Gå til innhold

OKTOBER 2014 Babyene!


lillelura *GRAVID*

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til alle nye :) Så hyggelig at vi blir flere!!

 

Ojoj hørtes ut som en smertefull helg Lillelura!! Håper det går bedre med deg :) Hihi skjønner det var emosjonelt å se prikken i magen, kommer nok til å grine uansett hva de finner inni magen min jeg.. Er så lettrørt for tiden at mannen nesten skjemmes av meg ;)

 

Er 5+0 på mandag ifølge kalender som tar hensyn til sykluslengde (legen mente at jeg er 5+4 på mandag, men da er det med 28 dagers syklus som utgangspunkt). Har ingen sterke symptomer jeg, ikke ømme pupper, kvalme, svimmelhet osv osv... Blir litt nervøs, men vet jo egentlig at symptomene som regel ikke kommer ordentlig før i uke 6-7. Sånn var det sist iallefall, da kom svimmelheten og de ømme puppene som kastet på meg i uke 6! Flere enn meg som har lite symptomer foreløpig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp alle sammen :)

 

Hyggelig å være tilbake igjen i forumene dog med nytt alias;) Jeg venter nr 2 :)

 

Jeg fikk positiv test fredag 24 januar (testet 3 dager på overtid) og har visst termin 3 oktober iflg terminkalkulator.

 

Gleder meg til å skravle videre med dere som er like langt på vei som meg :D

Endret av Ocean™
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til alle nye :) Så hyggelig at vi blir flere!!

 

Ojoj hørtes ut som en smertefull helg Lillelura!! Håper det går bedre med deg :) Hihi skjønner det var emosjonelt å se prikken i magen, kommer nok til å grine uansett hva de finner inni magen min jeg.. Er så lettrørt for tiden at mannen nesten skjemmes av meg ;)

 

Er 5+0 på mandag ifølge kalender som tar hensyn til sykluslengde (legen mente at jeg er 5+4 på mandag, men da er det med 28 dagers syklus som utgangspunkt). Har ingen sterke symptomer jeg, ikke ømme pupper, kvalme, svimmelhet osv osv... Blir litt nervøs, men vet jo egentlig at symptomene som regel ikke kommer ordentlig før i uke 6-7. Sånn var det sist iallefall, da kom svimmelheten og de ømme puppene som kastet på meg i uke 6! Flere enn meg som har lite symptomer foreløpig??

Ja, vært en slitsom helg, så var utrolig deilig å slappe helt av idag, bare gnudd i sofaen med godteri og filmer på tven :) Jeg er 5+0 på mandag selv, og veldig lite symptomer annet enn ømme pupper og mye trøtt.. Og ei hormonbombe uten like, blir flau over meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle sammen :)

 

Hyggelig å være tilbake igjen i forumene dog med nytt alias;) Jeg venter nr 2 :)

 

Jeg fikk positiv test fredag 24 januar (testet 3 dager på overtid) og har visst termin 3 oktober iflg terminkalkulator.

 

Gleder meg til å skravle videre med dere som er like langt på vei som meg :D

Gratulerer så masse og velkommen skal du være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :) Sniker meg med her jeg også :) Er 27 år og gravid med første nå, gleder meg veldig til tiden framover :D Håper inderlig at spiren sitter godt :)

Jeg testet positivt på fredag og etter mine beregninger blir termin 1.-2.oktober. Foreløpig svært lite symptomer her også. Tenker å bestille en time hos legen for å få det endelig bekreftet med en blodprøve :)

Skal i bryllup i helga, og må pønske ut en god forklaring på hvorfor jeg ikke kan drikke alkohol. Er ikke likt meg å være avholds i et bryllup...Er livredd for at mine nærmeste venner vil gjennomskue meg... :-P Noen gode ideer?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat vært hos legen og tatt graviditetstest. (Ikke blodprøve ) . Men uansett den slo veldige godt ut på positiv:) jeg er veldig glad for jeg er gravid men kjenner forrige barseltid sitter litt hardt i meg hvor det ble tidlig fødsel , halvprematur, intensiv og mye psykisk påkjenningen på kroppen. Håper jeg får en bedre opplevelse denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! :) Sniker meg med her jeg også :) Er 27 år og gravid med første nå, gleder meg veldig til tiden framover :D Håper inderlig at spiren sitter godt :)

Jeg testet positivt på fredag og etter mine beregninger blir termin 1.-2.oktober. Foreløpig svært lite symptomer her også. Tenker å bestille en time hos legen for å få det endelig bekreftet med en blodprøve :)

Skal i bryllup i helga, og må pønske ut en god forklaring på hvorfor jeg ikke kan drikke alkohol. Er ikke likt meg å være avholds i et bryllup...Er livredd for at mine nærmeste venner vil gjennomskue meg... :-P Noen gode ideer?  :)

 

Hvorfor ikke fortelle dine nærmeste om graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har hatt blødninger i 1. trimester?

 

Jeg slet med brunlig utflod (beklager detaljene) forrige sv.skap og noen små blødninger i uke 5,7,12 og 15.

Veldig små blødninger. Bare ett tørk lsm. Samtidig så er jeg jo en som normalt spotter opptil 7 dager før mens hver mnd så dette må jo være hormonelt....?!

 

Nå er jeg 4+6 og har brunlig utflod igjen. Venter egentlig bare på blødninger igjen. Alt var fint forrige gang og gynekologen min fortrakk ikke en mine i ansiktet da keg nevnte at jeg småblødde. Han mente det var så vanlig at det ikke var noe å rette oppmerksomhet mot. Han nevnte at dersom blødningene ble store som en menstruasjon eller mer og i tillegg til sterke smerter så kunne det dreie seg om en sa.

 

Tenkte bare å høre om det var flere i samme bås som meg. Hyggelig å kunne dele erfaringer å vite at man ikke er alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kun 1 småblødning i forrige svangerskap da var jeg ganske redd. Men legen mente det var ingenting... Og det var det jo heller ikke. Alt var normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde ikke da jeg var gravid sist i det hele tatt, men i gårkveld hadde jeg litt lyserosa utflod da jeg gikk på toalettet etter sengekos. Fikk panikk først, men kom på at flere her har skrevet at det er vanlig med skjøre slimhinner når man er gravid. Og det merkes på nesa! Jeg blør neseblod for ingenting og hver gang jeg snyter meg kommer det pittelitt blod ut. Æsj! Hvis jeg får brunlig utflod eller begynner å blø litt kommer jeg sikkert til å besvime av skrekk kjenner jeg meg selv rett ;) Haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei alle sammen! :) Sniker meg med her jeg også :) Er 27 år og gravid med første nå, gleder meg veldig til tiden framover :D Håper inderlig at spiren sitter godt :)

Jeg testet positivt på fredag og etter mine beregninger blir termin 1.-2.oktober. Foreløpig svært lite symptomer her også. Tenker å bestille en time hos legen for å få det endelig bekreftet med en blodprøve :)

Skal i bryllup i helga, og må pønske ut en god forklaring på hvorfor jeg ikke kan drikke alkohol. Er ikke likt meg å være avholds i et bryllup...Er livredd for at mine nærmeste venner vil gjennomskue meg... :-P Noen gode ideer?   :)

 

Hvorfor ikke fortelle dine nærmeste om graviditeten?

 

Vi vil ikke fortelle noen om graviditeten så tidlig, er bare 4+6 i dag, ting kan fortsatt gå galt. Planen er å vente til jeg er 12 uker før vi deler nyheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk termin 2.oktober med terminkalkulatoren :) Har 30 dagers syklus. Har du erfaring med termin som settes av lege/jordmor på første svangerskapskontroll? Pleier det å endre seg noe særlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjaa... selvfølgelig blir det annerledes når man forandrer på syklusen :) Jeg tror jeg har 28 dagers..hehe.

 

De fastsatte ordentlig termin på ordinær ul. Den ble 28 juni på meg sist, men babyen kom ikke før 10 juli :-/ Litt pga seteleie osv. De vil helst ikke sette igang før de vet at riene faktisk ikke kommer naturlig av seg selv. Dessuten hadde jeg tidlig vannavgang og med barn i seteleie så fikk jeg ikke lov å være hjemme.

 

Tror min gynekolog hadde ca samme ul-termin som sykehuset hadde. Han satte meg en uke frem i uke 15 tror jeg. Er så lenge siden så husker ikke alle detaljene. Kan ikke huske at de satte noe termin på sv.skaps kontrollene. Tror de nesten bare bruker første blødningsdag i siste mens slik som terminkalkulatorene gjør. Men det kan jo være forskjellig praksis på sånt fra legekontor til legekontor.

 

Jeg gikk til jordmor altfor sent forrige gang. Hadde ikke første kontroll der før uke 22 og da hadde sykehuset allerede satt en termindato. Så hvordan det egentlig funker hos jordmor det finner jeg vel ut nå snart ;-)

Endret av Ocean™
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei alle sammen! :) Sniker meg med her jeg også :) Er 27 år og gravid med første nå, gleder meg veldig til tiden framover :D Håper inderlig at spiren sitter godt :)

Jeg testet positivt på fredag og etter mine beregninger blir termin 1.-2.oktober. Foreløpig svært lite symptomer her også. Tenker å bestille en time hos legen for å få det endelig bekreftet med en blodprøve :)

Skal i bryllup i helga, og må pønske ut en god forklaring på hvorfor jeg ikke kan drikke alkohol. Er ikke likt meg å være avholds i et bryllup...Er livredd for at mine nærmeste venner vil gjennomskue meg... :-P Noen gode ideer?   :)

 

 

 

Hvorfor ikke fortelle dine nærmeste om graviditeten?

Vi vil ikke fortelle noen om graviditeten så tidlig, er bare 4+6 i dag, ting kan fortsatt gå galt. Planen er å vente til jeg er 12 uker før vi deler nyheten :)

 

Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil si det til alle. Men fra min erfaring tenker jeg sånn denne gang: det er greit og fortelle de aller nærmeste når man selv føler det er greit fordi om det skulle gå galt har du god støtte rundt deg og det trenger man !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet forresten til 4 mnd etter ordinær ultralyd før jeg fortalte det til familien. Men etter fødselen var barnet mitt sykt og jeg ville klare meg selv .ergo ingen støtte . Så jeg havnet i en alvorlig fødseldepresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :) håper at jeg får joinet dere i morgen. Hatt svake streker på billigstav de siste dagene. IKM i morgen. Håper på en positiv digital da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig positiv test! Da kan jeg presentere meg! Er 28 år gammel, og dette er mitt fjerde svangerskap. Har ei jente på 5 å og og en gutt på 3 år fra forrige svangerskap. Er gift med en fantastisk mann, og hans datter på 5 år bor hos oss annenhver helg. Vårt første felles barn, ble dessverre et englebarn i oktober 2013, men nå sitter det en ny spire, og vi er positive og glade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei alle sammen! :) Sniker meg med her jeg også :) Er 27 år og gravid med første nå, gleder meg veldig til tiden framover :D Håper inderlig at spiren sitter godt :)

Jeg testet positivt på fredag og etter mine beregninger blir termin 1.-2.oktober. Foreløpig svært lite symptomer her også. Tenker å bestille en time hos legen for å få det endelig bekreftet med en blodprøve :)

Skal i bryllup i helga, og må pønske ut en god forklaring på hvorfor jeg ikke kan drikke alkohol. Er ikke likt meg å være avholds i et bryllup...Er livredd for at mine nærmeste venner vil gjennomskue meg... :-P Noen gode ideer?   :)

 

 

Hvorfor ikke fortelle dine nærmeste om graviditeten?

Vi vil ikke fortelle noen om graviditeten så tidlig, er bare 4+6 i dag, ting kan fortsatt gå galt. Planen er å vente til jeg er 12 uker før vi deler nyheten :)

 

Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil si det til alle. Men fra min erfaring tenker jeg sånn denne gang: det er greit og fortelle de aller nærmeste når man selv føler det er greit fordi om det skulle gå galt har du god støtte rundt deg og det trenger man !

 

Ja, er sikkert ikke dumt det :) Jeg skal tenke litt på det. Er mange bekjente der i tillegg til gode venner. Ser for meg at det blir krise om mamma og pappa får høre det fra noen andre, dvs at jeg evnt må prate med dem først også ;) Men takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg komme inn her også :-) positiv digital test i dag på IKM. Er 4+0 i dag. Mistet i uke 9 i starten av desember. Kom til uke 10 i august. Så nå vil jeg hele veien! 28 år fra Bergen, ingen barn. Synes jeg har svak strek på billigtesten i dag, men håper den blir sterkere snart. Alle gode ting er 3? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test :) :) :) 

 

Krysser fingrene for at det går bra denne gangen! Har fått tidlig UL på sykehuset i uke 8 jeg :) Både gruer og gleder meg! Så redd for at de finner en tom plommesekk igjen :( Får håpe på det beste!

 

Er forresten 30 år (grøss ;) ) fra Trondheim! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha to tidlig UL. En i uke 7 og en i uke 11:-) hvis jeg kommer så langt vel og merke. Er dette din første mrs-impatient? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha to UL, tenker å bestille en privat til uke 12 hvis jeg ikke får en time til på sykehuset! Sier det samme som deg, hvis jeg kommer så langt.. Er vår første ja :) Har mistet to ganger tidligere jeg også, den første SA'en var for mange år siden og den siste SA'en var i slutten av august. Det tok 3 mnd før syklusen min ble i orden igjen pga rester, det var slitsomt! Så jeg krysser fingre og tær for at lille i magen holder seg der i ca 35 uker til :)

 

Får du UL på sykehuset eller må du til en privat klinikk Sienna?

Endret av Mrs-impatient
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i uke 11 vil jeg ta hos en som heter Viggo Mortensen her i Bergen, som visstnok er veldig dyktig. Den i uke 7 blir hos en annen, men også privat. Hvor langt er du på vei nå da? :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...