Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Tante Esel: helt klart fascinert av ivf her og. Jeg satt en gang og ventet på innsett mens de kjørte forbi en hydrogentank (eller hva det enn heter) som jeg antar blir brukt til å fryse ned de befruktede eggene/sæden. Skikkelig sci-fi aktig. Føltes som om jeg var i en film eller noe. Helt, helt fantastisk at det går ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tante Esel: helt klart fascinert av ivf her og. Jeg satt en gang og ventet på innsett mens de kjørte forbi en hydrogentank (eller hva det enn heter) som jeg antar blir brukt til å fryse ned de befruktede eggene/sæden. Skikkelig sci-fi aktig. Føltes som om jeg var i en film eller noe. Helt, helt fantastisk at det går ann.

det er jo en veldig spennende og komplisert prosess... skulle bare ønske jeg ikke var en del v den :P hehe men facinert JA, det er jeg :D har sett en del på filmer om ivf på youtoube også... blir alltid like "blown away"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jippi, da eggeløsningssprøyta satt :-) Utrolig lettelse å være ferdig med sprøytene:-)

enig! men.. skal ta sprøyter med fragmin etter insett.. så er ikke ferdig med sprøyter... men ferdig med hormonene før uttak i hvert fall B)

 

ser for meg at dagen i morgen vil føles lang... vente og vente på at mndags morgenen skal komme... du er jo litt "heldig" som skal reise ;)

 

Ja regner med dagen går fort i morgen. Blir spennende tur. Jeg blir nok ikke på nett i morgen så du får ha lykke til med uttaket på mandag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jippi, da eggeløsningssprøyta satt :-) Utrolig lettelse å være ferdig med sprøytene:-)

enig! men.. skal ta sprøyter med fragmin etter insett.. så er ikke ferdig med sprøyter... men ferdig med hormonene før uttak i hvert fall B)

 

ser for meg at dagen i morgen vil føles lang... vente og vente på at mndags morgenen skal komme... du er jo litt "heldig" som skal reise ;)

 

Ja regner med dagen går fort i morgen. Blir spennende tur. Jeg blir nok ikke på nett i morgen så du får ha lykke til med uttaket på mandag:-)

 

ønsker deg masse lykke til også vizzy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvi, tvi til Tante Esel og Vizzy som har uttak i dag. Håper alt går bra med dere og dere får ut nok eggceller så legene kan lage små mirakler til dere i løpet av noen dager!

 

Ja, det var kanskje litt tidlig Fightern å teste etter tre dager! Men, men må være optimistisk i dette gamet for det er ikke for sarte sjeler.

 

Vi andre som fremdeles setter hormoner får bare holde på til legene er fornøyde med antallet og størrelsen på eggfolliklene. Ja, for det føles fremdeles noen ganger litt fjernt for meg dette her IVF styret selv om jeg har gjort det ni ganger før. Alt er litt teknisk og noen ganger føles det som leger og annet personell snakker over hodet på deg. Vi får ikke gjort noe fra eller til så det er bare å slippe kontrollen og sette sprøyter, ta vitaminer, gå til kontroll, uttak, innsett etc. Ja, også den uendelige lange ruge/ventetiden før vi endelig kan få dommen på om vi har lykkes eller ei. Vi er alle sammen superhelter som klare å gjennomgå forsøk for det er en sann prøvelse for egen del og for forholdet. Stå på alle sammen. En dag kommer vi til målet!

 

Jeg har tatt hormoner i 6 dager til nå og skal til kontroll i dag. Får bare håpe alt er som det skal og det blir uttak i slutten av uken som jeg har planlagt. Er litt lei av alt prøvestyret for tiden. Vil helst være på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med alle dere som ruger. Og gratulerer så masse til de som har fått den FANTASTISKE positive testen som vi alle streber etter ;)

 

Forhåpentligvis oppstart på sprøyter førstkommende torsdag så det er en stund igjen for meg. Forhåpentligvis så sitter`n denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er ul unnagjort. Den "dårlige" nyheten er at jeg må på ny ul på torsdag fordi folliklene var små ennå (den største 13mm).

 

Den gode nyheten er at gynekologen i dag fant 8 ganske jevnstore egg og fin slimhinne. Aldri hatt så mange egg før og er kjempeglad, gått rundt og smilt i hele dag og har en god følelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her ligger jeg og feller noen tårer... jeg er så skuffa!! det viste seg at tre av eggpposene var tomme...  Uttaket vr forferdelig smertefullt også...
så vi reiste hjem fra fertilitetsklinikken med viten om at vi har et egg som kom ut... egget var til gjengjeld veldig bra! Jeg ba de om å snakke pent med egget, så det skulle bli fint befruktet... :)
 
jeg vet jo at det bare er et egg som skal til  Klinikken skal ringe i morgen og fortelle om befruktningen... huff... synes jeg har lov til å være skuffa! det minste jeg har fått ut tidligere, er 6 egg... Men da må jeg jo bare satse på at det er skikkelig kvalitet B) !  men vet ikke helt åssen jeg skal klare å takle det i morgen hvis det ikke blir noe innsett... :unsure:
 

 

Liker · · Ikke følg innlegget lenger ·
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk vel ikke så kjempe bra i dag. Trodde det skulle være 5 egg, men kun 2 var moderne. Begynte å grine da legen så det kun var 2. Så ikke den komme. Vi får krysse at det er gullegget. Trist du også hadde en trist dag tante Esel. Vi satser på at dette går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk vel ikke så kjempe bra i dag. Trodde det skulle være 5 egg, men kun 2 var moderne. Begynte å grine da legen så det kun var 2. Så ikke den komme. Vi får krysse at det er gullegget. Trist du også hadde en trist dag tante Esel. Vi satser på at dette går bra.

 

Vi trenger jo bare et!! <3 det skal gå! det har jeg bestemt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var UL unnagjort for min del også. Gikk litt fort inne hos gynekologen idag syns jeg, og jeg fikk ikke vite hvor store de var, jeg så bare hun skrev ned noe. Tror det var 2-5 i str 10 mm og x antall som var mindre enn 5 tror jeg. Skal tilbake torsdag for en ny UL.

 

Og idag tidlig klarte jeg å sette Orgalutranen slik at jeg fikk det megablåmerket  :( Fortsatt ømt der  :unsure:

 

Tidenerinne, er du på riksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå føler jeg med dere begge to Vizzy og Tante Esel. Vondt uttak, tomme, umodne eggposer så jeg skjønner godt dere er skuffet over antallet etter alt man har vært igjennom. Det er lov å være skuffet og lei seg og gråte ut når alt ikke klaffer i prosessen. Det er tross alt ingen ønskesituasjon å måtte gjennomgå denne IVF-behandlingen. Håper på det beste for eggfolliklene deres og ønsker av hele mitt hjerte det oppnås befruktning og riktig deling så dere får satt inn gullembryoer snarest mulig. Klemmer til dere begge....

 

Ser også det er flere enn meg som har vært hos gynekologen/legen i dag også. 8 follikler hos Tidenerinne så skjønner godt du går rundt og smiler i dag. Chloe30, er det ikke merkelig hvordan noen leger bare prater over hodet vårt i denne prosessen? Etter noen undersøkelse sitter mann igjen med flere spørsmål enn svar for legene bare mumler og skriver ned det de trenger å vite uten å fortelle informasjonen om pasienten videre til pasienten. Vi får satse på du får bedre informasjon på torsdagens undersøkelse. Om ikke så spør i vei.

 

Hadde selv 6 follikler på undersøkelsen i dag. De var 14, 13, 13, 12, 9 og 7 mm. Var litt skuffet over antallet i begynnelsen men har vært gjennom ni stimuleringsforsøk og har alltid endt opp med like mange follikler til innsett om det har vært 4 eller 18 follikler ved uttaket.

 

Ble og er urolig for legen nevnte han trodde han så polypper når han så på slimhinnen min. Han sa Polypper kunne gjøre det vanskeligere å bli gravid. Han sa han ikke kunne være helt sikker på om det var polypper for da måtte jeg ta en saltvannundersøkelse og få det sjekket ut. Han anbefalte meg å fortsette stimuleringen og heller ta en undersøkelse før neste forsøk og evt fjerne Polypper da. Jeg vet nå ikke helt hva jeg skal tro og mene om dette her for jeg er ikke lege og jeg har ingen erfaring med beslutninger som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ankommer jeg dere grunnet sen mens og forskyvning av innsett dag. Har fryseforsøk og imorgen er det innsett av den siste eskimoen min  :wub:  Nå venter jeg bare på tlf om hvordan opptiningen gikk  :unsure:

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vizzy og tante esel!

Så trist å lese om at dere fikk så få ut. Jeg gråt de samme tårene selv ved siste forsøk, men kan jo fortelle om det, kanskje det gjør det litt lettere!

 

Jeg fikk 5 egg ut på det uttaket, som heller ikke var så behagelig.

Fikk med en gang vite at 3 av de så ødelagte ut, jeg hadde altså bare 2 egg sånn egentlig. Jeg gikk rett i kjelleren og var redd for å ikke få innsett i det hele tatt. Dagen etter fikk jeg tlf om at det ene egget foreløpig så bra ut. Og det ble bra nok til innsett! Jeg hadde ikke noe tro på det fortsatt, og begynte å planlegge veien videre. Men plutselig, på rugedag 9 sto jeg med positiv test i hånda! Og supre hcg-stigninger i dagene etterpå :-) så det kan altså gå fint allikevel :-)

 

 

(ja altså. Jeg er jo her igjen så helt fint gikk det jo ikke i lengden, men med diagnosen habituell abort hadde nok det litt andre årsaker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var UL unnagjort for min del også. Gikk litt fort inne hos gynekologen idag syns jeg, og jeg fikk ikke vite hvor store de var, jeg så bare hun skrev ned noe. Tror det var 2-5 i str 10 mm og x antall som var mindre enn 5 tror jeg. Skal tilbake torsdag for en ny UL.

 

Og idag tidlig klarte jeg å sette Orgalutranen slik at jeg fikk det megablåmerket :( Fortsatt ømt der :unsure:

 

Tidenerinne, er du på riksen?

Er ikke på riksen. Må utenlands så jeg er på Stork klinikk i København :-)

Tar ul hos en gynekolog her hjemme og må formidle all info til klinikken selv, så her har jeg full kontroll over follikler og størrelser. Må være kjipt å ikke få noe informasjon, håper du får vite mer på torsdag.

 

Jeg har også truffet flere blodårer denne gangen. Etter første gonal-f har jeg et blåmerke på ca 5 cm i diameter! Setter fragmin i tillegg og den har gitt meg 2-3 små blåmerker også, så fint det ikke er bikinisesong ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var UL unnagjort for min del også. Gikk litt fort inne hos gynekologen idag syns jeg, og jeg fikk ikke vite hvor store de var, jeg så bare hun skrev ned noe. Tror det var 2-5 i str 10 mm og x antall som var mindre enn 5 tror jeg. Skal tilbake torsdag for en ny UL.

 

Og idag tidlig klarte jeg å sette Orgalutranen slik at jeg fikk det megablåmerket :( Fortsatt ømt der :unsure:

 

Tidenerinne, er du på riksen?

Er ikke på riksen. Må utenlands så jeg er på Stork klinikk i København :-)

Tar ul hos en gynekolog her hjemme og må formidle all info til klinikken selv, så her har jeg full kontroll over follikler og størrelser. Må være kjipt å ikke få noe informasjon, håper du får vite mer på torsdag.

 

Jeg har også truffet flere blodårer denne gangen. Etter første gonal-f har jeg et blåmerke på ca 5 cm i diameter! Setter fragmin i tillegg og den har gitt meg 2-3 små blåmerker også, så fint det ikke er bikinisesong ;-)

 

Jeg er bare på riksen for blodprøver og UL. Er også i utlandet. De 2 første rundene (har aldri hatt innsett) var legene flinke, jeg hadde full kontroll på antall og str. Men hun jeg var hos igår var litt kjapp, men så var hun også halvtime på etterskudd. Mulig hun bare ville ta igjen tiden. Håper jeg får en av de jeg hadde sist runde, de var mer nøye og snakket mer med meg. Du får ha lykke til på torsdag du også  ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter og venter... håper virkelig det er positivt at de ikke har ringt enda!!!

stjernemagnolia: var det inne i livmoren de kunne se polypper? da er det vel "bare" en hsg som skal til evt... men de utelukker jo ikke helt muligheten for å bli gravid med ppolypper helle da høres det ut som...

 

tidenerinne. har hørt flere lykkehistorier om noen med et egg ved uttak, men det føles uansett usikkert ut... bare håper så veldig at jeg får bli ruger!!

lykke til med tinging krepsen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått telefon! de TRODDE egget var blitt befrukt... var visst vanskelig å se... så må vente og se om det deler seg til i morgen! Blir evt innsett i morgen kl 13.15!!
TVITVI!!! skjelver, og er superkvalm her...det er rett ogslett for nærvepirrende...hva skal jeg gjøre for å få tida til å gå i dag?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn til oss, Krepsen79 :)

 

Tante_Esel, du kommer nok til å bli en flott ruger i morgen!!! Vi er mange som krysser fingrene for deg :)

 

Og jeg har testet negativt i dag - RD 7/8 (alt hvordan man teller rugedagene). Akkurat nå gir jeg litt faen....drittlei dette skitet. Syns at sjefen til Storken kunne gjort kjøreruten hans litt lettere. Sånn at han besøkte oss prøvere oftere enn han tar turen til narkomane,tenåringsjenter,kriminelle o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn til oss, Krepsen79 :)

 

Tante_Esel, du kommer nok til å bli en flott ruger i morgen!!! Vi er mange som krysser fingrene for deg :)

 

Og jeg har testet negativt i dag - RD 7/8 (alt hvordan man teller rugedagene). Akkurat nå gir jeg litt faen....drittlei dette skitet. Syns at sjefen til Storken kunne gjort kjøreruten hans litt lettere. Sånn at han besøkte oss prøvere oftere enn han tar turen til narkomane,tenåringsjenter,kriminelle o.l.

kanskje vi skal legge inn en klage til høyeste hold ;)

Håper jeg er ruger imorra!!! Og gravid om ca 2 uker <3  jeg er så klar for å bli mamma nå!!

Kroppen din har ikke rukket å skjønne at den er gravid enda, figtheren ;) skal du teste i urin på testdag også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok teste i urin HVER DAG frem til testdagen. Null blodprøver på meg :)  ....utenom hvis min klarsynthet plutselig skal ta feil, og testen skimter positiv....da får jeg heller ta en tur til doktormannen :)

 

Er du sykmeldt nå,Tante_Esel?

 

Jeg har nå vært borte i 1,5 mnd fra jobb.Sykemeldingen min går ut 16.september. Gruer meg til å dra tilbake til den fæle sjefen :(  Så håååååååååååååååååper jeg tar feil - og at jeg blir gravid nå. Da vil legen min sykemelde meg ut 1.trimester :D

 

Hvordan er det med dere andre og jobbing under ivf-opplegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...