Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Tok en sånn terminkalkulator nå, den sier 18 oktober :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Gratulerer :D Dette er nå bare en god tid:) heller kose deg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Tok en sånn terminkalkulator nå, den sier 18 oktober :)

 

aaah ja men da er du vel rundt en 3+ et eller annet da? jeg har 16 okt men er ca 4+1 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Tok en sånn terminkalkulator nå, den sier 18 oktober :)

 

aaah ja men da er du vel rundt en 3+ et eller annet da? jeg har 16 okt men er ca 4+1 i dag :)

 

 Jeg er i uke 5. 4+0 dager. Kalendermåned 1, svangerskapsmåned  2 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd.

 

Tok en sånn terminkalkulator nå, den sier 18 oktober :)

Jeg syns også det er skummelt!! Vet liksom ikke hva som er normalt og ikke... Leser flere her inne har hatt småblødninger! Jeg merka det da jeg var på do i går kveld! Bare bittelitt på papiret, ikke i nærheten så mye som når jeg har menstruasjon... Men jeg blir jo redd for at noe skal være galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Gratulerer :D Dette er nå bare en god tid:) heller kose deg masse :)

 

 

 

 

 

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd.

Tok en sånn terminkalkulator nå, den sier 18 oktober :)

Jeg syns også det er skummelt!! Vet liksom ikke hva som er normalt og ikke... Leser flere her inne har hatt småblødninger! Jeg merka det da jeg var på do i går kveld! Bare bittelitt på papiret, ikke i nærheten så mye som når jeg har menstruasjon... Men jeg blir jo redd for at noe skal være galt...

 

Nei samme her.. Aner ikke hva som er normalt. Jeg hadde noen sånne murringer og stikkinger i magen i går, da var jeg sikker på at det kom til å gå galt. Men lest nå at det er livmoren som utvider seg.. Så det varj o ennå godt. Ikke hatt noen blødninger ennå, livredd for å få det hver gang jeg går på do :P Klarer ikke helt å nyte dette her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Tok en sånn terminkalkulator nå, den sier 18 oktober :)

 

aaah ja men da er du vel rundt en 3+ et eller annet da? jeg har 16 okt men er ca 4+1 i dag :)

 

 Jeg er i uke 5. 4+0 dager. Kalendermåned 1, svangerskapsmåned  2 :)

 

 

okei jeg aner ikke termen utab det der, er hvertfall selv i uke 4+1 og har antatt termin 16okt (noe som kan endre seg fort:)

Endret av MillaMol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Tok en sånn terminkalkulator nå, den sier 18 oktober :)

 

aaah ja men da er du vel rundt en 3+ et eller annet da? jeg har 16 okt men er ca 4+1 i dag :)

 

 Jeg er i uke 5. 4+0 dager. Kalendermåned 1, svangerskapsmåned  2 :)

 

 

okei jeg aner ikke termen utab det der, er hvertfall selv i uke 4+1 og har antatt termin 16okt (noe som kan endre seg fort:)

 

 

 

 

 

 

 

Hei. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, med termin ca 15-20 oktober.. :D Er da 5 uker på vei nå. Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her inne? 

 

Mitt første barn og første graviditet, er livredd. 

Tok en sånn terminkalkulator nå, den sier 18 oktober :)

 

aaah ja men da er du vel rundt en 3+ et eller annet da? jeg har 16 okt men er ca 4+1 i dag :)

 

 Jeg er i uke 5. 4+0 dager. Kalendermåned 1, svangerskapsmåned  2 :)

 

 

okei jeg aner ikke termen utab det der, er hvertfall selv i uke 4+1 og har antatt termin 16okt (noe som kan endre seg fort:)

 

Nei ting kan jo endre seg fort. Vet jo aldri før man har vært på UL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan svare meg på hva man gjør nå? Jeg har jo aldri vært gravid før. Skal jeg ringe fastlegen? når skal man ha første ultralyd? Jeg trodde det var i uke 17, men ser det er mange som skal ha i uke 8 også? :) 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, huff! Så trist å lese impatient! :( Krysser fingrene og alt jeg har for deg! La oss få høre hva som skjer videre!

Og gratulerer til dere andre som er kommet inn her :)
LinnChristin: Jeg har fått tidlig UL, da jeg er 9+3 uker på vei grunnet medisiner jeg har sluttet på og jeg har hatt veldig mye problemer med underlivet de siste månedene! Første svangerskapskontrollen er somregel rundt uke 8-12 :) Ja, de strekningene og murringene har vært helt for j**** den siste tiden, er også mitt første svangerskap, så har trodd hver eneste gang at jeg skulle spontanabortere, men den gang ei.. Er visst helt naturlig å ha et smertehelvete :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan svare meg på hva man gjør nå? Jeg har jo aldri vært gravid før. Skal jeg ringe fastlegen? når skal man ha første ultralyd? Jeg trodde det var i uke 17, men ser det er mange som skal ha i uke 8 også? :) 

 

På forhånd takk for svar :)

Kan ringe legen din, de har sånn fast mellom 8-11 uker første kontroll, da får du time, kanskje eventuelt inn før om du vil det:) jeg skal selv på kontroll i uke 10 +5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen lyst å tilføye meg på listen? Får det ikke til selv

Jeg har termin ca 3 oktober- hvis alt går som det skal

Jeg får heller ikke til :P Hehe er det bare noen som får gjort det? Dumt spørsmål sikkert!:P Jeg har 5. Oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, huff! Så trist å lese impatient! :( Krysser fingrene og alt jeg har for deg! La oss få høre hva som skjer videre!

 

Og gratulerer til dere andre som er kommet inn her :)

LinnChristin: Jeg har fått tidlig UL, da jeg er 9+3 uker på vei grunnet medisiner jeg har sluttet på og jeg har hatt veldig mye problemer med underlivet de siste månedene! Første svangerskapskontrollen er somregel rundt uke 8-12 :) Ja, de strekningene og murringene har vært helt for j**** den siste tiden, er også mitt første svangerskap, så har trodd hver eneste gang at jeg skulle spontanabortere, men den gang ei.. Er visst helt naturlig å ha et smertehelvete :P

Takk :D Okei, så jeg burde få time hos fastlegen min da, rundt uke 8-12? Eller skal jeg kontakte gyn/jordmor? :) Jaaa, det er visst normalt å ha mye vondt og være mye usikker de første 3 måneder, kan bli slitsomt.. Men absolutt verdt det om alt går som det skal :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i Oktober 2014

1. Oslomama, Lillelura *GRAVID*, Familiepå6!?, Mrs-impatient
2. April*jente, *Lykke**
3.Pion, Ocean™, Twinkel
4. K.Marie, "KlaraKu"

5. Skogsjenta90
6. Hjartevenn
7. Kosmama

8. Andrea2
10. Sokkedyret, -Blåklokke-
11. FrøkenUgla, Jønimi, Sienna85
15. 1h11h1
16. MillaMol, Syrin84
17. Snelafel

18. *flux*, LinnChristin

Endret av Syrin84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok enda en test i dag jeg.. Herregud, nå skal jeg slutte:P 

 

IKM er i dag. Ingen TR, og teststrek og kontrollstrek er like sterk <3 Åh.. Nå må bare spiren vokse og gro.

 

Er det vanlig å ta hcG blodprøve? Har nesten alle gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok enda en test i dag jeg.. Herregud, nå skal jeg slutte:P

 

IKM er i dag. Ingen TR, og teststrek og kontrollstrek er like sterk <3 Åh.. Nå må bare spiren vokse og gro.

 

Er det vanlig å ta hcG blodprøve? Har nesten alle gjort det?

Nei jeg har ikke tatt blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke tatt blodprøve. Sparer meg heller til tidlig ul, 2 uker igjen i morgen :) 5+1 i dag. Leste et sted at 75 % av alle spontanaborter skjer før uke 5, så føler første hinder er passert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det. Selv om jeg har mistet flere ganger. Men jeg skal til ul når jeg er Ca 6 uker for å sjekke at alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg en middagslur i sted, og da jeg våknet så jeg at jeg har røde flekker i huden på venstre hånd, og på høyre underarm. Har ikke eksem, og har heller aldri utslett....

 

Kan dette være i forbindelse med graviditet mon tro? Det klør ikke, men kjennes ut som om venstre hånden sover....

 

Vært sånn siden jeg våknet for 2 timer siden...

 

:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager? Men har faktisk hørt at man kan få ulike hudforandringer når man er gravid, så kanskje det er en slags reaksjon? Ring legen eller jordmor og hør! Merkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte bilder av det til mamma, hun er lege... men hun vet ikke at jeg er gravid da, så får ikke spurt henne om det kan ha en sammenheng ;) hehe. Får se om det er forsvunnet til i morgen. Det klør heldigvis ikke :)

 

Håper så inderlig du får gode resultater på siste blodprøve og får gode nyheter i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...