Gå til innhold

Hvem er vi som er fødeklare her? Hva skjer med dere?


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

Før flesteparten er våkne kommer neste oppdatering. Her har det blitt et par timer søvn, og morgenen har starter med blodig slim (beklager beskrivelse n). Nå virker det som at noe kommer til å skje de nærmeste dagene., hvis dette fortsetter. Ble plutselig litt mer positiv til stripping igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg veeeeldig fødeklar ja!!

Selvom vi er ny innflyttet på helt andre siden av landet og huset er et eneste kaos  :P 

Er 3 dager over mens termin og 3 dager fra UL termin med nr 2.

 

Var på kontroll på torsdag som var..sa jeg var så sliten og lei av alle vondter som ingen ende har villet ta denne gangen og masse maserier og vann i kroppen.

Så hun skjekket meg..OjOjOJ sa hun å så forskrekket på meg.. Skjønner at du har hatt vondt ja, her tar jeg jo på hodet. 3-4 cm åpning og avflatet morsmunn.. Du er helt klar du, det eneste du trenger nå er en ri. Du blir nok mamma i løpet av det neste døgnet..går nok i allefall ikke over helgen sa hun.......

Sitter enda her :unsure:

 

Natt til fredag hadde jeg rier på ca 1 minutt + -, med 6 min mellomrom hele natten.. men de tok seg ikke opp og sluttet på morgenen.

Hadde rier av og på hele fredag og natt til lørdag bygget det seg opp igjen.. Rier på over minuttet med 7 min mellomrom så fem men så GA det seg IGJEN !!

Hadde så rier av og på på lørdag men bygget seg ikke opp.. Natt til søndag samme leksa.

Så søndag - STILLE, ingen tegn til fødsel...Ringte føden og fortalte situasjonen og at jeg er helt utslitt..De var kun 2 på jobb på føden så kunne ikke hjelpe meg hverken med skjekk av fremgang eller noe..

 

Så JA er FØDEKLAR så det holder.. er så lei av å gå her når ting er såååå klart.. Har gjort det meste for å få satt det igang nå.. Både titalls runder i trappen, så fullstendig avslappning, gått turer, rydda og styrt.. satt igang med baking osv + + +..Men ingen liten tulle..

Jaja, hun kommer når hun er klar :)  <3

 

P.s ble laaaangt innlegg det her :P

Endret av ICecilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsel her i hvertfall... :-(

Så nå skal vi på sykehuset for ny sjekk og igangsettelse. Etter det jeg forsto på legen. Burde sikkert være spent og glede meg, men gruer meg mer.... Vil liksom at det skal skje av seg selv. Ihvertfall siden dette er nr. 2. Trodde ting skulle gå lettere nå. Men neida....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og faen. Snakka med legen fra i går, sitter på føden og de tror jeg skal settes igang... nå er det bare å vente på ledig personale og at en skal få rom. Kjenner jeg er litt småpanisk, dette er ikke som forventet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvorfor det Kenga? Lykke, lykke til ihvertfall!!

 

Og lykke til Svalestup!

 

Her har jeg plutselig blitt veldig fødeklar etter en natt uten søvn med oppkast og diaré.. Heldigvis fikk jeg sovet noen timer på morgenkvisten og føler meg bedre. Men dette orker jeg ikke at skal være standarden frem til termin:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ICecilie; håper du snart kommer igang så du slipper alt det styret med runder med "lurerier", det er bare slitsomt:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde visst noen blodprøver som ble stadig dårligere, så legen ringte overlegen på føden. Han ville ha meg inn til sjekk grunnet dette og nattens aktivitet. Kom hit og fikk beskjed av ei at de har intensjon om å starte fødselen, men kan ta tid før jeg får rom etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Kenga! Skjønne at dette kom fort, man har jo ikke tid til å bli helt klar mentalt heller i en slik situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos jordmor og hun sa at det ikke er lenge til jeg har babyen min i armene snart. Hun kjente at hode lo lang nede i bekken og den var nesten festet.

Hun tvilte på at jeg skulle komme til neste avtale som skal være samme dag jeg har termin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen. Skulle gjerne hatt ei seng kjenner jeg, søvnig etter en urolig natt. Også så pokkers utålmodig som heg egentlig er.... dt å vente uten å få vite noe mer er som tortur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er noe blodprøvegreier kombinert med i natt + kapasitet. Vet egentlig ingenting enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da:-/ Lykke til Kenga! Håper de har tid til deg snart.

 

Litt redsel her: Idag passer så ekstremt dårlig med fødsel! Begravelse... Men det føles sånn ut!! Hva kan man gjøre?? Altså, det er sikkert bare nerver for at ting skal starte ubeleilig (kommer sikkert til å gå på overtid), men jeg føler meg så uggen! Og menssmerter og kynnere og kvalm og slimpropp og alt:-/

 

Måtte bare få det ut til noen :) Føler ikke for å si det til familien nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at du kommer inn snart kenga :)

 

Nurk er velkommen: man får slike vonder når man tenker på det. Jeg var på øya for å badet barna og da kjentes det som fødselen skulle startet, men den gjorde ikke det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at du kommer inn snart kenga :)

 

Nurk er velkommen: man får slike vonder når man tenker på det. Jeg var på øya for å badet barna og da kjentes det som fødselen skulle startet, men den gjorde ikke det :P

Ja, det er det jeg satser alt på :P Men den urolige følelsen er der likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye spennende som skjer her! Lykke til, Kenga og Svalestup!!

 

Nurk er velkommen: Av og til kjennes det ut som man skal føde om man bare tenker nok på det....  :unsure:  Håper det er sånn for deg i dag og at alt går greit. Kanskje ok om nurket ditt kommer i kveld?  ;)

 

Jeg er hjemme og ruger om dagen, med barna i bhg. Svetter og ruger, heter det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til dere som skal settes i gang og merker noe :) gleder meg til å se post om fødsel :)

 

Selv er eg så ufattelig sliten no.. 37 uker i morgen og då kommer endelig mannen hjem fra Nordsjøen.. Har vært to laaaange og tunge uker med jenta mi.. Og i natt holdt hun det i tillegg gående fra 2- halv 5... Håper virkelig lillegutt snart er klar til å komme :) hatt mye mensensmerter og sterke kynnere med vondt ned i skjeden, men tror nok det bare er at eg er trøtt og sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk (selvfølgelig) bra :D Da er det fritt frem for lille å komme til verden :D Hehe, og ja, i kveld passer fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satt man på føden. Dro på sjekk pga ingen bevegelse. De undersøkte åpningen og, overlegen fikk nesten latterkrampe. Jeg har aldri opplevd at alle noen sitter her og smiler sånn som du med 6 cm åpning sa han. Du skal ikke hjem, du er i gang. Eneste som nå er helt supert er at mannens familie som skulle være tilgjengelig og passe storesøster fant det for godt å dra på langtur idag, så nå går mannen muligens glipp av fødselen. Kjenner jeg er lettere sint og frustrert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det må jeg si! 6 cm åpning sånn uten videre!! Da er du jo i full gang, heldiggris! Men veldig kjipt av svigers, må jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...