Gå til innhold

IKM UKE 39


nimmelim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så leit bella! :(

 

Idag da jeg sto opp og gikk på do var det masse eggehvite i urinen! Googlet det og det som kom opp var svangerskapsforgiftning! Da ble jeg bekymra, tror ikke jeg er gravid, men har ikke hatt det før! Får se om TR dukker opp imorgen eller lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjedeleg, men ingenting er sikkert enno. . Eg testa jo seint og. Eg håpar for deko!

 

Her har eg tatt ein til i dag. Først ein billig,som var så svak at eg blei både redd og uroleg, men tok den digitale. Det sto gravid 1-2, men eg føler meg ikkje gravid no. Det skulle jo stått 2-3 og den skulle vore sterkare frå i går.

 

Så får no nett venta å sjå om mensen kjem. Kan jo vera ein kjemisk?

hei frøken. Det er riktig at d skal stå 1-2!!! Mine billig strips er sykt svake. Blir ikke sterkere. Idag føler j meg ikke gravid heller, men det er jo ikke no grunn til å tro noe annet:) ikm min er idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Bella- så synd!! sender ein god klem til deg! LAg deg ein kopp kaffi og kjøpt sjokolade og dyrt ukeblad! Neste mnd er det din tur!

 

Ang. ukesindikator.: Helst skulle det stått 2-3, fordi det er to veker sidan befruktning, ergo 2, lite hcg = 1-2, mykje hcg = 2-3. Har fått 2-3 ved ikm før, så litt uroleg for lite hcg.

 

Nimmelim: REdd for å sei noko gale for vil ikkje gjera deg uroleg. men sia du spør så er det ikkje så bra at testane ikkje blir sterkare. Hcg skal jo dobbla esg kvaranna dag i byrjinga, og difor skal streken bli sterkare og sterkare. Håpar du snart ser sterkare tester!

 

Krumelur, me venter på ikm, kan enno ordna seg! :)

 

Stor klem frå meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymringen ee der uansett desverre. Altså at det står 1-2 på testen min tror jeg stemmer for det er 2 uker siden befruktning. Om ikke mindre. Jeg vet jeg produserer hcg littegrann sent ( eller tregt) så ved tidligere svangerskap har de blitt sterkeeee 1 uke over ikm. Hver gang. Men aldri brukt billig strimmel før. Bare stav. Tok en stav igår og den ble middels sterk.

Kommer til å ta en test daglig fremover

Det er vel ikke stort jeg får gjort med det uansett...?

 

eller finnes d noe måte å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har noe å si at den strimmelen jeg tok idag (som var sterkere) var et annet merke enn de tidligere.. aner ikke, men kan man få legekontoret til å ta blodprøve da eller? Skal til ul i uke 7, føler liksom man er ganske hjelpeløs før det. Godt jeg har mange tester liggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta blodprøver hos legen med to dagers mellomrom for å sjekke om Hcg stiger som det skal, Nimmelim. Gjorde det forrige gang jeg var gravid fordi jeg hadde mista to ganger og var bekymra. Da slipper du å vente helt til uke syv for å se !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Kan jo høre med de imorgen. Symptomene eier kroppen min nå så.. hehe.. men men.. jeg kan ikke gå i en evig bekymring. Vet jeg er gravid, det viktigste er at det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting som jeg reagerer litt på er jondet at på en ukes indikator sier jo hvor mange uker d er siden befruktning. J er bare 3+6 og da er det eneste riktige at det dkal stå 1+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nimmelim, hvorfor skal du ta keisersnitt(hvis du vil fortelle da):) og du skal på ul i uke 7? Privat? Hva med første legetime ? Når skal du det? Her har kvalme og svimmelhet kommet for fullt og magen er i ulage, hard og løs om hverandre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for smalt bekken A_K ... fant ikke det ut med første så vi holdt på p dø. Med nr to måtte jeg krangle meg til å måle bekken. Men skjedde mye galt da også så håper på det beste nå! Ja, tar privat ul i uke 7 ca. Gjort det med alle, og det har den ene gangen blitt påvist blighted ovum så jeg syns det er tryggest.

 

her er symptomene halsbrann, tisse ofte. Kjempe fort sulten,og kvalm hvis jeg ikke spiser ( heldigvis ikke kvalme utenom det)! Men det hadde kanskje vært en liten trygghet haha... jeg er også veldig trøtt.. hodet mitt er vondt. Puppene bittelitt ømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vært i skikkelig dårlig humør i dag. Trodde ikke jeg skulle bli såå skuffa liksom. Mulig det er pms også. Enda 3 eller 4 dager til ikm men jeg tviler. Humøret i dag og den ene kvisa jeg har fått tyder på at mensen ikke er så langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur, kviser får man når man er gravid også! Og humøret er ekstremt vekslende her!:)

 

Jeg tenker at jeg prøver å få legetime i ca uke 8. Og ul kanskje i uke 11 eller 12, men mulig jeg får før siden jeg er så "gammel" ? Fostervannsprøve bør vel tas før uke 8? Det har jeg egentlig ikke lyst til, men får høre hva lege eller jordmor sier. Har lite greie på hva man må/bør gjøre /kan gjøre etter fylte 38.... Jeg tok keisersnitt sist, men har også født normalt, så regner ikke med at jeg blir tilbydt keiser snitt... Ble hastesnitt pga stor baby sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de tar sånn duo-test først. Blodprøve og ul, hvis jeg har skjønt det riktig. Også tar de fostervannsprøve hvis de finner noe da. Såvidt jeg har skjønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimmelim- alt er sikkert i orden, viss du har erfart det før så er det jo ikkje noko rart at det skjer igjen. eg og du er like langt på vei og me har lik ukesindikator. når ein er tre veker på vei er det 1 veke sidan befruktning. når ein er 4 som me er no, er det 2, difor hadde eg håpt på 2-3. men ikkje hør på meg, eg har berre litt dårleg erfaring med å vera gravid. som krumelur seier: det viktigaste er at det stig. du kan ta blodprøver hos legen ja. eg trur eg ville tatt med ei vekes mellomrom, slik at det blir meir å måla på ein måte. eg har lyst å ta blodprøve sjølv, men har litt lang vfei til fastlegen. får sjå kva eg gjer. sist eg mista hadde det vore ein fordel, for då fekk eg sjå eit hjarta som slo på ultralyd, men hcgen hadde ikkje stege som den skulle og eg aborterte ei veke etterpå. viss eg hadde tatt blodprøve hadde eg visst før ultralyden at ikkje alt var i prden.

 

Huff no må ikkje gleden av å vera gravid forsvinna heilt her! me er gravide, hadde me ikkje brukt ukesindikator hadde det berre stått gravid ! I morgon er nok testen sterkare hos oss begge får me tru.

 

Krumulur- å kor eg håpar du er gravid!

 

Eg skal på ultralyd 15. oktober, hos legen eg var henvist til med svangerskapet i sommar-viss eg fremdeles er gravid då. sist rakk eg ikkje timen- mista før :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumelur, kviser får man når man er gravid også! Og humøret er ekstremt vekslende her!:)

Jeg tenker at jeg prøver å få legetime i ca uke 8. Og ul kanskje i uke 11 eller 12, men mulig jeg får før siden jeg er så "gammel" ? Fostervannsprøve bør vel tas før uke 8? Det har jeg egentlig ikke lyst til, men får høre hva lege eller jordmor sier. Har lite greie på hva man må/bør gjøre /kan gjøre etter fylte 38.... Jeg tok keisersnitt sist, men har også født normalt, så regner ikke med at jeg blir tilbydt keiser snitt... Ble hastesnitt pga stor baby sist..

Fostervannsprøve tas ikke så tidlig som uke8. Duotest (blodprøve samt ultralyd) tas gjerne først. Da bør blodprøven tas før uke 10 og ultralyd innen uke 13/14. Har du ikke lyst på fosterdiagnostikk, så er det bare å si nei, ingen som prakker det på deg.

 

Anonymous poster hash: d18b9...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Får ringe legen og høre hva jeg skal gjøre. Har så veldig drukkenskap smerter i kveld nedentil, stikker som en nål, skikkelig vondt. Blir så engstelig!!! Har aldri kjent sånt før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...