Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Hei alle Oktober mammaer!;)

 

Slenger meg med dere selv om jeg ikke har fått noen positiv test enda.. termin etter siste mens er foreløpig 22.10 og mens skulle kommet i dag.. heldigvia ingen foreløbig.. har vært kvalm, hode pinne, mage smertee, luft smerter og tretthet.. hadde samleie på eggløsnings dagen og tok min siste p pille i begynnelsen av januar.. trosde ikke det var mulig å bli gravid så fort men jeg krysser fingrene for positiv test i løpe av uken.. går det virkelif ann å bli gravid aå fort etter 12år på p pillw??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei tulipan :-) vet du at du hadde eggløsning for 2 uker siden? Kroppen kan jo være i ubalanse når man slutter på pillen.

 

må teste! :-D lykke til, håper det har klaffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste mens var 13/1 og eggløsnings smerter 27/1 :) aldri følt meg så dårlig før.. så vi får vente og se om det bare er p pille avsluttende bivirkninger eller en liten spire ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne ventingen er helt forferdelig!

 

Ultralyd time på torsdag ettermiddag.

Var på do nettopp, og når jeg tørket meg er det akkurat som om utfloden er pittelitt lysebrun. Det er ikke snakk om blod eller noe i den duren der, er absolutt ingenting i trusa.

Blir helt stresset av det.

 

Prøver å ha en god følelse for at denne graviditeten skal gå bra, men synes det tidvis er vanskelig altså.

 

Torsdagen kan i allefall ikke komme fort nok, slik at jeg i allefall kan få bekreftet at det er på riktig sted.

Faren er at siden jeg kun er 6+1 på torsdag, at det ikke vil være noe embryo synlig, og det er da ikke godt å vite om det er fordi det går gale, eller om det bare er fordi det er for tidlig enda.

 

Blir gaaaal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag og i dag gikk startskuddet for noen potensielle festlige uker og måneder med frokosten i retur. Var egentlig i fin form og stod opp og dusjet og spiste frokost. Skulle pusse tennene rett før jeg gikk ut døren og så brakte det løs. Føltes veldig rart å kaste opp og så gå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne ventingen er helt forferdelig!

 

Ultralyd time på torsdag ettermiddag.

Var på do nettopp, og når jeg tørket meg er det akkurat som om utfloden er pittelitt lysebrun. Det er ikke snakk om blod eller noe i den duren der, er absolutt ingenting i trusa.

Blir helt stresset av det.

 

Prøver å ha en god følelse for at denne graviditeten skal gå bra, men synes det tidvis er vanskelig altså.

 

Torsdagen kan i allefall ikke komme fort nok, slik at jeg i allefall kan få bekreftet at det er på riktig sted.

Faren er at siden jeg kun er 6+1 på torsdag, at det ikke vil være noe embryo synlig, og det er da ikke godt å vite om det er fordi det går gale, eller om det bare er fordi det er for tidlig enda.

 

Blir gaaaal!

Prøv å ikke stresse, jeg har blitt fortalt at det er normalt med utflod med litt farge, jeg har hatt mye av det samme. Er det så lite at det ikke kommer noe særlig i trusa så skal du iallefall slappe av. 

Tenk positivt på at dette skal gå bra og slapp av i kroppen!

Er du 6+1 så skal de se om ting er ok eller ikke inni der på en UL.

Pust med magen, jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

denne ventingen er helt forferdelig!

 

Ultralyd time på torsdag ettermiddag.

Var på do nettopp, og når jeg tørket meg er det akkurat som om utfloden er pittelitt lysebrun. Det er ikke snakk om blod eller noe i den duren der, er absolutt ingenting i trusa.

Blir helt stresset av det.

 

Prøver å ha en god følelse for at denne graviditeten skal gå bra, men synes det tidvis er vanskelig altså.

 

Torsdagen kan i allefall ikke komme fort nok, slik at jeg i allefall kan få bekreftet at det er på riktig sted.

Faren er at siden jeg kun er 6+1 på torsdag, at det ikke vil være noe embryo synlig, og det er da ikke godt å vite om det er fordi det går gale, eller om det bare er fordi det er for tidlig enda.

 

Blir gaaaal!

Helt enig... Blir seriøst GAL av å vente! Det er 1 hel uke igjen til UL for min del, og jeg kjenner jeg er så sint, sur, trist og masse andre følelser om hverandre hele tida.. Er 98% sikker på at jeg har mistet (BO eller MA), har ingen symptomer bortsett fra oppblåst mage. Vil bare få bekreftet om det er noe der eller ikke, og evt bare få det ut så fort som mulig. 

 

Møkkaventetid................................................... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pion :-) du er så heldig som har fått se et bankende hjerte!

 

Hvor langt på vei er du nå mrs-impatient? Jeg er slik som deg, hvis det ikke er liv laga inni der, vil jeg helst få det ut av kroppen med en gang, slik at man kan prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+1 i dag! Skal på UL når jeg er 8+1, og det synes jeg er fryyyyyyktelig lenge til ;) Hehehe! Er du litt over 6 uker? Håper de ser hjertet banke på torsdag!!!!! Krysser fingrene for deg :) 

 

Det er ikke morsomt å gå sånn iallefall, det er helt sikkert! Spurte jo om å få flytte UL-timen min, men fikk beskjed om at det kunne jeg bare glemme... Mannen er heldigvis mer positiv enn meg, og holder meg oppe :) Men jeg kjenner godt at jeg ikke er "meg selv" om dagen, pleier å være i veldig godt humør og le dagen lang, er ikke akkurat der nå... 

 

Hehe blir verdensmesterskap i sutring her nå ser jeg, beklager (jeg vinner gull forresten ;) )! Har ingen andre å sutre til, så da blir det her ;) 

 

Til alle dere "nye": GRATULERER :) :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna85 og Mrs-impatient: Krysser fingre og tær for at dette går bra for dere!!  :tommelopp:

 

Har dere forresten målt hcg-nivå?
Det var veldig ok å forholde seg til før UL synes jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men muligens jeg tar på torsdag med mindre gynekologen ser hjerteslag og alt ser bra ut. Da kan jeg gå på lørdag også, uansett slipper jeg å være vekke fra jobb, siden ultralyden ikke er før 1745. vi får krysse fingre og håpe på det aller beste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pion :) :) 

 

Har målt hcg-nivå ja, derfor er jeg superstressa.. Målte 2.300 på mandag og 4.800 på torsdag, det er en doblingstid på 68 timer (noe som visstnok er innenfor "normalen", men jeg klarer å tolke det negativt uansett...). Ifølge forsker-/legesider er doblingstiden ca 36-48 timer frem til et nivå på ca 1200, etter det er doblingstiden alt fra 36 til 84 timer. Grunnen til at jeg er stressa er fordi jeg hadde en BO i august hvor hcg-nivået steg mye + at jeg har så og si ingen symptomer nå! Er kun oppblåst. Har hatt piiiiittelitt svimmelhet og ømme pupper, men ikke i nærheten av hva jeg hadde i august.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pion :) :)

 

Har målt hcg-nivå ja, derfor er jeg superstressa.. Målte 2.300 på mandag og 4.800 på torsdag, det er en doblingstid på 68 timer (noe som visstnok er innenfor "normalen", men jeg klarer å tolke det negativt uansett...). Ifølge forsker-/legesider er doblingstiden ca 36-48 timer frem til et nivå på ca 1200, etter det er doblingstiden alt fra 36 til 84 timer. Grunnen til at jeg er stressa er fordi jeg hadde en BO i august hvor hcg-nivået steg mye + at jeg har så og si ingen symptomer nå! Er kun oppblåst. Har hatt piiiiittelitt svimmelhet og ømme pupper, men ikke i nærheten av hva jeg hadde i august.. 

Symtomer er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap, så det trenger ikke bety noe som helst. Ved mitt første svangerskap (gutt) hadde jeg ingen. Muligens noe nedsatt matlyst, men ikke noe jeg tenkt over. Den gang var jeg hele 3 mnd på vei før jeg oppdaget det (Ikke planlagt, men veldig ønsket). Ved mitt neste svangerskap (jente) kastet jeg opp fra første dag. Ser ut til at det går denne veien denne gangen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nye tester tatt i dag, mannen skulle få tak  CB, men glemte det og måtte på Rema og få tak i Rfsu i stedet. Først en billig-strimmel, svaaak positiv, men sterkere enn tidligere. Så RFSU... POSITIV! Nå begynner jeg å tro det, så nå bør spiren holde seg på plass. Vi har holdt på å prøvd så lenge med nr 3 nå, at jeg hadde mistet troen på at vi skulle lykkes igjen.

 

Jubler, litt stille inni meg! Nå er det bare å prøve å holde det skjult fra storebror og kommende storesøster.. Det blir VANSKELIG! Skal besøke foreldrene mine til helgen og mamma kommer til å skjønne det, med en gang. Hun har skjønt det med begge de andre, med min første så viste hun det før meg..!l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan takke for meg. Brun utflod nå, tiltar i mengde. Digital sier fremdeles 1-2 og jeg er 6 uker i morgen. Er så urettferdig, hvorfor skal ikke jeg få lov til å bli mamma og gå på ultralyd å se en baby som spreller på skjermen. Aldri kommet forbi uke 10. Ligger under dynen å griner. Kjæresten kommer ikke hjem før mandag. Off...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan takke for meg. Brun utflod nå, tiltar i mengde. Digital sier fremdeles 1-2 og jeg er 6 uker i morgen. Er så urettferdig, hvorfor skal ikke jeg få lov til å bli mamma og gå på ultralyd å se en baby som spreller på skjermen. Aldri kommet forbi uke 10. Ligger under dynen å griner. Kjæresten kommer ikke hjem før mandag. Off...

Uff, så leit Sienna :( Kanskje du bør komme deg til Volvat eller noe for å ta en ultralyd og se hva som er der?

 

Jeg har begynt å bli litt dårlig i dag, men jeg tør ikke å håpe på noe før jeg her vært på ultralyd og faktisk sett at det er en mini der inne. Har lyst å dra på ultralyd om et par uker, men man ser jo mest rundt uke 12... Er det verdt å dra to ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna, jeg er enig med FrøkenUgla, kom deg til legen og ta ultralyd!! Håper det ordner seg!

 

Litt oppdatering fra min del. Maks utålmodig og endte derfor opp på privat ultralyd i går. Kun 6+3.. Fikk heldigvis se at det er liv der inne med fullt bankende hjerte. Fantastisk!! Det var verdt pengene ( 1100 kr), selv om jeg vet at det ikke nødvendigvis betyr at alt går på skinnet fremover.. Uansett, nedturen med å ta ultralyd så tidlig ( det måtte være en nedtur),er å se at jeg har to vanncyster i høyre eggstokk. Har skjønt at det er ganske normalt. Mest sannsynlig er de borte rundt uke 12. Syns likevel at det er litt ubehagelig, hva om de ikke blir borte, hva skjer da? Så nå blir det garantert ultralyd i uke 12 også.. Evigheter til!

 

Ellers vil jeg gratulere til alle nye og ønsker dere velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna, jeg er helt enig med frøken ugla og kosmama. Det du forklarer nå, med unntak av ukesindikatoren, er jo ting som er helt normalt for veldig mange. Har fått forståelse for at testen med ukesindikator er veldig sensitiv - og har hørt om mange som har fått feilaktige resultater. Spesielt med tanke på fastsetting av svangerskapsuke.

 

Hvis du ikke ønsker å ta UL privat, kan jeg anbefale å reise til fastlege å få henvisning til GU. Vil tro han kan få deg inn ganske fort for å kunne finne ut om alt er fint eller ei.

 

Krysser alt jeg har og sender mange gode tanker. Vi vil ikke miste noen her inne. Gi beskjed om det er noe, noen av oss kan gjøre for deg.

Endret av Hjartevenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan takke for meg. Brun utflod nå, tiltar i mengde. Digital sier fremdeles 1-2 og jeg er 6 uker i morgen. Er så urettferdig, hvorfor skal ikke jeg få lov til å bli mamma og gå på ultralyd å se en baby som spreller på skjermen. Aldri kommet forbi uke 10. Ligger under dynen å griner. Kjæresten kommer ikke hjem før mandag. Off...

Huff, stakkar snille jenta :( Men du, som de andre sier så er det ikke over enda og du skal på UL på torsdag, hvem vet hva du ser på skjermen?! Jeg håper virkelig at det går bra, krysser fingre og tær hardt for deg!! Hadde du bodd i Trheim hadde jeg kunnet trøste deg med en klem, får sende en stor klem elektronisk og håpe den hjelper litt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått flyttet ultralyden torsdag til i morgen kl 13.50. Håper med alt jeg har at jeg ihvertfall ikke er gravid utenfor livmoren. Skal oppdatere dere i morgen om hvordan det har gått!

 

Takk for den elektroniske klemmen mrs-impatient :) er glad jeg har dere her inne å lufte alt for, ingen andre å snakke med det om en mannen, og han klarer naturligvis ikke å sette seg inn i det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk tidligere time Sienna!! Håper virkelig alt går bra!! Sender deg en stor klem jeg og. Lykke til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen Sena85 :klem:

Har hatt noen slike runder selv og stortsett har det endt godt, selv om det ser helt svart ut når man er midt oppi situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...