Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Hehehe ;) Kanskje greit å holde på hemmeligheten litt lengre ;) Får håpe hun har et svar til deg selv uten røping av graviditet!

 

Krysser fingrene ekstremt hardt for at det skal gå bra.. Er så pessimistisk akkurat nå, og har på en måte "godtatt" at det er over for denne gang, selv om vi ikke har fått svaret enda! Er jo helt håpløs ;) Mannen er litt mer optimistisk da, snille mannen min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fakarten, var så dum å ta en digital med uke indikator nå. Fikk 1-2 uker på den... Skulle jo vært 2-3 nå når jeg er 5+1 :( nå ble jeg bekymret også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakarten, var så dum å ta en digital med uke indikator nå. Fikk 1-2 uker på den... Skulle jo vært 2-3 nå når jeg er 5+1 :( nå ble jeg bekymret også...

Du må bruke morgenurin på de testene for at det skal bli riktig med ukene:-)er sikkert bare derfor.. Hilsen en som bare er inne og sniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fakarten, var så dum å ta en digital med uke indikator nå. Fikk 1-2 uker på den... Skulle jo vært 2-3 nå når jeg er 5+1 :( nå ble jeg bekymret også...

Du må bruke morgenurin på de testene for at det skal bli riktig med ukene:-)er sikkert bare derfor.. Hilsen en som bare er inne og sniker.

 

Ja, kanskje det, men hadde holdt meg i 5 timer og nesten ikke drukket timene før det igjen.... Men håper du har rett Krumelur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig at du tar med morgenurin på CB Digital, jeg fikk 2+3 på tirsdag og i dag er jegi uke 5 (4+3). Jeg tenkte kanskje å bestille legetime når jeg er i uke 7/8/9 (at jeg får time en gang i løpet av de ukene), men er ikke helt sikker enda. Jeg er veldig oppblåst for tiden, litt humørsyk og uggen i kroppen. Har vært på spinning 3 ganger i uka de siste ukene, men merker at jeg er mer sliten og ikke klarer å yte helt maksimalt nå. Også får jeg gjespebyger helt plutselig. :P

 

Jeg merker også at jeg har blitt mer sensitiv for lukt, var en lukt i går på treningen som irriterte meg sånn :P ellers er vel puppene litt ømme, men ikke så mye enda (heldigvis). Men magen er ikke helt god :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper jeg ny test i morgen, og prøver på lørdag.... 

så får vi se om jeg angrer på det eller ei.

 

Man blir jo unødig bekymret, må jo si det.

 

Endret ultralyd timen med 2 dager. Så skal når jeg er 7+0 istedenfor, og det er bare 13 dager til. Håper det går FORT!!! Og at jeg ikke begynner å blø før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok også CB'n på kvelden da den viste 2-3 uker, skal man ikke gjøre det altså?? Ups... Jaja, får se om jeg er en av de som produserer lite hcg eller ei imorgen!

 

Nei, Sienna, dette går bra :) Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Blir dere ikke unødig stressa av å ta så mange tester hele tiden, det er jo vel bare en indikator på ca uker?

Har dere vurdert å måle hcg-nivået i blodet en 2-3 ganger hos legen i stedenfor om dere er så usikre?

Dette skal jo være den sikreste indikatoren på at fosteret vokser...

 

Jeg gjør dette selv nå, men bare pga spotting/blødninger siden positiv test ble tatt.
 

Krysser fingre og tær for at alle oktoberbabyene holder seg fast i 9 mnd  :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tok enda en test i dag jeg.. Herregud, nå skal jeg slutte:P

 

IKM er i dag. Ingen TR, og teststrek og kontrollstrek er like sterk <3 Åh.. Nå må bare spiren vokse og gro.

 

Er det vanlig å ta hcG blodprøve? Har nesten alle gjort det?

Nei jeg har ikke tatt blodprøve.

 

Jeg har heller ikke tatt, men har testet gjentagende ganger bare for egen del *flau* tar tid før det virkelig går opp for en at man har ein liten spire i magen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blitt trøttere nå! Var ganske trøtt før også så er ikke så lett å kjenne forskjell men det har da ikke vært så mye før. Er dødtrøtt på kveldene og trøttere og mer ukonsentrert på jobb. Sitter og stirrer på pc-skjermen og håper ting skal gjøre seg selv.

 

Forresten. Jeg har jo veldig ømme pupper nå og har lurt på om det pleier å være sånn i hele svangerskapet? Eller går det over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtthet og oppblåsthet er de eneste symptomene jeg har hatt (bortsett fra manglende mens da ;) ), og jeg er også dødstrøtt på kveldene! Har lagt meg kl 21.30 hver kveld, hehe som ei gammelkjærring ;) 

 

Ringte legekontoret nå ang blodprøven og jeg får mest sannsynlig ikke svar før på mandag... Tok visstnok litt lengre tid med hcg-måling enn "vanlige" blodprøver.. Det blir ei forferdelig lang helg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg merker trøttheten her også ja ;)

I tillegg er puppene til dels ømme, det varierer riktignok litt i løpet av dagen hos meg.

Løper en del på do og har en til dels uggen småkvalm følelse tidlig om morgen..det kommer seg etter litt morgenmat så langt  :tommelopp: 
Tar imot alle symptomer, det er betryggende   :fnise:

 

Mrs-impatient: så kjedelig å ikke få svarene på blodprøven før helgen da :sad: hang in there!!

 

Jeg er heldig og har akkurat fått svar på min 4. hcg måling. Den stiger jevnt og trutt, og skal være ok så vidt jeg har fått fortalt. Jeg kan derfor slappe av litt mer i helgen og kose meg med OL og alt som hører til :D

Grunnen til at jeg har tatt så mange prøver pga spotting/blødning siden testdag 23.1...i tillegg er det greit å følge med siden jeg har mistet i MA tidligere.

Vi skal på tidlig UL på mandag og er veldig spent på hva vi ser der...

 

Blir spennende å følge med på dere her inne  :smilorange:

Endret av Pion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan en regne konsentrasjonsvansker som et symptom? =P Har ingen konsentrasjon om dagen! Sitter bare og surrer og stirrer på pcen og tenker på andre ting. Er så trøtt og så det hjelper ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arh! Her spiller trøtthet en stor rolle i hverdagen også! Jeg gleder meg til å gå å legge meg om kvelden idet jeg står opp om morgenen ;)

 

Jeg synes man fint kan regne konsentrasjonvansker som er graviditetssymptom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt misunnelig på dere som har så mange symptom! Men det er jo fortsatt tidlig. Jeg er 4+4 i dag, og i toppform. Har akkurat skrubbet ned så og si hele huset :P Dufter deilig klor fra badene.. Omg, så godt klorin lukter. Har jeg aldri tenkt over før :P

 

Later som jeg er litt sliten da. Så når sambo kommer fra jobb skal han ta med barn og hund på luftetur. Og lage fredagskos til oss  :hjertesmil:

 

Jeg veksler mellom å være redd for alt som kan gå galt, og gleede meg. I dag har jeg en sånn fin dag, hvor jeg bare nyyter tilværelsen :D

 

Har dere sagt det til familie? Vi skal si det til foreldrene våre/søsken i helgen. Klarer ikke vente lenger. Jeg vil uansett at de skal vite det, om det hadde gått galt også. Resten må vente 3 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten litt misunnelig på dere som har så mange symptom! Men det er jo fortsatt tidlig. Jeg er 4+4 i dag, og i toppform. Har akkurat skrubbet ned så og si hele huset :P Dufter deilig klor fra badene.. Omg, så godt klorin lukter. Har jeg aldri tenkt over før :P

 

Later som jeg er litt sliten da. Så når sambo kommer fra jobb skal han ta med barn og hund på luftetur. Og lage fredagskos til oss  :hjertesmil:

 

Jeg veksler mellom å være redd for alt som kan gå galt, og gleede meg. I dag har jeg en sånn fin dag, hvor jeg bare nyyter tilværelsen :D

 

Har dere sagt det til familie? Vi skal si det til foreldrene våre/søsken i helgen. Klarer ikke vente lenger. Jeg vil uansett at de skal vite det, om det hadde gått galt også. Resten må vente 3 mnd :P

 

Er vel i likhet til deg jeg da syrin84, Har lite eller få symptomer men glad for de små jeg har :P

Har tydeligvis blitt veldig veldig glad i frukt og nøtte blanding :fnise:

 

Samboeren og jeg tar egentlig dette med veldig ro og stooor glede! <3 er rimelig vannskelig å ikke fortelle noen om denne lille spiren men vi har bestemt oss for at vi skal vente til 29mars, da blir det samling av hele familien.

OM det går etter planen og vi klare vente så lenge.

Føles jo ut som en evighet jo, håper tiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsentrasjonsvansker har jeg og, er til tider helt "fjern"...tankene flyr ofte avsted hehe

 

Er det noen her som tar "Alt i ett kosttilskudd" for gravide?

Jeg kjøpte det i dag på apoteket, var endatil på 30% så det var jo flaks for meg :P 

Har hittil bare tatt folat, men tenkte at disse kunne dekke det meste kroppen trenger nå fremover  :fnise: 

 

Nå er det snart OL og åpningssermoni, blir å benke seg i sofaen i kveld!  :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det folsyre i den? Må jo være forsiktig så man ikke får i seg for mye tilskudd også :) jeg tar folsyre og trantabletter, har lest at det skal være bra :) vanskelig å vite alt man skal gjøre syns jeg, mye lesing på nettet nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi har ikke sagt det til noen enda. Tenker å si det til foreldrene når jeg er sånn 8-9 uker. Og så skal søsknene hans samles en helg når jeg er 10 uker så da tror jeg vi sier det til de da. Men det er vanskelig å holde seg. Samtidig er det litt koselig når bare vi vet, men det er litt stress også. Gleder meg veldig til alle vet.

 

Jeg tar ikke alt-i-ett kosttilskudd nei. Tar folat, omega3 og jetntilskudd (har jernmangel). Spiser sunt og variert så jeg tenker det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pion - hva er det i de alt i ett vitaminene? Jeg tar Folat, omega 3 og b-vitamin (sistnevnte av og til). :)

 

Nå har syntomene kommet mer og mer her.. Undersøkte puppene igår og det har nippelene vokst :P

 

Ellers så var det en episode på jobb i dag som gjorde at jeg har sippet (tårene har rent) i hele dag... Så der kom de hormonene... Jeg har også vært sint flere ganger i dag .. Kan le av det nå, men det har ikke vært en lett dag!

 

Nå skal jeg snart på bursdagsfest, får se hvor lenge jeg blir der.. Har to alkoholfrie vin flasker jeg skal ta over på to andre flasker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun 2 venninner av meg som vet det, tenkte å vente litt til før vi sier det til flere :) Har veldig lyst å si det til folk allerede nå, men bedre å vente litt til til vi er lengre på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av symptomer så har jeg også fått mye vondt i magen (igjen). Har vært plaget med dette før men har vært bra veldig lenge frem til nå. Håper ikke det fortsetter hele graviditeten.

Dette blir en tøff helg for å holde graviditeten hemmelig! Skal være med familie hele helgen. Kommer til å ha så lyst til å fortelle det. Og så er jeg så nervøs for hva jeg får servert til middag når jeg skal på besøk. Selv om det egentlig ikke er så veldig mye en ikke kan spise som gravid... Men blir jo litt stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av symptomer så har jeg ENORME vonde pupper, noe stikking i magen, litt kvalme til tider og selvsagt uteblitt menstruasjon :) håper det er gode tegn med symptomer, er mest redd for den stikkingen i magen.. Men ser det er mange som har det :) jeg har fortalt det til nærmeste familie, mest for at hvis det går galt så har man noen å trøste seg med :) noen andre som ikke har klart å holde munn? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av symptomer så har jeg ENORME vonde pupper, noe stikking i magen, litt kvalme til tider og selvsagt uteblitt menstruasjon :) håper det er gode tegn med symptomer, er mest redd for den stikkingen i magen.. Men ser det er mange som har det :) jeg har fortalt det til nærmeste familie, mest for at hvis det går galt så har man noen å trøste seg med :) noen andre som ikke har klart å holde munn? :P

Jeg har ikke klart å holde kjeft :P Har fortalt det til nærmeste familie, og venner! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...