Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar 😊 det har ikke kommet noe mer siden 6-7 tiden i kveld, så krysser fingrene for at det går bra😊

Jeg er 6+5 idag.

Spiller stress en faktor på abort? Har hatt en ganske stressende helg med 2 umulige unger ! Om det gjør det, skal jeg absolutt være flink å holde sofaen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Melder meg inn her. Har termin ca 20.10. Hadde en SA 8.1.14 og fant ut nå at jeg allerede er gravid igjen! Håper det går bra denne gangen:)

 

Anonymous poster hash: a36cf...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjangsen på å melde meg inn her.. Testet svakt positivt i dag morrest,men jeg er fryktelig usikker på om jeg har fått den beste morsdagsgaven noensinne eller om jeg bare blir lurt av kroppen min?

 

Får vanligvis mens 8. i mnd. Bruker å starte tellingen fra denne dagen, men har gjerne en svak start fra ca.6., med brunlig utflod også blir det mer og mer frem til 8. da det går ordentlig igang..

 

Den 6. fikk jeg litt brunlig slim på papiret, men siden har det ikke vært no mer, så i går kveld tok jeg en billigtest. Negativ. I morrest kikket jeg på denne igjen, svak possitiv. Vet jo at man ikke kan stole på tester etter en viss tid, så jeg tok en ny test. Muligens en sinnsykt svak skygge, så jeg tok en CB test i tillegg. Denne er svak possitiv. Den ene streken i krysset er svakere enn den andre, men det er en strek..

 

Så starter symtomjakten.. Hadde ikke tenkt å teste denne mnd da jeg ikke har følt noen symtomer og har blitt så fryktelig skuffet de siste mnd når det ikke har vært noe. Nå kjenner jeg litt kvalme, dårlig matlyst, vondt nederst i ryggen, men tørr ikke tro det helt ennå, fordi jeg kjenner også ett eller annet i magen, som gjør meg usikker..

 

Vil så gjerne at den skal sitte, men er så utrolig redd for å bli skuffet igjen. Lurer på å teste igjen i morgen..

 

I dag har jeg derimot vært kvalm/uggen, super-luktesans og litt stikninger i magen. Ble dessuten sykemeldt grunnet ryggen i forrige uke, men hadde ikke tenkt på før nå at denne kunne blitt værre nå pga graviditet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 19.oktober, på lille/storesøsters bursdag, om spiren sitter. Da har jeg beregnet med 30 dagers syklus, stemmer dette? Kan ikke sånn beregning, men bruker stortsett å ende opp på samme dato hver mnd, så da blir det vel ca 30 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjangsen på å melde meg inn her.. Testet svakt positivt i dag morrest,men jeg er fryktelig usikker på om jeg har fått den beste morsdagsgaven noensinne eller om jeg bare blir lurt av kroppen min?

 

Får vanligvis mens 8. i mnd. Bruker å starte tellingen fra denne dagen, men har gjerne en svak start fra ca.6., med brunlig utflod også blir det mer og mer frem til 8. da det går ordentlig igang..

 

Den 6. fikk jeg litt brunlig slim på papiret, men siden har det ikke vært no mer, så i går kveld tok jeg en billigtest. Negativ. I morrest kikket jeg på denne igjen, svak possitiv. Vet jo at man ikke kan stole på tester etter en viss tid, så jeg tok en ny test. Muligens en sinnsykt svak skygge, så jeg tok en CB test i tillegg. Denne er svak possitiv. Den ene streken i krysset er svakere enn den andre, men det er en strek..

 

Så starter symtomjakten.. Hadde ikke tenkt å teste denne mnd da jeg ikke har følt noen symtomer og har blitt så fryktelig skuffet de siste mnd når det ikke har vært noe. Nå kjenner jeg litt kvalme, dårlig matlyst, vondt nederst i ryggen, men tørr ikke tro det helt ennå, fordi jeg kjenner også ett eller annet i magen, som gjør meg usikker..

 

Vil så gjerne at den skal sitte, men er så utrolig redd for å bli skuffet igjen. Lurer på å teste igjen i morgen..

 

I dag har jeg derimot vært kvalm/uggen, super-luktesans og litt stikninger i magen. Ble dessuten sykemeldt grunnet ryggen i forrige uke, men hadde ikke tenkt på før nå at denne kunne blitt værre nå pga graviditet..

Heisann, og gratulerer så masse!:) for det første så kan jeg fortelle deg at jeg testet svakt positiv med billigtestene til jeg var 12 dager over IKM! Ville nok tatt en CB digital hadde jeg vært deg! :)

 

For det andre så er det visst helt normalt med litt spotting! Brun utflod kan også være rester av blod fra siste mens kroppen prøver å bli kvitt! :)

 

Og for det tredje var jeg så skråsikker at den måneden hadde det ikke klaffet, og ble dermed helt sjokkskada da testen viste positiv! Hadde ingen merkbare symptomer annet enn ømme pupper, men det var helt normalt siden jeg alltid får det rett før mens.. Og her idag ligger jeg med spybøtta og koser meg, er forresten 7+1 idag :)

Håper dette var til litt hjelp, masse klemmer herfra!

Endret av lillelura *GRAVID*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tar sjangsen på å melde meg inn her.. Testet svakt positivt i dag morrest,men jeg er fryktelig usikker på om jeg har fått den beste morsdagsgaven noensinne eller om jeg bare blir lurt av kroppen min?

 

Får vanligvis mens 8. i mnd. Bruker å starte tellingen fra denne dagen, men har gjerne en svak start fra ca.6., med brunlig utflod også blir det mer og mer frem til 8. da det går ordentlig igang..

 

Den 6. fikk jeg litt brunlig slim på papiret, men siden har det ikke vært no mer, så i går kveld tok jeg en billigtest. Negativ. I morrest kikket jeg på denne igjen, svak possitiv. Vet jo at man ikke kan stole på tester etter en viss tid, så jeg tok en ny test. Muligens en sinnsykt svak skygge, så jeg tok en CB test i tillegg. Denne er svak possitiv. Den ene streken i krysset er svakere enn den andre, men det er en strek..

 

Så starter symtomjakten.. Hadde ikke tenkt å teste denne mnd da jeg ikke har følt noen symtomer og har blitt så fryktelig skuffet de siste mnd når det ikke har vært noe. Nå kjenner jeg litt kvalme, dårlig matlyst, vondt nederst i ryggen, men tørr ikke tro det helt ennå, fordi jeg kjenner også ett eller annet i magen, som gjør meg usikker..

 

Vil så gjerne at den skal sitte, men er så utrolig redd for å bli skuffet igjen. Lurer på å teste igjen i morgen..

 

I dag har jeg derimot vært kvalm/uggen, super-luktesans og litt stikninger i magen. Ble dessuten sykemeldt grunnet ryggen i forrige uke, men hadde ikke tenkt på før nå at denne kunne blitt værre nå pga graviditet..

Heisann, og gratulerer så masse!:) for det første så kan jeg fortelle deg at jeg testet svakt positiv med billigtestene til jeg var 12 dager over IKM! Ville nok tatt en CB digital hadde jeg vært deg! :)

 

For det andre så er det visst helt normalt med litt spotting! Brun utflod kan også være rester av blod fra siste mens kroppen prøver å bli kvitt! :)

 

Og for det tredje var jeg så skråsikker at den måneden hadde det ikke klaffet, og ble dermed helt sjokkskada da testen viste positiv! Hadde ingen merkbare symptomer annet enn ømme pupper, men det var helt normalt siden jeg alltid får det rett før mens.. Og her idag ligger jeg med spybøtta og koser meg, er forresten 7+1 idag :)

Håper dette var til litt hjelp, masse klemmer herfra!

Jeg var også bombesikker på at det ikke hadde gått denne måneden! Alt gikk jo galt. Men det viktigste gikk visst rett likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen alle nye :) jeg er 5+5 i dag. Ikke turd å teste mer. Har derimot mye flere symptomer denne gangen, enn forrige gang når jeg mistet. Puppene er så vonde, og det stikker i sidene og livmorområdet hver eneste dag. Håper dette er gode tegn. Første ul på torsdag, da får de ihvertfall fastslått at graviditeten er på riktig sted. Hadde blitt overlykkelig om det var embryo med hjerteslag også, men vet ikke om jeg tør å håpe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) i dag er jeg ikke i form, jeg har vært våken i 2 timer i natt med kvalme og vondt i korsrygg.. Korsryggen kommer først nå, noen som vet om jeg burde være bekymret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig vondt i korsryggen i dag!! Er på 6 uker i morgen og har lest at symptomene gjerne øker fra 6. uke så er spent på hvordan det blir framover. Håper jeg ikke blir så dårlig. Har tenkt nå at dette går jo helt fint og jeg er i god form men en skal visst ikke juble for tidlig =P I dag strekker det voldsomt i livmoren. Kjennes virkelig ut som jeg skal få mensen. Men har lest at det er helt normalt og dette er voksesmerter fra livmoren som strekker seg. Men blir litt nervøs likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle oktobermammaer, jeg var på ul i uke 4/5 nå nettopp, der så vi to svarte prikker.. Er vel fostersekken.. Den ene var litt større enn andre. Noen som har vært på UL så tidlig før å sett det samme, evt. fått bekreftet tvillinger ved senere ultralyd. Gynekolog ville ha meg tilbake om ikke så lenge..



Anonymous poster hash: 21b33...b99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe av det samme da jeg var på tidlig ul i uke 4, gynekolog sa da at det var en mulighet for tvillinger, men at det også kunne være et slags hulrom. Syns selv at gyn. ble litt småstresset, og jeg fikk beskjed om å komme tilbake i uke 12 på ny oppfølging, ho mente det var greit å vite tidligst mulig om det ble 1 eller 2. Har veldig lyst til å tilbake før, litt for spennende for min del å ikke vite :-)

 

Nr 3 kommer i Oktober -14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kvalmen satt inn for fult. Fortsatt ingen mens, så jeg krysser fingrene.  :pls:

 

Med førstemann hadde jeg mersom "vanlig mens" de første mnd, så jeg fant ikke ut om graviditeten før jeg var 3mnd på vei.. Også vidre i det svangerskapet var det flere ganger litt blod, så jeg kjenner til det med spotting, men blir jo litt usikker alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, idag har jeg endelig kommet meg vekk fra bøtta og sofaen, så misunner dere ikke.. Faktisk hatt endel energi idag, så har fått gjort litt i leiligheten for en gangs skyld :fnise:
2 uker til UL her, gleder meg så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tidlig ul og skal dit tirsdag neste uke.. Kjenner jeg gleder meg og gruer meg litt.. Legen min snakket om hun mistenkte svangerskap utenom livmoren pga blødningene i jul og at jeg kanskje ikke mista da allikevel eller at jeg mistet en tvilling.. Veldig spent på hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre her som har fått merke melkesyren i beina? Kom som et skudd på meg i dag,slet veldig på turen hjem fra jobb noe som normalt ikke gjør meg andpusten engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, idag har jeg endelig kommet meg vekk fra bøtta og sofaen, så misunner dere ikke.. Faktisk hatt endel energi idag, så har fått gjort litt i leiligheten for en gangs skyld :fnise:

2 uker til UL her, gleder meg så masse!

Uff fælt å være så dårlig. Håper dagens bedring fortsetter. Er du ikke i jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tidlig ul og skal dit tirsdag neste uke.. Kjenner jeg gleder meg og gruer meg litt.. Legen min snakket om hun mistenkte svangerskap utenom livmoren pga blødningene i jul og at jeg kanskje ikke mista da allikevel eller at jeg mistet en tvilling.. Veldig spent på hvordan det går :)

Oi det blir spennende å høre. Det kunne gå mange veier... Håper på det beste! Du må oppdatere oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh, idag har jeg endelig kommet meg vekk fra bøtta og sofaen, så misunner dere ikke.. Faktisk hatt endel energi idag, så har fått gjort litt i leiligheten for en gangs skyld :fnise:

2 uker til UL her, gleder meg så masse!

Uff fælt å være så dårlig. Håper dagens bedring fortsetter. Er du ikke i jobb?
Ja, vært slitsomt, gått ned 3,5 kg på EN uke..!! Nei, har ung ufør grunnet psykisk helse og rygg,nakke skade da jeg var 15 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Åh, idag har jeg endelig kommet meg vekk fra bøtta og sofaen, så misunner dere ikke.. Faktisk hatt endel energi idag, så har fått gjort litt i leiligheten for en gangs skyld :fnise:

2 uker til UL her, gleder meg så masse!

Uff fælt å være så dårlig. Håper dagens bedring fortsetter. Er du ikke i jobb?
Ja, vært slitsomt, gått ned 3,5 kg på EN uke..!! Nei, har ung ufør grunnet psykisk helse og rygg,nakke skade da jeg var 15 :)

Oi 3.5 kg på en uke?! Uff. Håper du blir bedre og får i deg litt mat snart!!

Å sikkert kjedelig å være ung ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra:

Da har vi vært på tidlig Ul og vi fikk se lille frøet og et bankende hjerte  :hjerter: 
Utrolig magisk, og veldig rart å tenke på at det er noe som lever inni der  :fnise:

Legen sa at alt så bra ut så langt, men siden jeg har hatt en del blødninger/spotting så får jeg en ny UL den 21.2.
Da er det bare å leve som "normalt" frem til neste milepæl  :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk :D Lurer fælt på om jeg klarer å vente helt til uke 16-17 før jeg får se den lille i magen :) Hvor mye koster det å ta ultralyd tidlig? :) Hvor langt er du på vei pion? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som ikke har "stikkninger" i magen? Hadde det rett etter eggløsning, men det erblitt borte nå..har hatt to SA, så er litt paranoid... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk pion! Alt blir så mye mer virkelig når man får se det lille frøet.

Fikk du henvisning av legen til ul pga spotting? Lurte på om jeg kunne prøve å få henvisning av min lege pga det samme Tror jeg må ringe de imorgen 😊 hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt herlig!

Jeg er nå ca 6 uker + 5 dager  :rolleyes: 

Har hatt oppfølging med fastlege i form av blodprøver/hcg-nivå, frem til jeg fikk denne timen på sykehuset i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...