Gå til innhold

Hvem er vi som er fødeklare her? Hva skjer med dere?


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

En ny natt uten noe action her. Begynner å bli litt utålmodig må jeg innrømme. Bare fire dager over termin, så det kan jo fremdeles drøye en stund.

 

Og gratulerer høna08 :)

Endret av Lillie Vanillie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har hatt en kveld/natt med regelmessige sammentrekninger men var ikke så mye når eg våknet.. Men derimot var magen helt rar når eg våknet.. Hadde litt løs avføring og er litt uggen i hele meg.. Så håper det er tegn på noe! Men sikkert ikke! Uke 39 i dag, så prøver noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt en kveld/natt med regelmessige sammentrekninger men var ikke så mye når eg våknet.. Men derimot var magen helt rar når eg våknet.. Hadde litt løs avføring og er litt uggen i hele meg.. Så håper det er tegn på noe! Men sikkert ikke! Uke 39 i dag, så prøver noe nytt!

 

Jeg var skikkelig dårlig med løs mage etc. mandag kveld, og det ga seg i løpet av gårsdagen. Nå tror jeg virkelig noe er på gang her, men det er ikke helt regelmessig ennå, men skikkelige sammentrekninger i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Merethe :)

Har hatt det samme som du beskriver siden igår og trodde virkelig at fødselen var i gang, men neida våknet skuffet idag:(

Kan ikke tro at jeg er på overtid :(

 

Håper det tar seg opp hos deg snart :)

Du har sikkert babyen din i armene om noen timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere kommer i gang snart, ja. Mandag hadde jeg mye murringer og hard livmor, men i går var det helt borte. Ikke noe nå heller. Hmpf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende Merethe :)

Har hatt det samme som du beskriver siden igår og trodde virkelig at fødselen var i gang, men neida våknet skuffet idag:(

Kan ikke tro at jeg er på overtid :(

 

Håper det tar seg opp hos deg snart :)

Du har sikkert babyen din i armene om noen timer :)

 

 

Vet ikke helt hva jeg skal tro her. Har liksom vært så forberedt på at når det satte i gang, så skulle det gå så fort... JM mente det siden jeg hadde en rask andrefødsel, pluss at jeg er blitt konisert (operert i livmorhalsen) rett før graviditet. Jeg har fremdeles vonde sammentrekninger, men noen kjennes veldig ut som rier, mens plutselig kommer det en som minner mer om en kraftig kynner... Ikke nok til å ringe sykehuset ennå i hvert fall!  :huh:

 

Men det er jo spennende da! Håper det skjer noe snart hos dere andre også!

Endret av Merethe♂ ♀ ♂+ oops i magen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Merethe, skjønner det er utrolig spennende!!

 

Hvorfor synes vi egentlig det er så fælt å gå på overtid? Jeg mener, jeg vet jo at barnet skal komme og skulle strengt tatt ikke behøve være så utålmodig, men i dag klarer jeg ikke å gjøre noe som helst annet enn  å veksle mellom å synes synd på meg selv og å bli irritert på meg selv fordi jeg synes synd på meg selv. Til å bli gal av! Dag 6 etter termin, og siden førstemann kom før har jeg vært så utrolig lite innstilt på overtid. Hvor naiv kan man bli, egentlig, det er jo selvsagt ingen garantier for at man skal følge statistikken... Uansett, hva gjør dere andre på overtid for å få dagene til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutteliten: Nå har jeg vært hjemme siden uke 29 pga permitteringer,og er nå 37 uker, men har faktisk ingen gode forslag som er spesifikke.  Det eneste er å finne noe du kan interessere deg for nå som man venter. F.eks klarer jeg ikke bare legge meg ned å lese en bok, jeg finner ikke roer. Jeg spiller en god del dataspill, da går tiden fort, og plutselig er det middagstider, og så er mannen hjemme og vi koser oss. 

Nå sier jeg ikke at du må begynne med dataspill, men har du en hobby som kan holde hode OG hender opptatt? Jeg må bruke begge deler ellers blir jeg utålmodig :) Hvis ikke kunne jeg tenkt å kjøpe meg en symaskin og lære meg litt om det, lage duker, gardiner, klær etc. Tror det er derfor å lese bøker feiler for meg, da hendene blir stillestående, mens hjernen leser... Da faller jeg fort tilbake i vente-modusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det tar seg opp hos deg Merethe :) her er det ingen forandring... Så er nok bare falske rieer.. Kunne det ikke bare blitt skikkelig vondt så en hadde visst ka som er på gang! Gikk ganske fort fra det ble vondt med førstemann så håper eg får tydelige tegn når det først skjer på alvor så vi kommer oss på sykehus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig skuffet her nå! Det har roet seg igjen  :( Trodde virkelig ikke hun her skulle greie å lure meg! Jeg har gått tur og bakt boller, men sitter bare igjen med kraftige kynnere og et ødelagt bekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvem som bor der inne, vil treffe henne helst med en gang. Dessuten driver denne overtiden og spiser av permisjonstiden med babyen, i tillegg til at jeg er lei av å gå med kul. Siden vi flyttet i helgen har jeg mer enn nok å drive med, vært på ikea to dager på rad, og har litt å pakke ut. På grunn av den nært forestående fødselen har vi hatt rekordrask utpakking til oss å være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg har det også, Merethe. Jeg har til og med hatt dette i flere uker.

Angående hvordan få tiden til å gå så har jeg ikke noe annet enn husvask, spill, lage gode matoppskrifter, gå turer og treffe venninner :D

Jeg har gjort det meste, men ike alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips. Skulle ønske jeg var mer huslig anlagt.  Savner jobben allerede, jeg, så skjønner veldig godt at dere er lei som har gått sykemeldt før permisjon også. Leser mye og går lange turer, kanskje jeg burde prøve dataspill! Greia med overtid er jo at det er vanskelig å finne motivasjon til å starte på større prosjekter også, fordi man liksom hele tida venter på at noe skal starte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 dager på overtid her. Men så slitsomt og ikke vite når det evt skjer. Om en time eller en uke? Begynner å bli utålmodig og vil hilse på den lille. Ikke minst bli ferdig med fødselen, som jeg kjenner jeg gruer meg til. Lykke til allesammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde det bare gått an å vite sånn ca korti det kom til å skje.. + - to uker er jo helt grusomt siden du selvfølgelig håper det ska skje så fort som mulig!

 

Og hadde nå kroppen bare ikke drevet med de lurerieene så hadde kanskje tålmodigheten vært litt bedre..

 

For min del har eg nok vært over gjennomsnittet utålmodig da eg i utgangspunktet hadde termin i mars før eg mistet og har to venninner som ene fødte i juni og en i juli og eg føler jo på en måte at eg har vært gravid lengre enn de! Så kommer til å bli noen lange uker hvis eg går på overtid.. Begynner å bli rimelig lei av å gå hjemme siden eg ikke har vært i jobb dette svangerskapet pga spontanabortene...

 

Så dumt Merethe!! Her og dabbet det av etter eg hadde meg en time på puten før i dag.. Så begynner det helt sikkert på igjen i kveld og natt så eg ikke får sove skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om abortene dine, Anette. Men nå har du i hvert fall en i magen som er klar til å komme ut!

 

Her var det litt mer action... Da alt virkelig dabbet av, tok jeg meg en liten lur, og da jeg våknet var alt borte. Hadde en vanlig ettermiddag og kveld hjemme, så da jeg skulle på do før jeg la meg, kom det en del friskt blod. Fortsatte å renne, så jeg ringte ABC. Jordmor der mente det var normalt, men at jeg kom til å gå i fødsel snart...  :o Prøvde å legge meg siden jeg ikke har rier, men greide ikke slappe av helt, gitt! Jeg vet jo at jordmødre ikke kan forutsi sånt, og skulle gjerne fått meg litt søvn! Kom enda mer blod da jeg sto opp igjen.

 

(Det var vel noe sånt som skjedde med deg for noen dager siden, Gutt04+gutt10?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi spennende Merethe! :) håper rieene begynner snart så du slipper å lure mer :) blodet tyder vel bare på at noe skjer! Men ikke så lett å slappe av når du bare venter på neste!

 

Masse lykke til hvis det skjer noe i natt :) her er det helt rolig med vanlige kynnere i kveld.. Så nå må eg bare få litt søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende det Merethe :)

Ja, det var akkurat slik jeg adfe det for ca 4 dager siden. Jeg blødde en del, men det begynte å bli mindre og mindre og blodet ble brunt. Idag har det nesten ikke vært noe brunt blod. Virker som om alt stoppet her :(

Har kynnere som blir sterkere for hverdag, men uten resultat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet i ei våt seng i natt... Hadde sett for meg at jeg kom til å våkne om vannet gikk, men jeg våknet av at jeg frøs. Avfeide det med at jeg hadde tisset meg ut og tok på et bind og gikk og la meg igjen (har aldri tisset meg ut i voksen alder, menmen)! Men så kom det bare mer og mer, så er nok fostervannsavgang. Føler meg fortsatt ikke sikker fordi jeg hadde sett for meg at det virkelig skulle fosse ut når vannet gikk (eller kom :-)) og at alt kom på en gang! Har noen sammentrekninger, men ikke regelmessige... Spurte føden om jeg kunne vente litt med å reise innover, men de vil ha meg inn nå. Problemet er at de som skal være barnevakt har telefonen på lydløs. Mannen har dratt ned dit for å vekke de nå!

 

Hmmm... Er halvannen uke til termin, så får meg ikke heeeeelt til å tro at "this is it"! Ingen i familien som har hatt fødsler som har startet med vannavgang... Jaja, jeg krysser fingrene (men er fortsatt litt skeptisk)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps! Jeg har en fæl bekkenløsning og går med krykker. Jeg bruker ca 20 minutt på å komme meg opp av sengen om dagen. Da jeg oppdaget at det var vått i sengen, hoppet jeg opp av senga og vandret som ingenting på badet! Borte var bekkenløsningen gitt! Er det pga adrenalin? Eller at babyen har kommet godt ned i bekkenet? Ikke vet jeg, men interessant i alle fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå spennende fjellrypa! Tror det er alltid like sjokk når vannet går uten rieer! Hehe :) masse lykke til! Blir nok familieforøkelse innen kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps! Jeg har en fæl bekkenløsning og går med krykker. Jeg bruker ca 20 minutt på å komme meg opp av sengen om dagen. Da jeg oppdaget at det var vått i sengen, hoppet jeg opp av senga og vandret som ingenting på badet! Borte var bekkenløsningen gitt! Er det pga adrenalin? Eller at babyen har kommet godt ned i bekkenet? Ikke vet jeg, men interessant i alle fall!!

 

 

Kjempespennende! Hvis det ikke fosser ut, så kan det kanskje være at hodet blokkerer litt, og også stabiliserer bekkenet. Har også hatt mye nedpress siste dagene, og merker at bekkenet er mye bedre, så jeg tror det kan være noe i det :) 

 

Lykke til med fødsel! Du har fått baby innen helgen i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vannet går er det ingen vei tilbake, Fjellrypa! Lykke til!

 

Her har jeg en jente i magen som ikke slutter å lure meg! Etter blødning i går har jeg hatt litt lurerier i natt (nok til å holde meg våken), og noen skikkelig vonde rier i dag. De kjentes akkurat som "ekte" rier, men kom med langt mellomrom før de sluttet helt. Flyr snart på veggen!! Heldigvis sendte jeg mannen på jobb i dag, så jeg har sluppet å ha han pustende ned i nakken min som i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...