Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos legen i dag!! Og hu har nå sendt brev til sykehuset om tidlig UL! Er såååååå letta!!!!! :D da er det bare å vente på brev i posten og forhåpentligvis slipper vi å vente så alt for lenge!:) før jul blir det hvert fall! Jeg er 9+5 i dag, så håper vi får før uke 12!:):)

Så kjekt å høre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrane bonusmamma! Har du blødd noko? Ingen symptom? Det er jo dei som ikkje kjenner noko og så er alt vel.

 

Ens: flott!!

 

Her er eg litt urolig inni meg. Er redd me finn noko gale i veke 12. Me vil behalda uansett,men blei plutselig litt redd for det. Elles trur eg det er ei jente, og mamma har byrja på jente-teppe, he he

 

kasta opp kvar dag,like kvalm om kvelden. Men er likevel mykje betre. Klarer å ta bleiene, og brekker meg sjeldnere.

 

Snart rita på tv 2. :) ha det riktig fint alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe småblødninger i uke 6-7, men ikke friskt. og etter sex har jeg blødninger. Absolutt ingen symptomer på graviditet, dét som bekymrer meg aller mest! Men nå skal jeg hvert fall få en bekreftelse snart på om det er noe eller ei, og og det er noe liv :) gleder meg til å bare få alt bekreftet og "komme videre" uten alt dette stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner eg veldig godt! Utruleg dårlig av dei å ikkje måla hcg. Har du ein g test liggende? Du kan jo sjekka at den er normal iallefall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Mye aktivitet her om dagen! Får ikke helt med meg alt som skjer. Kvalmen min er tilstede, men mye svakere nå -Hurra! Håper jeg snart kan jobbe igjen. Men er altså så sliten... Blir utmattet av en tur ut eller i butikken.. Er B12 mangel vanlig når man er gravid? Kan ikke huske å ha hatt så lite energi noen gang....

Lilla - hvorfor er du bekymret?

Ens- håper du klarer å slappe av nå og at nurket forblir i magen!!

Var på duotest samtale idag og tok blodprøver. Skal trolig på ul neste uke. Er spent på resultatet, men ganske rolig. Kan ikke gjøre annet enn å tro at alt er bra!!!

 

Får virkelig ikke sove om natten jeg, dere!!! Kanskje derfor jeg er så utslitt om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Angrer på at jeg sa b6 var så fantastisk. Idag har jeg kun vært kvalm og spydd. All mat har komt opp igjen. Har også komt blod når jeg spytter, etter herligheten. Unnskyld for detaljene! HEHE. Synes litt synd på meg selv. Sulten, vondt i halsen og kvalm - uten håp.

Uffda... God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen i dag!! Og hu har nå sendt brev til sykehuset om tidlig UL! Er såååååå letta!!!!! :D da er det bare å vente på brev i posten og forhåpentligvis slipper vi å vente så alt for lenge!:) før jul blir det hvert fall! Jeg er 9+5 i dag, så håper vi får før uke 12!:):)

Så bra!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_K:  Jeg er også totalt utslitt fremdeles. Er oppe to ganger i løpet av natten for å tisse så det gjelper jo heller ikke.

 

Jeg har reisevei til jobb...ikke så lang, men drar klokken 05.10 hver morgen for å slippe kø. Slutter på jobb igjen klokken 14.30. Henter en på sfo pg en i bhg og inntar deretter horisontalen etter at gubben kommer fra jobb ca. 16.30. Innen klokken 19.45-20.00 er jeg så sliten at jeg går og legger meg....

Skal dra og ta blodprøver i dag for å sjekke om jeg mangler noe. Er 10+2 i dag og venter fremdeles på oppturen med energi man skal få.....

 

Hvordan synes dere det er i forhold til sykemelding? Jeg klarer jo å komme meg på jobb og være der hele dagen. Det er jo bare det at jeg har jo ikke noe liv utenom jobb nå fordi energien er lik null....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt tidlig å skylde på ammetåke når man klarer å kjøpe månedsbillett i stede for enkeltbillett.... Går tydeligvis rundt i en eller annen form for tåke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_K, hvor langt er du på vei nå når du tok duotesten? Jeg har fått innkalling til ul og duotest om to uker, og vil da være 11+5. Kjennes plutselig litt skummelt ut å skulle ta denne testen synes jeg, selv om jeg har bedt om det selv! Mye rart man begynner å tenke på i ettertid. Jeg kan underskrive på at man bekymrer seg mer og mer for hver graviditet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_K, hvor langt er du på vei nå når du tok duotesten? Jeg har fått innkalling til ul og duotest om to uker, og vil da være 11+5. Kjennes plutselig litt skummelt ut å skulle ta denne testen synes jeg, selv om jeg har bedt om det selv! Mye rart man begynner å tenke på i ettertid. Jeg kan underskrive på at man bekymrer seg mer og mer for hver graviditet!

Hei! Jeg er 10+6 nå, og fikk beskjed om at ul måtte taes innen 13+0, så de skulle ringe meg denne uken og gi beskjed om timen for ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambri - en annen ting- man kan bli litt bekymret etter samtalen på duotest. Men jeg synes det er greit å være litt forberedt på at barnet kan være sykt. Men lever i troen at nurket er 100% frisk, man kan ikke gjøre annet:)

 

Sunfly - blir helt matt når jeg leser om hverdagen din. Synes du skal tenke litt på deg selv og sykmelde deg en ukes tid. Det er ikke riktig at jobben skal ta alle kreftene dine, og at du så ikke har noe liv utenom fordi du da må sove. Ta deg tid til deg selv og familien. Det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut på jobben! Og dette er bare noen dager/ uker av ditt laaaange arbeidsliv:) bare et lite tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner eg veldig godt! Utruleg dårlig av dei å ikkje måla hcg. Har du ein g test liggende? Du kan jo sjekka at den er normal iallefall?

Nei, det har jeg ikke. Kanskje jeg skulle kjøpt en.. Hm. Så mye å tenke på om dagen! NÅ må jeg på skolebenken ut dagen! Ha en fin dag, jenter!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på tidlig UL for å bestemme svangerskapslengde. Den lille var 12 mm, og legen sa jeg da var 7+2 med termin ca. 1. juli. Det var litt kort i forhold til det jeg trodde selv, så jeg velger å bli værende i Junigruppen foreløpig :) Det var virkelig godt å få se en liten spire på skjermen, og se hjertet som pumpet blod. Ble liksom litt mer virkelig nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_K:  Jeg er også totalt utslitt fremdeles. Er oppe to ganger i løpet av natten for å tisse så det gjelper jo heller ikke.

 

Jeg har reisevei til jobb...ikke så lang, men drar klokken 05.10 hver morgen for å slippe kø. Slutter på jobb igjen klokken 14.30. Henter en på sfo pg en i bhg og inntar deretter horisontalen etter at gubben kommer fra jobb ca. 16.30. Innen klokken 19.45-20.00 er jeg så sliten at jeg går og legger meg....

Skal dra og ta blodprøver i dag for å sjekke om jeg mangler noe. Er 10+2 i dag og venter fremdeles på oppturen med energi man skal få.....

 

Hvordan synes dere det er i forhold til sykemelding? Jeg klarer jo å komme meg på jobb og være der hele dagen. Det er jo bare det at jeg har jo ikke noe liv utenom jobb nå fordi energien er lik null....

Jeg har det som deg i tillegg til at mannen reiser mye så jeg er helt alene med skolebarn og bhgbarn.  Har reisevei på 45-60 minutter hver vei, har ikke noe særlig liv utenom jobb og barnepass.  Legger meg gjerne før 21 og er oppe et par ganger om natten,

 

Så lenge det går rundt, så sykmelder jeg meg ikke.  Sitter veldig langt inne som hos deg (og mange andre) og tenker som så at arbeidsgiver ikke skal lide når ting går rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) hører visst til her. Vært på tidlig ul i dag,og jeg er lenger på vei enn jeg trodde selv. Jeg er 7+6 i dag og termin 25.juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_K:  Jeg er også totalt utslitt fremdeles. Er oppe to ganger i løpet av natten for å tisse så det gjelper jo heller ikke.

 

Jeg har reisevei til jobb...ikke så lang, men drar klokken 05.10 hver morgen for å slippe kø. Slutter på jobb igjen klokken 14.30. Henter en på sfo pg en i bhg og inntar deretter horisontalen etter at gubben kommer fra jobb ca. 16.30. Innen klokken 19.45-20.00 er jeg så sliten at jeg går og legger meg....

Skal dra og ta blodprøver i dag for å sjekke om jeg mangler noe. Er 10+2 i dag og venter fremdeles på oppturen med energi man skal få.....

 

Hvordan synes dere det er i forhold til sykemelding? Jeg klarer jo å komme meg på jobb og være der hele dagen. Det er jo bare det at jeg har jo ikke noe liv utenom jobb nå fordi energien er lik null....[/quote

 

Føler med deg! Det er jo umenneskelig å reise hjemmefra kl5.10 hver dag:o

 

Jeg har også reisevei på 45-60 minutt. Kjører hjemmefra med jenta vår kl7, og er hjemme til halv5. Er totalt utslitt, var sykemeldt en uke, før jeg jobbet fult i 2 uker igjen. Da ble jeg 30% sykemeldt, så nå jobber jeg fra 9-14/15. Det hjelper veldig, men er fortsatt sliten. Men holder til kl21-22 om kveldene om ikke annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_K:  Jeg er også totalt utslitt fremdeles. Er oppe to ganger i løpet av natten for å tisse så det gjelper jo heller ikke.

 

Jeg har reisevei til jobb...ikke så lang, men drar klokken 05.10 hver morgen for å slippe kø. Slutter på jobb igjen klokken 14.30. Henter en på sfo pg en i bhg og inntar deretter horisontalen etter at gubben kommer fra jobb ca. 16.30. Innen klokken 19.45-20.00 er jeg så sliten at jeg går og legger meg....

Skal dra og ta blodprøver i dag for å sjekke om jeg mangler noe. Er 10+2 i dag og venter fremdeles på oppturen med energi man skal få.....

 

Hvordan synes dere det er i forhold til sykemelding? Jeg klarer jo å komme meg på jobb og være der hele dagen. Det er jo bare det at jeg har jo ikke noe liv utenom jobb nå fordi energien er lik null....

Hei!

Jeg har fått 40 % sykemelding nå. Er ganske kvalm, sliter i perioder med å få i meg mat men kaster ikke opp, og er ekstremt sliten og trøtt. Jobber alle dager men har kortere dager. Gikk hardt utover fleksitid kontoen før jeg ble sykemeldt for ei uke siden. Kjenner jeg har litt mer energi på ettermiddagen/kvelden og klarer å få litt kjærestetid etter gutten er lagt.

Så for meg var d veldig rett å få en gradert sykemelding for en liten periode!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 fullgåtte uker i dag. Var så lettet av at legen sendte henvisning til tidlig UL på mandag, og venter bare på svar.

Hva skjer når jeg står opp i dag? Jo, det RENNER friskt blod nedover lårene mine, akkurat som en real mensblødning. Dette måtte jo bare skje når jeg begynte å roe meg ned :( Nå vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 fullgåtte uker i dag. Var så lettet av at legen sendte henvisning til tidlig UL på mandag, og venter bare på svar.

Hva skjer når jeg står opp i dag? Jo, det RENNER friskt blod nedover lårene mine, akkurat som en real mensblødning. Dette måtte jo bare skje når jeg begynte å roe meg ned :( Nå vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre

Ånei, bonusmamma! Håper det bare stoppet som en liten blødning, eller blør det fortsatt? Kan du ikke få tatt en ul privat i dag? Eller bor du ikke slik til at det er mulig? Krysser fingrene for deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stoppet opp av seg selv, og nå er det bare blod når jeg tørker meg, men det renner ikke mer nå. Skal ringe sykehuset så fort samboer kommer inn døren om fem minutter.
håper det bare var en uskyldig blødning, selv om den var ganske så kraftig. Nå har jeg bare mageknip. Krysser alt jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stoppet opp av seg selv, og nå er det bare blod når jeg tørker meg, men det renner ikke mer nå. Skal ringe sykehuset så fort samboer kommer inn døren om fem minutter.

håper det bare var en uskyldig blødning, selv om den var ganske så kraftig. Nå har jeg bare mageknip. Krysser alt jeg har!

Lykke til!!! Er det første gang du blør? Husk at blødninger er helt normalt, men forstår selvfølgelig du blir redd, hadde jeg også blitt! Håper du får kommet inn til ul idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!:) Ja, det er første gang det kommer friskt blod. Har bare vært borti lyst blod etter samleie, men det har aldri bekymret meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med sykehuset. De hadde satt opp time neste onsdag etter henvisning fra lege, men jeg fikk flyttet den til imorgen :) så da får jeg svar imorgen! Det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...