Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lovise83

Anbefalte innlegg

Jeg bruker slike graviditetsvitaminer som man skal bruke fra 2.trimester og utover. I den blandingen står det 200 mg folsyre. De på apoteket mente at forskning viste at det var bra for bebisen å fortsette med folsyre i mindre doser fra 2.trimester og gjennom ammetida...!

Aner ikke hva jeg skal tro...men jeg mangler matlyst, så vitaminer må det bli uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker slike graviditetsvitaminer som man skal bruke fra 2.trimester og utover. I den blandingen står det 200 mg folsyre. De på apoteket mente at forskning viste at det var bra for bebisen å fortsette med folsyre i mindre doser fra 2.trimester og gjennom ammetida...!

Aner ikke hva jeg skal tro...men jeg mangler matlyst, så vitaminer må det bli uansett.

hva heter de vitamina? Kjøpt hvor? Jeg mangler og matlyst så kunne trengt no ekstra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges på apoteket, og heter "Lifeline kosttilskudd for gravide og ammende".

Koster rundt 250 kr og varer 1 måned pr. pakke. Inneholder både vitamintablett, mineraltablett og omega 3. Ganske greit å ta når man ikke spiser som man skal (uansett hvor mye man forsøker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superspent: jeg har vært på tidlig ul pga habituell abort. Jeg skrev nok bare litt klønete ;) Men nå er det ikke flere ul før oul.. Synes det er fryktelig lenge å vente når jeg har sett lille frø hver andre uke i det siste :) Men får bare holde ut!!

 

Jeg har sluttet å ta folat, gjorde det når jeg hadde ukeskifte sist. Har hørt at enkelte blir kvalm av det så tenkte jeg skulle prøve meg uten litt å se om formen ble bedre. Noe den ikke har blitt, så kan sikkert bare fortsette. Det skader jo ikke ;)

Håper dere alle får en super uke!

Endret av Mia og gullgutten!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har vi tatt familierunden og informert både mine foreldre og svigers. De ble veldig glade, selvfølgelig. :) Nå merker jeg at jeg egentlig ikke har lyst til å si det til noen flere ... Gruer meg til å fortelle det på jobb, for jeg vet at det ikke blir tatt noe særlig hensyn uansett, pluss at alle som har barn fra før (ikke småbarnsforeldre, men de med litt halvstore barn) alltid skal mene så fordømt mye! De skal liksom overgå hverandre i «forferdelige» historier om kolikk, bæsj og ammetåke, og om du ikke ser skremt ut blir det litt sånn hånlig latter og «bare vent, du!». For ikke å snakke om tafsing på magen i tide og utide, og de mest intime ting skal diskuteres i kaffepausen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lulle: Min mage poppa ut forrige helg, og eg fikk då ikkje igjen knappen i noken bukser. No har eg gått til innkjøp av mammabukse frå HM. Ei var toppers, og ei var litt sigete, men for en lettelse å kunne "sleppe ut" magen  :smilorange: 

Om folk likar å gå med skjørt kan eg tipse om eit strikka skjørt eg fann på Gina Tricot, som var MEGET elastisk og behagelig, til kun 199  :tommelopp:

 

Ser at fleire gruar seg til å fortelle det på jobb, høyres ikkje kjekt ut. Eg fikk beskjed med assisterande ledar (mann) om at eg då blei eit problem, mens ledar (dame) har berre vore toppers. Kryssar fingrane for at det går greit for dokke andre og. 

 

Er folk begynt å kjenne liv?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man kvalm av folat altså?

Hmmm.

Har hatt en symtomfri uke og så kom helga og jeg kasta opp uten forvarsel på morningen lørdag, var kvalm hele dagen og kastet opp enda en gang til utpå dagen.

Matlyst eksisterer ikke og jeg blir dårlig av å spise.

Lyst på sukker og om jeg spiser godteri blir jeg faktisk bedre...

I går var jeg virkelig dårlig og hadde hodepine fra helvete. I dag er jeg bedre, men jeg kjennes så rar ut.

 

Kjennes på en måte ikke ut som om ting er som de skal, men klarer ikke sette fingeren på det...

Skulle ønske jeg hadde mage og kunne kjent bevegelser :( eller i det minste en dopler. Off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre hjertelyden i dag, er 12 + 4. Jordmora fant den med det samme...wow, det var et flott øyeblikk! Var litt uforberedt på det hele, så der fikk jeg tårer i øynene gitt! Mannen ble så lei seg for at han ikke fikk vært med og hørt det, at han bestilte time til tidlig UL nå på torsdag. Blir ekstra spennende. Tross for symptomer, så ble det hele med ett virkelig for meg!

 

God bedring til dere som fortsatt sliter med kvalme og forskjellig (ikke helt fri for det selv enda...) og en fortsatt herlig kveld og uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada popsky her er det liv!! Begynner å bli tydeligere nå, deilig å endelig slippe bekymringer, nå er det bare å "vekke" bittelille og kjenne etter💗

På ul på fredag var hun skikkelig aktiv og gynekologen ble helt fasinert over akrobatikken! Men har fremdeles ikke veldig store babybulken enda. Er 15+4 i dag.

Endret av Vips77.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen fra Trondheimsområdet her? :)

 

Jeg flytter til Trondheim ved termin. 

 

Dette er svangerskap nr 3 og helt klart det tøffeste av de tre! Jeg er både kvalm, trøtt og "klar" i kroppen selv om jeg har rundet til 2. trimester. Håper det gir seg snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi vært hos jordmor og hørt hjertelyden :) H*n lå lenger oppe enn JM trodde, så hun måtte lete en stund. Og sa det var ikke rart buksene er litt trange siden mini lå såpass høyt (ca midt mellom navlen og hårfestet). Er 13+3 i dag. Veldig koselig JM også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig, Mia og Bubbs! ;-)

Nr. 1 her, spennende. Har vært urolig for MA, da jeg nesten ikke har hatt symptomer, men fikk høre hjertelyd rett etter 1. legebesøk. Da ble alt mye mer ekte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke igjen til andre svangerskapskontroll og første time hos jordmor.

Håper veldig på å høre hjertelyden for første gang!

Blir gøy å komme i gang med "skikkelig" kontroll også. Ikke bare prat og blodprøver, men lytting og måling av mage :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min andre kontroll i morgen! Håper også at legen prøver å finne hjertelyd, men det er kanskje ikke alle som gjør det så tidlig? 12+5 i dag. Har jo vært på UL, så jeg vet at alt er bra der inne, i hvert fall.

Vurderer også å bestille time hos jordmor snart, særlig siden jeg ikke får OUL før 12. mai! Helt sykt lenge å vente. Ikke får jeg det pokkers brevet fra Ahus heller, de har sendt det to ganger til og med. Dere andre som har fått brev fra sykehuset deres, er det noe særlig med informasjon der som er viktig, eller kan jeg like gjerne bare få det når jeg er på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde min fyste kontroll i veke 11, og skal til andre kontroll i veke 24  :huh:  Syns det er veldig lenge imellom!! Får jo sett om alt er greit på OUL 28.mars da.. men det føles likevel lenge! Er det kun i Bergen dei er så "gnetne" på kontrollane?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde min fyste kontroll i veke 11, og skal til andre kontroll i veke 24 :huh: Syns det er veldig lenge imellom!! Får jo sett om alt er greit på OUL 28.mars da.. men det føles likevel lenge! Er det kun i Bergen dei er så "gnetne" på kontrollane? :P

Det syntes jeg også var vel lenge imellom kontrollene... Er det første for deg? Husker jeg var "lite" til kontroll med 2 svskap... Men mener at man er litt fler med 1. Jeg var på kontroll 13 uker og skal tilbake 18 uker... Er 3 gangs, men attpåklatt her i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulle369 så forferdelig!! Tenker på deg.

Syns ikke UL er så koselig, er en ganske alvorlig greie i grunn. Ikke bare en time for å finne ut om det er gutt eller jente. Og nå fikk jeg enda mer angst.

Hvordan går det med deg?

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Lulle, så ufattelig trist, og så innmari urettferdig! Nå ble jeg ordentlig lei meg. Kjære deg, dette fortjener du virkelig ikke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...