Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Da er jeg hjemme fra sykehuset, og nyhetene var som jeg har følt på lenge. Dårlige. Det var verken noe liv eller noe foster å se. Det har oppstått en BO - blighted ovum, tom fostersekk uten fosteranlegg inni. De sa derfor at det har vært et "luresvangerskap".

 

Jeg fikk aborttabletten i dag, og har fått med meg de andre tablettene jeg skal ta på lørdag for å støte ut det som er igjen der inne. En veldig tung nyhet, og ufattelig trist når vi trodde vi hadde gått inn i uke 11. :(

de mente derfor at blødningen i går var starten på avstøtningen fra kroppen. Nå gruer jeg meg bare til de intense smertene som kommer med dette. :(

 

Jeg melder meg ut av denne gruppen, og hele forumet generelt da jeg ikke har lyst eller orker å prøve å bli gravid igjen på en veldig god stund. Ønsker alle dere her inne lykke til med deres svangerskap, måtte det gå bedre med dere enn det gjorde med meg. Dere har vært kjempegode støttespillere og jeg setter utrolig stor pris på alle støttende ord jeg har fått av dere.

 

Klem fra Bonusmamma.

Sender deg mange gode klemmer. Syns dette er forferdelig, og det er alle kvinners mareritt når en er gravid eller håper på å bli det. Jeg ønsker deg alt godt, og håper at du snart kommer tilbake til oss. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Da er jeg hjemme fra sykehuset, og nyhetene var som jeg har følt på lenge. Dårlige. Det var verken noe liv eller noe foster å se. Det har oppstått en BO - blighted ovum, tom fostersekk uten fosteranlegg inni. De sa derfor at det har vært et "luresvangerskap".

 

Jeg fikk aborttabletten i dag, og har fått med meg de andre tablettene jeg skal ta på lørdag for å støte ut det som er igjen der inne. En veldig tung nyhet, og ufattelig trist når vi trodde vi hadde gått inn i uke 11. :(

de mente derfor at blødningen i går var starten på avstøtningen fra kroppen. Nå gruer jeg meg bare til de intense smertene som kommer med dette. :(

 

Jeg melder meg ut av denne gruppen, og hele forumet generelt da jeg ikke har lyst eller orker å prøve å bli gravid igjen på en veldig god stund. Ønsker alle dere her inne lykke til med deres svangerskap, måtte det gå bedre med dere enn det gjorde med meg. Dere har vært kjempegode støttespillere og jeg setter utrolig stor pris på alle støttende ord jeg har fått av dere.

 

Klem fra Bonusmamma.

Så utrolig leit og trist bonusmamma. Forstår godt du trenger en pause da!! Ønsker deg masse lykke til med fremtiden og Evt ny graviditet:) varme klemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så urettferdig at det skulle skje med nettopp deg, Bonusmamma, som hadde så lang vei til privat ultralyd. Kjempeurettferdig og trist og leit:( .

 

Det høres lurt ut å ta deg en god pause. Man trenger litt tid til å sørge. Når du er klar igjen, kan du trøste deg med at du helt sikkert blir raskt gravid. Du får sikkert henvisning til tidlig ultralyd med en gang og tenker jeg, sikkert før uke 12 også. Ønsker deg masse lykke til videre. Når din baby  endelig kommer, så er det verdt alt sammen. Det er jeg sikker på. 

Endret av Myrtille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for gode ord, alle sammen. Det trøster et trist hjerte akkurat nå. :)
Som fortventet satte prosessen litt kjappere igang denne gangen pga av lite foster å støte ut, så blødningene er igang, selv om jeg skal sette i pillene i morgen (fikk den første på sykehuset igår.) Smertene er absolutt ikke ille enda.
Eneste problemet er at jeg er alene denne helgen. Det kunne ikke passet dårligere. Samboer har et seminar i morgen, som han rett og slett ikke kommer unna,( forberedelsense starter i kveld) da han leder hele greia med 1500 "kunder" tilstedet. I tillegg er det pappahelg for datteren hans, som da blir hos bestemor hele helgen da jeg ikke klarer å ta vare på henne nå. 
Jeg ringte mamma for å høre om hun hadde mulighet til å komme å være hos meg i helgen så jeg slapp å være alene tilfelle det skulle skje noe. Hun ble kjempelei seg når hun fikk nyheten (Jeg hadde ikke fortalt at jeg var gravid), og hun er såklart stuck i hovedstaden AKKURAT denne helgen, milevis unna her jeg bor. Så der satt vi og gråt i hver vår ende av telefonen, like hjelpesløse.

Heldigvis føler jeg at det skal gå fortere og mer smertefritt denne gangen (gikk gjennom dette for 3 år siden.), og at jeg bare får klare meg alene til samboer kan komme innom meg og være hos meg lørdagskvelden. Jeg tror det skal gå fint denne gangen. Men allikevel var det som dere sa, godt å dele det med min mor, som var støttespilleren min sist jeg hadde abort. :)

Dere er utrolige. igjen, tusen tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem, Bonusmamma. For en kjip og vond start på helgen! Håper at tiden fremover blir bedre; at eksamen går bra, at førjulstiden og julen blir fin, og at du og din kjære blir fort gravide igjen når dere bestemmer dere for det.  :klemmer:

 

Jeg har forresten hatt MA og Cytotec-kur selv. Spottet en del da jeg tok den første pillen og begynte kjapt å blø, og selve prosessen med de siste pillene osv var absolutt ikke så vond som jeg hadde sett for meg.

Antar at det har noe med at kroppen hadde begynt på prosessen selv. 

Håper for din del at det ikke blir så vondt, men anbefaler likevel å ha varmepute og spybøtte lett tilgjengelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bonusmamma. Så godt å høra frå deg,me er mange som tenker på deg. Veldig glad for at du har fortalt mora di. Ang cytotek. Ikkje sikkert det blir så ille sidan kroppen hjelper til. Eg vil ikkje skremme deg,men fortel likevel koss det var for meg,for er litt urolig for at du skal vera aleine. Min abort med cytotek endte i ambulanse tur til sjukehuset. Dei måtte henta meg på båre i andre etasje for eg klarte ikkje koma meg nokon vei. Besvimte og spydde osv. Trudde eg skulle dø. Å føda ein stjernekikkar var berre blåbær i forhold.

 

Kan kanskje virka litt sosialt uintelligent å fortelja dette til deg,men gjer det i håp om at du utsetter det til mannen din er heime. Det haster jo ikkje fysisk. eg syns verkeleg ikkje du skal vera aleine.

 

Lykke til uansett kva du velger,tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig trist å høre bonusmamma!!!! :( vet nesten ikke hva man skal si.... føler med deg, tenker på deg og sender deg en klem!!! ufattelig trist å høre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg egentlig ikke har lyst til å skrive noen gladtråd etter det som skjedde Bonusmamma.  Uansett, vi var på 12 ukers UL i går og så en nydelig liten krabat.  Da er vel første trimester over for min del og andre i gang.  Vi sees snart på andre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg og takke for meg her. Var på ul i går og skulle vært 8+1, men var tom fostersekk her også. Dette ble da min tredje spontan abort på rad.. Skal på sykehuset på mandagen for å sette igang. Orket ikke i helgen.

 

Lykke til alle dere andre!! Og må si jeg tenker mye på deg også bonusmamma..

Endret av Mia og gullgutten!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist miaoggullgutten! Synes det har gått galt for mange juni mammaer! Håper du får den oppfølging du trenger og har mange rundt deg å snakke med som kan trøste . Ønsker deg lykke til med videre prøving! Stor klem!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter!

Er faktisk veldig heldig nå i helga, hele familien min er samlet!! Vi er veldig nært knyttet og hjelper godt å ha de rundt oss nå!

Fikk beskjed av legen vi pratet med i går at vi vil bli henvist til fertilitetsavdelingen for oppfølging når vi er ferdig med dette. Var hos privat gyn på ultralyden før sykehuset og hun snakket om at neste gang jeg blir gravid må jeg stå på blodfortynnende og noe hormoner. Så virker slik at vi kommer til å få god oppfølging!

Selv om tanken er veldig fjern nå om ny graviditet vet jeg at det bruker å komme fort tilbake ;) Nå er jeg så heldig at jeg skal kose meg litt med godgutten min og mine 5 tantebarn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff føler veldig med dere det har gått galt med. Merker at jeg blir engstelig selv.. Var på ul på tirsdag og der var det et foster med bankende hjerte. Legen sa da 10+2 og blir da 11 imorgen.. Tenker på at det kan gå galt hver dag.. Slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke holde meg unna forum allikevel!! Tusen takk for fine ord, og jeg sender en stor klem til deg Mia og gullgutten som også mistet. <3 Mye triste utfall hos junijentene!

 

Jeg og sambo har bestemt oss for å vente med prøvingen nå. Aborten gikk forresten fint, da hele prosessen skjedde fredagskveld og samboer var hjemme med meg! Var intense smerter i fem-seks timer også var det over. Og godt er det. Nå er jeg utslitt! Men ja, jeg må bare følge litt med dere i smug for å se hvordan det går!!:) Nå skal vi heller glede oss over den lille bonusen jeg har, altså samboers datter, og kose oss de helgene hun er her, og prøve igjen når tiden er inne. :) Vi har en leveregel her i huset og det er "alt skjer for en grunn", og det tar vi til oss også denne gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt irritert.. veldig synd at folk mister spiren sin.. men kan man ikke bare da gå ut av forumet. . Sist jeg sjekka her så står det juni babyer 2014.. ikke vi som mista etc... det er andre forum her for dem som har mistet. . Sier dette fordi det er ikke særlig kjekt å lese om den ene etter den andre som mister. . Spess når man er redd for å miste selv..

 

Anonymous poster hash: 15f10...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym. Jeg regner med at du sikter til meg nå, ettersom det er jeg som kom tilbake med ett innlegg.

Dette er for junibabyer ja, og alle som skriver her som har mistet har jo nettopp ventet junibaby. Jeg synes det er fint at man kan dele erfaringer og opplevelser, og fortelle hva som har skjedd, i stedet for å bare "fordufte". Det vil jo få andre her til å lure.

 

Jeg skrev et innlegg etter jeg mistet, og hvis det plager deg beklager jeg det. Jeg skal ikke være aktiv her lenger, fordi jeg ikke lenger venter junibaby. Trist at du synes at det er irriterende at folk støtter hverandre her inne.

Husk at de fleste graviditeter går bra :-) Lykke til med spiren din.

Bonusmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære anonym over. Forstår redselen din for å mista. Eg strever veldig med det sjølv. Mitt råd til deg er å holda deg unna slike forum viss du opplever at du får abortane for nært. Ca 25-30 prosent mister etter positiv test. Det vil sei at dei fleste opplever ein spontan-abort i løpet av livet viss ein får 3 barn.

 

I kvar termin-gruppe her inne mister ca 1/4 babyen sin. Eg har tenkt på det kvar gong eg har meldt meg inn: kven av oss skjer det med? To gongar har det skjedd med meg.

 

Når ein er aktiv her inne blir ein glad i og oppriktig opptatt av dei andre i gruppa,me utgjer ei veldig viktig støtte for kvarandre i ei sårbar til. 1. Trimester ER Risiko-sport.

 

Det blir heilt utenkelig å ikkje støtta kvarandre etter abort. Bonus-mamma som svarte deg nett har heldigvis fortalt koss det har gått med ho,det er bra,for me er mange som lurer på det.

 

Eg syns det er forferdelig leit om dei som mister skal forsvinna, og eg håpar inderleg ikkje du såra nokon med det du skreiv her.

 

Inne på andre Trimester går det som oftast bra, kanskje du vil trivast betre der?

 

Eg aner ikkje koss mitt svangerskap kjem til å gå,men er tenkt å skriva både om det gode og det vonde-sammen med dei flotte damene her. Livet er jo ingen dans på roser,det tunge høyrer og med.

 

Det er mi meining iallefall.

 

Kva tenker de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange her som har fulgt hverandre siden de prøvde å bli gravide. Altså kanskje over tre mnd. Ganske naturlig å dele hva som skjer og kanskje få litt støtte. . Mista selv da jeg var syv uker men er likevel her inne for å se hvordan det går med de jeg har fulgt siden vi var i samme ikm-gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...