Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja da melder jeg meg ut her:( de fant et ikke levende foster på dagens ul som tilsvarte ca 11 uker,så blir utskraping:( masse lykke til til dere andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nei, å nei, Mammsen84 :( Det må være helt forferdelig :( Dra til fastlegen din, og ta i mot all hjelp og alle tilbud som finnes. Du får kanskje ekstra oppfølgning via sykehuset nå? Det her er helt umenneskelig tøft.

 

Jeg var heldigere, og det gikk bra på min ultralyd på Ullevål. Jeg fikk tatt duotest også med blodprøve på riksen.

Lille mini lå veldig i ro i magen og vendte ryggen til, og jeg ble litt redd for at noe skulle være galt, men legen sier det er vanlig at de har perioder hvor de hviler seg og er i ro. Jeg er visst 13+0 eller 13+2, en uke lenger enn jeg trodde, og hopper videre til 2. trimester nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja det er helt j...!! Godt å høre at det gikk bra med deg,dette her unner jeg ingen... Må vel gjennom ny ul på sykehuset nå :(

Det er forsåvidt veldig greit at du skal til sykehuset. Da får du også bedre oppfølging videre. Og hvis du ikke skulle få det må du be om det, og bytte fastlege hvis du ikke er fornøyd med den du har.  Jeg håper partneren din er der for deg nå, og at dere greier å komme dere gjennom disse dagene, og så finne noe positivt å fokusere på! Mannen min tok meg med på jogging når jeg hadde det som tøffest sist. Det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for omtanken dere...fikk en tablett nå og skaø tilbake på sykehuset onsdag ,ble ikke utskraping men medisinsk må si jeg gruer meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.. idag er jeg 12+2... je var på ultralyd idag.. har væskesamling i nakken til fosteret. . 2.0 mm væskesamling.. føler at min verden har gått i grus.. jeg er 23 år gammel.. blir henvist til tromsø for en ultralyd der.... sitter her å tenker på om barnet er syk. . Om jeg får barb med downs.. eller om jeg får friskt.. helt kævlig.. Noen som har vært i mine sko. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sjokkerende beskjed, Boukhoubza :( . De du var hos, er de dyktige?

 

Det står 2.0 på nakkefold-målet på arket jeg fikk også, men legen kommenterte ikke det.  Et kjapt google-søk så ser det ut som om det er normalt med nakkefold opp til 3 mm, eller eventuelt 2,5 mm? Og jeg fante et forum hvor en bruker fortalte at  spiren hennes hadde 10 mm nakkefold på første ultralyd, men babyen ble født frisk og normal.

 

Jeg regner med at du får komme til Tromsø veldig snart? De vil sikkert ta blodprøve av deg, og kanskje du får tilbud om fostervannsprøve også i tillegg til ultralyden.

 

Jeg sender en trøsteklem og håper at alt går bra med deg og mini. Håper at ingen ting er galt og at de tok feil :klemmer:

Endret av Myrtille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk! Ja det er helt j...!! Godt å høre at det gikk bra med deg,dette her unner jeg ingen... Må vel gjennom ny ul på sykehuset nå :(

Det er forsåvidt veldig greit at du skal til sykehuset. Da får du også bedre oppfølging videre. Og hvis du ikke skulle få det må du be om det, og bytte fastlege hvis du ikke er fornøyd med den du har.  Jeg håper partneren din er der for deg nå, og at dere greier å komme dere gjennom disse dagene, og så finne noe positivt å fokusere på! Mannen min tok meg med på jogging når jeg hadde det som tøffest sist. Det hjalp.

 

Jeg fikk beskjed å ringe gyn med en gang neste gang jeg blir gravid,slik at de kan følge meg opp pga 2 MA på rad…dette er jo litt betryggende,men likevel så er det jo ikke noe man kan gjøre for å forhindre at det skjer:/ får hvertfall oppfølging i evt neste svangerskap…sitter nå her med en mage og må vente til onsdag før de gjør noe.håper det går fort! trodde virkelig det gikk veien denne gangen,vil takke for hyggelige ord og positive tanker <3 Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldigere, og det gikk bra på min ultralyd på Ullevål. Jeg fikk tatt duotest også med blodprøve på riksen.

Lille mini lå veldig i ro i magen og vendte ryggen til, og jeg ble litt redd for at noe skulle være galt, men legen sier det er vanlig at de har perioder hvor de hviler seg og er i ro. Jeg er visst 13+0 eller 13+2, en uke lenger enn jeg trodde, og hopper videre til 2. trimester nå.

Så deilig å få vite at alt er bra! Var det utvendig UL?

Er veldig spent nå, har min første UL til mandag! Gruer meg, men gleder meg også! Krysser fingre og tær for at alt står bra til med lille bøllefrøet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange klemmer sendes til deg, Mammsen84 <3

 

Boukhoubza, håper alt viser seg å være fint oppi Tromsø! Krysser fingre xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammsen84 - utrolig trist å høre!! klem

 

boukhoubza - det var en tung beskjed å få. håper virkelig at alt er bra og holder fingrene krysset for dere :)

 

hadde en SA på bursdagen min for 2 år siden med vårt første barn, og gruet meg veldig til bursdagen min i år siden jeg er gravid på nytt. men alt gikk helt fint :) bursdagen passerte og den lille er fortsatt her, så den onde sirkelen er brutt :) er 12+0 i dag :)  :wub:  en herlig følelse :) snart 2.trimester og jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

Er hos skotheim i Bodø.. gyno.. 30 års erfaring bak seg.. alle sier han er den beste. Han skal være svært dyktig. . Han sa at han kunne se nesebeinet ganske godt.. (aner ikke om det er ett godt tegn...??) Hjerteslag kunne vi også høre.. bebisen var nydelig.. men jeg har brukt mesteparten av igår og natten på å gråte.. mannen min er på andre siden av kloden.. føler meg så uendelig alene..

Han sa at nakkefold på 2.5 var veldig vanlig for foster med downs. . Min har 2, 0.. hadde innvendig ultralyd komlitt brunt utflod ppå papiret idag.. er d vanlig? ?

De sa at jeg fikk sikkert svar fra Tromsø på fredag og skulle sikkert innom der neste uke.. herregud for en jævlig følelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se boukhoubza at du straks får en telefon fra Tromsø. Min lege sendte henvisning om tidlig ul til sykehuset i Tromsø en fredag, onsdag ringa de og ville ha meg inn torsdag så gikk kjapt. Jeg ble henvist ditt pga ekstrem svangerskapskvalme og mye oppkast, så legen ville sjekke om alt var bra med spira i magen. Så det går nok ikke mange dager før du får en telefon fra de. Lykke til i Tromsø da du skal dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

Er hos skotheim i Bodø.. gyno.. 30 års erfaring bak seg.. alle sier han er den beste. Han skal være svært dyktig. . Han sa at han kunne se nesebeinet ganske godt.. (aner ikke om det er ett godt tegn...??) Hjerteslag kunne vi også høre.. bebisen var nydelig.. men jeg har brukt mesteparten av igår og natten på å gråte.. mannen min er på andre siden av kloden.. føler meg så uendelig alene..

Han sa at nakkefold på 2.5 var veldig vanlig for foster med downs. . Min har 2, 0.. hadde innvendig ultralyd komlitt brunt utflod ppå papiret idag.. er d vanlig? ?

De sa at jeg fikk sikkert svar fra Tromsø på fredag og skulle sikkert innom der neste uke.. herregud for en jævlig følelse

Vet du hva, jeg kan ikke skjønne annet enn at legen må ha tabbet seg veldig ut?

Mangel på neseben hos fostre 11-13 uker kan være en god pekepinn på om fosteret har downs syndrom.

 

Nakkefold på over 2,5 mm (eller over 3 mm som andre sier), kan også være en pekepinn, men det er uansett ikke noe bevis i seg selv.

 

For å få fullstendig risikobilde må man ha blodprøve i tillegg.

 

Jeg synes det virker som om gynekologen din har skremt deg unødvendig mye, han burde vel ha forklart alt mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVa med å ringe sykehuset, de tar deg inn med én gang når du er så bekymret. Evt. ringe På vei, eller Ellen Langen for en kjapp vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære boukh. . .: min spesialist sa at den skulle vera under tre millimeter. alt er sikkert bra med den vesle!

 

mammsen; så grusomt vondt,Kondolerer så masse. kan ikkje forstå at du må ta medisinsk på så stor baby. Det hadde eg nekta. Håpar du kjem frå det så skånsomt som muleg. Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på ul at alt opp til 2 mm var normalt. Hos oss var den 1mm. Så høres veldig ut som at legen bekymret deg unødvendig, det var dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper litt frem og tilbake mellom her og julibarn :)

Mens termin er 1 juli, men tidlig ul viste termin 30 juni :)

Så frem til oul, titter jeg litt innom begge :) Har mest troen på juni også, da begge mine forrige kom 1-2 uker før termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er en herlig gjeng.. føler meg mye bedre etter så mange oppmuntrende ord.. tusen takk.. venter på tromsø skal ta kontakt. . Har jeg ikke hørt noe på fredag så ringer jeg selv og maser.. litt tårer hjelper vel. .? Håper bare at dn lille har det bra.. vil jo gjerne ha et friskt barn.. er førstegangs itillegg så kan vel si at jeg er litt ekstra på tuppa. Har jo ingenting å sammenlikne med.. dere er en gjeng herlige jenter. . Skal oppdatere dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære boukh. . .: min spesialist sa at den skulle vera under tre millimeter. alt er sikkert bra med den vesle!

 

mammsen; så grusomt vondt,Kondolerer så masse. kan ikkje forstå at du må ta medisinsk på så stor baby. Det hadde eg nekta. Håpar du kjem frå det så skånsomt som muleg. Stor klem

ja, jeg var helt fra meg og gruet meg masse…fikk rett og slett et sammenbrudd på sykehuset så mannen måtte være med meg…men gjennomføre måtte jeg jo, skal ikke gå i detaljer men det var IKKe noe ålreit! merkelig at ikke de  kan fjerne det kirurgisk så slipper man gå gjennom det der..men men, de sa de nesten hadde gått bort  fra kirurgisk uanset nå :/ men vi har blitt enige om å kose oss og finne på gøy med de to vakre jeg har og slappe av og prøve på nytt når det er mulig :) tusen takk for omtanken, og masse lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...