Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

 

 

Her venter jeg fortsatt på mensen. Kommer nok i morgen tenker jeg også blir det da sprøytestart på lørdag. Handlet inn MEnopur i går.

 

Chloe30: Hvordan ligger du an??

Her har ikke mensen kommet enda :( Pleier å være punktlig, typisk at den er forsinka....Jeg har ikke fått beskjed om å starte med injeksjoner i helgen om den kommer idag eller imorgen...har jo ikke kjøpt Menopur heller. Er for sent å bestille nå :( Eller så må jeg kjøre helt til riksen for å kjøpe, tar litt tid. Fikk reseptene i posten igår.

 

Sendte mail til klinikken i utlandet for å spørre om de tenkte at jeg skulle starte med medisiner på dag 2 uansett...får vente på svar.

 

 

Chloe30: Det er noen apotek som har Menopur mm liggende på lager. Jeg fikk i hvert fall kjøpt dette forrige forsøk.

 

Hvilke apotek var det?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hentet i hvert fall ut i Sandvika. I tillegg har Apoteket tilknyttet Aleris på Bygdøy også alt av IVF medisiner ALLTID på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alt av sykehusapotek der de har assistert befruktning behandling vil ha det på lager. Men du kan få de på nærmeste apotek til å ta en ringerunde så de finner et sted de har det sikkert før du kjører dit. For å unngå bomturer. Jeg har iallfall fått de til å gjøre det for meg. Menopur har de gjerne ikke på alle apotek på lager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Her venter jeg fortsatt på mensen. Kommer nok i morgen tenker jeg også blir det da sprøytestart på lørdag. Handlet inn MEnopur i går.

 

Chloe30: Hvordan ligger du an??

Her har ikke mensen kommet enda :( Pleier å være punktlig, typisk at den er forsinka....Jeg har ikke fått beskjed om å starte med injeksjoner i helgen om den kommer idag eller imorgen...har jo ikke kjøpt Menopur heller. Er for sent å bestille nå :( Eller så må jeg kjøre helt til riksen for å kjøpe, tar litt tid. Fikk reseptene i posten igår.

 

Sendte mail til klinikken i utlandet for å spørre om de tenkte at jeg skulle starte med medisiner på dag 2 uansett...får vente på svar.

 

 

Chloe30: Det er noen apotek som har Menopur mm liggende på lager. Jeg fikk i hvert fall kjøpt dette forrige forsøk.

 

Hvilke apotek var det?  :)

 

 De har også Apotek1 på Majorstua og på jernbanetorget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er i gang for fullt her. Starter på sprøyter i morgen. Kjenner jeg gruer meg til å blande menopur. Litt engstlig at løsningen blir gromsete og ikke kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar tilbake til Danmark på tirsdag for egginnsett av fryseegg :D  Var jo nettopp der nede  for ferskinnsett (3.august), så her går det fort unna i svingene! Men jeg eeeeeeeeeelsker det...hater all form for venting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen er i gang for fullt her. Starter på sprøyter i morgen. Kjenner jeg gruer meg til å blande menopur. Litt engstlig at løsningen blir gromsete og ikke kan brukes.

Fikk beskjed av klinikken at hvis jeg fikk mensen utover dagen idag( mailet med dem rundt kl09), regnes lørdag som dag 1 :(  Men, tanta har ikke kommet enda her hos meg. Og jeg skulle uansett ikke starte med menopur før jeg får tatt blodprøve. Mandag er høyst sannsynlig min startdag for menopur  :P

 

Har blanda menopur før, det er ikke så vanskelig og jeg har ikke opplevd at det har blitt grumsete enda, Vizzy  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er i gang for fullt her. Starter på sprøyter i morgen. Kjenner jeg gruer meg til å blande menopur. Litt engstlig at løsningen blir gromsete og ikke kan brukes.

jeg skal si deg jeg grua meg til å blande menopour... men det var ikke vanskelig asså! jeg er ei skikkelig kløne, klarer jeg, så klarer du :P

 

moro at så mange er i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar tilbake til Danmark på tirsdag for egginnsett av fryseegg :D  Var jo nettopp der nede  for ferskinnsett (3.august), så her går det fort unna i svingene! Men jeg eeeeeeeeeelsker det...hater all form for venting!

 

nå syns jeg du er litt for rask her :P hehe... jeg ligger ca en uke etter deg med ruging da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg drar tilbake til Danmark på tirsdag for egginnsett av fryseegg :D  Var jo nettopp der nede  for ferskinnsett (3.august), så her går det fort unna i svingene! Men jeg eeeeeeeeeelsker det...hater all form for venting!

 

nå syns jeg du er litt for rask her :P hehe... jeg ligger ca en uke etter deg med ruging da :P

 

Jeg er jo kjempeglad for å være igang igjen. Men likevel føler jeg at det er samme som i august-gruppen. Der var jeg også førstemann ut - og vi vet jo hvordan det endte :/

 

Mer moro å se resultatene til andre først - hehheee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow fighter'n, trodde ikke man fikk satt inn så fort etter ferskforsøk, heldig! Og heldig som har på frys :-)

 

Jeg har bare fått 2 og 1 bra nok egg på mine to tidligere ivf, og fått ut bare 6 og 5 egg (og noen av de har vært ødelagt). Nå har jeg langt regime med spray, de andre har jeg hatt kort. Er det noen som har hatt begge deler og opplevd å få ut flere egg på langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow fighter'n, trodde ikke man fikk satt inn så fort etter ferskforsøk, heldig! Og heldig som har på frys :-)

 

Jeg har bare fått 2 og 1 bra nok egg på mine to tidligere ivf, og fått ut bare 6 og 5 egg (og noen av de har vært ødelagt). Nå har jeg langt regime med spray, de andre har jeg hatt kort. Er det noen som har hatt begge deler og opplevd å få ut flere egg på langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg drar tilbake til Danmark på tirsdag for egginnsett av fryseegg :D  Var jo nettopp der nede  for ferskinnsett (3.august), så her går det fort unna i svingene! Men jeg eeeeeeeeeelsker det...hater all form for venting!

 

nå syns jeg du er litt for rask her :P hehe... jeg ligger ca en uke etter deg med ruging da :P

 

Jeg er jo kjempeglad for å være igang igjen. Men likevel føler jeg at det er samme som i august-gruppen. Der var jeg også førstemann ut - og vi vet jo hvordan det endte :/

 

Mer moro å se resultatene til andre først - hehheee!

 

nå må du gå ut av "negativbobla" di!! Og ikke glemme at det faktisk ikke er så mange månedene siden du fødte en velskapt jente! Hvorfor skal det være annerledes denne gangen? forsøket i august var jo også dømt til å ikke lykkes pga din kraftige overstimulering... så ikke ta sorgene på forskudd!

 

Tidenerinne: Jeg har hatt likt resultat med kort og langt regime..., men jeg hadde den samme hormonstimuleringen (puregon) så kan være derfor... legene har bedre oversikt og kontroll på syklusen din med langt, så jeg vil tro du får bedre egg, om ikke det blir flere i hvert fall :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal skjerpe meg :rolleyes:

 

Nå er billettene til København kjøpt og betalt. Blir ankomst og avreise på samme dag. Håper ikke det gjør at jeg stresser sånn at egget ikke fester seg - tenker på alt!!!

 

Denne månden har jeg ikke tatt en eneste vitamin tablett - kun folat! Har heller ikke lagt om kostholdet, så har spist masse meieriprodukter og spist endel sjokolade :huh:   Null form for trening (det har jeg igrunn aldri gjort,hehe).

Får se om det vil gjøre susen :P

 

 

Jeg har hatt både langt og kort regime. Ble maaaaaaaaaaange flere egg ved kort regime, men det skal sies at jeg ble gitt altfor høye doser med Gonal-F! Ble gravid med tvillinger (endte i MA) på langt regime, og negativ test på kort regime :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mensen er i gang for fullt her. Starter på sprøyter i morgen. Kjenner jeg gruer meg til å blande menopur. Litt engstlig at løsningen blir gromsete og ikke kan brukes.

jeg skal si deg jeg grua meg til å blande menopour... men det var ikke vanskelig asså! jeg er ei skikkelig kløne, klarer jeg, så klarer du :P

 

moro at så mange er i gang :)

 

Blandingen gikk bra heldigvis. Men jeg lurer på angående sprøyta som jeg setter menopur med.Når jeg er ferdi med å trekke opp dosen og skal sørge for en dråpe kommer ut så det ikke er luft i sprøyta så ser jeg det er en del luft som kommer ut, dvs da blir jo dosen egentlig litt mindre. Er dette riktig???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chloe30: noe tegn til tanta enda?

Ikke tegn til tanta enda  :( Har trodd hele dag at den skulle komme. Mulig den kommer imorgen...håper det, da får jeg tatt blodprøver mandag og starta på sprøytene....NÅ er jeg hvertfall utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hm.. det skjer ikke med meg... holder du begeret "oppned" når du trekker inn dosen i sprøyta?

 Ja, gjør det. Jeg tok og sendte en melding til gynekologen min og fikk svar at jeg hadde gjort riktig :-) Stemplet på sprøyta står innstilt på 37 isteden for 0 og slik skulle det stå. Endret av Vizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hm.. det skjer ikke med meg... holder du begeret "oppned" når du trekker inn dosen i sprøyta?

 Ja, gjør det. Jeg tok og sendte en melding til gynekologen min og fikk svar at jeg hadde gjort riktig :-) Stemplet på sprøyta står innstilt på 37 isteden for 0 og slik skulle det stå.

 

høres ut som du har en annen dose og menopur enn meg :P bra at de svarte deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

hm.. det skjer ikke med meg... holder du begeret "oppned" når du trekker inn dosen i sprøyta?

 Ja, gjør det. Jeg tok og sendte en melding til gynekologen min og fikk svar at jeg hadde gjort riktig :-) Stemplet på sprøyta står innstilt på 37 isteden for 0 og slik skulle det stå.

 

Tror jeg har en veldig ny type. Jeg blander midlet en gang også trenger jeg ikke blande de neste 8 dagene, bare trekker opp dosen fra flaska.

 

  Endret av Vizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

hm.. det skjer ikke med meg... holder du begeret "oppned" når du trekker inn dosen i sprøyta?

 Ja, gjør det. Jeg tok og sendte en melding til gynekologen min og fikk svar at jeg hadde gjort riktig :-) Stemplet på sprøyta står innstilt på 37 isteden for 0 og slik skulle det stå.

 

Tror jeg har en veldig ny type. Jeg blander midlet en gang også trenger jeg ikke blande de neste 8 dagene, bare trekker opp dosen fra flaska.

 

 

 

det gjør jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

hm.. det skjer ikke med meg... holder du begeret "oppned" når du trekker inn dosen i sprøyta?

 Ja, gjør det. Jeg tok og sendte en melding til gynekologen min og fikk svar at jeg hadde gjort riktig :-) Stemplet på sprøyta står innstilt på 37 isteden for 0 og slik skulle det stå.

 

Tror jeg har en veldig ny type. Jeg blander midlet en gang også trenger jeg ikke blande de neste 8 dagene, bare trekker opp dosen fra flaska.

 

 

det gjør jeg også :P

 

Men da står vel stempelet på engangssprøytene dine på 37,5 når du tar dem ut av embalasjen??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...