Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må bare stille eeenda et spørsmål. Beklager maset altså :tongue:  men når jeg skal snakke med legen om tidlig UL på mandag, har det noe å si om det er SA i familien?
Kan det "hjelpe meg" til å få en UL? Mamma har hatt fem SA, og født to dødfødte barn. Så jeg er litt redd for dette selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sluttet og kalle det morgenkvalme jeg, bruker heller svangerskapskvalme - den holder seg aldri til kun morgenene  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at kvalmen går i bølger, her er det verst på ettermiddagen. Selv om jeg har mindre kvalme enn mange andre har denne uken vært tøff. Det verste her er trøttheten, har null energi. I tillegg er jeg småsulten hele tiden, men orker ikke store mengder før jeg blir ubehagelig mett....og kvalm... I tillegg holdt jeg på å svime av i dag, samme problemet jeg hadde sist svangerskap når jeg står oppreist lenge. Plutselig bare svartner det.

Teller ned dager til andre trimester, fikk enormt mye energi sist svangerskap og da ble det en fryd å gå gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bonusmamma. Ja,sei det. Men trur ikkje det hjelper. Kvifor ordner du ikkje ein privat ultralyd? Då slepp du all den der grusomme ventinga. Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i går (i følge mens 8+4), og fikk se et nydelig lite foster på 20mm som bevegde på seg og hadde et hjerte som banket meget regelmessig. Gynekolog synes det så helt supert ut og sa det skulle mye til om dette ikke skulle gå bra. Jeg så to små armer og og to små bein ig et stort hode på en liten kropp! Helt normalt men så nesten ut som jeg var lenger på vei enn jeg først trodde.. 9+0 sa hun og da er jeg jo 9+1 i dag :) æææh jeg ble så glad og lettet over at alt stod fint til. Gleder meg til å fortelle deg til min far og resten av familien i helgen <3

Endret av Oslostjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninnen min fikk tidlig ultralyd og god oppfølging fordi moren hadde hatt ett dødfødt barn. Hun var selvfølgelig bekymret selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynte jeg å grine her...gledestårer! Våknet i dag og følte meg absolutt ikke gravid. Har forsøkt doppler et par ganger siste uken uten resultat, men har jo visst det er alt for tidlig. Er 9+3 i dag og vet at flere har funnet hjertelyden rundt denne tiden. Sist fant jeg den i uke 10, men prøvde heller ikke tidligere. Etter fem minutter med leting (og innom mange andre lyder i magen) kom lyden jeg har ventet på. Den fine, raske hjertelyden av bebisen i magen! Den lever!! Tårene bare trillet ut, en ubeskrivelig lykkefølelse. Er godt å kunne ha muligheten å ta frem Angelsoundsen de gangene jeg trenger en bekreftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå koselig, charnelle! Det må være godt å få hørt :):)

Da skal jeg hvertfall nevne det Julie, og håpe jeg også kan få det:) Jeg fikk ordinær UL i posten i dag, 13 januar, herregud så leeenge tiiil. Men fint å ha en dato! Veldig urealistisk mtp at jeg ikke føler jeg er gravid og ikke tror på det før jeg ser det selv! Men, håper det går i orden snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg takke for meg for denne gang. Oppdaget MA i ettermiddag. Lykke til alle dere andre flotte damene. Jeg må ha meg ei pause herfra, blir for tungt for meg. Kanskje dukker jeg opp ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor klem Eleresa! forferdelig vondt. ein dag lenger framme gjer det ikkje vondt på samme intense måte som no. ta vare på deg sjølv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B6 hjelper litt! Tok en pille klokken 09.00 og nå kjenner jeg kvalmen komme sigende. Deilig å ha en dag uten kvalme!! Takk og pris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant bondefrøken! ? Synes du B6 hjelper. Jeg har prøvd de litt men merket ingen forskjell... Men kanskje nå som kvalmen er bittelitt svakere at det virker!! Må teste ut i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisnn :D <3

 

var på ultralyd for ikke mange dagene siden.. var 8+2 og fosteret var 17mm :) nå har jeg akkurat rundet uke 9 :) helt herlig :)

Herlig ja!! Gratulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg takke for meg for denne gang. Oppdaget MA i ettermiddag. Lykke til alle dere andre flotte damene. Jeg må ha meg ei pause herfra, blir for tungt for meg. Kanskje dukker jeg opp ved en senere anledning.

Så trist!! Sender en trøsteklem og ønsker deg lykke til med prøving i fremtiden!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :)

 

Ens: I den boka som blir referert til her står det om veke 8 at den vesle er 15-22 mm. Viss du ser på kva mål dei andre har fått oppgitt så trur eg at legen din akkurat har bomma med ei veke. Og det er ikkje farlig, for det er likevel slik at du i følge mens termin trudde du var kortare, og i tillegg så er jo mens termin kun ein indikasjon, då det er eggl som avgjer. Så eg trur at alt er absolutt supert med din vesle, men at du er kortare på vei. Om dette stresser deg kan du jo evt. ringa til legen. Det er veldig kjedeleg å bli satt tilbake, fordi me alle lengter ut av 1. trimester, men viktig at det er rett frå byrjinga av, fordi dei små etterkvart byrjer å veksa i ulikt tempo, så det er den tidlege ultralyden som vert styrande for termin. Sjukehuset tar hensyn til tidlig ultralyd til tross for funn på ordinær ultralyd.

 

Klem til deg!

 

Kan se ut som første ul var feil, som du nevnte. Hadde en kraftig blødning denne uka som endte med hastehenvisning til sykehuset samme dag. Der sa legen at han ikke kunne forstå seg helt på målene fra første ul. Han mente jeg var ca 1 uke kortere på vei. MEN ville at jeg likevel skulle regne ut fra mens termin (da den er midt mellom hans resultat og første ul resultat). Greit å få oppklart det :)

 

Utenom dette er jeg virkelig trist og lei om dagen. Fikk også beskjed om at det var 50/50 om lille gullet ville holde seg i magen siden han kunne se at jeg kom til å blø mer... Ble derfor sykemeldt i 2 uker og sengeliggende. Føler meg helt tom, og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg om dagene:S

Er nå en plass mellom 9-10 uker påvei, sånn ca.

 

Dagens sutreinnlegg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...