Gå til innhold

IKM UKE 39


nimmelim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk folkens:-) kan ikke helt tro det, føler meg jo ikke akkurat så gravid:-) men men, da er røyken stumpa og det er brus på fredagskvelden, så håper jeg det lille frøet vokser seg stor og sterk! Og at resten her følger etrer nestemnd! Fikn roser av samboeren min, det var fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som har testet positivt!! Jeg skulle jo egentlig vente til søndag med å teste, men har allerede røket to ganger, helt hvitt begge gangene:-( har kjent så mye rare symptomer den første uka etter EL, men den siste uka nå har vært nokså normal og litt sånn mensenforbredende følelser i magen. Hadde så god følelse, men nå begynner jeg å tvile:-/ vurderer sterkt å kjøpe en CB-test i morgen, som jeg kan ta på søndag. Kommer til å bli så skuffa om billigtesten er hvit på søndag... Tør ikke stole 100% på dem. Bablebable..nok babling fra meg her. Gratulerer såååå mye til dere som har fått positiv test de siste dagene<3 jeg vet hvordan den bobla er, drømmer meg tilbake til de ukene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRUMELUUUUUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hipp hurra så fantastisk! Eg følte det! Følte berre ikkje eg kunne skriva det om ein til, men eg FØLTE DET!!! :) :) Dette var gøy! og kjempestas med roser! Ikkje rart den er svak når det er før og ikkje morgen. Dette var stas! :) klem! min var sterkare i dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! Her har det skjedd MYE siden sist jeg var her inne!!

 

GRATULERER sååå mye til alle (og det var mange av dere) som er gravide! :-) er så glad på deres vegne! :-)

 

Her er tanta reist, men problemet er at jeg er bortreist på jobbreise. Og kommer ikke hjem før på tirsdag. Altså bortreist hele den uken vi burde ha "bygd" opp til eggløsning. Så da utgår vel denne pp dessverre. Hååper på seeen el!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Lilla! Og så bra at testen din var sterkere nå. Her har alle slags bekymringer meldt seg allerede, jeg er som du redd for å miste. Alle er vel det, men vi som har opplevd det før er nok ekstra var på det. Men man må jo bare velge å tro at det går bra, som oftest gjør det jo det. Skal vente til søndag før jeg tar den andre testen, da bør jo streken være litt sterkere... God fredag, flotte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. me må støtta kvarandre me då :)

 

Min bekymring no går på at eg har drukke for mykje pepsi max. :( veldig dum ting å gjra med min historikk. mannen kjøpte 8 plasker til trøst til meg etter at eg hadde fått fire negative tester og ikkje lenger trudde eg kunne vera gravid. vansekelg når dei er i hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra lilla. Min svakhet er vanlig cola. Klarer ikke slutte... drukket mye i alle svangerskapene. .huff.. men altså ikke skjedd no dårlig og d skal vel ikke ha sååå mye å si for den lille enda vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilla80, er det så farlig å drikke litt Pepsi Max da? Eller cola for den saka skyld? Er så koselig at så mange her har blitt gravide!!! Nå begynner jeg å kjenne meg gravid også! Kvalm og uvel, og konstant trøtt og potte tett i nesen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tenke på det, Lilla. Grunnen til abort er nesten alltid at embryoet ikke er levedyktig og har ingenting med noe man selv har gjort.Da jeg hadde hatt min andre SA lurte jeg på om det var noe galt ned meg, men to ganger regnes som en tilfeldighet, fikk jeg beskjed om. Drt vil si at vi ikke trenger å tenke at vi har noen støtre sjanse for at det skal gå galt enn andre! Selv har jeg både røkt (røyker ikke mye da) og drukket alkohol (heller ikke i store mengder såklart) fram til positiv test. Det er selvsagt bråstopp på begge deler nå da. Har nok også drukket for mye kaffe, skal begrense meg framover. Når det er sagt tror jeg ikke pepsi max er sundt verken for deg eller babyen i lengden, i tillegg til koffein inneholder det jo kunstige søtningsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter så med magesmerter (gjort i allr år) skikkelig kramper før jeg må løpe på do osv. Og rett før do besøk har jeg skikkelig kramper nederst i magen.. jammen skaper det bekymring siden det er så langt nede. Men men...

forkjøla med halsvondt også. Typisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter så med magesmerter (gjort i allr år) skikkelig kramper før jeg må løpe på do osv. Og rett før do besøk har jeg skikkelig kramper nederst i magen.. jammen skaper det bekymring siden det er så langt nede. Men men...

forkjøla med halsvondt også. Typisk!!!

Nimmelim- har du prøvd å kutte ut hvetemel- produkter? Brød og sånn? Jeg har blitt myye bedre i magen av det i hvert fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve for fullt snart. Holdt på i 11 år med daglige smerter.. liker ikke det så tidlig i graviditet iallfall. Heh.. gir meg bekymringer. ..

 

og krangling med gubben.. ikke gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tenke på det, Lilla. Grunnen til abort er nesten alltid at embryoet ikke er levedyktig og har ingenting med noe man selv har gjort.Da jeg hadde hatt min andre SA lurte jeg på om det var noe galt ned meg, men to ganger regnes som en tilfeldighet, fikk jeg beskjed om. Drt vil si at vi ikke trenger å tenke at vi har noen støtre sjanse for at det skal gå galt enn andre! Selv har jeg både røkt (røyker ikke mye da) og drukket alkohol (heller ikke i store mengder såklart) fram til positiv test. Det er selvsagt bråstopp på begge deler nå da. Har nok også drukket for mye kaffe, skal begrense meg framover. Når det er sagt tror jeg ikke pepsi max er sundt verken for deg eller babyen i lengden, i tillegg til koffein inneholder det jo kunstige søtningsstoffer.

Dette er helt feil. Koffein tilsvarende mer enn 1-2 kopper kaffe per dag øker faren for tidlig sa med opp til 50%. Les litt forskning på dette, så ser dere at det stemmer. Koffein bruker også flere dager på å brytes ned i fosteret, husker ikke hva det kan føre til, men det er bare å ta et kjapt Google-søk.

 

Anonymous poster hash: 8fca4...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det er helt feil er vel å ta litt i. Er ikke noen ekspert, og det stemmer at koffein øker faren, men 50 % økt sjanse i forhold til hva? Det betyr ikke at det er 50 % sjanse, men en økning i fra en liten andel. Og at de fleste spontanaborter skyldes kromosomfeil kan DU google deg fram til selv. Men klart,er jo ikke vits i å ta noen sjanser! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt (nokså uvitende) drukket mye cola. Min... uheldige svakhet.. har heldigvis alltid gått bra. Hvis det øker sjansen så utrolig så.. skal jeg vel klare å trappe ned ( drikker ca 0.5 l pr dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte jenter. Eg drakk ingenting då eg gjekk gravid med gutten min før mot slutten. Har vore og kjøpt olden og slikt no. Og me eg snart tomme for det i hus og då kjøper eg ikkje meir. Er ikkje verd bekymringen for meg. Men meiner det går an å ta et glass. F eks når ein er ute og et, i besøk og slikt. Me får håpa det går bra med oss alle. Er visst koffein i små godt og. I små. :( har kutta det, men får besøk av store barn i helga rabatter kjøpa i dag. I går og pga besøk av venninne, men då klarte eg å nesten ikkje Eta.håpar at ved å Eta sundt og gå tur kvar dag, gå ned litt i 1 Trimester, som sist.

 

Krumelur, koser du deg? Har det gått opp for deg?

 

Klem til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke litt er farlig nei. Jeg må kutte ned på kaffen, synes det er litt vanskelig å holde meg til to kopper om dagen. Vi har sånn soda stream som lager kullsyrevann, den er jeg avhengig av:-) Gått opp for meg? Hø hø vet ikke helt, men tenker jo litt framover. Bestille legetime, hvordan skal vi gjøre ditt og datt. Har liksom ikke noe symptomer så det er litt vanskelig å skjønne! Håper testen i mårra er sterk og fin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare negative billigtester om dagen, hadde IKM på torsdag eller idag (varierer mellom 28 og 30 dagerssykluser). Går på do i et kjør, nå har tanta kommet tenker jeg.. Men enda lever håpet :P har kjøpt to cb idag, tar en imorgen tidlig hvis ikke den røde skuffelsen har vist seg allerede da! Syk har jeg blitt og, både forkjøla og kvalm om hverandre. Men føler i magen at mensen er på vei, det murrer og stikker som det pleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...