Gå til innhold

Hvem er vi som er fødeklare her? Hva skjer med dere?


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

 

For første gang håper jeg at nurket ikke blir født i løpet av de neste drøye 25 timene. Med min flaks har menssmertene økt i kveldinga, då hadde vel ikke forundret meg :-P

Hvorfor vil du ikke ha fødsel de neste 25 timene?

Sikkert pga 22.juli Utøya tragedie.... :(

 

Anonymous poster hash: 44e88...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har erfaring med rietellere? Finner bare norske apper som koster penger... Fant en engelsk/amerikansk som ikke kostet noe! Litt kjekt å ha den klar hvis det skulle bli bruk for det ( les slipper igangsetting ;) )

 

Hvordan gikk natten kenga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med rietellere? Finner bare norske apper som koster penger... Fant en engelsk/amerikansk som ikke kostet noe! Litt kjekt å ha den klar hvis det skulle bli bruk for det ( les slipper igangsetting ;) )

 

Hvordan gikk natten kenga?

God morgen. Her har gubben liggi med ei varm hand på ryggen hele natta, og ingen baby foreløpig. Tror det kom noen modningsrier i går, hadde noen med 10 min mellomrom. Har betydelig mer "kronisk mensverk" nå da

 

Jeg brukte en rieteller som heter contraction calculator forrige gang og har brukt den nå også. Den er gratis på Android, og regner gjennomsnittet av de 5 siste pausene og de 5 siste riene.

Endret av Kenga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant, vi kan ikke nekte dem å komme ut :P

Imorgen er det faktisk fullmåne, forresten :D

Svigermor snakket jo mye om denne helga og at mandagen var fullmåne. Skal hu få rett må ihvertfall kroppen min sette igang.

 

Oppdaterer forresten etter UL i ettermiddag, ser ut som jeg får bruk for den. Skjer det noe mer der? Rart å tenke på hvor mange innlegg vi egentlig har skrevet i løpet av dette svangerskapet... :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med rietellere? Finner bare norske apper som koster penger... Fant en engelsk/amerikansk som ikke kostet noe! Litt kjekt å ha den klar hvis det skulle bli bruk for det ( les slipper igangsetting ;) )

 

Hvordan gikk natten kenga?

På min Android-telefon finner jeg 54 stk totalt, Contraction Timer heter den jeg lastet ned og er veldig enkel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min heter rieteller (AppStore). Norsk versjon, enkel og oversiktlig. Husker ikke om jeg betalte for den....trodde ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker heller ikke å føde idag, men det er fordi at i vår familie er deg en "gledens dag" pga bursdag til en i nærmeste familie :) Jeg føler veldig med de som har blitt rammet av tragedien (kjenner noen som ble direkte berørt), men nekter å la det ødelegge en opprinnelig god dag :) Og i morgen passer enda dårligere, da skal vi i begravelse...

 

Jeg bruker appen Contractions fra App store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

39+0 her. Førstemann kom da jeg var 38+2, så må si jeg trodde han her kom til å komme før. Har masse kynnere (både vanlige og vonde) og har hatt to netter med "lurerier", mye halsbrann og slimproppen gikk i går kveld og i morges. Dessverre passer det dårlig med fødsel i morgen og overimorgen, så håper han kommer NÅ eller fra og med onsdag :P

 

Lykke til FruJ!

Mitt første kom i uke 37+3 og nr 2 i uke 39+4 :P

Å, uff da! Skal vente noen dager med å klage ordentlig jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kan guttungen gjerne komme i dag, så vel som en annen dag i denne måneden( helst i går da;) :) kjenner at 21 juli passer bedre enn 22, men nå er det toget gått og jeg ønsker å treffe guttungen nå!! er sprekkferdig :(

 

Disse ungene velger jo selv sin egen fødselsdag så om han velger å komme i dag så blir det en gledens dag hjemme hos oss <3

 

Lykke til alle sammen- håper må masse vondter og effektive rier til hele hurven ;) Går selv og har mer og mer mensenvondt- men ingen rier er observert enda..*håpe-håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Tenk så grusomt å skulle føde mens hele England venter og fullt av papparazzi står utenfor.. Såg på vg at du kunne gå inn å se direkte utenfor sykehuset.. Då føler du presset! Er litt verre enn mas fra svigermødre og venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Tenk så grusomt å skulle føde mens hele England venter og fullt av papparazzi står utenfor.. Såg på vg at du kunne gå inn å se direkte utenfor sykehuset.. Då føler du presset! Er litt verre enn mas fra svigermødre og venner!!

Jeg er glad det ikke er meg :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, har fremdeles 2 uker igjen. Han tror babyen kommer i løpet av en uke, satser på han har rett ;-).

 

Kan ikke påstå jeg kjenner noen effekt, men nurket hqdde en ekstra lang hikkerunde da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her, jeg!

Er i uke 41+4 i dag, og har vært på overtidskontroll. Ble strippet(noe jeg har gruet meg veldig til), og var moden etter det jeg skjønte. Tror jeg hadde 1-2 cm åpning. :-)

På vei hjem hadde jeg mange vonde kynnere, men stoppet opp hjemme.

Hvis det ikke skjer noe mer i kveld/natt, skal jeg inn igjen i morgen for å ta vannet/få modningspiller.. Håper ting skjer av seg selv i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, har fremdeles 2 uker igjen. Han tror babyen kommer i løpet av en uke, satser på han har rett ;-).

 

Kan ikke påstå jeg kjenner noen effekt, men nurket hqdde en ekstra lang hikkerunde da :-P

Spennende :)

Hvorfor er det mye snakk om hikking og fødsel?

Gleder meg til å høre fra deg snart :)

 

Jeg har time hos jordmor imorgen, kan jeg kanskje spørre om å bli strippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her, jeg!

Er i uke 41+4 i dag, og har vært på overtidskontroll. Ble strippet(noe jeg har gruet meg veldig til), og var moden etter det jeg skjønte. Tror jeg hadde 1-2 cm åpning. :-)

På vei hjem hadde jeg mange vonde kynnere, men stoppet opp hjemme.

Hvis det ikke skjer noe mer i kveld/natt, skal jeg inn igjen i morgen for å ta vannet/få modningspiller.. Håper ting skjer av seg selv i natt!

Ønsker deg lykke til og håper at fødselen starter av seg selv i løpet av kvelden :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, har fremdeles 2 uker igjen. Han tror babyen kommer i løpet av en uke, satser på han har rett ;-).

 

Kan ikke påstå jeg kjenner noen effekt, men nurket hqdde en ekstra lang hikkerunde da :-P

Kan man bli strippet før termin?? Min jordmor vil ikke sjekke tilstanden etter to runder med "lurerier" engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg med på denne tråden selv om jeg føler meg langt fra fødeklar...

 

Seks dager til termin med nummer tre. Har gått mye på overtid med de to første så forventer vel ikke noe annet denne gangen heller. Eneste som har gitt meg litt grunn til optimisme har vært kraftige kynnere siste uken, kombinert med mye mensmurringer i korsryggen (nesten som små tak). 

 

Men inatt har jeg sovet som en stein og idag er alle modningstegn borte, t.o.m halsbrannen, så blir vel overtid nok engang... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nope, har fremdeles 2 uker igjen. Han tror babyen kommer i løpet av en uke, satser på han har rett ;-).

 

Kan ikke påstå jeg kjenner noen effekt, men nurket hqdde en ekstra lang hikkerunde da :-P

Spennende :)

Hvorfor er det mye snakk om hikking og fødsel?

Gleder meg til å høre fra deg snart :)

 

Jeg har time hos jordmor imorgen, kan jeg kanskje spørre om å bli strippet?

Så vidt jeg vet finnes det ingen sammenheng mellom hikking og fødsel, var derfor jeg valgte detc, he he. Hadde endel korte masrier (rundt 30 sekunder) fra rundt 5 så la meg litt nedpå da vi la guttungen. Plutselig våkna jeg for litt siden og rietelleren sa at siste pause var på nesren 1, 5 time.

 

Ang stripping før termin tror jeg de fleste ikke gjør det grunnet mindre suksessrate - er uikke bollen ferdigstekt blir det heller ikke fødsel. Du kan jo høre med jm gutt04, personlig syns jeg det var vondt og er usikker på om jeg hadde gjort det igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nope, har fremdeles 2 uker igjen. Han tror babyen kommer i løpet av en uke, satser på han har rett ;-).

 

Kan ikke påstå jeg kjenner noen effekt, men nurket hqdde en ekstra lang hikkerunde da :-P

Spennende :)

Hvorfor er det mye snakk om hikking og fødsel?

Gleder meg til å høre fra deg snart :)

 

Jeg har time hos jordmor imorgen, kan jeg kanskje spørre om å bli strippet?

Så vidt jeg vet finnes det ingen sammenheng mellom hikking og fødsel, var derfor jeg valgte detc, he he. Hadde endel korte masrier (rundt 30 sekunder) fra rundt 5 så la meg litt nedpå da vi la guttungen. Plutselig våkna jeg for litt siden og rietelleren sa at siste pause var på nesren 1, 5 time.

 

Ang stripping før termin tror jeg de fleste ikke gjør det grunnet mindre suksessrate - er uikke bollen ferdigstekt blir det heller ikke fødsel. Du kan jo høre med jm gutt04, personlig syns jeg det var vondt og er usikker på om jeg hadde gjort det igjen

Virker som om det skjer ting hos deg :)

Om 15 min går vi en ny dag og nye muligheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe skjer, men er usikker på hva. Hadde flere relativt stabile rier med 6-7 min mellom, før det plutselig ble 13 min mellom to... har spist litt nå også blir det forhåpentligvis enten litt søvn eller en telefon til føden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...