Gå til innhold

Hvem er vi som er fødeklare her? Hva skjer med dere?


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

Da er Matheo født:-) Han er hele 4.6 kg og 54 lang. Intens fødsel på 4 timer.. Godt å være i mål:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye Havrebodl!! :wub:  Endelig kom han!!:) Håper å komme etter ganske så snart, men foreløpig ser det ut for at kroppen bare lurer meg..

1 dag over UL terminen nå, men fremdeles 2 dager til menstermin,men kjenner at det MÅ bli snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye havrebodl :) kom det i gang av seg selv utpå kvelden eller gjorde de noe på sjekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis havrebodl :-D

 

Ingenting i natt heller, så må ringe senere og avtale overtidskontroll. Hadde håpet å slippe, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Havrebodl!! :D

 

Må få ut litt frustrasjon ang Føden (dette blir langt)... Har blødd i noen dager nå og har mistenkt fostervannslekasje. Første gangen jeg ringte føden (fredag morgen) fikk jeg beskjed av en hyggelig jordmor at jeg skulle ta på meg bind, se an om det var tyntflytende (hun tenkte på fostervann med en gang) og ringe tilbake en time senere. Ringte tilbake og snakket med en annen jordmor.. Omtrent første hun sa var "dette er vel første barnet ditt det?" med en veldig hoven tone. Så fikk jeg beskjed om at det var vanlig å blø i svangerskap, men jeg kunne komme inn og ta en sparketest hvis jeg var veldig nervøs (kjente at lille levde så gjorde ikke det) men de ville IKKE sjekke meg på noen måte da det var bortkastet tid(!)

Ringte ikke lørdag for å si det sånn, selv om blødning og "lekking" fortsatte...

Idag ble buksen min våt da jeg reiste meg opp og det rant dråper nedover bena mine etter at jeg hadde skiftet og tørket meg. Ringte igjen fordi samboer begynte å bli veldig nervøs og det luktet rart mente han. Fikk beskjed av Føden at dette nok ikke var fostervann fordi det virket som om det var for lite (hvordan kan de vite det over telefon??) Men jeg kunne se an og ringe dem om en time...

 

Må man være fjerdegangsfødende, fosse fostervann, ha rier hvert 2 min og ha styrtblødning for i det hele tatt å bli hørt?? Ihvertfall ikke bli avspist med hovne kommentarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Havrebodl!

 

Termin idag jeg, og ingenting som skjer. Skuff. Overtid for tredje gang...

 

Og til Nurk er velkommen, noen ganger kan disse fødeavdelingene være utrolig vanskelig å ha med å gjøre altså... Bor du langt unna? Hvis ikke vil jeg ringt tilbake etter timen har gått og sagt ifra at du kom inn en tur uansett hva de svarer deg. De kan ikke nekte deg en sjekk og jeg mener at det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Bare si det litt lettere henslengt at jeg kommer inn en tur nå jeg, og så får de bare ta seg tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Nurk.. Det er nok mange som ringer inn og er bekymret, men det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Ring å si at du har blødd siden fredag og at du ønsker å få en sjekk nå! Noen ganger må man overdrive litt til helsepersonell. Du må iallfall ikke underdrive!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nurk : nå er ikke jeg fødeklar bare inne å sniker ;) men med min datter for 2 år siden så begynte det med meg på kvelden at jeg følte jeg ble våt.. tenkte det bare var utflod eller urin så tenkte ikke mer på det. Dagen etterpå fortsatte det.. veldig lite men tenkte jeg kunne ringe å høre..

 

Fikk komme inn på sjekk.. de undersøkte meg og tok ul.. mye fostervann igjen og såg ikke noe vann.. så de trodde det bare va utflod. Men de skulle ta en strips i sjeden for sikkerhetskyld.. den var positiv for vannavgang.. ble lagt inn senere denne dag.. trengte aldri noe særlig bind eller noe for det var så lite.. men måtte inn for antibiotika hver 4 time og settes igang dag 2 om ingenting skjedde.. lekte lite fremover.. bare litt når jeg reiste meg opp osv..ble mer og mer etterhvert. . Men de sjekket faktisk 3 ganger med strips om det var fostervann iløpet av de 5 dagene det gikk før det endte i ks pga mislykket igangsettelse.. så det høres rart ut at de ikke vil sjekke deg! For man kan gå med ett lite hull i foster hinnen feks på toppen av magen og lekw litt og litt. . Like stor risiko for infeksjon !! Ring og krev at de sjekker med strips og at du skal ha antibiotika .. med oss fikk datteren min infeksjon og måtte få antibiotika, ikke kjekt.. men gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr2påvei: bra det gikk bra med dere! Er lite som kom ut av gangen her og, trengte bare et bittelite truseinnlegg og det rant ikke konstant.

 

Uansett, oppdatering: jeg ringte på nytt og fikk snakke med det som viste seg å være en kjempe koselig jordmorstudent! Hun ville ha meg inn til sjekk, særlig fordi jeg hadde kjent mindre liv. Kom inn og hun trodde det var vannavgang bare utifra beskrivelsen, og det var en lettelse å bli trodd! Men det var tydeligvis en del på "bakrommet" som ikke trodde på dette, og særlig fordi det ikke hadde kommet noe særlig i bindet mitt, så de sendte inn en annen jordmor. Hun var også supertrivelig :D Denne gangen lå jeg og tok ctg og da jeg reiste meg rant det (heldigvis) ned i trusa :D Hun luktet på det og sa at dette var fostervann! Men igjen kom en annen eldre jordmor og mente at det var nok ikke det så hun måtte ta en test også. Og tror dere ikke det slo ut på fostervann?? :D Sååååå deilig å ha rett!!!

 

Så da er det konstatert vannavgang, jeg og lille har det bra. Foreløpig ingen rier og skal inn dit i morgen for sjekk hvis ikke fødselen starter av seg selv. Og blir vel satt igang innen 3 døgn hvis ingenting skjer :-O Er jeg klar for det?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Kjempefint at du fikk komme inn, det skulle bare mangle!! Lykke, lykke til, håper riene begynner snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kom deg inn på sjekk Nurk!

Og du blir aldri helt klar for fødsel ;) bare ta det som det kommer, og hvil deg det du kan nå før det braker løs.

 

Vannet gikk med første hos meg, et tydelig knepp, og endel vann. Deretter kom det ikke en dråpe. Jenta proppet igjen. Det er nok forskjellige måter vannet kan gå på. Merkelig at jordmødre ikke tror på hva man sier altså!!!

 

Uansett: masse lykke til med fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til Nurk :) endelig i gang du nå :) Håper å komme etter snart- termin i går og veldig utålmodig av meg- masse mase og lureriier med tredjemann her så nå håper jeg det blir styggvondt snart eller at vannet går :) da er det ingen tvil!!:)

 

Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for lykkeønskninger! Rier har enda ikke dukket opp, men har akkurat kommet inn fra en gåtur, så får se om det hjelper på :) *håper*

 

81-mamma: det var sånn min første fødsel startet også. Det kneppet og så masse vann. Derfor var jeg jo usikker selv nå.

 

2 gull: lurerier skulle vært ulovlige! Krysser fingrene for at du får skikkelig vondt snart ;)

 

Og krysser selvsagt for alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du endelig ble tatt på alvor Nurk (selv om det var vel mange jordmødre du måtte overbevise da ;) ) Håper du snart får masse vonde rier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever akkurat noe rart nå, har født to barn tidligere og mener å huske riene jeg hadde da, men nå siden kl 19.30 i kveld varer leeenge- nå over 1 min :huh:  synes ikke dette kjennes ut som kynnere- for nå er det vondt og det er like vondt uansett stilling etc. Merker meg at de kom når jeg la meg ned og slappet av istad... kan ikke huske jeg hadde slike laange "rier" ( hvis det er det da) de to første gangene, nei, nå aner jeg virkelig ikke, mannen ble jo skikkelig redd i stad så når har han hoppet i dusjen( gjør seg vel klar for en tur på føden;) Noen flergangs som har opplevd dette? kan ikke forstå at riene begynner slik? selv om jeg har gått og hatt maserier/lurerrier i flere uker nå :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende det skjer noe, 2 gull, men min erfaring er at når man får skikkelige rier så kjenner man dem igjen og er ikke i tvil. Var i hvert fall sånn med meg da jeg fikk både nr 2 og 3 etter flere runder med lurerier. Kommer de regelmessig? Lykke til og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde sånn ene natten 2 gull.. Følte magen var konstant hard og toppet seg med skikkelig nedpress og mensensmerter som kom med jevne mellomrom..og eg vet ikke helt ka eg ska kjenne etter heller denne gang for sist når fødselen min begynte gikk eg hele dagen med ubehagelige kynnere trodde eg men som viste seg å være rieer når eg endelig reiste opp på føden.. Så tror ikke mine nødvendigvis trenger å være så vonde noe som gjør det vanskelig å gjenkjenne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har natten vært for alle sammen? Kommet noen nye verdensborgere?

 

Han her er tydeligvis like sta som faren sin, så skal på overtidskontroll om noen timer. Gleder meg litt, moro å få en sjekk og kanskje få planlagt litt fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever akkurat noe rart nå, har født to barn tidligere og mener å huske riene jeg hadde da, men nå siden kl 19.30 i kveld varer leeenge- nå over 1 min :huh: synes ikke dette kjennes ut som kynnere- for nå er det vondt og det er like vondt uansett stilling etc. Merker meg at de kom når jeg la meg ned og slappet av istad... kan ikke huske jeg hadde slike laange "rier" ( hvis det er det da) de to første gangene, nei, nå aner jeg virkelig ikke, mannen ble jo skikkelig redd i stad så når har han hoppet i dusjen( gjør seg vel klar for en tur på føden;) Noen flergangs som har opplevd dette? kan ikke forstå at riene begynner slik? selv om jeg har gått og hatt maserier/lurerrier i flere uker nå :huh:

Har ikke opplevd noe helt lignende. Men med nr 2 ble jeg lurt litt, fordi annenhver rie var hard og ikke! Hver gang den harde kom tenkte jeg: NÅ må vi dra, nå kommer ungen snart!!!! Skal bare få en rie til nå, så jeg er sikker. Da kunne det gå en stund, så fikk jeg en lett en. Da lo jeg litt for meg selv og tenkte: kan jo ikke dra inn med så lite rier ;) Men neste var hard igjen. Så dro inn etterhvert, og hadde 7-8 cm åpning ;)

 

Jordmora sa det var vanlig at livmora jobbet slik, annenhver rie hard og ikke. Det ante jeg ikke, for med nr 1 var alle like harde.

Poenget var uansett at riene tydeligvis kan oppleves forskjellig fra fødsel til fødsel. Så det er ikke sikkert det blir likt denne gangen. Men det er nok som noen sier neppe skikkelig fødsel før det er skikkelig vondt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som skjer her i gården :) men 18 dager til termin så får hvertfall prøve å være tålmodig 8 dager til ;) då kom førstemann.... Kommer til å slite hvis eg går over..

 

Lykke til yogajente! Spennende å se om det er noe som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt her, første dag over termin.

 

Lykke til yogajente! 

 

Spent på om to gull var igang i går kveld?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet noe unge her nei:(  føltes som jeg var i gang, men så stoppet det helt opp:( nå venter jeg på tlf fra legen- nå skal jeg inn og strippes om jeg er moden nok :wacko:  nå er jeg så sliten og klar av alle lureriene og nedpressene jeg har hatt de siste ukene at nå vil jeg ha action :lol:  og når sf målet er gedigent i tillegg så frykter jeg stor unge så da er det ikke noe å vente på ;)  håper bare legen har tid+ vilje til å gjøre det i dag :rolleyes:  hadde aldri trodd at det skulle være sååå slitsomt å gå over termin denne gangen... liten trøst at enkelte går 10 dager over :(  ønsker alle her lykke til- håper vi alle får det styggvondt snart :lol:  :lol:  :lol:  :lol: slik at vi får babyene våre i armene snart :wub:  :wub: :wub:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...