dagevis mellom hver gang. Nå er jeg i uke 19, og begynner nesten å bli litt bekymra for at jeg ikkje kjenner noe særlig liv. Vet jo ikke om det er liv jeg kjenner heller, dette er første barnet vårt. Men alt var bra på ultralyden, så regner med at alt er som det skal :)

 

Eg hadde og ein veldig følelse på at det skulle bli jente.. men på tidlig ultralyd sa han at han hadde følelse på at det var ein gut.. og då måtte eg "omstille" meg litt.. men så på OUL så viste deg seg likevel å være ei jente :) Rart det der, at ein kan føle på noke.. 

 

Fikk du vite kor morkaka låg når du var på UL? Har skjønt at viss den ligg framme, så er det ofte ein ikkje kjenner så mykje før ganske seint.. Uansett, som du sei, når alt var bra på UL så er nok alt bra no og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 18 uker i dag. Kjenner lite til liv... Merkelig, er gravid med nr 3.

Var på tidlig UL 11+5 uker, og da sa ho at morkaka låg bak og eg ville kjenne spark tydelig. Kan morkaken flytte på seg, eller kan de vær ungen ligger slik eg ikkje kjenner de ?

Fikk en ekstra time i morgen hos jordmor, bare for å høre om allt er ok. Ordinær UL er den 10.april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse til oul!! Det er ikke før i slutten av april, men er jo mye som skjer før den tid både med påske og en ferie tur! Er 14+5 nå, og føler tiden går så sakte.. Fram til uke 12 hadde vi tett oppfølging og hadde bestandig ny time når vi gikk i fra legen. Nå er det jo lite som skjer og føler at tiden står litt stille.. Flere som føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...