Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Blodprøve tatt på Riksen i dag tidlig og sprøytestart i dag! Akkurat tatt "skuddet" i magen, denne gang 450ie som er maksdose. Spent på om hvordan kroppen takler høyere dose. Blir fire dager på 450ie og deretter ned til 300ie.

Hva slags doser har dere andre?

Er det gonal-f du bruker?

Jeg har brukt gonal-f. Denne gang har jeg fått enda høyere doser enn før, 375 ie hver dag alle sprøytedagene.

Har ganske lav amh.

Må betale alt selv så det gjør det fryktelig dyrt med så høye doser. Men hvis det er det som skal til skal jeg ikke klage :-)

 

 

Lykke til med sprøytestart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

RINGER I MORRA!! hehe :)  håper de ikke forskyver testdato en hel uke daa :P da jeg var gravid, var testen positiv på rd 9 :P  selv om det endte i s.a...

 

cloe: Håper riksen har åpent!! K;rysser fingrene :D

 

Krepsen: GLAD jeg ikke er mannen din :P hehe   og når har vi satt i gullegget alle mann :D YES!

 

Vizzy: svelger de så fort jeg kan... er skikkelig besk ettersmak på de.. men jeg gjør hva som helst for å bli mamma :D  fragmin er blodfortynnende :P tr det jeg og... synes du crinone er bedre enn lutinus asså? hater crinone jeg :P den avler sopp, kløe og masse klin!! trodde lutinus var bedre... nå tar jeg cyclogest :)

 

Sunfly: Jeg har alltid elsket julen. men de siste årene fra vi ble prøvere, har julen bare vært forfulgt av tristhet og elendighet (Bilulykke, sykdom, spontanbort osv osv...)... så håper jeg kan være gravid og lykkelig denne julen med en liten maispire i magen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøve tatt på Riksen i dag tidlig og sprøytestart i dag! Akkurat tatt "skuddet" i magen, denne gang 450ie som er maksdose. Spent på om hvordan kroppen takler høyere dose. Blir fire dager på 450ie og deretter ned til 300ie. 

Hva slags doser har dere andre?

Jeg tar 400ie Gonal-f er på 9.dag nå. Siste stikk i morgen med den i morgen. Uttak på mandag :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er usikker på hvilken gruppe jeg hører hjemme i, men prøver på denne:)

Jeg hadde innsett den 29.august, og dette er mitt første forsøk.. Dermed er det meste av dette nytt for meg...

Håper selvfølgelig at dette også er mitt siste forsøk:)

Så langt har alt gått veldig bra.. Vi fikk ut mange egg, mange ble befruktet, og vi har hele 9 på frys:)

Det er litt avslappende å vite at det i allefall ikke blir så mye styr hvis dette skulle gå galt...

Hadde noen fæle dager med mye bivirkninger av støttebehandlingen etter innsettet. Magen stod ut som en ballong, sur, smerter i magen osv..

Heldigvis gav dette seg etter noen dager...

Jeg skal ta blodprøve den 12 september, som er fjorten dager etter innsett. Er fristet til å ta en test, men det er vel for tidlig nå?

Kroppen min forteller meg at det er noe på gang, men jeg kan vel bli lurt av medisiner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse spennende på gang nå, folkens :)

Og velkommen inn til oss, Ønskersegtre .Har du allerede 2 barn? ...tenker på nicket ditt.

 

Nok 5 tester lyste negativt mot meg i dag tidlig. Skal få forsøket bekreftet negativt i neste uke - blodprøvetaking!

 

Masse lykke til videre - alle ihop :D  Jeg vil nok være her og følge med dere...iallefall 1 uke fremover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da sitter j og venter på å ta blodprøver på Riksen. Og de kan ikke ta UL imorgen,for slikt drev de ikke på med i helgene. Fikk time kl11 idag...

 

Syns jo d er litt teit å ta UL og blidprøver idag,siden j tok begge delerogår også,folliklene voksee ikke all verdens på et døgn... men j regner med at jeg skal sette eggløsningsprøyta lørdag eller søndag...

Endret av Chloe30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

velkommen ønskersegtre ;) jeg vil si du hører til her, siden du har testdato så langt ut i september :D

 

Figtheren: tror du har fått et dårlig parti med tester asså!! :(  :( liker ikke at du er klarsynt :P

 

Cloe: de tar vel blodprøver, bare for å sjekke at du ikke er overstimulert... de sier ikke noe om størrelsen på foliklene dine... så må du vel stole på at det går bra allikevel, selv om du sjekker i dag... men ille dårlig service!!!

 

Tidenerinne: er det lenge til uttak?

 

vizzy/krepsen: hvordan går det med rugehønene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RINGER I MORRA!! hehe :)  håper de ikke forskyver testdato en hel uke daa :P da jeg var gravid, var testen positiv på rd 9 :P  selv om det endte i s.a...

 

cloe: Håper riksen har åpent!! K;rysser fingrene :D

 

Krepsen: GLAD jeg ikke er mannen din :P hehe   og når har vi satt i gullegget alle mann :D YES!

 

Vizzy: svelger de så fort jeg kan... er skikkelig besk ettersmak på de.. men jeg gjør hva som helst for å bli mamma :D  fragmin er blodfortynnende :P tr det jeg og... synes du crinone er bedre enn lutinus asså? hater crinone jeg :P den avler sopp, kløe og masse klin!! trodde lutinus var bedre... nå tar jeg cyclogest :)

 

Sunfly: Jeg har alltid elsket julen. men de siste årene fra vi ble prøvere, har julen bare vært forfulgt av tristhet og elendighet (Bilulykke, sykdom, spontanbort osv osv...)... så håper jeg kan være gravid og lykkelig denne julen med en liten maispire i magen :P

Crinone  er helt klart mye bedre en Lutinus. Jeg tar gelen  kun hver morgen. Lutinus tok jeg hver 8 time så jeg følte at jeg lakk konstant nedentil.Synes Crione er lettere å plassere i skjeden også. Håper jeg ikke får sopp da:-/ ellers så blir vel rugetiden langt. Tenker mye om dagen. er litt engstelig det ikke vil gå denne gangen heller.Er redd for at jeg gjør noe feil slik at det ikke fester seg. Uff mye tanker i blandt. Hvordan går det med rugingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. Jeg tror jeg melder flytting fra augustgruppa og inn her. Hører vel kanskje mest hjemme her. Hadde uttak i dag, så sitter enda litt i petedin-ørska. 3 egg ble resultatet. Så er det bare å vente spent på morgendagen for å høre hvor mange som ble befruktet. Innsett er i utgangspunktet planlagt til mandag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye større blir man dersom man har tvillinger i stedet for singelbaby i magen tro?

Noen som vet?

 

Vi skal også sette inn to på dette forsøket.....dersom vi kommer så langt som til innsett denne gangen.

Men jeg krysser fingre for at jeg også skal bli ruger. Dersom alt går som det skal er jeg det om 12 dager.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blodprøve tatt på Riksen i dag tidlig og sprøytestart i dag! Akkurat tatt "skuddet" i magen, denne gang 450ie som er maksdose. Spent på om hvordan kroppen takler høyere dose. Blir fire dager på 450ie og deretter ned til 300ie.

Hva slags doser har dere andre?

Er det gonal-f du bruker?

Jeg har brukt gonal-f. Denne gang har jeg fått enda høyere doser enn før, 375 ie hver dag alle sprøytedagene.

Har ganske lav amh.

Må betale alt selv så det gjør det fryktelig dyrt med så høye doser. Men hvis det er det som skal til skal jeg ikke

klage :-)

Lykke til med sprøytestart :-)

Jeg går på Menopur, samme som jeg brukte da jeg ble gravid for 1,5 år siden. Brukte Gonal- f på mitt første forsøk og likte de sprøytene bedre. Mye styr med å gjøre alt riktig med Menopur. Men tydeligvis er det den som funker best akkurat på meg. Har resept på tilsammen 3400ie som utgjør 12000 kroner. Sykt mye penger ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

velkommen ønskersegtre ;) jeg vil si du hører til her, siden du har testdato så langt ut i september :D

 

Figtheren: tror du har fått et dårlig parti med tester asså!! :(:( liker ikke at du er klarsynt :P

 

Cloe: de tar vel blodprøver, bare for å sjekke at du ikke er overstimulert... de sier ikke noe om størrelsen på foliklene dine... så må du vel stole på at det går bra allikevel, selv om du sjekker i dag... men ille dårlig service!!!

 

 

Tidenerinne: er det lenge til uttak?

 

vizzy/krepsen: hvordan går det med rugehønene??

Jeg har fått tid for uttak i morgen!

Hatt en rimelig stressende morgen. Fikk ikke bestilt billetter og overnatting i går, men visste at det var billetter igjen. Når jeg skulle bestille i dag tidlig var plutselig flybilletten kjempedyr og bussbillettene utsolgt! Så nå blir det nattbuss, og den bør være i rute så jeg kommer i tide! Litt sjansespill. Men den har alltid vært i rute hittil. I dag har ingenting gått på skinner, og da blir magefølelsen for forsøket mye dårligere. I tillegg virker klinikken travel, og jeg føler jeg må følge opp ting selv. Pluss at jeg ikke får innsett før tirsdag pga klinikkens kapasitet! Det gjorde meg veldig frustrert. Da blir det en ekstra natt i københavn, noe jeg ikke ønsker meg.

 

Beklager surmuling her. Men ting går liksom ikke som det skal og jeg er nok veldig spent og nervøs for hele forsøket etter så mange nedturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenerinne: skjønner godt at det er stress å reise helt til Køben. 

 

Her har jeg begynt med sprøyter endelig. Kjenner jeg er ekstremt nervøs for å surre til med medisinene i en hektisk hverdag.

 

Igår var dagen jeg skulle begynne med sprøyene, men har så mye å holde styr på i hverdagen, at jeg faktisk endte opp med å nesten glemme det. Ikke å glemme at igår var datoen, 5 september, men hadde ikke helt fått med meg at det var dagen likevel. Jeg husker det innimellom, dagen før, på morgenkvisten, men når tiden nærmer seg at en skal ta selve sprøyten som jo må tas på rett tidspunkt, så er det så mange ting som skjer at jeg glemte det helt. At igår var dagen. Er ganske imponerende siden jeg faktisk nesten aldri tenker på noe annet enn en til beibis. Hvor jeg ønsker at det skal gå bra.

 

Men jeg er forferdelig dårlig på å holde styr på alt av medisiner i hverdagen. Jeg ser på skjemaet daglig, men likevel klarer jeg å glemme/surre/tulle med det. Jeg står og ser på tallene og blir liksom helt blind. Skrekk og gru. Forstår ikke hvordan de som er alvorlig syke klarer å holde styr på ting. All respekt til de. Eneste grunnen til at jeg klarte å ta det på rett tidspunkt i går var at en venninne gikk igjennom skjemaet med meg, og så kom jeg på at puregonen skulle tas sånn ca akkurat da. Sånn går det. Satt og fortalte henne om alle medisinene en må holde styr på, temperatur, dato, sprøyter, rensing, reising t/r jobb (jobber ofte kveld og må ha de med). Hvor mange dager/doser det er igjen, om en må kjøper mer, penger til å kjøpe mer. Etc, etc 

 

Blir deilig når siste dose er satt og det bare er lutinus igjen, håper vi blir rugere snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vizzy: Jeg tok crinone morgen og kveld... og det rant så mye ut igjen gjennom hele dagen... kanskje de har endret litt på den? er jo over et år siden jeg brukte den...

Kjenner at jeg tenker og grubler en del jeg også... foreløpig er jeg positiv, men jeg vet at neste uke blir tøff!! tenker jo på den lille hele tida! Og prøver å konsentrere meg om litt andre ting innimellom... nå ble jeg sykemeldt en uke til, så da har jeg enda bedre tid å tenke på, men da føler jeg i hvert fall at jeg har gjort alt jeg kan...

 

velkommen nordlys :D Lykke til med befruktning!!!

 

sunfly: denne gangen blir det innsett :P

 

tidenerinne: skjønner at det er stressende for deg! Hvis det er noe trøst har jeg følt på det samme med å "dra de på fertilitetssenteret litt i øra"  ... jeg tror jeg hr holdt på med dette for lenge, så jeg kan alt for mye :D hehe  jeg vet jo liksom hva de burde sagt osv.... men tror vi bare må stole på at de kan jobben sin godt! og de er jo spesialister innen sitt felt!

 

Kaksy: Bruk mobilen din, og sett på alarm til hvert tidsunkt du skal spraye/sette sprøyter, og skriv det inn som alarmnavn  eks: alarm kl 07.00 - spray venstre nesebor 15.00 spray høyre  20.00 sprøyte osv... eneste som har gjort at jeg har klart å holde følge med alt som skal inn i kroppen :D

 

charnelle: hvordan føles det med så store doser menopur?

 

snartmamma83/krepsen: hvordan går det med rugings??

 

Figtheren: heier videre på deg frem til mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho jeg har ny testdag 20. september :D tenker det blir urinpprøve mye før det men... :D de hadde blingsa med en uke :P godt de har meg til å dra de litt i øra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante_Esel: Så bra at du fikk ordnet ny testdag! Hadde jo vært utrolig kjipt hvis du testet også var den feil pga enten eggløsningssprøyte som ikke hadde gått ut, eller at det var for tidlig.

 

Kaksy: Jeg er også veldig surrete når det gjelder sånne ting, så mobilalarm måtte til for meg ;)

 

Tideerinne: Du får ha en fin tur til Køben, prøve å slappe av litt også. Det er lettere sagt enn gjort, men..

Jeg har også altfor mye å gjøre på kveldene, har regi og er med på en stor korforestilling som har premiere om to uker, så de fleste sprøytene har blitt tatt på handicap do på øvingslokalet, og eggløsningssprøyta ble tatt på et rom bak scenen mellom to sanger jeg skulle være med på. Men hittil har alt gått over all forventning, selv med sprøytestress! Sist forsøk, hvor alt var stille og rolig rundt meg, fikk jeg kun ut ett egg.

Nå fikk vi tre ut, og to inn! Så kanskje kroppen min jobber best under stress?? :D

 

Er så glad for at jeg jobber og har fylt opp disse to ukene her! Jeg kjenner altfor mye etter symptomer... svette, murringer, stikkinger, og jeg troooor puppene kanskje er bittelittegranne større...for to dager begynte jeg å bli ofte kjempesulten, og det blir bare værre! Er redd det er prednisolon som kicker inn her :P

 

Vurderer teste hjemme på mandag morgen. Det blir rd 10. Hva tror dere? Er det for tidlig? Sist testa jeg dagen før blodprøve, men var først da jeg fikk negativt svar på den at jeg skjønte at det ikke gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått positiv på rd9, så rd 10 er sikkert bra :D

 

ja den prednisolonen har meldt sin annkomst her for lengst... så ser ikke på matlyst som et symptom egentlig... det er jo en bivirkning !!

 

så godt at du er fornøyd med stress og jobb og alt som er i rugetida :)

 

De var så hyggelige på aleris når jeg ringte de og sa i fra om testdatoen :D så ba jeg de ringe henne som hadde uttk samtidig som meg og.. hehe.. må passe på alle vettu.... meg i et nøtteskall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er ny her...

Når regner dere rugedagene? Er første dagen etter innsett?

Er jeg på rd 8 når jeg satte inn 29?

Sikkert dumt spørsmål, men jeg kunne tenkt meg å viss snart.. Lenge til neste torsdag..

Tar meg selv i å bli mer og mer negativ, selv om det ikke er noen umiddelbar grunn til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tante Esel, fint at det er flere som må dra klinikken litt i ørene!

Jeg er kanskje litt kontrollfreak, jeg vet... Men denne gangen føler jeg virkelig det er bra. Feks sendte: Sendte de mail tidligere i uka og spurte om jeg skulle sette fragmin hele tiden, og de sa at jeg bare skulle fortsette. I går når jeg snakka med de på tlf spurte jeg om det igjen (for jeg har lest flere som fått beskjed om å ikke ta det under innsett), og da spør hun litt forvirret : hvem har forskrevet det? Dere, svarer jeg. Åh, sier en forvirret dame. Så løper hun for å spørre og finner ut av at jeg ikke skal ta mer fragmin før etter innsett, og at det jammen var bra jeg ikke hadde satt dagens dose.

 

Kaksy, mye styr med de medisinene. Jammen bra du kom på det i rett tid! Kjenner igjen det med kveldsvakter og medisiner. Jeg har ikke fått noe klokkeslett på når de skal tas så har valgt å ta sprøytene sent på kveld når jeg er ferdig på jobb. Men synarelaen har vært med i veska mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskersegtre:) Jeg regner dagen etter innsett som rugedag 1. Jeg hadde innsett 30.08 og er på rd 7 :)

Tror det er mange som føler som deg, tanker og følelser svinger veldig, helt til man vet 100% sikkert om det er postivt eller negativt. Man må bare prøve å få tiden til å gå så fort som mulig mens man venter  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønskersegtre: du kn jo teste snart... :D bare vær klar over at den kan bli negativ når man tester tidlig... evt positiv pg eggløsningssprøyta- :D
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...