Gå til innhold

Hvem er vi som er fødeklare her? Hva skjer med dere?


Merethe ♂ ♀ ♂ ♀

Anbefalte innlegg

Stakkars deg, Merethe, det høres utrolig slitsomt ut! Hold ut, må jo være the real deal snart....

 

Lykke til, Fjellrypa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, så frustrerende med sånn luring. Her sitter jeg og er litt misfornøyd med at det så vidt er litt kynnere på kveldstid, ingen tegn på at noe er i gjære, men jeg vil jammen ikke bytte det bort mot masse smerter og forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager igjen til termin, og kjenner på at hun kan godt komme nå! Mannen var endelig ferdig med å pusse opp leilighet vi skal leie ut, så da er det egentlig klart for fødsel! Og mormor har igjen de siste dagene av ferien denne uka og helga, og da synes jeg det blir mindre stress ifbm barnepass om babyen kommer f.eks innen lørdag. Søsteren min kommer også på besøk i helga, og hun håper jo på å få se babyen, hvis ikke blir det lenge til neste gang. Å stresse med dette hjelper vel egentlig ikke på fødsel da:-) Det beste er vel å bare ta det lungt;-) Fikk sinnsykt til nedpress i hele går og følte at kroppen var litt "rar" Kjente også noen tak i natt, men det gav seg....Jordmor kunne i dag fortelle at nedpress eller stikninger hadde ingenting å gjøre med at noe var på gang....oppløftende....:-( Hun tok en liten sjekk der nede for å kjenne om jeg var moden, og det var jeg ikke helt, (det var mykt men fortsatt tjukt sa hun......?) så hun trodde ihvertfall ikke det ble noen fødsel i dag. Nei, nå satser jeg på kanel, sex og evt litt hopping i trampolina til datteren (om jeg kommer meg oppi) Har ikke noooe lyst til å gå lenge over. Forstår godt dere som er på overtid nå. Man blir jo så fryktelig opphengt i denne datoen! Og det hjelper lite når man er kontrollfrik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen billibompa! Håper du slipper å vente så lenge! Plutselig så skjer det.. Men du mister jo helt troen til tider! Vet ikke kordan eg ska klare det hvis eg går over termin! Er så ferdig med gravidemage no!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som nærmer seg termin her nå! Kjenner veldig til den utålmodigheten, men selv greide jeg faktisk å holde den unna denne gangen, men det var før disse lureriene ødela dagene og nettene mine! 

 

Prøvde i dag å late som ingenting og kjørte en tur på butikken. Fikk selvfølgelig en skikkelig ri midt i et veldig trafikert veikryss... Ikke så moro å kjøre med rier, fant jeg ut! De kommer fremdeles, men med 9 min mellom nå. 

 

Nå kan de dabbe av så jeg får sove i natt, synes jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var en luring. Da fødselen først startet var det hele over på 1 time og 40 minutter. Dagens fødsel gikk mye bedre. Vannet gikk kl to i natt og Lillebror var ute kl halv fire i ettermiddag etter en fin fødsel! Nå er det mammakooooooos <3

 

Lykke til Merethe! Håper babyen kommer veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vannet går er det ingen vei tilbake, Fjellrypa! Lykke til!

 

Her har jeg en jente i magen som ikke slutter å lure meg! Etter blødning i går har jeg hatt litt lurerier i natt (nok til å holde meg våken), og noen skikkelig vonde rier i dag. De kjentes akkurat som "ekte" rier, men kom med langt mellomrom før de sluttet helt. Flyr snart på veggen!! Heldigvis sendte jeg mannen på jobb i dag, så jeg har sluppet å ha han pustende ned i nakken min som i går...

http://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselens-faser/--Riene-blir-ikke-verre-og-verre-men-bedre-og-bedre/

 

Kanskje det er latensfasen din Merete, som tar lang tid?? BAAM, så er du i aktiv fødsel? :) Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Fjellrypa og Gutt04... Fantastisk! :D

 

Jeg går fremdeles med rier, men de er uregelmessige. Skal ta en telefon til ABC i morgen og høre om de vil strippe meg for å få fortgang i ting, for nå er jeg sliten! Er også litt redd for at det kan gå veldig fort når det først setter i gang... Min skrekk er at vannet skal gå, for det har bare blitt tatt på sykehuset før, og da har babyene vært ute i løpet av en halvtime...  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg endelig på sykehuset! Jordmor sier at det er arrvev etter en operasjon jeg hadde (ble konisert) før jeg ble gravid som har holdt igjen og stoppet opp riene. Hadde det ikke vært for dette, hadde jeg nok født på onsdag da riene startet!

 

Men nå har hun tøyd og strukket litt, så riene har tatt seg opp og vi blir her til fødsel! Når det først løsner kan det gå fort,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg endelig på sykehuset! Jordmor sier at det er arrvev etter en operasjon jeg hadde (ble konisert) før jeg ble gravid som har holdt igjen og stoppet opp riene. Hadde det ikke vært for dette, hadde jeg nok født på onsdag da riene startet!

Men nå har hun tøyd og strukket litt, så riene har tatt seg opp og vi blir her til fødsel! Når det først løsner kan det gå fort,

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Tre og en halv time etter at vi kom til sykehuset var hun ute! Skal skrive fødselshistorie senere, nå sover hun godt etter å ha suget masse av mammas pupp. Hun er perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med Høna08??? :) ble det igangsettelse i dag??? :):wub:

 

Vi hadde jo fødeavtale natt til søndag :) Jeg holdt meg til den jeg og nå er jeg hjemme med familiens nye medlem <3

 

Ja, det fødeavtalen der gikk ikke her, her ventet lillegutt med sin ankomst til 6. august :) men nå er all ventinga glemt og vi koser oss hjemme vi også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det skjedd mye her! Gratulerer til alle som har født! Hadde egentlig bestemt meg for at hun skulle komme i dag, spiste masse kanel i går, og hadde planer om en runde i høyet med mannen på kvelden....men jeg var så sliten at jeg la meg kl 21. Sovet ekstremt dårlig i natt pga skikkelig isjiasvondt....og stikninger.....men kjenner at det ikke er rier heller. Nei, må vel belage meg på å vente noen dager til, prøve å lade opp batteriene litt kanskje. Sender derfor 3-åringen til bestemor noen timer i dag:-). PS! Noen snakker om at hopping er bra...har noen prøvd å hoppe i trampoline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det skjedd mye her! Gratulerer til alle som har født! Hadde egentlig bestemt meg for at hun skulle komme i dag, spiste masse kanel i går, og hadde planer om en runde i høyet med mannen på kvelden....men jeg var så sliten at jeg la meg kl 21. Sovet ekstremt dårlig i natt pga skikkelig isjiasvondt....og stikninger.....men kjenner at det ikke er rier heller. Nei, må vel belage meg på å vente noen dager til, prøve å lade opp batteriene litt kanskje. Sender derfor 3-åringen til bestemor noen timer i dag:-). PS! Noen snakker om at hopping er bra...har noen prøvd å hoppe i trampoline?

 

Det skjer ikke så mye her heller, bollibompa. Termin var forrige lørdag, så er rimelig klar for at hun skal komme nå. Her har livmor vært hard som en ball i over et døgn, men jeg har jo svært lite murringer, og de gjør jo ikke spesielt vondt, så det ser ikke ut som noe er i gjære. Kontroll på sykehuset i morgen, da får jeg kanskje vite litt mer hvor moden jeg er. Bare å smøre seg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...