Gå til innhold

Hvem er vi som er fødeklare her? Hva skjer med dere?


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

Spennende ting på gang idag ser eg :)

Håper at det tar seg opp for deg Anette1987 :)

Jeg fødte nr 1 i uke 37+3 og han var stor og fin. Ingen komplikasjoner :)

Håper du slipper å gå gravid 3 uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne tullerier skulle vært forbudt! Jeg har også fått kraftige vonde kynnere noen ganger og har lagt meg rett ned fordi jeg har vært så trøtt og sliten og ikke orket tanken på fødsel... Sov lite i natt, men nå har jeg tatt igjen skikkelig på formiddagen i dag. Urolige ben er definitivt ikke at bena sovner, det er som om man får "mark" i beina og greier ikke ligge stille med dem. Må stå opp og ta knebøy og strekke og røre på bena. utrolig irriterende! Hatt det mot slutten med alle mine fire, dessverre. 

 

Ja, nå er det helg igjen, jeg får nyte denne dagen. Alle tre har vært i bhg denne uken, men neste uke skal eldstemann ha fri før han begynner på SFO. Men vi skal nok kose oss sammen, kjøpe skolesekk og pennal!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 37 selv, men har lenge hatt på følelsen av at lillegutt konmer før tiden.. Både i gårmog i dag våknetjeg opp med skikkelig løs mage (beklager...) kan ikke dt være tegn på noe? Har veldig sterke kynnere, slik at jeg må puste skikkelig igjennom de og blir både svimmel og kvalm...går med denne følelsen av at noe skjer..men samtidig vil jeg at han skal holde seg inne litt til, har termin 23 august, så har ikke sett for meg en juli-baby hehe..er andregangs, og leser jo om de som går rundt med åpning lenge før fødsel, dette føler jeg at jeg gjør, hvordan vet man det? Er nesten "redd" for at noe skal skje nå..hm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelmessigheten har dabbet av og det er heller ikke så vondt som i natt..så nå har eg hvertfall fått meg noen timer søvn på formiddagen..

 

Venterpå#2: med førstemann hadde eg løs mage på morgen før rieene begynte, derfor eg var sikker på at det var noe på gang når eg måtte opp i natt og det var litt bløtt.. Men ser ikke sånn ut :)

 

Hadde ikke gjort meg noe å føde han no for mest sannsynlig e han stor som søstera si som kom 10 dager før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp :(

Her blir det mest sannsynlig fødsel enten veldig nært termin eller noen dager etter :(

Er veldig sliten, har mange vonder og plager.

 

Vet at det er tidlig å si at jeg vil føde nå, men siden nr 1 og 2 kom før så blir det en selvfølge at nr 2 kommer enda før.

Er 38+6 om en time :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+6 e en fin dag! Då kom min førstemann! Det er det som e så farlig med å få de første før termin.. Blir en selvfølge at neste ska komme før og! Går eg over tiden vet eg ikke ka eg kommer til å gjøre.. Hvertfall med alle disse vondtene og!

 

Ser ikke ut til at det skjer noe mer her med det første! Men no e nå de siste babyklærne strøket og bagen e så og si klar.. Hjelper å bli skremt litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hvordan det er å føle at man går på overtid selv om termin ikke er der ennå! Sånn hadde jeg det med både nr 2 og 3. Første kom en uke før termin, og da jeg fikk masse kynnere med nr 2 pluss maserier regnet jeg med at hun kom til å komme mye før. Hun kom dagen før termin... Tredjemann kom tre dager før termin, men da trodde jeg også han skulle komme mye før, siden en lege jeg var hos på 12 ukers UL ga meg en tidligere termin en OUL. 

 

Nå slapper jeg heldigvis mer av siden "min" termin er etter UL termin, så jeg tror egentlig ikke jeg kommer til å føde noe særlig før. Det er mye bedre om man greier å tenke sånn! Ikke stresse med trappeløping, sex og sterk mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er termindagen her og "skuffet" over at ingenting har skjedd i natt ;) da er det vel bare å smøre seg med enda mer tålmodighet...og tenke at dagen fremdeles har mange timer ;) lov å håpe B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om 6 dager. Våknet 05.30 av det som trolig er vannavgang. Har i tillegg blødninger. Spent på om det skjer noe mer ut over dagen:-)

 

Det er absolutt lov å håpe 2 gull-ett i vente - burde IKKE være lov til å gå over termin!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, lykke til havrebodl :) da ser det ut til at det blir baby i armene dine i løpet av dagen :wub: åååhhh.. så spennende!!  Nei, jeg håper, selv om jeg ikke tror at det skjer noe med meg i dag ;) begge de to første kom før tiden så selvfølgelig må jeg gå på overtid med nr 3 :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ikke antydning til rier, men som du nevnte i innlegget ditt så er det fortsatt mange timer igjen av dagen:-) Babyen er estimert til 4.3kg v termin, så han må mer enn gjerne komme NÅ!!

 

Noe hos deg som tyder på at det uansett ikke er lenge til noe skjer?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnerne er kraftigere og har noe utrolig til nedpress den siste tiden så håper det ikke er mange dagene igjen :) uregelmessige modningsrier som kommer og går, men får liksom ikke skikkelig vondt :(  gleder meg faktisk til det blir sykt vondt- da er det i hvert fall ingen tvil :D  :wub:  tvitvi- dagen er laaaang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det uansett ikke lenge igjen for deg:-):-) Lykke til med aller siste innspurt! !:-)

 

Jeg skal inn til kontroll på føden i kveld, mn håper jo ar fødselen starter ganske så med en gang *utålmodig*!!!!;-)

 

Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioi, lykke til Havrebodl!

 

Anette1987: Haha, var en skremselspropaganda fra lille i magen som fikk meg til å pakke bagen og! :P

 

Gutt04+: føler med deg! Sitter med akkurat samme følelsen selv.. Kommer til å gå over denne gangen :-/

 

Ellers må jeg slenge meg på det følelsen av å gå på overtid selv om termindagen ikke er kommet enda. Første kom 38+2 og andremann er fortsatt i magen og jeg har nådd 39+6 idag:-/ Trodde at noe da Måtte skje i går siden jeg våknet med blødning, men neida... Andre jordmoren jeg snakket med på Føden sa at det var helt normalt (kunne få ta en sparketest hvis jeg ville) og blødningen sluttet sent på kvelden i går.

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

21 dager til termin, så da er jeg også endelig fødeklar :)

 

Kan vi ta en liten oppdatering på hvem som fortsatt er her, og hvor lenge dere har igjen til termin? Har lest en god del av tråden, men mistet litt oversikten.. ;)

 

Ifht fødsler er dette min 3. Første kom 8 dager før termin og andre 4 dager over. Så svangerskap nr 2 varte 12 dager lenger enn nr 1.. Med nr 2 hadde jeg så enormt mye nedpress og kynnere fra uke 30, så jeg var sikker på at hun kom før. Men så feil kan man ta... :) Tror denne kommer før termin, men jeg prøver å tenke at det kan skje når som helst i august, og at han iallfall er ute før sept. Det er iallfall utrolig spennende tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel relativt ny her jeg da.

 

Men uansett: dette er min andre. Idag er det 3 dager til termin. Første kom 14 dager før termin, så føler meg skikkelig på overtid! Trodde denne skulle komme en god del før termin også da jeg har hatt mye kynnere, nedpress, slimproppen har gått (den gikk 3-4 dager før fødsel sist) og tre (!) runder med "lurerier". I tillegg brukte jeg gårsdagen til å blø, men fortsatt ingen baby. Men men... Maks 15 dager til igangsetting da :P *optimist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 ble født 20 dager før termindato og nr 2 kom bare 4 dager før.

Jeg er 38+6 idag og har 10 dager igjen til termin 6.august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk..Lite som skjer her.. Verken blør eller lekker. Og jeg som trodde at ting endelig var i gang... :/ Nå skal jeg gå meg en tur, orker ikke å bare sitte inne og vente/håpe..

 

Håper noen andre fødeklare her inne er heldigere enn meg i dag:-) Spennende lesning her inne for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå kommet til 38+2 og har nøyaktig to uker igjen til termin 10. august. Dette er min fjerde, og regner med å gå til termin selv om de tre andre har kommet noen dager før. Men hvis jeg plutselig går over termin blir jeg nok rimelig utålmodig, ja!  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager over idag, og fortsatt ikkeno action. Håper det skjer noe før mandag, hadde vært digg å slippe overtidskontroll og kanskje igangsetting.

 

De kommende besteforeldre og onkler ringer og tekster i hytt og gevær, så nå tar vi har vi sluttet å svare meden gang (venter kanskje en time før vi ringer opp igjen) så de kan lære seg å slappe av litt. Vil ikke at de skal vite når det er igang, de kan få vite etterpå. Blir sliten av tanken på at de sitter hjemme og hopper i stolen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dag fra termin med nummer tre og for første gang hadde jeg et lite håp om å føde før termin pga mye modningstegn og et par netter med regelmessige sammentrekninger. Men må vel bare godta at jeg er et overtidsmenneske.... Ingenting som skjer enda ihvertfall...

 

Krysser fingrene for at du starter av deg selv i helgen yogajente! Jeg får nok overtidstime mandag om en uke så jeg har fortsatt litt tid på meg ;)

 

Håper det snart braker løs for flere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 20 dager fra termin med andremann :) første kom 10 dager før, så kommer nok til å bli veldig utålmodig.. Eg føler allerede eg har vært gravid i over et år siden eg mistet 3 ganger før det klaffet denne gang! Så bitte litt lei kan en si :)

 

Prøver å gå meg en tur hver dag og presser meg selv litt ekstra så eg kjenner det stikker ned i skjeden og magen blir hard.. Har sikkert ingenting for seg :P

 

Får bare smøre meg med tålmodighet og vente på lillegutten :) hvertfall godt å ha mannen hjemme no i 10 uker før han ska i Nordsjøen igjen.. Så jo fortere gutten kommer jo mer hjelp får eg i barseltiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke unna termin med første barnet her. Ikke noe som tyder på at noe er i gjære, så vidt begynt å kjenne litt kynnere i det siste. Men jeg føler meg i ganske grei form, så det gjør ikke noe om hun drøyer til termin, vi skal nemlig flytte dagen før:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: jeg gikk en slik tur (presset meg litt) den dagen jeg fødte første- kan jo ha hatt betydning ;)

 

Nå klarer jeg derimot knapt å bytte rom pga bekkenet. Så blir ikke noen slike triks denne gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...