Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei:) fortsatt kvalm her, men litt bedre. Ul idag, og alt så strålende ut, fin nakkefold, neseben, armer, ben og fingre så topp ut! Babyen sprellet og hoppet rundt, så hun slet med å måle, men den var ca 6,5 cm, helt perfekt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) fortsatt kvalm her, men litt bedre. Ul idag, og alt så strålende ut, fin nakkefold, neseben, armer, ben og fingre så topp ut! Babyen sprellet og hoppet rundt, så hun slet med å måle, men den var ca 6,5 cm, helt perfekt! :)

 Så godt å høre A_K! Hadde en god feeling på dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) fortsatt kvalm her, men litt bedre. Ul idag, og alt så strålende ut, fin nakkefold, neseben, armer, ben og fingre så topp ut! Babyen sprellet og hoppet rundt, så hun slet med å måle, men den var ca 6,5 cm, helt perfekt! :)

Åå, nå ble jeg glad! Det var hyggelig lesing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det veldig lett hele første trimester synes jeg, og har bare så vidt fornemmet kvalme et fåtalls ganger. Jeg har passet på å ta det veldig med ro, så jeg har følt meg trøtt og sliten, men ikke utslitt heldigvis.

 

Nå nærmer jeg meg uke 11, og det virker som om energien er på vei tilbake.

 

Dessuten begynte jeg å ta jerntabletter for en uke siden. Jernlageret mitt var lavt (s ferritin var på 13 tror jeg). Det kommer sikkert også til å hjelpe på overskuddet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer A-K! dette var vidunderlig! :)

 

her har eg tatt kveld,berre innom badet først og kasta opp masse :( å kor lei eg er av dette!!!

 

i morgon er den store dagen. ultralyd hos mortensen kl 20. håpar han er opplagt så seint og håpar inderleg vår vesle lever og er frisk <3

 

klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu damer.

Da skal jeg være her inne lamme dere. Var på tidlig ul i går. er 9+3 i dag, har termin 26. juni. Termin som legen på sykehuset stemte med det fastlegen hadde funnet ut på forhånd. Er mye kvalm og kaster opp, og hadde en sa/ma i sommer derfor tidlig ul. Gøy og se lille spire i magen røre på seg og få vite at alt er bra selv om jeg er elendig i form. Legen mente at om 2-3 uker ville jeg være bedre, fikk tilbud om en natts hvile på sykehuset, men takket nei. Bedre og ligge hjemme og med barn på 6 år og snart 10 år er det ikke noe problem, de skjønner at mamma er "syk" og må hvile. Gubben skjønte alvoret da jeg fortalte at jeg hadde blitt tilbyd 1 overnatting på sykehuset for og slappe av at her må mor ha ro og hjelp :) Er sykemeldt på snart 5 uka og måtte regne med iallfall 2 uker til før jeg kan begynne og jobbe litt igjen. Det gleder jeg meg til, kjedelig og bare gå hjemme....



Anonymous poster hash: 17ae5...2df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

ferdig på ein flott og grundig ultralyd hos mortensen :) sprell levande og frisk liten baby!!!<3 takknemleg,letta,lykkelig!

 

termin 4. juni,63 mm, 12+5

 

( dvs at den andre legen bomma med 9dager!)

 

Hipp hurra for flinke leger og oppdaterte ultralyd apparater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) fortsatt kvalm her, men litt bedre. Ul idag, og alt så strålende ut, fin nakkefold, neseben, armer, ben og fingre så topp ut! Babyen sprellet og hoppet rundt, så hun slet med å måle, men den var ca 6,5 cm, helt perfekt!:)

Det var jo bare helt fantastiske nyheter A_K! Da er det bare å senke skuldrene, slappe av og nye tiden framover selv har jeg duotest på tirsdag så det blir veldig spennende. Så vidt jeg har skjønt det skal jeg til både ul og ta blodprøven på samme dag. Har følt meg veldig lite gravid hele veien (er 11+2 i dag) men nå har plutselig puppene blitt litt ømme. Det er hjertelig velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

ferdig på ein flott og grundig ultralyd hos mortensen :) sprell levande og frisk liten baby!!!<3 takknemleg,letta,lykkelig!

termin 4. juni,63 mm, 12+5

( dvs at den andre legen bomma med 9dager!)

Hipp hurra for flinke leger og oppdaterte ultralyd apparater!

Ko kjekt! Då har vi samme termin :)

Mortensen. Er det han i Bergen? Korleis syns du det var? Har høyrt mykje skryt om han, og lurte på å ta meg ein tur der i midten av desember.

 

Er det fleire som føler på at det fristar å gå ofte på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hei!

ferdig på ein flott og grundig ultralyd hos mortensen :) sprell levande og frisk liten baby!!!<3 takknemleg,letta,lykkelig!

termin 4. juni,63 mm, 12+5

( dvs at den andre legen bomma med 9dager!)

Hipp hurra for flinke leger og oppdaterte ultralyd apparater!

Ko kjekt! Då har vi samme termin :)

Mortensen. Er det han i Bergen? Korleis syns du det var? Har høyrt mykje skryt om han, og lurte på å ta meg ein tur der i midten av desember.

 

Er det fleire som føler på at det fristar å gå ofte på ultralyd?

 

Er så heldig å ha tidlig ultralyd (uke 8) og ultralyd i sammenheng med duotest (uke 12) før ordinær ultralyd grunnet IVF og alderen min. Vet jeg hadde gått for privat ultralyd et par ganger dersom jeg ikke hadde hatt dette tilbudet. Tenkte også å ta 3D ultralyd rundt uke 25-27, slik som jeg gjorde sist.

Synes også det hjelper enormt mye å bruke Angelsounds doppler hjemme hver gang jeg trenger en bekreftelse, hadde nok løpt ned jordmor/lege dersom jeg ikke hadde hatt denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å gå ofte på ultralyd.. Var på en tidlig nå fordi jeg ikke visste hvor langt jeg kunne være på vei. I tillegg har vi her jeg bor tilbud om ultralyd i uke 18 og 32. Synes det holder!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på 12-ukerskontroll (er 11+6 i dag). Fikk høre på hjertelyden, helt fantastisk å høre 150 slag i minuttet. Nå ble plutselig alt litt mer virkelig! :)

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt time til tidlig UL i dag! Klarte ikke holde meg lenger.. :) Så om to uker til får jeg se om alt er bra med bøllefrøet <3

Vet dere om UL i uke 12 er innvendig eller utvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinnsbarn: kunne kopiert innlegget ditt! Er nøyaktig 11+6 idag, og har vært på første kontroll hos legen idag:) og fikk også høre hjertelyden, kjempekoselig! Har jo vært gjennom dette en gang før, men er alikevel først nå i dette svangerskapet at jeg føler det "er noen der inne";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt time til tidlig UL i dag! Klarte ikke holde meg lenger.. :) Så om to uker til får jeg se om alt er bra med bøllefrøet <3

Vet dere om UL i uke 12 er innvendig eller utvendig?

Jeg håper inderlig det er utvendig? Jeg skal neste uke når jeg er 12+0, men har lurt litt på det der jeg og. Livmoren må jo være fryktelig langt nede enda, helt ved skambeinet et sted? Jeg kan ikke kjenne min enda. Tenk om de ikke finner den!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har bestilt time til tidlig UL i dag! Klarte ikke holde meg lenger.. :) Så om to uker til får jeg se om alt er bra med bøllefrøet <3

Vet dere om UL i uke 12 er innvendig eller utvendig?

Jeg håper inderlig det er utvendig? Jeg skal neste uke når jeg er 12+0, men har lurt litt på det der jeg og. Livmoren må jo være fryktelig langt nede enda, helt ved skambeinet et sted? Jeg kan ikke kjenne min enda. Tenk om de ikke finner den!?

 

 

Jeg hadde utvendig 11+4. Og jeg kan ikke kjenne livmoren ennå. Eller, hvis jeg legger godvilja til, så kan jeg kanskje kjenne noe hardt som ikke har vært der før.

Men vi så alt helt fint likevel, selv om livmoren fremdeles ligger bak skambeinet :) Hun kom liksom inn fra toppen. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har bestilt time til tidlig UL i dag! Klarte ikke holde meg lenger.. :) Så om to uker til får jeg se om alt er bra med bøllefrøet <3

Vet dere om UL i uke 12 er innvendig eller utvendig?

 

Jeg håper inderlig det er utvendig? Jeg skal neste uke når jeg er 12+0, men har lurt litt på det der jeg og. Livmoren må jo være fryktelig langt nede enda, helt ved skambeinet et sted? Jeg kan ikke kjenne min enda. Tenk om de ikke finner den!?

Jeg er 12+1 når jeg skal til UL, så det blir samme som hos deg.. Jeg tenker også at de ikke kan se livmoren så tidlig utvendig? Har tatt invendig UL på en gynekologisk undersøkelse tidligere, men ville nok foretrukket en utvendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har bestilt time til tidlig UL i dag! Klarte ikke holde meg lenger.. :) Så om to uker til får jeg se om alt er bra med bøllefrøet <3

Vet dere om UL i uke 12 er innvendig eller utvendig?

 

Jeg håper inderlig det er utvendig? Jeg skal neste uke når jeg er 12+0, men har lurt litt på det der jeg og. Livmoren må jo være fryktelig langt nede enda, helt ved skambeinet et sted? Jeg kan ikke kjenne min enda. Tenk om de ikke finner den!?

 

Jeg hadde utvendig 11+4. Og jeg kan ikke kjenne livmoren ennå. Eller, hvis jeg legger godvilja til, så kan jeg kanskje kjenne noe hardt som ikke har vært der før.

Men vi så alt helt fint likevel, selv om livmoren fremdeles ligger bak skambeinet :) Hun kom liksom inn fra toppen. Hehe.

Det virker jo lovende, takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer!

Godt å leve litt igjen. Ble innlagt på sykehuset på mandag og kom meg hjem på lørdag. Bare vært liggende med intravenøs og medisiner. Har ekstrem sv.skapskvalme, så den siste mnd. har vært veldig tøff.

Har hatt litt bekymringer siden jeg mistet i sommer, men det viste seg på ultralyd at jeg har en kjempeaktiv baby der inne, som vinket og sprella som bare det <3

Termin stemte på en prikk, så er 11+1 i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...