Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Gratulerer som superrugere av ett gullegg Vizzy og Tante Esel! Phuu, ble litt nervøs på deres vegne jeg, men nå er det forbi og alt vell. Masse lykke til!

 

At du kjenner det jobber i eggstokkene Tidenerinne er helt normalt. Det kan som du beskriver oppleves som mensmurringer men kan også arte seg på flere måter. Noen kjenner ingenting mens andre igjen kjenner mye. Det kan også være forskjell fra forsøk til forsøk. Denne gangen som er min tiende stimuleringsperiode har jeg også hatt det jeg vil beskrive som litt stikkninger i begynnelsen av perioden mens nå er det mere som mensmurringer. I de fleste andre forsøkene har jeg ikke kjent noe til dette men nok follikler var tilstede for det. Håper ellers det går fint og det vises nok follikler på ultralyden i morgen.

 

Det er vanlig å betale en egenandel på sykehuset ved ultralydundersøkelse på Riksen.

 

Hvordan er testene i dag Fightern? He, he tok du tre tester i går? Godt det finnes billige tester å svi av eller så hadde du vell vært ruinert.

 

Jeg satt siste stimuleringsdose i går, min niende dag, deilig å slippe mere nå. Har blitt satt opp til uttak på lørdag og innsett på mandag. Sist gang var det seks follikler denne gangen var det ni med god størrelse. Merkelige greier for jeg skjønner ikke hvor de kommer fra eller hvor fort de kan vokse. Det var tre på 15, tre på 16, to på 17 og en på 19 og en slimhinne på 15 og god blodgjennomstrømning i livmor så det ser fint ut til nå. Spurte gynekologen igjen angående Polypper og han sa han ikke kunne være sikker på om det var det det var, men han mente jeg burde få satt inn denne gangen (også) for så å utrede livmor etter dette forsøket om det ikke går Ja, ja da går jeg til verks med krum hals og en del usikkerhet og reiser ned til København i dag.

 

Har som flere av dere gjort alt mulig under de forskjellige forsøkene mine. De to gangene jeg var gravid, men mistet kan jeg ikke si det var noe spesielt som gjorde utslaget for jeg har prøvd oppskriften senere igjen, men uten hell. Jeg tror at enten så er det et gullegg som er genetisk ment å bli en baby eller så er det ikke det. Det er nok ikke så mye vi kan gjøre utenom å spise relativt sunt, spise folat og holde oss i god form både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det en time igjen til jeg har kontroll ultralyd. Håper på oppstart med sprøyter i dag.

Gikk på puregon og fikk ut åtte egg første forsøk, menopur andre og fikk ut seks egg.

Håper på over ti egg denne gangen da svømmerne til mannen er så dårlige at selv med icsi forrige forsøk ble ingen av de seks eggene mine befruktet :angry:

 

Noen som har erfaringer med andre hormonpreparater?

TVI tVI og lykke til i dag :D har bare prøvd puregon og menopur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og lykke til i Danmark stjernemagnolia :) snart er du ruger også :D huRRA!! Satser på graviditet ppå deg, så du slipper å tenke på polyppper :D :D

 

du hr jo en fin slimhinne, og ser ut som du hr fine eggposer også :) Blir deilig å slutte på stimuleringssprøyter nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vizzy, at du også ble ruger i går :-)

 

Selv har jeg vært på ny ul i dag. 9 follikler 12-18 mm, så da blir det også uttak på meg på lørdag! Jeg reiser ikke ned før i morgen, jeg skal nemlig også til København, som deg Stjernemagnolia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken klinikk i København holder dere til, Tidenerinne og Stjernemagnolia?
Jeg ruger på 2 egg fra CFC (København Fertilitets Klinikk.....så satser på at danskene kan sakene sine :D

 

Testen i dag var............(drumsticks)............NEGATIV!

 

Kan en teste plutselig supersterkt et døgn etter at det har vært blendahvitt? Eller begynner det alltid med en svak skyggestrek?

 

Kos dere i rugingsen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleris har jo byttet lokaler og i forbindelse med det har jeg tre ting på hjertet!!

 

Arrgh....det er et par ting jeg hater:

1) Hater generelt sett å være i Oslo. Klarer aldri å orientere meg og finner aldri frem.

2) Enda mer enn å være i Oslo, hater jeg å KJØRE i Oslo. Selv med GPS klarte jeg å bruke 55 minutter på en strekning som skal ta 14 MINUTTER.

3) Og tro det eller ei: JEG HATER Å KJØRE I OSLO MED STOOOOOR BIL!!!!

 

Det var veiarbeid fanken meg overalt hvor den GPS-en ville ha meg til å kjøre, og jeg prøvde nye og nye steder. Da jeg endelig fant frem stod det en FORDØMT lastebil og blokkerte innkjøringen til parkeringsplassen og jeg måtte derfor lete rundt i bygatene etter en LUKEPARKERIING til min store FORD GALAXY. :angry:  :angry:  :angry:

 

Endte opp med å parkere langt pokker i vold og jeg er sikker på at jeg hadde sprengt blodtrykksmåleren dersom jeg hadde sjekket blodtrykket på daværende tidspunkt. B)

 

Selv med beregning av god tid klarte jeg å komme tjue minutter for sent. Men har fått tatt kontroll.

Slimhinne så fin og tynn ut. Har fått resept og skal begynne på Gonal-F fom i kveld, med ny kontroll neste fredag (Vurderer TAXI).

 

Sorry utblåsning, jenter!! (Mulig reaksjonen har noe med den helvetes hodepinen jeg har hatt i fjorten dager ^_^ )

 

Fighter`n: Satser på at disse tvilling blastocystene dine har gått litt i dvale og at du får supersterk strek i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fy søren så lykkelig jeg er for at mannen alltid kjører :P hehe for jeg hdde nok ikke vært mindre sint enn deg, sunfly :D

 

Men godt at du fikk kontroll selv om du var for sein :D

 

 

Figtheren: i morra blir den positiv :D kanskje det er en feil med billigtestene dine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfly: å kjøre i Oslo er noe herk. Ser at aleris ikke er så nært t-banen heller, ellers kunne du bare gått fra den istedenfor å styre med bil/taxi. Men hvis det er en soldag, så er jo bygdøy alle fint da. Veldig godt at du fikk kontroll på tross av at du var for sen. Og utrulig godt at det ikke var uttaks/innsetsdatoen. Hvis jeg hadde endt opp for sent de dagene hadde iallfall mitt blodtrykk vært skyhøyt. aiaiai. Jeg er stressa nok fra før av slike dager. Uhu. 

 

Hurra tante Esel! jeg har ikke vært online noen dagen så var spennende lesing da jeg kom hjem. 

 

Hvordan gikk det med dere andre som hadde innsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var båtbillett til København bestillt til reisen nedover i dag. Har pakket ned det jeg trenger av medisiner + pakket det opp igjen noen ganger for å forsikre meg alt er med. Vi reiser ned tidligere for å få en liten miniferie ut av forsøket når vi uansett må nedover til København. Ship og hoi!

 

Ja, jeg rekker i gangene til CFC. Så hyggelig det gikk fint på siste ultralyd Tidenerinne og du hadde like mange follikler som meg. I tillegg blir det uttak på lørdag også. Masse lykkeønskninger og husk at det er lov å be om mere smertestillende om du trenger det for det gjør jeg alltid.

 

Skjønner godt frustrasjonen din Sunfly. Ja, Oslo er en forferdelig by å kjøre i selv for oss som bor her. I tillegg er det alltid endringer pga et eller annet og lite informasjon om alternative veier. Godt du fikk unnagjort den undersøkelsen selv om du var forsinket. Da var du klar for oppstart også. Ha en god stikkeperiode og håper nå du kommer i mål denne gangen.

 

Tror du har blitt lurt Fightern til å kjøpe dårlig møkkatester som ikke funker skikkelig. De dere møkka negative testene har jeg også vært plaget av. Vi får satse på en av dem funker snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, båten er behagelig! Har tatt den etpar ganger i forbindelse med forsøk. Får ikke tatt den ned, men kanskje hjem.

 

Er egentlig ganske irritert nå. Fikk kontrabeskjed på innsettdato, blir på tirsdag istedenfor mandag, pga kapasitet på klinikken! Grr... Jeg liker københavn. Men med tanke på at dette blir min 10 "fertilitetsturistreise" til køben på 16 mnd har jeg vært der nok... Jeg er på Stork ivf, så nå håper jeg at storken kommer på besøk til meg også om noen mnd!

 

Hehe, er visst litt motsatt jeg, pleier å be om mindre smertestillende! Har bedt om å slippe morfin, men de setter nåla i armen så jeg kan ombestemme meg når som helst under uttaket og få allikevel.

 

God tur i dag Stjernemagnolia!

 

Fighter'n. Plutselig en dag kan testen få to streker istedenfor en. Sist gang hadde jeg blendahvit billigtest på rd 8, men rd 9 var den plutselig svak men klart positiv! Så det kan snu fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i denne gjengen, jeg! Hører til både her og i august.

Så mange jeg kjenner igjen fra forrige forsøket mitt! Litt trist :unsure:

 

God tur idag Stjernemagnolia!

 

Jeg satte inn to gullegg sist fredag, Gullik og Gullda! Håper de klamrer seg fast inni der. Skal ta blodprøve fredag 13.09, men har bestillt 10 billigtester idag. Håper de ikke kommer før tidligst mandag, jeg har liksom lovt meg selv å ikke teste før onsdag.... :huh:

Fightern: Jeg smsa med ei venninde som har vært gjennom maaange forsøk (fikk tilslutt på naturmetoden) og hun fortalte at flere får ikke utslag på hjemmetester før et par dager etter IKM. Kan jo hende du er en av dem? At HCG-nivået bare tar litt tid å bygge seg opp, og plutselig kommer streken frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja,mitt første ISCI-forsøk, fikk jeg positiv test på RD 13. Men da testet jeg ikke noe før heller....og ble gravid med twins (endte i MA).

 

Jeg har 5-6 ulike merker billigtester. I dag har jeg testet hver eneste gang jeg har gått på do :blink:  hahaha,tror jeg begynner å bli gal!

Jeg har likevel bestilt blodprøvetaking hos fastlegen min. Så i neste uke faller dommen :) .

 

Må man betale for disse blodprøvene, eller går det under "gravid-ytelser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøve tatt på Riksen i dag tidlig og sprøytestart i dag! Akkurat tatt "skuddet" i magen, denne gang 450ie som er maksdose. Spent på om hvordan kroppen takler høyere dose. Blir fire dager på 450ie og deretter ned til 300ie. 

Hva slags doser har dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg endelig kommet meg hjem fra Danmark. Jammen slitsomt å reise så langt for uttak/innsett. Båttidene var jo ikke helt perfekte heller. Kom til Larvik kl 0215 i natt og var ikke i Oslo før 0400. I tillegg ble vi stoppet av en toller som lurte på hvor vi hadde vært osv. Kjente jeg ble kraftig irritert..

 

Hvordan går det med dere andre??

Tante Esel: Ser du har en annen testdato enn meg. Så tidlig du skal teste??

Stjernemagnolia: God tur til Danmark.

Chloe30: hvordan går det med eggeposene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud! slutt å stresse meg mer vizzy :P hehe.. skal ta en telefon og en alvorsprat med klinikken i morra... for jeg kan ikke teste så tidlig! tror de kan ha skrevet feil testedato for meg jeg asså.... det kn jo virkelig ikke stemme! satt inn 4. set og teste 13 sept.. de ba meg til og med å teste dagen før i urin... hvis den vr negtiv, så trengte jeg ikke ta blodprøve... må ringe imorra og få det oppklart...

 

wow 450 ie? det var høy dose :D aldri hatt mer en 150ie jeg... men det er jo for så vidt ikke så ille :)

 

reisen og stresset det medfører er grunnen til at ikke jeg er i danmark for forsøk... ivf er stressende nok uten å måtte bekymre seg for reise, båt, toll og alt det der ...

 

ellers synes jeg plutselig at jeg kjenner litt trykk og småstikking nedimagen... regner med det er cyklogesten som melder sin ankomst :P  og setter fragmin sprøyter hver dag - har foreløpig klart meg uten blåmerker :D og prednisolon smaker DRITT!!! men håper det gjør underverker...

 

etter nøye gjennomtenkning, så har jeg jaggu bestemt meg for å være sykemeldt neste uke også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig kommet meg hjem fra Danmark. Jammen slitsomt å reise så langt for uttak/innsett. Båttidene var jo ikke helt perfekte heller. Kom til Larvik kl 0215 i natt og var ikke i Oslo før 0400. I tillegg ble vi stoppet av en toller som lurte på hvor vi hadde vært osv. Kjente jeg ble kraftig irritert..

 

Hvordan går det med dere andre??

Tante Esel: Ser du har en annen testdato enn meg. Så tidlig du skal teste??

Stjernemagnolia: God tur til Danmark.

Chloe30: hvordan går det med eggeposene??

Fikk samme lege idag... men prøvde å se i papirene hennes, haha. Tror det var kanskje 6-8 follikler som var 15-17mm, og mange som var mindre.

 

Klinikken i utlandet vil at jeg skal ta blodprøver og ultralyd på lørdag, men det er jo ikke mulig på riksen (fikk tlf om det for halvtime siden)....og så kan jeg ikke nå frem til sykepleierne før senere på dagen imorgen, hvilket betyr at jeg må faktisk kjøre dit for å få snakket med dem imorgen tidlig hvis jeg absolutt ikke kan ta blodprøve og UL lørdag, slik at jeg kan få tatt det imorgen... Klinikken jeg går til i utlandet har åpent hele uken, så de syns jo det er tull at det er stengt her i Norge...  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig testdato synes jeg også at du fikk tante_Esel. Selv fikk jeg beskjed om 18. september og vi satte jo inn samme dag.

 

Joda, har fått satt inn det siste egget, også kjent under betegnelsen Gullegget  :wub:  Dessverre var det bare tredelt så jeg har ikke så mye håp  :unsure: Ellers så det veldig fint ut sa dem.

 

Klarte å møte opp på feil flyplass :rolleyes: , kom faktisk gjennom sikkerhetskontrollen og alt. Måtte kjøpe ny billett der som kom på over 1600,- :P  :P  :P  Sånn er det med disse medisinene. Var jo nødt til å reise, Gullegget ventet på meg, tint og alt  ;)

 

Har dessverre ikke vært inne og oppdatert dere da jeg gikk rett i kjelleren med skikkelig hodepine, hjalp ikke på at mannen min tok feil av klokka slik at jeg måtte vente en ekstra time på flyplassen før jeg ble hentet  :angry:  Bare vær glad for at dere ikke var i hans sko akkurat da  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stresset om dagen. Skulle gjerne slappet litt mer av men får det ikke til.....

 

Har til og med blitt så desperat at jeg satt og hørte på julesanger i stad....man gjør det som trengs...ELSKER JULEN....bare en ting jeg ønsker meg i år....gjett?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vizzy, at du også ble ruger i går :-)

 

Selv har jeg vært på ny ul i dag. 9 follikler 12-18 mm, så da blir det også uttak på meg på lørdag! Jeg reiser ikke ned før i morgen, jeg skal nemlig også til København, som deg Stjernemagnolia :-)

Lykke til på lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig testdato synes jeg også at du fikk tante_Esel. Selv fikk jeg beskjed om 18. september og vi satte jo inn samme dag.

 

Joda, har fått satt inn det siste egget, også kjent under betegnelsen Gullegget  :wub:  Dessverre var det bare tredelt så jeg har ikke så mye håp  :unsure: Ellers så det veldig fint ut sa dem.

 

Klarte å møte opp på feil flyplass :rolleyes: , kom faktisk gjennom sikkerhetskontrollen og alt. Måtte kjøpe ny billett der som kom på over 1600,- :P  :P  :P  Sånn er det med disse medisinene. Var jo nødt til å reise, Gullegget ventet på meg, tint og alt  ;)

 

Har dessverre ikke vært inne og oppdatert dere da jeg gikk rett i kjelleren med skikkelig hodepine, hjalp ikke på at mannen min tok feil av klokka slik at jeg måtte vente en ekstra time på flyplassen før jeg ble hentet  :angry:  Bare vær glad for at dere ikke var i hans sko akkurat da  :lol:

Jeg har samme testdato som deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg endelig kommet meg hjem fra Danmark. Jammen slitsomt å reise så langt for uttak/innsett. Båttidene var jo ikke helt perfekte heller. Kom til Larvik kl 0215 i natt og var ikke i Oslo før 0400. I tillegg ble vi stoppet av en toller som lurte på hvor vi hadde vært osv. Kjente jeg ble kraftig irritert..

 

Hvordan går det med dere andre??

Tante Esel: Ser du har en annen testdato enn meg. Så tidlig du skal teste??

Stjernemagnolia: God tur til Danmark.

Chloe30: hvordan går det med eggeposene??

Fikk samme lege idag... men prøvde å se i papirene hennes, haha. Tror det var kanskje 6-8 follikler som var 15-17mm, og mange som var mindre.

 

Klinikken i utlandet vil at jeg skal ta blodprøver og ultralyd på lørdag, men det er jo ikke mulig på riksen (fikk tlf om det for halvtime siden)....og så kan jeg ikke nå frem til sykepleierne før senere på dagen imorgen, hvilket betyr at jeg må faktisk kjøre dit for å få snakket med dem imorgen tidlig hvis jeg absolutt ikke kan ta blodprøve og UL lørdag, slik at jeg kan få tatt det imorgen... Klinikken jeg går til i utlandet har åpent hele uken, så de syns jo det er tull at det er stengt her i Norge...  :(

 

Kjipt at alt skal være så vanskelig. Trodde riksen hadde åpent på lørdager jeg. Husker da jeg holdt til på ullevål så stengte de riksen en måned pga noe ombyggning og driften på riksen ble flyttet til Ullevål så måtte ene legen til Riksen ta UL på meg hun hun var overasket at ikke ullevål var åpen på lørdager siden de var det. Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud! slutt å stresse meg mer vizzy :P hehe.. skal ta en telefon og en alvorsprat med klinikken i morra... for jeg kan ikke teste så tidlig! tror de kan ha skrevet feil testedato for meg jeg asså.... det kn jo virkelig ikke stemme! satt inn 4. set og teste 13 sept.. de ba meg til og med å teste dagen før i urin... hvis den vr negtiv, så trengte jeg ikke ta blodprøve... må ringe imorra og få det oppklart...

 

wow 450 ie? det var høy dose :D aldri hatt mer en 150ie jeg... men det er jo for så vidt ikke så ille :)

 

reisen og stresset det medfører er grunnen til at ikke jeg er i danmark for forsøk... ivf er stressende nok uten å måtte bekymre seg for reise, båt, toll og alt det der ...

 

ellers synes jeg plutselig at jeg kjenner litt trykk og småstikking nedimagen... regner med det er cyklogesten som melder sin ankomst :P  og setter fragmin sprøyter hver dag - har foreløpig klart meg uten blåmerker :D og prednisolon smaker DRITT!!! men håper det gjør underverker...

 

etter nøye gjennomtenkning, så har jeg jaggu bestemt meg for å være sykemeldt neste uke også...

Håper du får endet testdato da TAnte Esel. Morsomt om mange skal teste på samme dag og alle får posetive tester :-)JEg også tar Prednisol hver dag. Synes ikke den smaker noe jeg. Svelge den raskt da, hehe. Tar blodfortynnende i tillegg. Så er jeg superlykkelig at jeg må ta cricrone eller hva den heter isteden for lutinus:-) Lutinusen var så grisete. Jeg er sykmeldt til den 20. sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så vanskelig med å komme i kontakt med Riksen, så må jeg jo bare ta en tur innom, for sikkerhets skyld, slik at jeg evt kan ta blodprøven imorgen...  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har jeg endelig kommet meg hjem fra Danmark. Jammen slitsomt å reise så langt for uttak/innsett. Båttidene var jo ikke helt perfekte heller. Kom til Larvik kl 0215 i natt og var ikke i Oslo før 0400. I tillegg ble vi stoppet av en toller som lurte på hvor vi hadde vært osv. Kjente jeg ble kraftig irritert..

 

Hvordan går det med dere andre??

Tante Esel: Ser du har en annen testdato enn meg. Så tidlig du skal teste??

Stjernemagnolia: God tur til Danmark.

Chloe30: hvordan går det med eggeposene??

Fikk samme lege idag... men prøvde å se i papirene hennes, haha. Tror det var kanskje 6-8 follikler som var 15-17mm, og mange som var mindre.

 

Klinikken i utlandet vil at jeg skal ta blodprøver og ultralyd på lørdag, men det er jo ikke mulig på riksen (fikk tlf om det for halvtime siden)....og så kan jeg ikke nå frem til sykepleierne før senere på dagen imorgen, hvilket betyr at jeg må faktisk kjøre dit for å få snakket med dem imorgen tidlig hvis jeg absolutt ikke kan ta blodprøve og UL lørdag, slik at jeg kan få tatt det imorgen... Klinikken jeg går til i utlandet har åpent hele uken, så de syns jo det er tull at det er stengt her i Norge...  :(

 

Kjipt at alt skal være så vanskelig. Trodde riksen hadde åpent på lørdager jeg. Husker da jeg holdt til på ullevål så stengte de riksen en måned pga noe ombyggning og driften på riksen ble flyttet til Ullevål så måtte ene legen til Riksen ta UL på meg hun hun var overasket at ikke ullevål var åpen på lørdager siden de var det. Håper det ordner seg for deg.

 

Er det lenge siden dette? Håper selvfølgelig at de har åpent  :)  Vet de har innsett hvertfall, og mener de kan ta en UL, men at blodprøver tar de ikke....litt teit, for lab´n tar jo blodprøver 24/7 (døgnet rundt), bare at lokalet der de tar imot folk er stengt. Får snakke med dem om det imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...