Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, ikke nåkka kjekt med ekstrem svangerskapskvalme. Er selv plaget med det, men her behandler lege på legekontor/ legevakt med iv behandling 1-2 ganger i uka etter avtale med sykehus. Litt "flaut" og bruke hele dagene på legekontoret, spes da jeg kjenner folk som jobber dær og at jeg bestandig møter kjentfolk. Vet liksom ikke hva jeg skal si snart for vil ikke fortelle det enda. Er 10+0 i dag. jeg mistet også i sommer og pga jeg mistet i sommer og er plaget med ekstrem kvalme så har jeg vert inne og sett lille spire. Var gøy, og termin stemte her også. Håper det går bedre med deg og at kvalmen begynner å gi seg da vi bekker uke 12-13. Legen på sykehuset jeg var hos på torsdag snakket og håpet det, siden det ikke er noe gøy og gå å kaste opp hver dag...

Lykke til t deg fremover og så håper jeg du slipper å innlegger igjen :)



Anonymous poster hash: 17ae5...2df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var svar til :hjertesmil:Nemi :hjertesmil: sitt innlegg :) Er ikke helt sikker på hva som skjedde, dataen klikka....



Anonymous poster hash: 17ae5...2df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var veldig fint med bekreftelse på at noen er der inne :-)

Synes også det er kjempevanskelig å holde ting hemmelig, da jeg bor på en plass hvor alle vet hvem en er. Nå vet jo de fleste noe, siden jeg har vært borte fra event hvor jeg skulle ha vært. Så vet ikke helt om jeg gidder å skjule alt nå. Er litt sliten av det også.

Ja, får se når elendigheten blir bedre.. Sist var det bedre i uke 19, men gidder ikke så lenge nå :-O

 

Håper du blir bedre snart også, Anonym :-)

Endret av ♥Nemi♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at dere som er kvalme snart blir bedre! Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan det er da jeg kun har vært bittelitt kvalm i et par uker kanskje. Er veldig heldig og har lite plager når jeg går gravid.

 

Jeg var på sykehuset i dag for ul og blodprøve til duotest, og fikk sett en sprell levende baby som hoppet og skvatt rundt inni der. Ut i fra ul så alt veldig bra ut så da satser jeg på at blodprøven ikke viser noen avvik heller:) Plutselig ble alt så virkelig da jeg egentlig føler meg gravid i det hele tatt! Legen mente jeg var 12+1 mens min egen beregning sier 11+5. Er jo bare to dager forskjell så blir spennende å høre hva den endelige "fasiten" blir på ordinær ul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg lure på om nåken av dåken har tenkt på kor tid dåke vil gå ut i permisjon? Er det slik at alle skal vente til 3veker før termin, eller vil dåke starte før?

 

Nå nærme vi oss veldi 2.semester!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, kan man velge selv når man går ut i permisjon før terminen? Hvorfor vil man begynne permisjonen mer enn 3 uker før? ?

 

Nå har vel alle fire eller fem ferieuker som kan brukes også. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne bruke de hvis jeg blir dårlig på slutten, jeg kan sikkert prate med sjefen min og få jobbet litt redusert i stedet for vanlig ferie. Eller tror dere man kan overføre ferieuker til neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg posta vår graviditet på facebook etter ultralyden med mortensen. klarte ikkje lavera. det er berre så uendeleg godt å vera komt så langt at det ikkje er hemmeleg. spesielt pga tidlegare erfaringer. Å posta det der var liksom  åsei til meg sjølv:" eg trur på at me skal få baby"

 

De andre då? De er vel meir sindige? hehe

 

Legen tippa forresten gutt på oss. men er jo lett å tippa feil 12+5. Hjernen tyda på jente ( den utvikler seg raskare hos jenter) men tissen ligna på gutt.Ønskte meg jenta, men er berre glad. STas for gutten vår med leike-kompis :) føler meg ikkje sikker på at det er gutt, men. Tida vil vise :)

 

Koss går det med jul for deko andre? Eg ligg litt etter....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, kan man velge selv når man går ut i permisjon før terminen? Hvorfor vil man begynne permisjonen mer enn 3 uker før? ?

 

Nå har vel alle fire eller fem ferieuker som kan brukes også. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne bruke de hvis jeg blir dårlig på slutten, jeg kan sikkert prate med sjefen min og få jobbet litt redusert i stedet for vanlig ferie. Eller tror dere man kan overføre ferieuker til neste år?

Kan velga å starta inntil 12 veke før fastsett termin. Trenge ikkje noko som helst grunn.

Vi har tenkt at eg ska starta 8-9veker før. (Evt 4-5) Grunnen er at eg tenkte begynna på et fulltidsstudie i januar. Og viss eg bare søke ulønna permisjon i 3mnd vil eg ha arbeidd 7 av di 10 siste mnd før permisjonsstart 1.april, og vi har rett på foreldrepenger.. Kunne nok ha venta ein mnd te, men vi e redd for at NAV ska vera vanskelige dersom eg akkurat har jobba 6 av di 10 siste mnd. Vi får mindre tid med barnet vårt mens vi har foreldrepenger, men må vel ta nokon mnd ulønna permisjon fram te vi får barnehageplass uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll hos lege idag,men han tok bare blodprøver og slikt.. Ingen målinga eller høring etter hjertelyd,, ble litt skuffa jeg.. Er ca 12+3 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta 82, lurt å overføra feire til neste år slik at du får lengre permisjon. vanlig hos oss. ikkje bruk ferie på helse. viss du er dårlig på slutten så får du ei sjukemelding. Ferie er ikkje tenkt brukt til sjukdom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff. Jeg har begynt å få skikkelig noia før ultralyd i uke 12 på mandag. Jeg skal liksom være så rolig, men nå forsvinner all fornuften min og jeg blir redd for at noe skal være galt. Føler at vi har vært så mye uheldige i familien min med det ene og det andre. Uhu.

 

Heldigvis har jeg fri i morgen. Håper jeg klarer å fokusere på andre ting denne helgen, for det er så vondt å gå å grue seg og engste seg :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at alt går bra Myrtille! Jeg var selv veldig nervøs før ul på tirsdag, men alt var heldig vis bare bra. Det er vel ikke SÅ vanlig at man har kommet helt til uke 12 og det ikke er liv der? Som regel har jo kroppen ordnet opp i det selv før den tid. 

 

Nå venter jeg bare på en god annledning til å offentliggjøre det hele på jobb:) Det skal bli morsomt. Tror det er en del som ikke forventer det siden jeg allerede har to tette fra før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg har begynt å få skikkelig noia før ultralyd i uke 12 på mandag. Jeg skal liksom være så rolig, men nå forsvinner all fornuften min og jeg blir redd for at noe skal være galt. Føler at vi har vært så mye uheldige i familien min med det ene og det andre. Uhu.

 

Heldigvis har jeg fri i morgen. Håper jeg klarer å fokusere på andre ting denne helgen, for det er så vondt å gå å grue seg og engste seg :cry:

jeg har også ul på mandag uke 11+4…fant ut av MA sist ved den tiden så har begynt å engste meg veldig nå :( får håpe det går bra for oss begge to…krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta 82, lurt å overføra feire til neste år slik at du får lengre permisjon. vanlig hos oss. ikkje bruk ferie på helse. viss du er dårlig på slutten så får du ei sjukemelding. Ferie er ikkje tenkt brukt til sjukdom ;)

Ja da har eg lurt på. Kan eg øveføra alle 5 vekene te neste år?

Og kan sambuaren og gjera da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff. Jeg har begynt å få skikkelig noia før ultralyd i uke 12 på mandag. Jeg skal liksom være så rolig, men nå forsvinner all fornuften min og jeg blir redd for at noe skal være galt. Føler at vi har vært så mye uheldige i familien min med det ene og det andre. Uhu.

 

Heldigvis har jeg fri i morgen. Håper jeg klarer å fokusere på andre ting denne helgen, for det er så vondt å gå å grue seg og engste seg :cry:

jeg har også ul på mandag uke 11+4…fant ut av MA sist ved den tiden så har begynt å engste meg veldig nå :( får håpe det går bra for oss begge to…krysser fingrene

 

Jeg har egentlig gledet meg lenge, for det skal bli så innmari godt å få det overstått. Ser for meg at jeg kommer til å ligge i fosterstilling på venterommet, og at jeg må holde for øyne og ører når jordmoren eller legen leter etter fosteret. Ha ha. Nei, vi får håpet at vi får opp motet etterhvert.

 

Det er mye større sjangse for at det har gått bra med spirene, enn at det ikke har gjort det.

 

Jeg har time 10.30 på mandag. Når skal du inn? Kommer til å tenke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Uff. Jeg har begynt å få skikkelig noia før ultralyd i uke 12 på mandag. Jeg skal liksom være så rolig, men nå forsvinner all fornuften min og jeg blir redd for at noe skal være galt. Føler at vi har vært så mye uheldige i familien min med det ene og det andre. Uhu.

 

Heldigvis har jeg fri i morgen. Håper jeg klarer å fokusere på andre ting denne helgen, for det er så vondt å gå å grue seg og engste seg :cry:

jeg har også ul på mandag uke 11+4…fant ut av MA sist ved den tiden så har begynt å engste meg veldig nå :( får håpe det går bra for oss begge to…krysser fingrene

 

Jeg har egentlig gledet meg lenge, for det skal bli så innmari godt å få det overstått. Ser for meg at jeg kommer til å ligge i fosterstilling på venterommet, og at jeg må holde for øyne og ører når jordmoren eller legen leter etter fosteret. Ha ha. Nei, vi får håpet at vi får opp motet etterhvert.

 

Det er mye større sjangse for at det har gått bra med spirene, enn at det ikke har gjort det.

 

Jeg har time 10.30 på mandag. Når skal du inn? Kommer til å tenke på deg.

 

jeg hadde egentlig tenkt å droppe ul denne gangen men klarte ikke dy meg likevel…fikk plutselig en sånn følelse av at tankt om det er noe galt :/ så da er det jo verdt pengene :) jeg har time kl 10.20 så jo nesten samtidig :) da skal jeg krysse fingrene for deg også :)så får du holde oss oppdatert:) jo mer det nærmer seg jo mer tenker en på det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har lyst til å begynne å fortelle det.. Er 12+5 idag.. Men er så usikker på hva jeg vil.. Merker at jeg må skjule en liten kul men likevel redd for at den er borte eller noe.. Var på ultralyd når jeg var 10+2 og så en liten krabat med bankene hjertet.. Finner ikke dopleren min her hjemme og kjenner jeg då gjerne ville sjekket det før jeg forteller det.. Selvom det ikke er så lenge siden ultralyd.. Er det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lovelyme: Det er ikke en dum tanke å ville skjule det. Selv var jeg på ul i uke 9, og skal tilbake neste uke (13 uker) før vi forteller det. Klarer ikke helt å tro at alt er bra! Så håper bare ul neste uke blir en positiv opplevelse:) Har ingen problemer med å vente litt til med å fortelle det her selv om mannen helst vil rope det ut nå! Hehe! Heldigvis forstår han at jeg vil vente.

Merkelig å ha kommet til uke 12, denne gang trodde jeg virkelig ikke jeg skulle komme så langt! Så alt føles rart, merkelig og godt på en gang! Er plutselig i 2.tri men det er helt uvirkelig! (Snart er vel alle juni-mammaer hoppet over) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her et livet snudd litt opp- ned. Litt rart å se alle som er så glade og fornøyde her inne, men er utrolig glad på deres vegne. Har selv vært der tre ganger, og fått nydelige barn. Det er annerledes for meg denne gangen fordi det er så utrolig ubeleilig og lite planlagt. Føler meg ikke helt klar for fire små, og mannen min har ikke fortalt foreldrene sine engang nettopp fordi det er vanskelig for oss. Og, det var den grusomme kvalmen.gikk fra å løpe halvmaraton og trene seks om morran med masse energi og ansvar på jobb - og se fresh ut til å være sengeliggende og lete etter den ene smaken som skal fjerne kvalmen.... Allikevel tar jeg meg i å bli glad når jeg leser uke-for-uke, se fram til å se barnet, og lure på hva det er for en liten sjel som er helt i starten av sitt liv. Og beskytterinstinltet er allerede på plass. Temmelig ambivalent situasjon. Alle positive glade drypp taes imot med takk haha, kjenner jeg skulle gjerne hatt litt mer back-up nå... Han vil helst ikke snakke om det enda mer enn nødvendig- men sier at det kommer til å ordne seg, vi kan jo egentlig dette :-)

Endret av MrsMilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, kan man velge selv når man går ut i permisjon før terminen? Hvorfor vil man begynne permisjonen mer enn 3 uker før? ?

 

Nå har vel alle fire eller fem ferieuker som kan brukes også. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne bruke de hvis jeg blir dårlig på slutten, jeg kan sikkert prate med sjefen min og få jobbet litt redusert i stedet for vanlig ferie. Eller tror dere man kan overføre ferieuker til neste år?

Du kan ta ut ferie midt i permisjonen, da blir bare permisjonen tilsvarende lengre. Eksempelvis tar jeg ut for 2014 i sept det året, og for 2015 i juni. Dermed har man 49 +10 uker, og klarer seg til barnehageoppstart.

 

Anonymous poster hash: bbc68...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok og gå ut 3 uke før termin slik som e vanlig. Har aldri hørt om nån som har gått ut og brukt av permisjonen før den tid. Uansett bli eg sikkert å gå over termindatoen, før det har eg gjort med de andre vi og har så har ikke nåkka håp om at denna kjæm før. Permisjon ønske man jo bruke t den lille da den kommer. Har 1 uke og 2 daga ferie fra i år eg ikke har fått brukt enda og bli ikke og få brukt den heller. Den overføres t neste år, så tar eg den uka mitt i permisjon. Ferieuken mine t neste år blir overført t 2014 så i 2014 ente før pappan tar sin permisjon eller etter han e ferdig tar eg da 10 uke ferie. Da skal vi komme nesten i mål frem t barnehagestart i august. Muligens eg må ta to uke ulønna permisjon vest ikke gubben klare og få tilrettelagt i 2-3 uke at han jobbe bare kveld og eg jobbe dag eller at eg jobbe 50% 4 uke og da jobbe han kvelds vakte. Både min og gubbens sjef e ganske grei, så alt ordne seg, bruke eg sei.



Anonymous poster hash: 17ae5...2df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...