Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann damer :) Melder meg inn her :) termin 7 okt. Dette er nr 3 :) ingen kvalme enda *bank i bordet*, men er veldig trøtt og rastløse ben. De 2 forrige svangerskapene var jeg mega dårlig, og ut kom det jenter, håper og tror at det er gutt denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle samme! Prøver så godt jeg kan å konsentrere meg på jobben i dag, men er ikke så enkelt. 3,5 time igjen nå til timen.

 

Er så sykt redd for at det er graviditet utenfor livmoren. Ser for meg worst case scenario!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det. Tom livmor. Enten tidlig abort el graviditet utenfor. Blør ikke annet enn brun utflod, og har hatt gravid 1-2 på digital i 2 uker, så tror jeg er gravid utenfor. Forferdelig lei meg nå. Venter på å ta hcg prøve, må ta i dag, fredag og mandag. Stiger det er det utenfor. Hun mente man ikke måtte vente 3 mnd med å bli gravid igjen, hvis man fikk cellegift, men er nå ikke det jeg har lest. Må de operere må jeg nok kuttes mye opp for at de skal komme til. Redd for at den ene egglederen min kanskje allerede er ødelagt og at den andre skal ryke til nå... Har prøvd å få sjekket egglederne 3 ganger, men ingen har klart det pga sammenvoksningene. Det var jo også derfor kirurgen som prøvde å ta lap på meg sa at jeg nok aldri ville beli gravid uten prøverør pga sammenvoksningene. Så motbeviste jeg ham å ble gravid 3 ganger..... men kanskje det aldri går igjen hvis noe blir ødelagt nå. vil ut her fra nå, gå i bilen å hulke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) etter en innskytelse i går testet jeg meg, og alle fire testene var positive! Sprøtt egentlig, for nr 1 brukte vi fire år på, x antall aih forsøk og to ivf før han tilslutt kom naturlig etter mislykket ivf. Nå er han 11mnd og jeg har kun hatt mensen to ganger, en i oktober og på nyttårsaften. Antall ganger med sex kan og telles på en hånd iløpet av det siste året, såvar rimelig sprøtt å se positive tester..

 

Eneste jeg ikke helt liker er at jeg har tidvise smerter i eggstokkene. Om jeg hoster, så hogger det til:( tenkte jeg skulle bestilt meg en legetime og få sjekket det ut, men det var det å få gjort det. Litt redd det er noe galt:( samtidig må jeg få klarlagt det og, for dersom jeg er gravid, må jeg avslutte den ulønnede permen min og komme meg på jobb igjen asap for å være sikker på å få foreldrepenger..

 

Men har ikke lyst å si noe heller i tilfelle det er noe galt, men jeg kan ikke vente til 12 uker med å fortelle det til sjefen, da rekker jeg ikke kravet til NAV.. Og må jeg på jobben og ikke har hjemmekontor må jeg ha barnevakt/dagmamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det. Tom livmor. Enten tidlig abort el graviditet utenfor. Blør ikke annet enn brun utflod, og har hatt gravid 1-2 på digital i 2 uker, så tror jeg er gravid utenfor. Forferdelig lei meg nå. Venter på å ta hcg prøve, må ta i dag, fredag og mandag. Stiger det er det utenfor. Hun mente man ikke måtte vente 3 mnd med å bli gravid igjen, hvis man fikk cellegift, men er nå ikke det jeg har lest. Må de operere må jeg nok kuttes mye opp for at de skal komme til. Redd for at den ene egglederen min kanskje allerede er ødelagt og at den andre skal ryke til nå... Har prøvd å få sjekket egglederne 3 ganger, men ingen har klart det pga sammenvoksningene. Det var jo også derfor kirurgen som prøvde å ta lap på meg sa at jeg nok aldri ville beli gravid uten prøverør pga sammenvoksningene. Så motbeviste jeg ham å ble gravid 3 ganger..... men kanskje det aldri går igjen hvis noe blir ødelagt nå. vil ut her fra nå, gå i bilen å hulke....

Åååå nei :( Så utrolig trist å lese!!! :( Håper at det ikke er utenfor livmoren... Har du noen å snakke med om dette (andre enn samboeren din)? I sånne situasjoner kan det være greit å strekke ut hånda til noen du stoler på og få snakket ut om ting, få støtte og ha en skulder å gråte på.. Stor klem sendes til deg :)

Endret av Mrs-impatient
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff nei så utrolig trist Sienna! Skjønner godt at du er lei deg nå ja. Håper inderlig at det ikke er utenfor livmoren og at du fortsatt har en sjanse for å bli gravid!! Sender en klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Sienna :( Håper du har noen å snakke med, om det er familie, venner eller en psykolog - alt hjelper. Jeg krysser fingrene for at du får oppleve en graviditet der alt er bra ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese Sienna. Ønsker deg masse lykke til neste gang. Vet alt for godt hvor vondt det er å miste.

 

 

Selv har jeg hatt min beste dag hittil i denne lange bli-gravid-prosessen. For første gang har vi sett et bankende hjerte på UL. Ble målt til å være 5+5 noe som var etter mine beregninger i forhold til EL. Veldig lettet,men fortsatt mye som kan gå galt. Ny UL neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det var ikke noe hyggelig å komme inn her i dag. Sender deg gode tanker Sienna, og en god klem. Utrolig trist på dine vegne, men håper deg i det minste ikke er utenfor livmor - og at det klaffer for deg igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som skriver at dere allerede har sett et bankende hjerte på UL, har dere gått privat eller er det grunner til at dere får tidlig UL hos fastlege? Jeg vil også se!! Og vite hvor langt på vei jeg egentlig er for det er bare styr med disse kalkulatorene synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som skriver at dere allerede har sett et bankende hjerte på UL, har dere gått privat eller er det grunner til at dere får tidlig UL hos fastlege? Jeg vil også se!! Og vite hvor langt på vei jeg egentlig er for det er bare styr med disse kalkulatorene synes jeg..

Jeg har mistet 5 ganger tidligere og har ellers en litt trøblete historikk, derfor får jeg komme direkte til sykehuset til UL-oppfølging. Trenger ikke gå via fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som skriver at dere allerede har sett et bankende hjerte på UL, har dere gått privat eller er det grunner til at dere får tidlig UL hos fastlege? Jeg vil også se!! Og vite hvor langt på vei jeg egentlig er for det er bare styr med disse kalkulatorene synes jeg..

Jeg prøvde meg på å få henvisning hos legen til ultralyd, da fikk jeg beskjed om at han kunne gjøre det, men at jeg ville bare få avslag i retur. Tror de som får henvisning må ha litt trøblete svangerskap bak seg. Jeg har selv småblødninger, men dette var ikke grunn nok. Jeg har bestilt privat Ul, så håper jeg på at jeg også får se et bankende hjerte <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som skriver at dere allerede har sett et bankende hjerte på UL, har dere gått privat eller er det grunner til at dere får tidlig UL hos fastlege? Jeg vil også se!! Og vite hvor langt på vei jeg egentlig er for det er bare styr med disse kalkulatorene synes jeg..

Jeg var bare veldig utålmodig og ville så gjerne vite at alt var bra der inne og at det ikke bare var innbilning. Så da ble det privat, koster litt, men absolutt verdt den bekreftelsen jeg fikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag å fikk sykmelding ut neste uke, sliter veldig med kvalme. Ikke noe gøy å bli sykmeldt allerede nå (er 6+2), men å skal gå på jobb på sykehjem med alle luktene osv når man er så kvalm å går å brekker seg er ikke noe jeg kommer til å klare. Er også veldig svimmel, slapp å sliter litt med hodepine, føles nesten som influensa..
Kvalmen er verst om morgenen, men varer utover heeele dagen. Noen som har noen tips om hva som hjelper mot kvalme? :) Og til dere som har vært gravid før, hvor lenge var dere kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører visst til her jeg og!

Dette gikk mye raskere enn forventet, EL nr 2 etter å ha sluttet på pillen.
Siden det gikk 2 mnd fra første "mens" etter pilleslutt til neste, regnet vi med det ville ta lang tid neste gang og. Etter seks uker tok jeg en test, bare for å sjekke,og jaggu var det to streker der! Dagen etter ble det kjøpt inn digital test som viste 3+! Lettere sjokkert! Er nå ca 6+3!
Nå har jeg forklaringen på hvorfor jeg har vært så trøtt, og på de gjentatte "menssmertene," var ikke klar over at dette var vanlig under graviditet.

Vi gleder oss veldig, og krysser fingrene for at alt skal gå bra!

Endret av AMMV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag å fikk sykmelding ut neste uke, sliter veldig med kvalme. Ikke noe gøy å bli sykmeldt allerede nå (er 6+2), men å skal gå på jobb på sykehjem med alle luktene osv når man er så kvalm å går å brekker seg er ikke noe jeg kommer til å klare. Er også veldig svimmel, slapp å sliter litt med hodepine, føles nesten som influensa..

Kvalmen er verst om morgenen, men varer utover heeele dagen. Noen som har noen tips om hva som hjelper mot kvalme? :) Og til dere som har vært gravid før, hvor lenge var dere kvalme?

Hei,

jeg har det akkurat som du, er 7+0 i dag, blæh...er som å gå konstant fyllesyk hehehe :P

Skal til fastlegen i mrg og satser på sykemelding ut uka allefall...høre hva legen sier om videre, ikke lett å fungere i jobb når man har det slik.

 

Jeg har det også værst på morgen/formiddag.

Hittil har jeg funnet ut at det er greit med et nystekt rundstykke med brunost/syltetøy, sitronbrus funker bra, blåbærsaft, kjøttsuppe, pasta med pesto, "kick" (selv om lakris ikke er så bra i store mengder).

Har mest lyst på saltmat egentlig...fisk og kylling frister ikke i det hele tatt :-/

 

Har du funnet noe som fønker så langt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...