Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt søvnproblemer på spray jeg Tante Esel. Du har ikke vondt? Jeg leste nettopp pakningsvedlegget til min Synarella og bivirkningene (vi kan bla bli skallede-herreminhatt ikke lite tull som kan skje med oss). Søvnproblemer står ikke der. Betyr selvsagt ikke at det ikke kan skje, men jeg har ikke fått det selv.

 

Men jeg har problemer med å sove hvis jeg gleder meg/er spent/forventningsfull og litt stressa. Så har hatt en del søvnløse netter under ivf pga det. Er kjipt nok det, men tror ikke at det, for meg. har noe med sprayen å gjøre. Bare at jeg ligger og tenker, tenker, tenker.

 

Har du andre ubehagelige symptomer, eller er det bare søvnløshet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt søvnproblemer på spray jeg Tante Esel. Du har ikke vondt? Jeg leste nettopp pakningsvedlegget til min Synarella og bivirkningene (vi kan bla bli skallede-herreminhatt ikke lite tull som kan skje med oss). Søvnproblemer står ikke der. Betyr selvsagt ikke at det ikke kan skje, men jeg har ikke fått det selv.

 

Men jeg har problemer med å sove hvis jeg gleder meg/er spent/forventningsfull og litt stressa. Så har hatt en del søvnløse netter under ivf pga det. Er kjipt nok det, men tror ikke at det, for meg. har noe med sprayen å gjøre. Bare at jeg ligger og tenker, tenker, tenker.

 

Har du andre ubehagelige symptomer, eller er det bare søvnløshet?

rimelig sikker på at det er sprayen... og føler meg ikke veldig spent akkurat... veldig laidback ifht dette forsøket faktisk.--

har vært gjennom en del runder før. så vet godt hva som venter meg :P både v positivt og negativt....

 

har masse bivirkninger som vanlig :/

: HODEPINE!!

: Vond smak i munnen

: Lavt blodtrykk og dermed svimmelhet/prikker i øya :P

 

kan jo kanskje være den evige hodepina som gjør at jeg også er veldig våken da....

 

skal bli godt å begynne på sprøyter, og kanske slippe hodepine :P

 

vær flink og pøs på med b vitaminer, så slippper du nok hårtap :D

 

kanskje du husker meg, hvis jeg sier at jeg bytta nick i januar i år, kaksy.... før var jeg "Adine_mirakel_ønskes" Jeg er fortsatt barnløs :/ Tror vi hadde noen forsøk på likt i 2011?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er ikke det å miste håret en av de tingene jeg bekymrer meg for. Da får vi bare bruke hatt. Virket som det vokser ut igjen hvis det skjer + var en av de veldig sjeldne bivirkningene.

 

Jeg husker deg godt tante Esel. At navnebyttet var passende, og at en må være sta som et esel for å orke ivf og all den prøvingen det er å slite med å få et barn.

 

Men usikker på om vi hadde ivf forsøk helt på likt? Jeg hadde en pause høst 2010 til høst 2012  pga et ivf mirakel. Men har hatt tre forsøk siden det nå siste året.

 

Dritt at du enda er barnløs. Håper september endrer det.

 

Ja, håper at hodepinen forsvinner med spøytene. Her er jeg lengre bak i løypa jeg, så det er en stund til sprøytestart her.

 

Skal vi skrive en slik liste over hvor folk er i løypa ca? Sånn at det er lettere å holde oversikt?

 

Kaksy: sprøyter 5/9

            uttak ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det flere som får søvnroblemer på spray? er suertrøtt hele dagen, men når kvelden kommer, blir jeg lysvåken... sover knskje 4 timer til sammen hver natt for tiden... aldri vært sånn før... jeg elsker nemmelig å sove!!!

Jeg føler meg mer trøtt enn vanlig. Har også våkna litt på natta etpar ganger, det pleier jeg ikke. Drømmer endel også. Vet ikke om det er pga synarelaen eller noe annet. Ser iallefall fram til sprøytestart om 8 dager, da føler jeg at jeg kommer "ordentlig" igang med forsøket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter mens iløpet av denne uken, tror den kommer onsdag/torsdag, og da starter jeg rett på sprøyter i 2. syklusdag. Glad jeg slipper sprayen, er helt zombie/bortreist av den. Tror det blir uttak i starten av september, og håper at det blir innsett denne gangen ( har hatt 2 uttak uten innsett, kjipern! )

 

Er det noen av dere som forresten vet hvordan jeg skal få gjennomført blodprøver på 2. syklusdag hvis det havner på en lørdag eller søndag?Kan jeg dra til riksen og få den tatt likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter mens iløpet av denne uken, tror den kommer onsdag/torsdag, og da starter jeg rett på sprøyter i 2. syklusdag. Glad jeg slipper sprayen, er helt zombie/bortreist av den. Tror det blir uttak i starten av september, og håper at det blir innsett denne gangen ( har hatt 2 uttak uten innsett, kjipern! )

 

Er det noen av dere som forresten vet hvordan jeg skal få gjennomført blodprøver på 2. syklusdag hvis det havner på en lørdag eller søndag?Kan jeg dra til riksen og få den tatt likevel?

 

Jeg hadde ringt riksen og fått det avklart med en gang samt fått det blodprøveskjemaet man trenger.

Greit å være helt sikker samt å bli kvitt i hvert fall en stressfaktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på UL i morgen. Fått beskjed at jeg må han en sjekk før jeg starter på sprøyter. Skal starte på sprøyter 2 syklusdag. Venter mens ons-fre. Blir spennende dette . Litt iritert bare at jeg har blitt forkjølet. Håper det går raskt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Synarelaen... Er det bare meg, er det tilfeldig, eller gir den økt apetitt?

ikke økt apetitt hos meg... men alt det andre da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på UL i morgen. Fått beskjed at jeg må han en sjekk før jeg starter på sprøyter. Skal starte på sprøyter 2 syklusdag. Venter mens ons-fre. Blir spennende dette . Litt iritert bare at jeg har blitt forkjølet. Håper det går raskt over.

Skal også på kort protokoll denne gangen og venter også mens ons-fred. Vi er helt likt i løypa da :-) Men du trenger ikke blodprøver 2.syklusdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Skal på UL i morgen. Fått beskjed at jeg må han en sjekk før jeg starter på sprøyter. Skal starte på sprøyter 2 syklusdag. Venter mens ons-fre. Blir spennende dette . Litt iritert bare at jeg har blitt forkjølet. Håper det går raskt over.

Skal også på kort protokoll denne gangen og venter også mens ons-fred. Vi er helt likt i løypa da :-) Men du trenger ikke blodprøver 2.syklusdag?

 

 JA, vi ligger helt likt:-) kanskje det blir uttak/innsett på samme dag..nei, jeg har aldri tatt noen blodprøver 2 syklusdag. Hvordo må du det? Jeg skal ta blodprøver uutaksdagen. Noen nye regler i danmark har jeg skjønt.Er det ditt første forsøk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Skal på UL i morgen. Fått beskjed at jeg må han en sjekk før jeg starter på sprøyter. Skal starte på sprøyter 2 syklusdag. Venter mens ons-fre. Blir spennende dette . Litt iritert bare at jeg har blitt forkjølet. Håper det går raskt over.

Skal også på kort protokoll denne gangen og venter også mens ons-fred. Vi er helt likt i løypa da :-) Men du trenger ikke blodprøver 2.syklusdag?

 

 JA, vi ligger helt likt:-) kanskje det blir uttak/innsett på samme dag..nei, jeg har aldri tatt noen blodprøver 2 syklusdag. Hvordo må du det? Jeg skal ta blodprøver uutaksdagen. Noen nye regler i danmark har jeg skjønt.Er det ditt første forsøk?

 

Er faktisk mitt tredje, men første på kort protokoll. Har blitt avbrutt de 2 forrige, ble ingen innsett pga ingen overlevde til dag 5, eller at det eneste som hadde samme vevstype som min eldste ikke vokste videre etter ananyse ...Holder på med PGD i utlandet, de vil at jeg tar blodprøve 2. syklusdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yes, bare i morgen igjen, så er det ultralyd, og sprøytestart!!! hurra!!!  er jeg førstemann ut av oss? eller vil dere med kort regime ta meg igjen? :D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra tante Esel, at du snart er igang med sprøytene :-)

Har forstått det som at bivirkningene av sprayen blir mildere når man starter på sprøyter?

Jeg skal på ul fredag, og starter på sprøyter på mandag hvis alt er ok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Skal på UL i morgen. Fått beskjed at jeg må han en sjekk før jeg starter på sprøyter. Skal starte på sprøyter 2 syklusdag. Venter mens ons-fre. Blir spennende dette . Litt iritert bare at jeg har blitt forkjølet. Håper det går raskt over.

Skal også på kort protokoll denne gangen og venter også mens ons-fred. Vi er helt likt i løypa da :-) Men du trenger ikke blodprøver 2.syklusdag?

 

 JA, vi ligger helt likt:-) kanskje det blir uttak/innsett på samme dag..nei, jeg har aldri tatt noen blodprøver 2 syklusdag. Hvordo må du det? Jeg skal ta blodprøver uutaksdagen. Noen nye regler i danmark har jeg skjønt.Er det ditt første forsøk?

 

Jeg hadde forsøk nå i begynnelsen av august i Danmark. Måtte ikke ta noen blodprøver. I gang med enda et nytt forsøk nå, og ikke fått beskjed om at de vil ta noen blodprøver denne gangen. Så sikkert bare forskjellig praksis fra klinikk til klinikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt utålmodig på mensen min nå...kommer jo snart......venter bare på å få starte med sprøytene på syklusdag 2  :D  Typisk hvis den skulle være forsinket denne omgangen  :( Den som alltid er så punktlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ul-kontroll neste onsdag. Forhåpentligvis oppstart sprøyter neste torsdag.

 

Chloe30: Tror tanta er litt utspekulert av og til :)

Jeg har alltid hatt eggløsning på dag 18-19, men de to siste månedene har jeg hatt det på dag 22. Og selvfølgelig mens tilsvarende seinere. Håper bare at jeg er nok nedregulert frem til onsdag neste uke. HAr hørt at man skal gå på spray i 14 dager, men jeg fikk først startet på lørdag som var på grunn av sen eggløsning. Det har gått 12 dager når jeg skal på ul---- :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje vi skulle laget en liste 8ny tråd) for oss septemberjenter med hvor vi er i prosessen og for testing :) så kan dette forbli en skravletråd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide tante Esel, helt enig. Lettere å følge hverandre da :-)

Jeg skriver fra mobil, så får ikke laget noen liste. Er det noen som har mulighet?

 

Morsomt at du er igang med sprøyter. Jeg skal på ul i morgen. Hvis alt er ok da blir det sprøytestart på mandag. Gleder meg til å komme igang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter jeg fortsatt på mensen. Kommer nok i morgen tenker jeg også blir det da sprøytestart på lørdag. Handlet inn MEnopur i går.

 

Chloe30: Hvordan ligger du an??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter jeg fortsatt på mensen. Kommer nok i morgen tenker jeg også blir det da sprøytestart på lørdag. Handlet inn MEnopur i går.

 

Chloe30: Hvordan ligger du an??

Her har ikke mensen kommet enda :( Pleier å være punktlig, typisk at den er forsinka....Jeg har ikke fått beskjed om å starte med injeksjoner i helgen om den kommer idag eller imorgen...har jo ikke kjøpt Menopur heller. Er for sent å bestille nå :( Eller så må jeg kjøre helt til riksen for å kjøpe, tar litt tid. Fikk reseptene i posten igår.

 

Sendte mail til klinikken i utlandet for å spørre om de tenkte at jeg skulle starte med medisiner på dag 2 uansett...får vente på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her venter jeg fortsatt på mensen. Kommer nok i morgen tenker jeg også blir det da sprøytestart på lørdag. Handlet inn MEnopur i går.

 

Chloe30: Hvordan ligger du an??

Her har ikke mensen kommet enda :( Pleier å være punktlig, typisk at den er forsinka....Jeg har ikke fått beskjed om å starte med injeksjoner i helgen om den kommer idag eller imorgen...har jo ikke kjøpt Menopur heller. Er for sent å bestille nå :( Eller så må jeg kjøre helt til riksen for å kjøpe, tar litt tid. Fikk reseptene i posten igår.

 

Sendte mail til klinikken i utlandet for å spørre om de tenkte at jeg skulle starte med medisiner på dag 2 uansett...får vente på svar.

 

 

Chloe30: Det er noen apotek som har Menopur mm liggende på lager. Jeg fikk i hvert fall kjøpt dette forrige forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...