Gå til innhold

Hvem er vi som er fødeklare her? Hva skjer med dere?


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

Hei hei :) 

 

Da er jeg også å anse som fødeklar.

Har så mange terminer å forholde meg til, men regner med at den på tidlig ul er mest riktig (26.aug), og skal uansett ha KS den dagen om det ikke skjer noe før den tid. 

 

Jeg er nok ikke helt klar enda, og tror jeg trenger de tre ukene frem til fødsel på å bli det selv om jeg er møkk lei denne kroppen! :)

 

Lykke til til dere som er rett rundt hjørnet! Satser på at minst en av dere føder i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vært på ny ovetidskontroll i dag. lillemor har det fortsatt bra. var helt moden og hadde 3 cm åpning som hun tøyde til nesten 4, ble strippet. ikke noe godt, men trodde det skulle være værre. ble ikke igansetting før fredag. syntes det er leeeenge til i og med at jeg er kjempe sliten av å bekymre meg hele tiden. tror kanskje jeg sov 3 timer i natt. fikk forståelse for dette, men føden hadde ikke tid før fredag. fikk heldigvis ny kontrolltime på onsdag. så håper det skjer noe innen da eller at vi kan mase litt mer på onsdag. holder snart på å gå opp i limingen. redd jeg skal utvikle en skikkelig fødselsdeppresjon som reaksjon på dette. begynner å slite med å glede meg over ting å ser kun alt som kan gå galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har blød siden idag kl 1630. Har vært med det til sykehuset, men de sa at de ike kan finne noe galt og at jeg ikke er i fødsel siden jeg ikke har rier.

Hva skal jeg gjøre når det blør heletiden? Er det farlig? Begynner å bekymre meg :(

Min første tanke ville vært at morkaken var løs i en kant eller noe sånt. Men siden du har vært på sykehuset og de sier alt er bra må man vel kunne stole på at de vet hva de snakker om. Tok de ultrultralyd av deg? Kjenner du fortsatt spark som vanlig? Hvis du er redd ville jeg dratt tilbake og sagt du ikke tør å være hjemme i frykt for at noe skal skje.

Håper at alt er i orden med babyen din, ekkelt når ting ikke er som man føler det skal være.

Lykke til

De tok ikke ultralyd, det er derfor jeg er bekymret. Tenker det er noe galt som de ikke kan se uten ultralyd, kanskje :(

 

Jeg kjenner bevegelser og idag har blødninger blitt brune og mye mindre mengde.

 

Har ALDRI opplevd blødninger i graviditeten før så derfor blir jeg redd :(

 

Sjekket de ikke evt om det var modning på gang som årsak til blødninger?? kan jo hende slimproppen har gått tidligere uten at du har merket det og at det er livmorhalsen som blør litt når den modnes??? jeg tenker og håper at det er noe med skjeden/livmorhalsen som er årsak til blødningene dine, men forstår at du er bekymret- ta en ny tlf hvis du er like bekymret.. Jeg for min del har hatt mange plager denne gangen og hatt hyppige sjekker på føden- og som de alltid sier- ring hvis du er bekymret- du vet best hvis det er noe som du ikke kan falle deg til ro med :) Lykke til- håper det går bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært på ny ovetidskontroll i dag. lillemor har det fortsatt bra. var helt moden og hadde 3 cm åpning som hun tøyde til nesten 4, ble strippet. ikke noe godt, men trodde det skulle være værre. ble ikke igansetting før fredag. syntes det er leeeenge til i og med at jeg er kjempe sliten av å bekymre meg hele tiden. tror kanskje jeg sov 3 timer i natt. fikk forståelse for dette, men føden hadde ikke tid før fredag. fikk heldigvis ny kontrolltime på onsdag. så håper det skjer noe innen da eller at vi kan mase litt mer på onsdag. holder snart på å gå opp i limingen. redd jeg skal utvikle en skikkelig fødselsdeppresjon som reaksjon på dette. begynner å slite med å glede meg over ting å ser kun alt som kan gå galt

Håper det ordner seg før fredag for deg :) jeg ble strippet to ganger uten hell, så her sitter jeg på 9 dagen med stooor mage, men blir igangsatt i morgen så da satser jeg få at dette er siste dagen med kul på magen :) Lykke til mammantiltrulte- overtid er noe herk :( å ja, man blir faktisk deppa av det,men heldigvis er nesten alt det glemt om 3 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært på ny ovetidskontroll i dag. lillemor har det fortsatt bra. var helt moden og hadde 3 cm åpning som hun tøyde til nesten 4, ble strippet. ikke noe godt, men trodde det skulle være værre. ble ikke igansetting før fredag. syntes det er leeeenge til i og med at jeg er kjempe sliten av å bekymre meg hele tiden. tror kanskje jeg sov 3 timer i natt. fikk forståelse for dette, men føden hadde ikke tid før fredag. fikk heldigvis ny kontrolltime på onsdag. så håper det skjer noe innen da eller at vi kan mase litt mer på onsdag. holder snart på å gå opp i limingen. redd jeg skal utvikle en skikkelig fødselsdeppresjon som reaksjon på dette. begynner å slite med å glede meg over ting å ser kun alt som kan gå galt

Trodde de kunne ta vannet ved 3-4 cm??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er man å regne som fødeklar da?;-)

 

Sånn omtrent tre uker før termin tror jeg de sier :) Når barnet ikke anses som prematurt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var vi komt til dagen førstemann valgte å komme i forhold til termin!

 

Rart å tenke på at kl 20.30 med hun låg vi på klinikken etter en dag med ikke vonde rieer, ca en time til rieene plutselig blei vonde og eg fikk epidural som ikke hadde noooooe effekt.. Så var hun ute 00.27 :) hadde vært heeelt greit om lillegutt hadde satt igang noe snart :) har sovet noen timer på dagen i dag så får ikke sove i natt allikevel ;p

 

Men han her e nok en treiging :) så må vel bare smøre meg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har verken tatt ultralyd eller sjekket modning. Spurte om hun kunne sjekket om hode er festet og da ble hun sur og spurte når jeg siste gang var hos jordmor i bydelen! Kan ikke tro at det finnes sånne jordmødre som ikke orker å sjekket om hode er festet en gang.

Blødde mindre idag, men det var mye brunt utflod( beklager ekkelt detaljer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

vært på ny ovetidskontroll i dag. lillemor har det fortsatt bra. var helt moden og hadde 3 cm åpning som hun tøyde til nesten 4, ble strippet. ikke noe godt, men trodde det skulle være værre. ble ikke igansetting før fredag. syntes det er leeeenge til i og med at jeg er kjempe sliten av å bekymre meg hele tiden. tror kanskje jeg sov 3 timer i natt. fikk forståelse for dette, men føden hadde ikke tid før fredag. fikk heldigvis ny kontrolltime på onsdag. så håper det skjer noe innen da eller at vi kan mase litt mer på onsdag. holder snart på å gå opp i limingen. redd jeg skal utvikle en skikkelig fødselsdeppresjon som reaksjon på dette. begynner å slite med å glede meg over ting å ser kun alt som kan gå galt

Trodde de kunne ta vannet ved 3-4 cm??

De kan ta vannet med bare 1 cm, men da regnes fødselen som igangsatt.... antakelig er det sånn de starter det hvis ingenting skjer naturlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

vært på ny ovetidskontroll i dag. lillemor har det fortsatt bra. var helt moden og hadde 3 cm åpning som hun tøyde til nesten 4, ble strippet. ikke noe godt, men trodde det skulle være værre. ble ikke igansetting før fredag. syntes det er leeeenge til i og med at jeg er kjempe sliten av å bekymre meg hele tiden. tror kanskje jeg sov 3 timer i natt. fikk forståelse for dette, men føden hadde ikke tid før fredag. fikk heldigvis ny kontrolltime på onsdag. så håper det skjer noe innen da eller at vi kan mase litt mer på onsdag. holder snart på å gå opp i limingen. redd jeg skal utvikle en skikkelig fødselsdeppresjon som reaksjon på dette. begynner å slite med å glede meg over ting å ser kun alt som kan gå galt

Trodde de kunne ta vannet ved 3-4 cm??

De kan ta vannet med bare 1 cm, men da regnes fødselen som igangsatt.... antakelig er det sånn de starter det hvis ingenting skjer naturlig

Jaa, sånn ja. Lurer på hvorfor de har tid til fødende som kommer inn i naturlig fødsel, men ikke tid til de andre... Men såklart, igangsatt fødsel krever vel mer overvåking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

vært på ny ovetidskontroll i dag. lillemor har det fortsatt bra. var helt moden og hadde 3 cm åpning som hun tøyde til nesten 4, ble strippet. ikke noe godt, men trodde det skulle være værre. ble ikke igansetting før fredag. syntes det er leeeenge til i og med at jeg er kjempe sliten av å bekymre meg hele tiden. tror kanskje jeg sov 3 timer i natt. fikk forståelse for dette, men føden hadde ikke tid før fredag. fikk heldigvis ny kontrolltime på onsdag. så håper det skjer noe innen da eller at vi kan mase litt mer på onsdag. holder snart på å gå opp i limingen. redd jeg skal utvikle en skikkelig fødselsdeppresjon som reaksjon på dette. begynner å slite med å glede meg over ting å ser kun alt som kan gå galt

Trodde de kunne ta vannet ved 3-4 cm??
De kan ta vannet med bare 1 cm, men da regnes fødselen som igangsatt.... antakelig er det sånn de starter det hvis ingenting skjer naturlig
Jaa, sånn ja. Lurer på hvorfor de har tid til fødende som kommer inn i naturlig fødsel, men ikke tid til de andre... Men såklart, igangsatt fødsel krever vel mer overvåking.

Er vel også mindre forutsigbart. Generelt er jo medikamentbruken høyere og ksrisikoen betydelig høyere ved indusert fødsel (men alt er jo avhengig av hvor nær man er fødsel selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

vært på ny ovetidskontroll i dag. lillemor har det fortsatt bra. var helt moden og hadde 3 cm åpning som hun tøyde til nesten 4, ble strippet. ikke noe godt, men trodde det skulle være værre. ble ikke igansetting før fredag. syntes det er leeeenge til i og med at jeg er kjempe sliten av å bekymre meg hele tiden. tror kanskje jeg sov 3 timer i natt. fikk forståelse for dette, men føden hadde ikke tid før fredag. fikk heldigvis ny kontrolltime på onsdag. så håper det skjer noe innen da eller at vi kan mase litt mer på onsdag. holder snart på å gå opp i limingen. redd jeg skal utvikle en skikkelig fødselsdeppresjon som reaksjon på dette. begynner å slite med å glede meg over ting å ser kun alt som kan gå galt

Trodde de kunne ta vannet ved 3-4 cm??
De kan ta vannet med bare 1 cm, men da regnes fødselen som igangsatt.... antakelig er det sånn de starter det hvis ingenting skjer naturlig
Jaa, sånn ja. Lurer på hvorfor de har tid til fødende som kommer inn i naturlig fødsel, men ikke tid til de andre... Men såklart, igangsatt fødsel krever vel mer overvåking.

Er vel også mindre forutsigbart. Generelt er jo medikamentbruken høyere og ksrisikoen betydelig høyere ved indusert fødsel (men alt er jo avhengig av hvor nær man er fødsel selv).

Men hun er jo overtidig og har 3-4 cm åoning. Da er man nært fødsel. Men nå blir hun jo igangsatt uansett fredag forsto jeg. De dagene føles som et laaaangt år! Jeg vet. Gikk 13 dg over og ble igangsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi 03.32 i natt kom lillesøster. 3460 og 48. 10 dager på overtid. Helt perfekt. Kommer tilbake med fødselshistorie. Men det kunne ikke vært bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har verken tatt ultralyd eller sjekket modning. Spurte om hun kunne sjekket om hode er festet og da ble hun sur og spurte når jeg siste gang var hos jordmor i bydelen! Kan ikke tro at det finnes sånne jordmødre som ikke orker å sjekket om hode er festet en gang.

Blødde mindre idag, men det var mye brunt utflod( beklager ekkelt detaljer).

Helt sjokkert over behandlinga du har fått.

Jeg fikk ultralyd for to uker siden fordi jeg hadde vondt i hodet og ble bekymra for svangerskapsforgiftning. Hadde jeg blødd hadde jeg helt sikkert blitt hysterisk og nekta å reise før de hadde sjekket skikkelig.

Men du føler at det går bra nå? Håper du møter en annen lege neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med Høna08??? :) ble det igangsettelse i dag??? :):wub:

 

Vi hadde jo fødeavtale natt til søndag :) Jeg holdt meg til den jeg og nå er jeg hjemme med familiens nye medlem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå syns eg resten av overtidsjentene kan kan føde så eg ikke får dårlig samvittighet for å være utålmodig!!! Vil at noe ska skje no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur til å lure på om noe skjer! Har kjent smertefulle sammentrekninger hver 5-6 minutt i en time nå... Spennende å se hvilken vei det går, men jeg må si det kjennes litt som rier! De gjør bare ikke helt vondt nok ennå. Har stått opp, dusjet og laget matpakker, så de er til å leve med så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...