Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Er det folsyre i den? Må jo være forsiktig så man ikke får i seg for mye tilskudd også :) jeg tar folsyre og trantabletter, har lest at det skal være bra :) vanskelig å vite alt man skal gjøre syns jeg, mye lesing på nettet nå :P

ja det er folsyre i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, må le av meg selv! Her har jeg gått å kastet opp alt jeg har fått i meg hele uken, og idag fikk jeg tidenes annfall med lavt blodsukker! Begynte å skjelve, bli svimmel og kaldsvette, og i frykt for å bli skikkelig dårlig fikk jeg kasta i meg en svær appelsin og 7(!!!!) knekkebrød med leverpostei!! Var som å komme til himmelen å kjenne metthetsfølelsen!! Så nå sitter jeg bare å krysser fingre og tær for at det skal holde seg nede! :fnise:  Rart hva man setter pris på altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusser opp et gammelt hus og har begynt å gå tom for peng. I dag kom svigers med forskudd på arv og sølvtøy til oss. I all den gode stemningen fortalte jeg det. Ellers vet bare en venninne. Må holde kjeft til jeg i alle fall har vært på ul. Er jo fort gjort at det går galt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å vente med å skrive her inntil jeg var mer sikker på at dette går veien, men nå hopper jeg i det likevel :)

 

Er gravid for 6. gang nå, hvorav 1 MA og 4 tidlige SA. Denne gangen går jeg på albyl E, fragmin sprøyter, prednisolon og ovitrelle spøyter for å se om det hjelper. Fortsatt ingen blødning enda og de to hcg prøvene jeg har tatt til nå er bra. Håper bare vi kommer i mål denne gangen etter over to år med prøving. Skal på tidlig UL til uka. Litt for tidlig kanskje, men det var da gyn ville ha meg inn.

 

Er 5+3 etter forrige mens, men ca 3 dager kortere hvis jeg tar hensyn til EL.

 

Ser det blir spurt om det er vanlig med hcg målinger og tidlig UL. Det er vel ikke det tror jeg. De som har hatt IVF, mistet flere ganger eller har blødninger blir gjerne fulgt opp med det. Er det ingenting som tyder på at noe er galt ville jeg prøvd å holde meg unna, det er veldig stressende synes jeg. Jeg tester nå for å se om det går galt slik at jeg evt kan kutte ut medisinene. Ovitrellesprøytene koster alene over 700 kr i uka, så unødvendig å gå på dem hvis embryoet har sluttet å utvikle seg.har

 

 

Ønsker alle masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å vente med å skrive her inntil jeg var mer sikker på at dette går veien, men nå hopper jeg i det likevel :)

 

Er gravid for 6. gang nå, hvorav 1 MA og 4 tidlige SA. Denne gangen går jeg på albyl E, fragmin sprøyter, prednisolon og ovitrelle spøyter for å se om det hjelper. Fortsatt ingen blødning enda og de to hcg prøvene jeg har tatt til nå er bra. Håper bare vi kommer i mål denne gangen etter over to år med prøving. Skal på tidlig UL til uka. Litt for tidlig kanskje, men det var da gyn ville ha meg inn.

 

Er 5+3 etter forrige mens, men ca 3 dager kortere hvis jeg tar hensyn til EL.

 

Ser det blir spurt om det er vanlig med hcg målinger og tidlig UL. Det er vel ikke det tror jeg. De som har hatt IVF, mistet flere ganger eller har blødninger blir gjerne fulgt opp med det. Er det ingenting som tyder på at noe er galt ville jeg prøvd å holde meg unna, det er veldig stressende synes jeg. Jeg tester nå for å se om det går galt slik at jeg evt kan kutte ut medisinene. Ovitrellesprøytene koster alene over 700 kr i uka, så unødvendig å gå på dem hvis embryoet har sluttet å utvikle seg.har

 

 

Ønsker alle masse lykke til :)

Gratulerer, og velkommen i gruppa :) Skal krysse fingrene for det, at dette er din tur, og at vi alle i denne gruppen har en spire som klorer seg godt fast! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det folsyre i den? Må jo være forsiktig så man ikke får i seg for mye tilskudd også :) jeg tar folsyre og trantabletter, har lest at det skal være bra :) vanskelig å vite alt man skal gjøre syns jeg, mye lesing på nettet nå :P

ja det er folsyre i den :)

 

 

http://www.lifelinecare.no/pages/gravid.html

 

Gå til linken over, der finner dere alt om hva dette tilskuddet er og inneholder, jeg tror at det dekker det meste som kroppen trenger. 

:tommelopp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter. Jeg drakk sist kl 21 i går kveld, og var på do siste gang før natten kl 01. Derfor testet jeg nå på urin som var holdt i 8 timer og 40 min. Og den digitale viser fremdeles 1-2 selv om jeg er 5+3. Så dette går nok ikke veien. Skal på ultralyd nå på torsdag, må få utelukket graviditet utenfor livmoren. Jeg har så enorme sammenvoksninger i magen, så er redd for at de måtte ha snittet meg bra opp for å klare å komme til og operere ut. Føler meg bare oppgitt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter. Jeg drakk sist kl 21 i går kveld, og var på do siste gang før natten kl 01. Derfor testet jeg nå på urin som var holdt i 8 timer og 40 min. Og den digitale viser fremdeles 1-2 selv om jeg er 5+3. Så dette går nok ikke veien. Skal på ultralyd nå på torsdag, må få utelukket graviditet utenfor livmoren. Jeg har så enorme sammenvoksninger i magen, så er redd for at de måtte ha snittet meg bra opp for å klare å komme til og operere ut. Føler meg bare oppgitt nå.

 

Nå har jeg ikke erfaring med digitale tester, har ikke brukt de selv.

Men har du snakket med fastlegen din om ev å ta blodprøver for å måle hcg-nivå?

 

Jeg hadde villet tatt en på mandag og en på onsdag så skal de klare å sammenligne svarene om hvordan status er, før UL. Man trenger ikke legetime som regel, det er som regel bare å snakke med legesekretær og møte på labben..

 

Føler med deg, det må være forferdelig å gå rundt og ikke vite..  :sad: 

 

Masse lykke til!! :klem:

Endret av Pion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter. Jeg drakk sist kl 21 i går kveld, og var på do siste gang før natten kl 01. Derfor testet jeg nå på urin som var holdt i 8 timer og 40 min. Og den digitale viser fremdeles 1-2 selv om jeg er 5+3. Så dette går nok ikke veien. Skal på ultralyd nå på torsdag, må få utelukket graviditet utenfor livmoren. Jeg har så enorme sammenvoksninger i magen, så er redd for at de måtte ha snittet meg bra opp for å klare å komme til og operere ut. Føler meg bare oppgitt nå...

Huff og huff!!! Ring dit du skal på UL og be om å få en UL med en gang (dette bør ikke vente til torsdag) og ta samtidig en blodprøve! Håper virkelig at det går bra :) Er i samme situasjon som deg og vet akkurat hvordan du har det! Har lest opp og ned i mente angående den ukesindikatoren, og den kan absolutt vise feil resultat, så jeg kommer aldri til å bruke den igjen.

 

Har lest på en del utenlandske legesider etc angående hcg-stigning, og man kan ha veldig lave verdier OG det går bra :) Alle kvinner er forskjellige og har ulike svangerskap! Leste også at når man har nådd et nivå på hcg 1.200, bruker man lengre tid på å doble nivået. Alt mellom 36 til 84 timer doblingstid er normalt. Man kan også oppleve en liten stillstand, for så å skyte fart igjen, med andre ord går det i rykk og napp.

 

Til min store overraskelse ringte legen meg på mandags ettermiddag, og spurte om jeg ville vite hvor mye hcg'n min hadde steget! Den har gått opp fra 2.300 på mandag til 4.800 på torsdag, noe som tilsvarer en doblingstid på 68 timer. Er fortsatt ganske så pessimistisk, og må smøre meg med tålmodighet i enda 10 dager før jeg skal på UL.. Heldigvis var legen positiv og ba meg senke skuldrene, og det hjelper litt på psyken ;)

 

Håper så inderlig at det går bra med alle spirene! Masse lykke til Sienna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sikkert at den er 100 % da? Kan vel være noe feilmargin på de testene der :) Krysser hvertfall fingrene for at det er feil :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så fælt for dere som er så usikker på om det går bra! Håper det ordner seg.

 

Jeg har merket at håret mitt blir fortere skittent om dagen. Må jo vaske det hver dag. Pleier å vaske håret annenhver dag men det holder ikke nå for tiden. Er vel ikke så rart slikt er vel ganske hormonpåvirket. Ellers puppene så ømme og vonde at det gjør vondt å snu seg i sengen om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere denne lørdags kvelden da? :) Her har jeg tent lys i hele stuen, og koser meg med tv-tid og en kosete pus! :) Fikk også helt SJOKK over hvor store pupper jeg har fått, da INGEN av bh'ene mine passer lengre :fnise:  Bare pluss for samboer da, men minus for lommeboken! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her denne lørdagskvelden.. Prøver å nyte graviditeten som alle sier :) enorme pupper her også, ingen pluss for samboer - de er alt for vonde til å bli lekt med :P haha! Forrige lørdag kunne jeg kose meg med et glass rødt, det kan jeg ikke denne uken gitt.. Livet snur opp ned fort :) morsomt er det virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tent telys i hele stua, for strømmen har gått:p sånn er det å bo i skogen :) Hehe litt koselig også egentlig:) merker at puppene har vokst her også! Også blir jeg så innmari fort trøtt og sliten! Var helt utslitt etter noen timer ute i litt aktivitet i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller første graviditet, har termin 8.oktober :-) Håper dette går bra! Har litt stikking i nederste del av magen, vondt i det ene brystet og er uvel stort sett hele dagen, men ikke så mye at det plager meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså så trøtt man skulle være!! Og anpusten man blir!! Måtte dele oppvasken i TO runder, fordi jeg ble anpusten av å stå der... Samme når jeg skulle brette håndklær.. :fnise:  Huff...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet babynevø i dag :-) Vært på trilletur og gledet oss veldig til vi får vår egen i oktober :-) Så koselig det skal bli ! Gleder meg sånn. Gleder meg til magen kommer så det blir litt mer virkelig at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh! Tidligere idag så jeg en pitteliten prikk med blod blandet i utfloden. Og nå i kveld kom det litt lys lyserosa slim. Er løpet kjørt nå? Noen som har erfaringer?

Jeg har ikke blødd i de andre svangerskapene mine, så ble litt sjokka :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet mange ganger frem til uke 15 i forrige svangerskap og spotter endel nå også. Gynekologen min fortrakk ikke en eneste mine i fjeset da jeg var redd sist og fortalte at jeg småblødde. Han sa det er minst like normalt som og ikke småblø. Sålenge det ikke blør masse og man har smerter så har man god grunn til å tro at alt er bra. Forrige resultat er 2.5 år og ligger og sover søtt :)

 

Lykke til :)

Endret av Ocean™
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for betryggende ord :)

Men er det slik at SA så kommer det masse blod med engang? Eller er det også individuelt. Jeg har hatt mensensmerter/stikninger helt siden jeg har blitt gravid, men kjenner meg kanskje litt ekstra rar i magen idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo sikkert tilfeller der en spontanabort har startet med litt misfarget utflod for å ende opp med å blø masse. Men så lenge du bare har småblødninger og ingen smerter så må du jo bare holde håpet oppe :) Jeg var livredd første gangen i forrige sv.skap når jeg så friskt blod på papiret da jeg tørket meg og ba samboeren min kjøpe med bind fordi jeg var sikker på at nå kom jeg til å abortere. Heldigvis tok jeg ordentlig feil. Men du har min forståelse og jeg skjønner veldig godt hvor lett det er å krisemaksimere. Jeg har jo opplevd det samme selv. Er du fryktelig redd så kan du jo bestille deg en time til ul. Jeg var til ul i uke 5 forrige gang pga blødninger.

 

:)

Endret av Ocean™
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir fort redd! Kan jeg få legen til å henvise meg til Ul? Eller må jeg bare bestille privat? Kan de evt se et bankende hjerte i uke 7?

Tusen takk for svar 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir fort redd! Kan jeg få legen til å henvise meg til Ul? Eller må jeg bare bestille privat? Kan de evt se et bankende hjerte i uke 7?

Tusen takk for svar

Jeg har akkurat snakket med en jordmor om ultralyd å hun sa "Hei. du bør være minst 7 uker på vei så vi sikkert kan se hjerteaksjon. Anatomien er ferdigutviklet ved uke 12." Så da kan de nok se om hjertet banker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh! Tidligere idag så jeg en pitteliten prikk med blod blandet i utfloden. Og nå i kveld kom det litt lys lyserosa slim. Er løpet kjørt nå? Noen som har erfaringer?

Jeg har ikke blødd i de andre svangerskapene mine, så ble litt sjokka :(

Jeg har også hatt en del rosa og brun farge på utflod/spotting fra positiv test til helt i slutten av uke 5, og det har gått bra hittil...

 

Kjenner følelsen, men prøv å slappe av og legg deg på sofaen (ikke stress rundt), så kan det lett roe seg.

Jeg har fått fortalt at det er ganske så normalt med farge på ufloden.

Det er mye som skjer nedi der, slimhinnene er skjøre og det er mye blod i omløp, sprekker et blodkar så viser det fort på utfloden (feks ved litt sengeaktivitet, trening, o.l.)

 

Men som Ocean sier, tiltar blødningen og det blir mye smerter, så er det sikkert greit å ta kontakt med legen.

 

Krysser fingre for at det stopper opp!!

 

Hvor langt er du på vei?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...