Gå til innhold

☆★September-Schnupper★☆


sunfly

Anbefalte innlegg

Oh man fortjener virkelig slappe av og spise akkurat det man vil i denne perioden, syntes alle burde gjøre akkurat det de vil under denne prosessen for å kunne slappe av, og sette fokus på seg selv !

liten oppdatering fra meg : 17 egg ble det til sammen, av de var det 9 som var blitt befruktet. Skal til insett imorgen kl 13.

 

Hvor mange opplever å få innsett av to egg? Har sååå lyst på tvillinger ! :wub: :wub: :wub:

Endret av Miinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernemgnolia: wow grattis med trillinger i magen :P hoho da kan du få litt å henge fingrene i :P

 

opp: godt å høre at flere er like gale som meg :D ikke lenge til du skal i ilden heller nå da, med ul på fredag ;)

 

figtheren: holder pusten til i morgen :P

 

Cloe: Det blir sikkert 8 match denne gangen B)

 

snartmmma83: vi er like gamle :D jeg bor i Østfold da... men begynte med riksen vi.. så dere tar motsatt rekkefølege :P har dere kjøpt 3pk?

 

Minnie. hvor ung er du da? og er du i offentlige eller i det privte markedet? jeg fikk bare lov å sette inn et egg på riksen fordi jeg var for ung... og da var jeg 27/28år.... fikk lov til 2 på tredje ferskforsøket.. IKKE før!! MEn ved fryseforsøk så fryser de egga to og to, og derfor fikk jeg lov å sette inn 2 ved fryseforsøk :D

I det private spurte de om jeg ønsket å sette inn to... det hdde jeg jo ønsket om jeg hadde hatt to egg.... men nå ligger all min lit til gullegget i magen B)  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, da er det sikkert ikke vits å prøve å mase seg til det . Er 22år gammel , og mannen er 24. Vet at mange tenker at ja hun trenger ikke stresse hun er ung, men den tanken om å aldri kunne få barn er like sterk hos meg som alle andre, og den gjør meg like trist.. har prøvd i 3 år nå. :(

 

Så på youtube , det var en dame som fikk satt inn 2 befruktede egg, og det ene egget hadde DELT seg så hun fikk trillinger!! :D Hva finner man ikke på youtube :P

 

Håper det går for deg denne gangen ! :D er det noe spesielt du spiser under rugetiden ? Jeg har en pakke med vitaminer og mineraler for gravide, samt folat, tenkte kanskje starte på den imorgen etter å først konfrontere legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miinnie:
Da jeg var hos hausken, var jeg 30 år. De sa at jeg var så ung at de ønsket kun å sette inn ett egg. Men siden det var min store 30-års dag, fikk jeg som gave av de, 2 egg i magen. Endte i MA da....

 

Husk at selv om du får to egg inn, er ikke det såååå stor sjanse for at du får twins altså.

Jeg fikk nå satt inn to egg...ingen problem å få det i Danmark.Hvis det i det hele tatt er noe liv inni magehuset mitt, så er det nok kun 1 som har klort seg fast. Ellers hadde sikkert hcg vært såpass høy at den hadde slått ut på testene!

 

Og Sanasol hjelper ikke mot vannkopper :P  Men det har jo A,B,C,D, og E vitaminer i seg....tenkte at disse ville ta knekken på viruset,hehehhee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått beskjed om at når man setter inn egg nr 2, hever man prosentandelen for å lykkes med 5% bare... så er nesten så jeg føler litt at det er "tap" å sette inn 2... hehe

 

Firghteren. sanasol er sikkert akkurat det som holder vannkopene borte :P haha... men må bare si igjen.. det kn hende du har hatt vnnkopper uten at noen har registrert det!! i fjor hdde vi flere tilfeller i bhg der barn fikk 2-3 prikker i ansiktet, ikke noe feber, og prikkene var borte til dagen etter... legen mente dette var vannkopper!! så kanskje du allerede har hatt, og at du derfor er imun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miinnie med hensyn på antall er det ingen som får satt inn to embryoer ved første forsøk på offentlige klinikker. Det har med retningslinjer de følger. Tror heller ikke de vil anbefale deg å gjøre det på private klinikker da du er ung og har svært god eggkvalitet i eggstokkene ennå. De som får satt inn to embryoer har ofte hatt flere mislykkede forsøk bak seg eller det er et frys/tin forsøk hvor to embryoer på et strå har overlevd opptining. Sier som min venninne som har ett tvillingpar at du går glipp av mye kosetid med barnet for det er konstant noe å gjøre med en av babyene.

 

Ja, ja vet jeg er gal som setter inn tre stk av gangen men har gjort det seks ganger før. Det er pga min historikk med hensyn på antall forsøk tidligere jeg har mulighet til dette. Vil ikke anbefale det for andre. Skulle helst bare satt inn en stk selv men det anbefaller ikke klinikken pga alder og min personlige historikk. Hmm, tre stykker som fester seg og utvikler seg på en gang hadde nok vært slitsomt. Så inne på CFC sin side, spør legen og der var det en dame som hadde to barn fra før og hadde gjennomført ti forsøk tidligere. Denne gangen hadde hun fått satt inn tre embryoer fra eggdonor og i uke tolv på ultralyden var alle tre fremdeles der inne! Hun var dypt fortvilet og endte opp i England til fosterreduksjon og det var ingen ønskesituasjon for henne.

 

Snartmamma83? Embryoet ditt ville fått kategorien 2.0 på min klinikk siden det er riktig delt og uten fragmenter.

Med hensyn på score er det forskjellige på klinikker. Der jeg er bruker de fra 2.0 og oppover. Alle i score 2. kategorien har delt seg i enten to eller fire celler, ofte jevn store celler. Score 2.0 har ingen fragmenter, score 2.1 har bitte litt fragmenter, score 2.2 har litt mere fragmenter. Alle disse er egnet for innsett og frys. Score 3.1 og oppover har delt seg i tre celler etc. Score 3.1 kan brukes til innsett om det ikke er andre og bedre embryoer. Fra Score 3.1 kan de ikke fryses da de har feilutviklet celler og ofte for mye fragmenter som gjør at de blir ødelagt når de fryses ned.

 

Kjære Tante Esel. Det er lov å deppe når du måtte ønske det for det er hardt å gjennomgå forsøk både fysisk, for ikke å snakke om psykisk. Ønsket er stort, håpet sviner til tider og det er ingen andre som helt skjønner hva vi går igjennom for å oppnå vårt høyeste ønske om kjærlighetsbarnet. Gi deg selv litt tid og rom så du får kommet deg tilbake til hektene igjen. Stor klem og masse sympati fra meg.

 

Det var da ergelig de skulle rote bort blodprøven din Fightern! Også i dag da når du trenger svar....er det mulig sier nå jeg. Vi får holde håpet oppe og ønske deg hell og lykke til morgen dagens svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tappet 3 reagensrør med blod i dag. Da skulle de bruke ett fro å sjekke om det var hcg i blodet, mens de to andre skulle brukes for å se om jeg hadde hatt vannkopper tidligere :)

 

Lykken hadde vært om jeg hadde hatt vannkopper OG er gravid :wub:  Lov å håpe,høhøhøhøøø!

Nå ligger jeg på sofaen og eter Soho-sjokolade og drikker Solo,mmmmm!!! Blir nok mer sjokkis i morgen :mellow: Jeg er en trøstespiser uten sidestykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eselet er også en skikkelig trøstespiser, Fighteren :P Godt at de sjekker opp vannkoppene på deg og da :D

 

psyken har kommet seg, og jeg har spist fårikål til middag, og nå er jeg kvalm, svett og trøtt :P  bare å smøre seg videre med tålamod!!

 

Stjernemagnolia: du virker så vis ..men jeg skjønner jo t man drar med seg div kunnskap etter hvert som man er i denne prosessen... har du barn fra før?

 

hvordan går det med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg okkupert med en hektisk jobbhverdag, matlaging og besøk når jeg kommer hjem :P Orker ikke å sitte og tenke så fælt på alt :P

Syns jeg er trøtt og sliten, men det kan det være mange grunner til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Har i dag blitt lykkelig ruger av et nydelig egg.Er så glad og takknemlig for dette ene som klarte brasene. I går i skumletlf hadde det ikke begynt å dele seg, i dag tidlig var det delt seg i to. Ved innsetting kl 11 var det det seg overraskende mange ganger og de sa at dette var egg med futt i. Er bare så glad..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lov til å kose oss så mye vi vil, både i rugeperioden og før uttak synes jeg! Vi går gjennom så mye, at det kan vi unne oss med god samvittighet :)

Hva vil det si at embryoene har score 2.2? Hvordan er scalaen? Jeg fikk bare beskjed om at de hadde delt seg i 4 og var uten fragmentering..

Hva er fragmentering? På forrige uttak (ingen av eggene overlevde befruktning) sa lab-dama at eggene så noe kornete ut. Er det det samme muligens?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer og lykke til Vicci :D

Takk Optatium. Helt rart hva denne innsettingen gjorde meg hele meg altså. Som en tung kappe som er løftet bort. Men snart begynner skrullinga og vet veldig godt at det er en berg-og dalbane.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet for å se at ovitrellen var ute, og det var den. Så da får jeg bare vente noen dager (som om jeg kommer til å klare det:-P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg er ny på dette forumet, men vil gjerne være med :)

 

Jeg er 28 år, har ei jente på snart 5 år. Etter å ha mistet 2 ganger, og i tillegg brukt nesten 1,5 år på å bli gravide for hver gang, fikk vi innvilget IVF i vår. Jeg startet opp med Puregon injeksjoner den 31.08.13 og deretter med Cetrotide den 04.09.13. Deretter fikk jeg Suprefact for noen dager siden, og i går var vi på sykehuset og tok ut egg. Vi skulle egentlig legge alle eggene i fryseren, fordi jeg var blitt overstimulert. Men i går tok de en ny blodprøve og den viste visst at ting hadde roet seg. Så i morgen skal jeg møte til innsett kl. 13.30, det er så spennende! Tror dere at mannen bør være med på det?

 

Så spennende å følge alle dere andre her inne, lykke til til oss alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernemagnolia: jeg er litt der du er dessverre når det gjelder optimisme. Var veldig optimist før, men nå håper jeg bare litt og krysser fingrene, men tenker allerede til neste forsøk. Men du fikk satt inn tre, det er jo supert. Et hinder er overkommet. Så får vi bare håpe at en flytter inn.

 

Opp og Sunfly: jeg slimer og som bare rakkern. Tenker det er kroppen min som hyler ta meg nåååååå... har dessverre ikke fått noen komplimenter om at jeg ser lekker ut i det siste, en skal jo liksom være mer attraktiv når en er fruktbar. Litt redd for ultralyden fredag. Men gleder meg til at det blir over.

 

Må bare le av den lady in red da...  fikk litt rare bilder i hodet mitt av Rod Stewart da du linket lady in red til tante rød. Lady in red, is dancing with me...

 

Uff. Humor er min måte å overleve det her ivf-kaoset. Vi ønsker alle at tante rød holder seg borte de neste ni månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky-baby. Min mann er og litt sånn at han holder seg borte så ofte han får lov til på ting som skjer på dagen da han må jobbe. Men akkurat innsett er vanlig at mannen er med på. Men har hatt med min mor en gang selv, så er sikkert ikke krise hvis mannen din ikke er med. Men tror min mann var syk da, er mest vanlig at partneren er med tror jeg. Er jo kanskje da deres fremtidige barn blir satt inn.

 

Og velkommen i klubben. Spennende tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky-baby: Velkommen til galeklubben :) Min sambo er med på alt han kan få til ift jobben, hitill har det vært alle kontroller og uttak og innsetting. Det er godt å ha støtten og hånda å holde i :) Og jeg er enig med Kaksy, mannen burde være der når dere setter inn barnet deres ;)

 

Vicci2000: Gratulerer som ruger på et supergullegg!! Jeg tror fragmentert og kornete er det samme :)

 

Kaksy: Man må ha masse humor for å komme seg igjennom dette :D

 

Tante_esel: ble det fårikål-rester til frokost idag? Hvordan er formen?

 

Optatium: du får ihvertfall vente et par timer med neste test ;)

 

Resten av gjengen, hvordan er formen og humøret idag?

 

Jeg har ikke turt å teste igjen. Blir superdeprimert når testen er negativ, så jeg har funnet ut at jeg må vente på svar på blodprøven. Kanskje jeg tester hjemme imorgen tidlig for å få et hint først. Men hittill holder tanta seg borte. Hun er ikke velkommen før uti juni neste år! ;)  Har en del sure oppstøt idag, hvite cyclogest rester og er veldig følsom fortsatt. Og sambon er fortsatt fornøyd med str på puppene mine, selv om jeg lurer på om de kan ha blitt pittelittegranne mindre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Ja, mannen min ble med i går, og det er jeg veldig glad for, for det gjorde egentlig mye mer vondt enn jeg hadde trodd å ta ut egg. De tok ut 13 egg, vet ikke om det er mye eller lite da men :) Huff, tror han drar bort på et kurs i morgen, så tror ikke at han får lov til å ta seg fri fra jobb :( Og har ingen familie i nærheten, må kanskje dra alene da? Hmm, skal høre med mannen min om han har rett på fri fra arbeid for å følge meg :)

 

Hvordan syntes dere det var med uttak av egg? Og ble det mange egg som ble tatt ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler som ved alle andre forsøk på denne tiden av ruginga, at alt går rett i dass!! nå har jeg ingen symptomer, ikke kvalm ingenting ... kvalmen var vel sikkert bare mengden fårikål fra i går .p

 

jeg er lei, og lei meg... sliten av det her, og jeg synes det er kjempeurettferdig! og jeg husker igjen hvor tung og fæl denne prosessen er... det er faktisk noe man glemmer når man har pause et helt år, og bare fokuserer på å leve  livet litt igjen....

 

jeg tenker også på neste forsøk, men forskjellen er, denne gangen tenker jeg: Orker jeg nye forsøk? ikke: når blir neste forsøk... ja jeg vil bli mamma for lt i verden, men er det verdt å gå gjennom år etter år etter år med skuffelser og sorg for å få det man vil?

 

jaja... ikke mye fart i meg i dag som dere skjønner.... blir nok en laaaaang tur ut i sola i dag! kanskje det hjelper på mitt triste åsyn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler akkurat det samme som deg Tante Esel. Merker det begyner å dra seg til. Leter febrilsk etter symtomer. Hver eneste stikk i magen eller stikk i puppen så tenker jeg bare jeg vil kjenne mer. Våkner tidlig hver morgen og får ikke sove igjen. Tenker masse. Er så redd det ikke skal gå denne gangen heller. Når det ikke har gått før hvorfor skal det gå denne gangen?? Slitsom denne prosessen. Det må jo være vår tur nå!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante_Esel: Jeg føler sånn med deg. Den berg-og dalbanen her er grusom og du vet selv at når du lykkes vil du i ettertid føle at det er verdt det. Livet føles urettferdig og alt virker meningsløst.

 

Kan ikke klare å sette meg inn i din/andres situasjon da jeg har blitt velsignet med tre fantastisk troll. Men krysser alt for at også dere andre skal få oppleve dette.

 

Kan jo være aktuelt å utforske adopsjon eller lignende også. Min bestevenninne er fosterbarn og er så takknemlig for at hun havnet hos sine fosterforeldre i stedet for å bli værende hos sine biologiske (manglende omsorgsevne). Nå har hun selv valgt å bli fosterhjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...