Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Hehehe, jeg teller på fingrene ca 287 ganger hver dag for å sjekke om jeg kanskje har telt feil, at kanskje jeg kan ta test snart! Men nei, selv etter 38 tellinger hittil idag kommer jeg til rd7 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da venter j på tlf fra klinikken,så er det vel bbare å bestille flybilletter og hotell. Men tror nok jeg må ha par doser til med Menopur,kjenner jeg klinikken rett :-D De 2 største er 18mm,resten mindre,De vil sukkert få med de....det vil jeg! :-D

 

Lykke til med uttak Tidenerinne! Krysser fingra for deg ;-)

 

Sunfly : man blir nok endel større med tvillinger, og det er vanlig å sykemelde den gravide fra ca uke 25 ;-) Krysser fingra for deg også,for at det blir innsett denne gangen!

 

Var så uheldig og hadde ikke mer penger i busskortet mitt,men bussjåføren var så snill og lot meg bli med likevel :-) Blir så glad av slike mennesker B-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat fått telefon fra klinikken....da blir det uttak mandag  :)  Selvom de skulle ønske at jeg hadde fått tatt enda en UL imorgen....da er det bare å bestille billetter og hotell  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å regne ut termin å sånn, hvordan regner dere da? Jeg ble jo stående leeeenge på hormoner, så kan vel ikke ta fra siste mens siste dag? Eller er det uttak som teller? Litt gøy å se på sånn terminkalkulator selv om det er tidlig enda :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

figthern fragmin er jo blodfortynnende.. så det er farlig pga blødningsfare... men det har vel ikke du hatt problemer med?? blødd alt for mye ved uttaket ditt mener jeg? så det er ikke noe å tenke på nå, men kanskje om du må gjennom nytt uttak.. med baby nr 3 mener jeg ;)

 

Cloe: så herlige nyheter!! riktig god tur! prøv å være litt turist også :P

 

mam&mam: mn regner termin fra befruktning... uttaksdagen :D ikke siste mensdag, det blir feil!

 

jeg har termin 28 mai :rolleyes:  HELT Perfekt B)

 

snartmamma83: rugedagene fra rd 7 -14 er de værste synes jeg... krysser fingrene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter'n, riktig det tante esel sier :-) så da er det ikke noe problem for deg :-)

 

Nå er det spennende dager for mange her, med innsett, reiser, uttak og rugedager! Vi er ganske mange i denne septembergruppen. Morsomt å følge med på dere alle selv om jeg ikke er så flink til å kommentere det alle skriver :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugingen går sakte selv om tiden flyr på jobben. Ikke mye ta det rolig her. Har løpt i to dager rundt på et ny-pløyd jorde og målt inn sjakter, plangrenser, kabler og hauger arkeologer tror er gravrøyser. Temmelig tungt å stadig synke ned i jordmassene for vært skritt  ;)  Får bare håpe at gulleget klorer seg fast  :unsure:

 

Medisinene er noe herk. Bruker crinonen to ganger i døgnet, spiser snart opp kjøkkenet pga prednisolon og må finne et åpent apotek imorgen så jeg får tak i mer progynova  :wacko:  Bør ikke vise frem magen til noen takket være klexanen. Ellers er alt greit  :lol:  :P  :lol:

 

20. september er nok en mye bedre dag å teste enn 13., tante_Esel.  ;) Spørs om ikke det passer best for meg også som har en eskimo satt inn. Den hadde jo ikke delt seg i løpet av natten etter tiningen  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi så sant så sant.. samme som meg når det gjelder medisinene krepsen, men crinone er heldigvis byttet med cyclogest :D

 

eskimoen din deler seg bedre i livmora den vettu Krepsen :wub:

begynte ^å lure på om de kanskje hadde gjort en feil med testedatoen min ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar fatt på rugedag nr 3!

 

foreløpig har jeg bare grint... plutselig følsom, og regner med det er ovitrelle og prednisolon som har en finger med i spillet.

 

det er nydelig vær ute, så kan ikke ligge på sofaen hele dagen, selv om det er det jeg har lyst til for øyeblikket...

 

har noen helt vondsomt levende drømmer nå også.. er det flere som opplever det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

er helt ny på dette forumet i den forstand at jeg kommenterer og er aktiv. Men har fulgt med en god stund! :P

 

Vil bare kort introdusere meg selv og hvor langt vi har kommet:

Vi har vært prøvere i 3 år, og etter lang utredning blitt satt opp under kategorien ''uforklarlig barneløse''.

Jeg har hverken barn fra før eller noen gang opplevd å være gravid. Dette er aller første IVF !

 

Har vært igjennom et langt regime med suprecur nesespray og puregon sprøyter på dose på 175. Lang historie kort: ble overstimulert og eggene var enda ikke ferdig vokst (15mm) så de satte meg på pause av medisiner fra igår til idag og for å se om eggene klarer å vokse av seg selv, var hos riksen idag igjen tok blodprøveprøve og de sa at tallene hadde steget, men eggene er vokst til 20mm , så må bare se ann at tallene på blodprøven synker , så blir det forhåpentligvis uttak på tirsdag. :D gleder meg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen Miinie  :) Lykke til på tirsdag!

tante-Esel; jeg hadde også veldig livlige drømmer ved ved forrige rugeperiode. Hormonene vi tar spiller nok litt inn, men siden samboer også opplevde det samme :P tror jeg det kan være mye relatert til at kroppen /psyken bearbeider alt som skjer.

Fightern; jeg spurte ivf klinikken ang fragmin da de ringte meg i dag. (jeg husker jo ikke noe av alle beskjedene jeg fikk i går under petidinrusen :P og sambo var nok litt for oppskjørtet til å ha fått det med seg han og :P ) Så jeg skulle begynne på blodfortynnende dagen etter uttak (i dag) og også sette dagen jeg har innsett (husk og sett til ca samme tid hver dag). Så da har du nok ikke gjort noe galt med å ta sprøyten innsettdagen!  :)

 

Ellers så fikk jeg beskjed om at alle 3 eggene de hadde hentet ut i går var fine og ble ICS'et, hvorav 2 ble befruktet. Så nå sender vi masse  :wub: til eggene og håper de utviklet seg perfekt, slik at de kan flytte inn hos meg på mandag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er eggene plukket ut her :-)

Fikk bare ut 6 egg, noen av folliklene fikk de ikke spylt eggene ut av. Men denne gangen så alle eggene fine ut, i motsetning til de andre gangene hvor ca halvparten har vært ødelagt. Så er kjempefornøyd :-)

Nå er det bare til å vente til mandag, først da får jeg svar på hvordan befruktningen har gått.

Hvordan gikk uttaket ditt i dag Stjernemagnolia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann Minnie :) velkommen! krysser fingrene for at det blir uttak og innsett på deg :)

 

Nordlys: tenker positive tanker til de to egga dine :rolleyes:  ikke lenge til innsett :D

 

Tidenerinne: 6egg er det klinikken synes er best optimalt, fordi det er mye bedre kvalitet på egga, enn om man har 10-20 egg... så det er jo helt supert :D  oioi vente helt til mndag... hehe det går nok br med befruktning så du får innset snart og :D

 

jeg er tydeligvis veldig hormonell om dagen, og skikkelig vimsete... holdt på å forårsake en bilulykke i stad.. fikk en HøY "pært" fra blien som plutselig dukket opp fra høyre der jeg hadde vikeplikt :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Minnie :) Håper eggene dine modnes uten mer medisiner så du får uttak og innsetting :)

 

Nordlys: Skal du sette inn ett eller begge hvis du får valget? 2 av 3 befruktet er jo veldig bra :)

 

Tinderinne: Sender masse tanker til eggene dine jeg også, så satser vi på at blir innsetting snart :)

 

Tante_Esel: Kjenner meg igjen der, tankene er liksom litt andre steder enn trafikksikkerhet akkurat nå ;)

 

Her er sulten stadig mer tiltagende, og nå kan jeg for alvor merke at puppene vokser.  Sambon har også kommentert det :) Bare håper, håper, håper at det ikke er medisiner som gir utslag! Sulten kom ikke før dagen etter at jeg trappet ned på prednisolon og puppene begynte ikke å vokse sist jeg gikk på cyclogest. Men jeg vet, alle forsøk er forskjellig. Man kan få MANGE symptomer uten at det betyr noen ting :unsure:

Hadde håpa billigtestene kom i posten idag, så kunne jeg testet allerede imorgen, men det er nok like greit at de ikke er her enda...hadde nok gått bananas, testa allerede i kveld, og blitt superlei meg når den viste negativt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho da blir det testing på mandag da, snartmamma83? :D større pupper må jo være et godt tegn :P hehe

 

tenkte ikke på knerten i livmora mi engang da det skjedde... hehe jeg er bare rett og slett fjern... kster ting som skal i kjøleskapet, rydder ting feil sted, svimmel, fjern rett og slett.... and the list goes on... i dag har jeg sovet ca hele dagen bortsett fra en liten tur med vovfsen... og laget et herremåltid av en middag :rolleyes:  Pluss at jeg tisser hvert 5.minutt, og svetter som en gris... så tror det er hcg fra ovitrelle som gjør meg sånn... rimelig glad for at jeg ble sykemeldt litt lenger.. er ikke trygt å overlate ansvret for 9 barn 0-3år til meg om dagen :P

 

juhu imorgen er det rd 4 B)  av denne lange ventetida!!

 

testa forresten i dag :P Måtte se om ovitrelle var ute... men testen var positiv... håper den aldri blir negativ :D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for positive tanker til eggene mine tante esel ;) og gjett om jeg kjenner meg igjen i din vimsete oppførsel. Går helt rundt for meg til tider. Tror ikke jeg er tilstedet og fokusert på noe av det jeg holder på med, tankene ligger nok hele tiden på denne ivf prosessen. Er glad jeg kun har ansvaret for meg selv, så skjønner at din sykemelding kan være lurt  :P

Snartmamma; vi setter inn begge eggene om de utvikler seg som de skal. Når har du test dag? voksende pupper kan jo være et veldig godt tegn! Så spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha tante Esel, må le litt av deg når jeg leser innlegga dine :-) og vet hvor slitsomme disse rugedagene er. Det verste er at jeg syns de første 5-6 rugedagene pleier å gå ganske greit, det er etter det, når man nærmer seg et svar det blir enda verre for meg. Men forhåpentligvis rekker du aldri få negative tester etter eggløsningssprøyta en gang, plutselig begynner bare testene å bli sterkere istedenfor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlys: faktisk ble jeg litt glad når du skriver at du er vimsete og :P hehe hadde ikke noe valg jeg nå.. måtte bare sykemelde meg... hihi ... klarer derimot å passe på hunden vår da :D han er så lykkelig, for han blir dull og stell med dagen lang!!!

 

Snartmamm83: Nå er jeg spent på den kommende testinga di!!!

 

Tidenerinne: jeg ler av meg sjæl og :P haha... har også alltid synes at helt frem til rd 7, har det liksom vært greit... men denne gangen er jeg litt mer overlatt til meg selv :P hehe... mannen har ikke vært hjemme hele uka, og det er jeg ikke vant til, så disse dagene ville gått sakte uansett om jeg rug eller ei... men nå er han hjemme igjen, så da blir jeg vel litt mer normal :D hihi 

 

Har ikke testa i dag :D Jeg er egentlig ikke en testoman, men denne gangen vil jeg se når ovitrelle er ute, så jeg slipper å være i tvil når jeg får positiv test :D har aldri fått falsk positiv d, så skjønner ikke helt hvorfor jeg tenker sånn...

 

hvordn går det med resten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått billigtestene enda, men kommer til å ta test hver dag frem til blodprøven på fredag. Heldigvis får jeg svar på den allerede på ettermiddagen :)

Noen som vet om cyclogest kan gi vonde hofter og dårlig kondis? Gikk tur nå, og vanligvis småløper jeg opp bakker og går ganske fort tempo. Nå måtte jeg ta flere pauser, vond i pusten og vondt inni hoftene, som om jeg har trent skikkelig de siste dagen. Kan jo være det bare er psykisk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er rugingen i gang for min del. Har med vilje holdt meg unna forumet til nå, det skapte så mye stress og fokus på hva vi drev med sist.

Nå har jeg fått satt inn et embryo og ett på frys, så da er det bare å vente og ruge til den 20.

Noen rugetips der ute? Hva gjør dere, hva gjør dere ikke? Tar imot alle tips og kjerringråd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vizzy: Jeg tok crinone morgen og kveld... og det rant så mye ut igjen gjennom hele dagen... kanskje de har endret litt på den? er jo over et år siden jeg brukte den...

Kjenner at jeg tenker og grubler en del jeg også... foreløpig er jeg positiv, men jeg vet at neste uke blir tøff!! tenker jo på den lille hele tida! Og prøver å konsentrere meg om litt andre ting innimellom... nå ble jeg sykemeldt en uke til, så da har jeg enda bedre tid å tenke på, men da føler jeg i hvert fall at jeg har gjort alt jeg kan...

 

velkommen nordlys :D Lykke til med befruktning!!!

 

sunfly: denne gangen blir det innsett :P

 

tidenerinne: skjønner at det er stressende for deg! Hvis det er noe trøst har jeg følt på det samme med å "dra de på fertilitetssenteret litt i øra"  ... jeg tror jeg hr holdt på med dette for lenge, så jeg kan alt for mye :D hehe  jeg vet jo liksom hva de burde sagt osv.... men tror vi bare må stole på at de kan jobben sin godt! og de er jo spesialister innen sitt felt!

 

Kaksy: Bruk mobilen din, og sett på alarm til hvert tidsunkt du skal spraye/sette sprøyter, og skriv det inn som alarmnavn  eks: alarm kl 07.00 - spray venstre nesebor 15.00 spray høyre  20.00 sprøyte osv... eneste som har gjort at jeg har klart å holde følge med alt som skal inn i kroppen :D

 

charnelle: hvordan føles det med så store doser menopur?

 

snartmamma83/krepsen: hvordan går det med rugings??

 

Figtheren: heier videre på deg frem til mandag!!

Tredje dagen med 450 ie og merker så langt noe forskjell fra dosene jeg har hatt tidligere. Eneste er at det tar lenger tid å ta hver sprøyte, og det er mye mer penger å legge ut i medisiner. Ikke hver dag man kjøper medisiner for 8000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg gjør.....hmmm,ligger MYE på sofaen og spiser alt mellom himmel og jord - hele tiden.Tester hver gang jeg er på do...til ingen nytte :( .Tar folat, just in case of a miracle! Går opp i vekt!!!

 

Hva jeg IKKE gjør.....jobber,tar tungt husarbeid (bretter igrunn kun klær og tørker over kjøkkendisken i ny og ne).Null trening - prioriterte sofaen i stedenfor.Tar ellers ingen vitaminer/mineraler, og eter/drikker mye meieriprodukter.Sover 6 timer i døgnet...det er for at jeg skal ha flere timer tilå gruble på om jeg kommer til å få positiv test eller ei :P .

 

I morgen tapper de meg for blod - så endelig skjer det noe action for meg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...