Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Noen som vet råd?? Har begynt å få smerter i halebeinet etter jobb.. jobber på bensinstasjon og det blir mye stååing på jobb.. kjenner det spesielt etter 6t. Da begynner jeg å få smerter når jeg skal reise meg opp. . Gå.. sette meg.. skifte stilling i seng er noen ganger et helvete uten like.. og de dagene jeg ikke jobber kjenner jeg øite eller ingenting til det.. dette begynte i uke 8.. er 10+4 idag.. noen.som vet hva dette er?? Førstegangsbgravid så er litt grønn

Høres ut som bekkenløsning for meg... Noen flere med erfaringer?

 

Enig med deg. Hadde bekkenløsning i slutten av forrige svangerskap og du beskriver det slik som jeg hadde det. Du MÅ være forsiktig om det faktisk er bekkenløsning! Ta deg en tur til legen og hør! Lykke til, krysser fingrere for deg at det ikke er bekkenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K^^: huff stakkars deg. Trur ikkje jordmor kan skriva ut. Ring til fastlegen din og ta det på telefonen om du vil ha tabletter. Godt du er tilbake i seng :)

 

Kvalme er noko drit.eg våkner jo jevnt og trutt på natta av at eg må tissa, tisser nokon dråper,blir kvalm av lukta,sprett opp og spyr i vasken,snur meg for å trekke i snora og spyr igjen :) å kor godt det skal bli når kvalmen er vekke! "Å vera gravid er ikkje ein sjukdom",my ass!

 

I dag er iallefall mannen komt heim frå nordsjøen,takk og lov. Han er sjølvsagt ute og bryter,men dog. . .

 

Her er det ultralyd på fredag hos mortensen. Venter i spenning.

 

Gler meg til å sleppa tisse-bleiene til vesle prinsen om morgonen. Andre som har det slik?

 

Elles ; veit at det ikkje er muleg så tidleg,men eg føler eg kjenner liv :) kanskje berre ein rar form for rumling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal me drista oss til å tippa kjønn? Blir morsomt å følge i forhold til ultralyd :)

 

Eg tipper jente. Blir Kjempeglad for begge deler sjølvsagt. Stas for gutten vår med ein bror,og praktisk for oss ift utstyr. Men har jo den drømmen som mange jenter har,om ei jente. Mora mi trur det er ei jente. Ho strikkar jente- teppe :)følte gutten min var ein gutt,så kanskje eg har rett no med jente? Er litt urolig for om noko er galt også. Veit ikkje om den følelsen er sterkare enn hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper jeg får en gutt! Jeg vil egentlig ikke vite kjønnet på ultralyd da, jeg vil helst vente helt til fødselen. Mannen vil vite, så han er ikke så fornøyd. Det er lenge til enda for vår del, vi skal ikke til OUL før 17. januar så vi har god tid før vi må bestemme oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper jeg får en gutt! Jeg vil egentlig ikke vite kjønnet på ultralyd da, jeg vil helst vente helt til fødselen. Mannen vil vite, så han er ikke så fornøyd. Det er lenge til enda for vår del, vi skal ikke til OUL før 17. januar så vi har god tid før vi må bestemme oss.

Jeg har samme OUL dato som deg, gleder meg veldig, men jeg synes nok tiden går litt sakte :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge kollegaer av mannen min så sies det at dersom man er veldig dårlig i svangerskapet, så er det gutt, så hvis man baserer det på det så skal vi ha GUTT!! :) uten tvil!! hehe :)

men spiller ingen rolle så lenge babyen vår er frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge kollegaer av mannen min så sies det at dersom man er veldig dårlig i svangerskapet, så er det gutt, så hvis man baserer det på det så skal vi ha GUTT!! :) uten tvil!! hehe :)

men spiller ingen rolle så lenge babyen vår er frisk :)

Jeg har hørt det motsatte- at man er mer dårlig med jente i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper jente, føler ting veldig likt som sist. Har også tatt en Gendermaker test (som er en morotest) på kjønn som sier jente. Skal på ul neste uke der vi forhåpentligvis som sist får en indikasjon. Denne er visstnok 90% hvis den tas etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, skulle vi ha flyttet denne juni-tråden til Junigruppen? Er vel litt feil etterhvert å henge her inne på første trimester.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper jeg får gutt.. fukk kvalmen i uke 7... den forsvant i uke 9... kommer veldig sjeldent kvalme nå... yeeey.. ømme pupper.. men ikke så ømme at de er mega vonde.. og har tretthet.. veldig trøtt.. og kviser... og muligens bekkenløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på første svangerskapskontroll idag. Morsomt å sitte her med helsekort for gravide igjen.

 

Fikk ta en litt på knøttet også (fastlegen har ul), og fikk se den slå salto der inne. Ser ut som alt er fint og at knøtt koser seg :). Målt til 11+6 selv om jeg tar det med en klype salt. Er vel mellom 11+2 og 11+6 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på første svangerskapskontroll idag. Og legen satte termin til 1. Juli. Merkelig at terminkalkulatorene på nett ikke stemmer med systemet legene bruker. Menmen! Terminen har ikke så mye å si, det er vel svært få som faktisk blir født på termindatoen :)

 

Legen kjente livmora som stakk opp, så nå begynner jeg kanskje å tro på at jeg er gravid ;)

 

Så da flytter jeg meg til juli-gruppa! Takk for meg her hos dere, og lykke til alle sammen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul i dag viste en liten reke på nesten 5 cm. Helt riktig i forhold til lengde på svangerskapet. Vi så to armer ig to ben, fingre og muligens en liten tissemann.....

 

Reka var helt utrolig aktiv og snurret og spant rundt inni der. Plutselig går det opp for oss at det er en familieforøkelse på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duotest del 1 gjort idag på Ullevål. Men jeg skjønner ikke hvorfor blodprøven ikke kunne blitt tatt på fastlegekontoret og sendt inn til senteret... Veiledningen var jo egentlig ikke noe mer enn det fastlegen min allerede hadde fortalt meg heller, så jeg følte det var vel stressende å kjøre småkvalm to timer hver vei for dette... forhåpentligvis blir det mer info på ultralyden på Rikshospitalet om 2 uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til med dere her inne?

Her er formen bedre en noen gang (litt kvalm bare). Merker energien er tilbake, det er herlig (håper den blir værende). Er kommet til uke 11, og etter blødningen jeg hadde tidligere har jeg endelig klart å roe meg ned. Slapper av og tror og håper at alt skal gå bra! Gleder meg bare til uke 13 for ny ul, må sjekke at alt er bra før "alle" får vite at vi skal få en lillebror eller lillesøster! <3
 

Følte bare jeg måtte skrive et lite innlegg for jeg føler meg endelig så glad! Sola skinner og livet er topp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra :)

 

her er endelig kvalmen borte for andre dag på rad, trøttheten er bort, og har mer energi :) er 10+2 i dag :) hadde blødninger i halvannen uke i uke 6 og 7, men det har også blitt borte :) så bank i bordet, men her er alt strålende!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...