Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sorry, gjorde det igjen!

Hahahhaaa,du er vittig :lol:

 

Jeg er veldig negativ når det gjelder meg selv + en realist som deg selv :)   Hadde jo innsett av 2 blastocyster i slutten av juli også (ferskforsøk), som endte i negativ test. Så troen er på bunn, men kan likevel skimte litt håp i ny og ne :P

Livmoren min er fiendtlig innstillt på alt som kommer inn der.....noen som vil bytte livmor med meg??? :D

 

Snaaaaaaaaaaaaaart er dere i gang med rugingen også - den verste delen av hele prosessen, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger visst ikke bytte til Ullevål likevel  :D

 

Fikk beskjed av klinikken om å sette første Orgalutran søndag morgen før kl10....blir morsomt å sette den etter nattevakt,med øya i kryss, haha :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg skal love jeg kommer til å hate Menopur resten av livet. Synes den er et mareritt å dosere. Går litt bedre for hver dag, men er redd for det skal danne seg masse luftbobler og grums i sprøyta. Håper dette blir første og siste gang med denne greia. Synes jeg fortjener at det skal bli et posetivt resultat etter å ha holdt på med IVF i snart 1,5 år......

Jeg bruker også Menopur, og de sprøytene som følger med står stemplet på 37.5. Det stemplet kan du dytte helt inn før du setter spissen i hetteglasset med medisin. Så drar du ut stemplet til det du skal ha ( jeg skal ha 225IE, så jeg drar stemplet til 225).  Underveis når du drar i stempelet, kan det komme luftboble. Dytt bare stempelet litt ned mot glasset igjen til du ikke ser boblen, så fortsetter du å dra stemplet ut til den mengden du skal ha.

 

Håper du får det greit til  ;)

 

 Jeg prøvde å gjøre det slik som du beskriver en gang men fikk noia da det ble så mange små luftbobler inni sprøyta.Turde ikke sette den. Jeg har begynt å ha den på 37,5 så drar jeg stempelet sakte til 150ie som jeg skal ha. Da ligger det en stor luftboble i bunn. Fortsetter å dra litt ekstra til bobla er under 150 streken. Knipser så i sprøyra til luftbobla går til toppen og sprøyter lufta ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Menopur det nye store og det brukes av de som brukte puregon før? Jeg antar at jeg skal ha puregon som vanlig på dette forsøket, og har enda resept på det fra førsøkene før, men kjenner nå at jeg må ta en telefon før jeg begynner for å høre om det er det jeg og skal ha, eller om alle skal begynne på menopur i fremtiden? Hmm. Mye å kunne her kjenner jeg.

 

Chloe30. Så bra du er i løypa og alt gikk bra på riksen.

 

Fightern. Gratulerer med innsett.

 

For meg føles hele ivf-en litt fjernt denne gangen. LItt som en uvirkelig drøm. Ikke et mareritt, eller en skummel drøm, men en litt uvirkelig en. Litt som en dagdrøm.

 

Leser at dere har så vondt i hodet? Dere har det pga bivirkninger av spray, men har dere også redusert kaffe/koffeininntaket under ivf forsøk? Jeg får vondt i hodet når jeg reduserer det, så har vært dårlig til å gjøre det til nå. Prøver å holde meg til en kopp cappuchino, men da de er ca tripple (hjemmelagd), så er det jo alt for mye.Kjenner nå som jeg skriver det at jeg skal prøve å redusere mer. Men jeg ligger jo etter dere i løypa. Jeg skal først begynne med sprøyene om en uke ca. Så skal prøve å skjerpe meg til da :-) Men ikke bare, bare å miste ens kjæreste laster. Er avhengig. Vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja elsker kaffe, har redusert til ca 2 kopper kaffe om dagen, når jeg begynner i rugeperioden skal jeg forsøke bare 1 kopp. Så får jeg heller ta kaffe Nr 2 koffeinfri ;). Har ikke mer hodepine enn vanlig jeg da. Får fort spenningshodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaksy: Jeg  brukte Menopur første gang, Puregon andre gang og denne gangen ville de at jeg skulle tilbake til Menopur. De mener jeg har hatt for dårlig eggkvalitet utifra hvordan embryoene har delt seg. Antallet har vært bra, 12 og 24 egg ut. Sist gang fikk jeg lett OHSS... 

De har heller ikke økt Menopurdosen fra første runde, står på det samme. Første runde syns de jeg tok Menopur litt lenge (på samme dose hele tiden), så håper de setter opp dosen hvis det skulle gå så tregt denne gangen....

 

Denne runden mente de at jeg skulle droppe sprayen, går nå på kortregime. De tenker kanskje at mine egg ikke liker den lange sprayingen og at det kanskje blir bedre kvalitet uten spray. Så da forsøker vi det. Jeg er kjempeglad for å droppe sprayen, hadde mye bivirkninger av den og var bokstavelig talt zombie.

Hadde også migrene med sprayen, og jeg har ikke kutta ned på kaffe. Drikker ikke så mye kaffe fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg kapitulert... dro hjem fra jobb...  :( skikkelig migrenehodepine og svimmel.. skal til legen etterpå  så da blir det nok sykemelding her.... kontroll i morra heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Menopur det nye store og det brukes av de som brukte puregon før? Jeg antar at jeg skal ha puregon som vanlig på dette forsøket, og har enda resept på det fra førsøkene før, men kjenner nå at jeg må ta en telefon før jeg begynner for å høre om det er det jeg og skal ha, eller om alle skal begynne på menopur i fremtiden? Hmm. Mye å kunne her kjenner jeg.

 

 

jeg har hatt 3 offentlige på puregon, så de i privat mente at det kunne hjelpe å bytte stimuli :) derfor jeg har menopur...

 

har aldri drukket kaffe, og ikke te med koffein, heller ikke drukket cola på flere år, så det er ikke koffein som gjør at jeg får migrene... sliter med migrene vanligvis, men da har jeg oprettholdt migrena med ably-e, og det får jeg jo ikke ta rett før uttak!!

 

så får jeg alltid veldig lavt blodtrykk på hormoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp : Hvor i løypa ligger du da? :)

Jeg holder på m spray, og skal starte på sprøyter 6 sept, forhåpentligvis uttak/innsett 18-20 sept :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forresten ta gonal-f.. Ingen andre som tar det eller? Hadde bra m egg sist 11 ut, men bare 3 befruktet og 1 bra nok til slutt. Har samme hormon opplegg som sist gang, men de skal ta icsi for å se om det hjelper på befruktningsraten. Blir veldig spennende og er litt nervøs for at plutselig ingen egg blir bra nok.nei får ta en dag om gangen nå og forsøke å legge vekk alle disse bekymringene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp: Da ligger vi likt i løypa. Jeg skal ha oppstart sprøyter torsdag 5. Vet ikke hva det blir enda. Brukte puregon første forsøk (åtte egg ut, fire befruktet, satt inn to halv-gode egg - kjemisk). Andre forsøk. Seks egg ut. Ingen befruktet - forsøk avbrutt :(. Vet ikke hva det blir denne gangen.

 

Er forespeilet uttak 16 og innsett 18 september. Håper det blir innsett i hvert fall. Følte meg skikkelig snytt forrige gang.

 

Hvor holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp: Da ligger vi likt i løypa. Jeg skal ha oppstart sprøyter torsdag 5. Vet ikke hva det blir enda. Brukte puregon første forsøk (åtte egg ut, fire befruktet, satt inn to halv-gode egg - kjemisk). Andre forsøk. Seks egg ut. Ingen befruktet - forsøk avbrutt :(. Vet ikke hva det blir denne gangen.

 

Er forespeilet uttak 16 og innsett 18 september. Håper det blir innsett i hvert fall. Følte meg skikkelig snytt forrige gang.

 

Hvor holder du til?

Ja da er vi jo helt likt :D . Ja det er så noian dette her altså, vi må få ut 1 bra iallefall! Jeg hadde MA i uke 12 på forrige forsøk :( . Jeg holder til på riksen, du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder til på Aleris. Nå har de byttet lokaler og jeg som hater å kjøre i Oslo. Hadde akkurat lært å komme meg til Bygdøy og det lokalet de hadde. Har klart å kjøre feil nesten hver gang, og i tillegg samme feil vei.....arrrgh

En uke igjen til oppstart sprøyter nå ;) Nedtelling har offisielt startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forresten ta gonal-f.. Ingen andre som tar det eller? Hadde bra m egg sist 11 ut, men bare 3 befruktet og 1 bra nok til slutt. Har samme hormon opplegg som sist gang, men de skal ta icsi for å se om det hjelper på befruktningsraten. Blir veldig spennende og er litt nervøs for at plutselig ingen egg blir bra nok.nei får ta en dag om gangen nå og forsøke å legge vekk alle disse bekymringene ;)

Jeg går også på gonal :-)

Litt lenger enn deg da, sprøytedag 4 i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder til på Aleris. Nå har de byttet lokaler og jeg som hater å kjøre i Oslo. Hadde akkurat lært å komme meg til Bygdøy og det lokalet de hadde. Har klart å kjøre feil nesten hver gang, og i tillegg samme feil vei.....arrrgh

En uke igjen til oppstart sprøyter nå ;) Nedtelling har offisielt startet.

ja, herregud fertilitetssenteret ligger jo midt i smørja nå.... er veldig glad vi har oppdatert GPS! Og at mannen kjører, og ikke jeg :D hehe...

 

men samma hvor det ligger, så lenge resulttet blir bra :D

 

skal jo inn dit i morra jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å sjå¨at så mange er i gang! :) Var sjølv på UL i dag og fikk meg ein nedtur. Slimhinna var bare 5mm, så må øke dosen progynova og ta ein ekstra UL over helga, for å sjå om den er blitt tjukkere før evt innsett. Kjempe redd for at forsøket blir avbrutt no.. :(  Må bare prøve å holde meg positiv... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er kontrollen unnagjort. Det gikk bra. Reiser til Danmark på søndag og har uttak mandag :-) Det går jammen unna.

Det går fort i svingene her, ser jeg  :) 8 dager med hormoner er jo bra. Hadde 14 dager med Menopur første gang, så håper det ikke blir like lenge denne gangen  :D

 

Lykke til  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly og Opp: helt likt i løypa her nesten. Og jeg hadde dessverre også en kjemisk etterfulgt av en ma de to siste forsøkene. Men, men. Chin up, Den som venter på noe godt og alt det der.

 

Vizzy:  Spennende. Og masse lykke til fra meg og.

 

Dreamer84: hvorfor er du redd for at forsøket blir avbrutt? Fikk du beskjed om at det er vanlig hvis det ikke bedrer seg eller har opplevd det før? Håper slimhinna bare trenger litt mer tid og blir tjukk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante Esel. Så flink du er som ikke har noen koffeinlaster. Jeg gikk ned i koppstørrelse i dag jeg, for å lure meg selv til å ta mindre doser espresso. Nedtrapping

 

Fikk nettopp vite at bestisen min er blitt gravid igjen på naturlig vis og er godt på vei. Selvsagt lykkelig på hennes vegne. Men ble litt stressa av det. For å gjøre noe feil selv med medisinene og alt det der. For at forsøket skal være positivt. Hadde vært så fantastisk hvis vi begge klarte det og fikk en liten vårbeibis.

 

Får gi henne masse klemmer. Tror faktisk litt på at babyhormonene smitter av litt og bedrer oddsene våre. SÅ ego venninne er jeg nå. Jiiizes, denne ivf-mølla gjør meg litt gal. Gir henne klemmer for å bedre egne ods. Men er jo glad på hennes vegne og selvsagt. Hun fortjener det, hun er super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante Esel. Så flink du er som ikke har noen koffeinlaster. Jeg gikk ned i koppstørrelse i dag jeg, for å lure meg selv til å ta mindre doser espresso. Nedtrapping

 

Fikk nettopp vite at bestisen min er blitt gravid igjen på naturlig vis og er godt på vei. Selvsagt lykkelig på hennes vegne. Men ble litt stressa av det. For å gjøre noe feil selv med medisinene og alt det der. For at forsøket skal være positivt. Hadde vært så fantastisk hvis vi begge klarte det og fikk en liten vårbeibis.

 

Får gi henne masse klemmer. Tror faktisk litt på at babyhormonene smitter av litt og bedrer oddsene våre. SÅ ego venninne er jeg nå. Jiiizes, denne ivf-mølla gjør meg litt gal. Gir henne klemmer for å bedre egne ods. Men er jo glad på hennes vegne og selvsagt. Hun fortjener det, hun er super.

Kjenner til den, søsteren min har også blitt gravid m barn Nr 3 nå, hun er bare 2 år eldre enn meg, sukk. Føler jeg nok en gang står igjen på startstreken. Det er en trist og lei følelse som kommer, som du sier man blir litt stresset (og fortvilet) av det, men samtidig glad for den andre. Søstern til mannen min skal gifte seg nå og jeg regner m hun også blir gravid i løpet av kort tid, og det er litt vanskelig altså. Krysser fingre for at vi også får en 2014 baby da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe30: Jeg surrer noe alvorlig med disse spraytidene....Var omtrent på sekundet flink i de to første rundene, men nå kjenner jeg at jeg er blitt helt surrete....I går kom jeg på klokken kvart på seks at jeg skulle ha sprsyet klokken fire....og i tillegg klarte jeg å glemme det på kvelden igjen. Altså skulle sprayet klokken ni og husket det først kvart over ti.....men, men. Det går vel greit.

 

Da har tanta så vidt kommet, men ikke ordentlig allikevel. I tillegg er jeg så innmari uggen og kvalm så jeg håper jeg ikke begynner å bli syk. Hører det er influensa som går i området rundt oss nå. Noen som vet om forsøk blir avbrutt dersom man er syk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...