Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

...fortsatt ingen tante her ....  :(

æsj! er så kjedelig å gå sånn og vente! ta en graviditetstest :P er den ositiv, så jubler du, er den negativ, så kommer mensen etter et par timer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra Chloe, da er du snart igang også :-)

Hva er det som skal sjekkes med de blodprøvene egentlig? Har ikke hørt om det før :-)

 

Jeg skal starte på sprøyterbi kveld, gleder meg til å komme igang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Chloe, da er du snart igang også :-)

Hva er det som skal sjekkes med de blodprøvene egentlig? Har ikke hørt om det før :-)

 

Jeg skal starte på sprøyterbi kveld, gleder meg til å komme igang :-)

hCG, progesteron, FSH, LH og østradiol skal sjekkes først. Fikk streng beskjed om at jeg ikke skulle starte på sprøytene før blodprøvene er tatt og blitt sett på av deres gynekolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!! elsker at så mange er blitt fulle av sprøyt :P hehe!! eller akkurat skal sparte opp med sprøyter! Nå nærmer det seg insett for flere :)

 

jeg holder så vidt ut på jobb om dagen... har masse vondt i hodet, kvalm, sliten, trøtt... og det passer ikke helt inn i arbeid på småbarnsavdeling i bhg midt i tilvenningstiden ;P hehe.. er grining hele dagen... heldigvis er de vakre de barna jeg har på jobb nå :D

 

hvordan går det med dere? er dere på jobb og i farta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt deppa om dagen. Har satt nå 3 sprøyter og sliter veldig md å dosere rett.De to første sprøytene jeg har satt har jeg fått for lave doser. Sliter med det blir mye luft med tår jeg trekker til riktig dose med menopur. Gikk litt bedre i dag, men føler jeg sliter veldig.Blir veldig fustrert. Er litt redd jeg ødlegger hele forsøket..... Skal på UL på torsdag, må nok snakke litt med legen om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt deppa om dagen. Har satt nå 3 sprøyter og sliter veldig md å dosere rett.De to første sprøytene jeg har satt har jeg fått for lave doser. Sliter med det blir mye luft med tår jeg trekker til riktig dose med menopur. Gikk litt bedre i dag, men føler jeg sliter veldig.Blir veldig fustrert. Er litt redd jeg ødlegger hele forsøket..... Skal på UL på torsdag, må nok snakke litt med legen om dette.

hm... jeg har ikke slitt med det i det hele tatt... kanskje du trekker den for fort eller for sakte? tviler på at du ødelegger noe med å ta litt mindre dose, for det vil jo bare si at du kanskje trenger en dag ekstra på sprøyter... har jo ikke noe å si ifht uttak annet enn at det kanskje blir litt senere enn antatt....

 

Ikke bruk tiden på å bekymre deg... det gir deg ikke noe igjen annet enn flere bekymringer og dårlige dager...

bare stol på at det blir bra, og snart er det jo tid for ul kontroll!! så da slipper du jo de sprøytene snart :D

 

sender deg en god klem!! ikke bekymre deg.. det ordner seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese at så mange av dere er kommet i gang med sprøytene. Det er en start på en spennende og nervepirrende tid :) Her kom mensen ihvertfall på fredag og mandag 2.september skal jeg på ultralyd for å sjekke slimhinnen og om det er noen follikler under utvikling. Her blir det fryseforsøk i natulig syklus og jeg skal bruke prednisolon og utrogestan under forsøket. 
Ser dessverre at det er flere kjente nick her inne som jeg har følgt under tidligere forsøk, håper for deres skyld at dette er gangen det skal klaffe for dere! 

Selv har jeg vært i "gamet" i over to år nå, men kun to gjennomførte ferskforsøk og to gjennomførte fryseforsøk som alle har endt negative. Nå har vi fire egg på frys og har bestemt oss for at vi gir disse eggene sjansen og hvis det ikke lykkes gir vi oss pga. min reumatiske sykdom. Så for vår del krysser jeg alt jeg har for at det skal klaffe i denne omgangen siden kroppen er ganske sliten! Jeg har tilogmed fått en kraftig forkjølelse før forsøket sånn at jeg ikke skal få det midt under et forsøk slik jeg har hatt under to tidligere forsøk - håper det gjør susen ;)

Og for alle dere September-Schnupper her inne håper jeg at det blir mange positive prøver i september/oktober og starten på et nytt liv på slutten av dette året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!! elsker at så mange er blitt fulle av sprøyt :P hehe!! eller akkurat skal sparte opp med sprøyter! Nå nærmer det seg insett for flere :)

 

jeg holder så vidt ut på jobb om dagen... har masse vondt i hodet, kvalm, sliten, trøtt... og det passer ikke helt inn i arbeid på småbarnsavdeling i bhg midt i tilvenningstiden ;P hehe.. er grining hele dagen... heldigvis er de vakre de barna jeg har på jobb nå :D

 

hvordan går det med dere? er dere på jobb og i farta?

kjipt at du tåler medisinene så dårlig tante Esel!

Høres ut som laaange arbeidsdager når formen er så dårlig.

 

Selv merker jeg ingenting til gonal, og bare litt til synarela. Når jeg har vært gravid har jeg heller ikke vært noe plaget, så kanskje jeg bare tåler div hormoner ganske bra? (har nok aldri hatt skyhøyt hcg heller da, siden det har gått galt hver gang...) Så jobb er ikke noe problem her heldigvis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått tatt blodprøvene! Da er det bare å vente på telefon fra klinikken og se om jeg skal starte med sprøyter ikveld  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får klarsignal til å starte :-)

Siden du skal måle fsh og sånn, starter du ikke opp hvis den er for høy da eller? Vet at den kan variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ankommet København, og om 1,5 time skal fryseegg inn i glufsa :lol:

 

Har ennå ikke hørt noe fra klinikken, så da antar jeg at eggene overlevde - iallefall ett av de to!

Så er det noen laaaange ventetimer på Kastrup, før flyet til Bergen letter. Gleder meg til kl.00:00 i kveld....da ligger jeg forhåpentligvis under dynen og ruger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte Riksen og ga beskjed om at blodprøver er tatt, og får beskjed tilbake at iløpet av den tiden de har hatt sommerstengt har de bestemt seg for at de som gjennomgår PGD skal til Ullevål og ikke riksen lenger. De fikk jo mail fra meg for par uker siden om at jeg starter ny runde og ba dem sende rekvisisjoner etc. Rekvisisjoner fikk jeg. Sto ingenting om at jeg skulle til Ullevål. Kjenner jeg koker over av sinne. Nå skulle sykepleieren jeg snakket med undersøke om jeg skulle over til Ullevål eller ikke, siden dette ikke er første runden vår. Ba meg ringe tilbake imorgen, sa jeg antageligvis ikke kommer gjennom tlf´n deres, må selv på jobb. Har en jobb hvor jeg ikke kan sitte 40min + for å vente på at de tar tlf´n....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende fighter'n!

Er det ikke blastocyster du har også? Håper de har klart frysinga begge to :-)

 

Chloe, så forferdelig dårlig av de! Håper det ordner seg så du får startet opp denne syklusen og at det ikke blir noe mer tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende fighter'n!

Er det ikke blastocyster du har også? Håper de har klart frysinga begge to :-)

 

Chloe, så forferdelig dårlig av de! Håper det ordner seg så du får startet opp denne syklusen og at det ikke blir noe mer tull!

Ja, for får jeg klarsignal fra klinikken om å starte med sprøyter ikveld, gjør jeg det. Så får de bare ordne ultralyd til meg når jeg trenger den. Håper at jeg ikke skal flyttes Ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig at egga er inne fighteren :)

 

Chloe: typisk at det skjer sånn midt i oppstart av forsøk... men det ordner seg nok skal du se!

 

Hubro: du har et kjent nick for meg også :P Denne gangen skal det gå for alle oss slitere OG gamle travere...

 

Tidenerinne; det er superslitsomt, men vet jo at jeg blir sykemeldt hele neste uke, så klarer å holde ut :) har hatt masse plager når jeg har vært gravid og jeg...er nok bre sånn det er her igården...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! Da ble det sprøytestart ikveld!  :) Og til søndag starter jeg med Orgalutran i tillegg. Mandag blodprøver og ultralyd  :D ....men hater å stikke meg selv da  :P hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love jeg kommer til å hate Menopur resten av livet. Synes den er et mareritt å dosere. Går litt bedre for hver dag, men er redd for det skal danne seg masse luftbobler og grums i sprøyta. Håper dette blir første og siste gang med denne greia. Synes jeg fortjener at det skal bli et posetivt resultat etter å ha holdt på med IVF i snart 1,5 år......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vizzy.. jeg synes det var mye verre med puregonpenn jeg... så liker faktisk å dosere selv :) kan ikke helt forstå det, for jeg er egentlig skikkelig klønete...

 

Har holdt på med ivf siden januar 2011 jeg.... men hatt et års pause... det er urettferdig at det skal være lett for noen og vanskelig for andree, men vi får holde motet oppe, og stole på at vi sitter med vakre små babyer neste sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love jeg kommer til å hate Menopur resten av livet. Synes den er et mareritt å dosere. Går litt bedre for hver dag, men er redd for det skal danne seg masse luftbobler og grums i sprøyta. Håper dette blir første og siste gang med denne greia. Synes jeg fortjener at det skal bli et posetivt resultat etter å ha holdt på med IVF i snart 1,5 år......

Jeg bruker også Menopur, og de sprøytene som følger med står stemplet på 37.5. Det stemplet kan du dytte helt inn før du setter spissen i hetteglasset med medisin. Så drar du ut stemplet til det du skal ha ( jeg skal ha 225IE, så jeg drar stemplet til 225).  Underveis når du drar i stempelet, kan det komme luftboble. Dytt bare stempelet litt ned mot glasset igjen til du ikke ser boblen, så fortsetter du å dra stemplet ut til den mengden du skal ha.

 

Håper du får det greit til  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tok opp første strå til tining. Der overlevde 1 av 2 egg, så da tok de opp det siste strået også. Der overlevde begge to. Så da satt de inn to egg (blastocyster) og kastet det siste. Håper bare ikke det var gullegget de kastet :o

Jeg fikk ikke assisted hatching likevel....de glemte visst å nevne at det kun ble gjort på vanlige egg - ikke blastocyster.

 

Så eneste annerledes med dette forsøk, er at jeg ikke ble overstimulert (var jo frys) + går på blodfortynnende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jeg og venter på mens fremdeles....grrrr. Er på dag 36 i syklusen min.....og JA, før noen spør: Jeg har tatt graviditetstest.

 

Da blir det en uke til på spray og oppstart sprøyter først neste uke. Irriterende altså. Det er jo bare en uke forskjell, men denne gangen har jeg hodepine hver dag av den jævla sprayen( ikke hatt bivirkninger de to andre forsøkene).

 

SORRY, men i dag er en dårlig dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Vil først og fremst ønske alle sammen lykke til! Ser det er noen kjente nick her inne og jeg sier denne gangen skal vi lykkes og det skal bli mange store gravidemager! Det er også noen nye nick og jeg vil også ønske dere store gode mager. Alt i alt så ser jeg for meg en diger gjeng med store mager som har lykkes denne september måneden.

 

Jeg er nå igang med mitt tiende fersk forsøk. Like optimistisk denne gangen, men litt mere realistisk. Her er det kort regime med sprøytestart i går 27 august og kontroll på fredag.

 

Så flott alt gikk etter planen og det ble innsett på deg Fighter'n. Nå kan du bare ruge i vei, vell vitende om at du har fått satt inn to flotte utviklede embryoer.

 

Vi andre får vente litt lenger og styre på med legetimer, sprøyter, spray, vitaminer og annet snacks før vi får muligheten til å komme et skritt videre ønskedrømmen.

 

Anonymous poster hash: 57111...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...