Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det sant bondefrøken! ? Synes du B6 hjelper. Jeg har prøvd de litt men merket ingen forskjell... Men kanskje nå som kvalmen er bittelitt svakere at det virker!! Må teste ut i morgen:)

Ja, var i fin form lenge igår. Idag, derimot, måtte jeg springe på do midt i frokosten og spy. Men nå er formen ok igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Er det sant bondefrøken! ? Synes du B6 hjelper. Jeg har prøvd de litt men merket ingen forskjell... Men kanskje nå som kvalmen er bittelitt svakere at det virker!! Må teste ut i morgen:)

Ja, var i fin form lenge igår. Idag, derimot, måtte jeg springe på do midt i frokosten og spy. Men nå er formen ok igjen.

 

heheh, jeg kaster opp 90% av alt jeg spiser... helt forferdelig... men d var på sitt værste i uke 6-8..er i uke 9 nå og synes d begynner å komme seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Er det sant bondefrøken! ? Synes du B6 hjelper. Jeg har prøvd de litt men merket ingen forskjell... Men kanskje nå som kvalmen er bittelitt svakere at det virker!! Må teste ut i morgen:)

Ja, var i fin form lenge igår. Idag, derimot, måtte jeg springe på do midt i frokosten og spy. Men nå er formen ok igjen.

heheh, jeg kaster opp 90% av alt jeg spiser... helt forferdelig... men d var på sitt værste i uke 6-8..er i uke 9 nå og synes d begynner å komme seg

Usj! Håper formen er fin under middagen nå vertfall. Her blir det svineribbe. Hatt vann i munnen i flere timer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære ens! for ein skummel beskjed å få! no må du kvila deg alt du kan. anbefaler deg å få kjøpt ein såpe-serie og sjå frå ende til annen,tvinge deg sjøl til å ikkje grubla, men kobla ut.

 

du er komt langt i svangerskapet, dette kan gå bra. skal be for din vesle venn.

 

mange klemma frå meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Er det sant bondefrøken! ? Synes du B6 hjelper. Jeg har prøvd de litt men merket ingen forskjell... Men kanskje nå som kvalmen er bittelitt svakere at det virker!! Må teste ut i morgen:)

Ja, var i fin form lenge igår. Idag, derimot, måtte jeg springe på do midt i frokosten og spy. Men nå er formen ok igjen.
heheh, jeg kaster opp 90% av alt jeg spiser... helt forferdelig... men d var på sitt værste i uke 6-8..er i uke 9 nå og synes d begynner å komme seg

Usj! Håper formen er fin under middagen nå vertfall. Her blir det svineribbe. Hatt vann i munnen i flere timer! ;)

 

hehe.. spiste lamme koteletter, ovnsbakte poteter, saus og kokt brokkoli og blomkål... er faktisk ikke kvalm.. utrolig nok :) ganske deilig, men jeg har det med å bli kvalm litt utpå kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden var i går stor da jeg delte nyheten med den nærmeste familien :) mye tårer og klemmer!! Må si det er en lettelse å endelig kunne fortelle nære og kjære at vi til sommern får et nytt familiemedlem i familien. Dette blir første ungen i den "nye generasjonen" i vår familie. Jeg er eldst i søskenflokken, så søsken synes det var stas å endelig få høre at de skal bli onkler <3 jeg kjenner at jeg i dag lever litt på en puddersky ig at livet i grunn ikke er så verst :) ønsker alle her inne en god uke. Hilsen en som er godt på vei inn i uke 10!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når regner dere med at dere går over i andre trimester? Jeg er 11+1 i dag. Er jeg i andre når jeg er 12+1? Har lest at det er viktig å stoppe å ta folat og de pillene i gravidpakken fra apoteket når man går over i andre trimester, men da hadde det vært greit å vite akkurat når det skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri helt klok på om det er 12+1 eller 13+0 som er overgangen til andre trimester, men jeg tror det er mye bedre å ta folat en uke eller to for mye, enn for lite. Det står vel ikke at det er viktig å slutte når andre trimester begynner, men at det er viktig å ta folat fra når man planlegger å bli gravid og frem til ryggmargen etc. er ferdig utviklet i begynnelsen av 2 trimester. Nok folat er viktig for at celledelingen skal gå riktig for seg.

 

Jeg måtte jo avbryte en graviditet i april i år. Fosteret hadde en nevralrørdefekt og først trodde jeg det var min skyld og at jeg kanskje hadde tatt for lite folat. Jeg hadde tatt 200mcg og ikke 400 mcg slik man skal. Jeg brukte veldig mye tid på å tenke på det i ettertid. Så jeg tror jeg skal ta folat minst til uke 13 har begynt. Det er tross alt en vannløselig b-vitamin og overskuddet tisser man ut.

 

Alternativt kan man jo bare være veldig flink og spise masse grønne grønnsaker, spinat og brokkoli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,ang folat. det er et b vit. som er vann løyseleg. kan ikkje ta for mykje,då kroppen skil ut det den ikkje treng,har eg høyrd. min lege sa i forrige svangerskap at det rundt uke ti lukker seg og dermed ikkje er nødvendig med folat meir. eg tok til tolv likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hormonell når du feller en liten tåre fordi du ble så rørt av at familien til Oslostjerne ble så glade over nyheten. :D  Haha. Jepp, jeg gråter av ALT for tiden. 

 

Og så har jeg måtte krype til korset, og sitter nå i sofaen med sykemelding og superkvalme. Er på uke 2 med sykemelding nå, begynner å bli litt lei.. men når man brekker seg bare man tenker på f.eks erter eller kaffe, så er det kanskje ikke så dumt å være hjemme. Æsj, erter. Nå ble jeg skikkelig uggen, haha.

Endret av supermjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen i dag!! Og hu har nå sendt brev til sykehuset om tidlig UL! Er såååååå letta!!!!! :D da er det bare å vente på brev i posten og forhåpentligvis slipper vi å vente så alt for lenge!:) før jul blir det hvert fall! Jeg er 9+5 i dag, så håper vi får før uke 12!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla80: Ble kjempeglad når legen kunne henvise meg! Jeg er IKKE kvalm, jeg har absolutt ingen symptomer!
Men pga bakgrunnen til mamma, så henviste hu meg. Puuh. Håper de svarer RASKT :D er så speent-
Begynner eksamensperioden min nå, så med min flaks blir det nok på en eksamensdag, men håååper det kan skje før den tid i og med at jeg er 12 uker i slutten av nov!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg over til Mai babyer og 2.trimester:) Har vært på privat UL i dag, og fått ny termin 25 mai:) Baby var veldig aktiv og alt så bra ut <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg bonus mamma, ring til sjukehuset på onsdag, då har dei fått henvisninga. Fortell at du er redd og at du skal ha eksamen. Har du målt hcg? Nokon gongar avviser sjukehuset slike henvisninger. Seier ikkje det vil skje med deg, men anbefaler deg å oppretta kontakt. Tenk på eksamen! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg bonus mamma, ring til sjukehuset på onsdag, då har dei fått henvisninga. Fortell at du er redd og at du skal ha eksamen. Har du målt hcg? Nokon gongar avviser sjukehuset slike henvisninger. Seier ikkje det vil skje med deg, men anbefaler deg å oppretta kontakt. Tenk på eksamen! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Angrer på at jeg sa b6 var så fantastisk. Idag har jeg kun vært kvalm og spydd. All mat har komt opp igjen. Har også komt blod når jeg spytter, etter herligheten. Unnskyld for detaljene! HEHE. Synes litt synd på meg selv. Sulten, vondt i halsen og kvalm - uten håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt, jeg kan ringe de på onsdag!! Har ikke tenkt tanken på at jeg kan ringe å "mase". Har eksamen fra 29 nov - 20 des. Så det skal mye til at jeg får en dag som ikke krasjer, men jeg krysser fingrene:)

Nei, jeg har ikke målt hcg, jeg spurte legen om de målte det på blodprøven også, men da sa hun bare nei og at det var andre ting. Så, det ble altså ikke målt. Tusen takk, Lilla80 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler med deg ens!! men vi satser på at den lille holder seg fast der inne :) og bare ta det med ro og ligg :)

Takk:) Hele dagen i dag har vært på sofaen. Jeg må innrømme at det var deilig med mandag og barnehage... Ikke noen flere tegn til blødninger lengre (stoppet helt å småblø i går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...