Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Å nei så sykt irriterende Fjellfrøkna. Typisk når man bare har en eneste test igjen.. Håper du får tak i så du kan teste igjen.

 

Her ble det negativt igjen og endte med tårer og krangling.. Huff, jeg blir så utålmodig og lei meg, samboer prøver å være positiv også smeller det av og til her.. Vi ble venner igjen før vi gikk på jobb og har hatt en fin kveld i kveld og lader opp til ny pp. Bare å vente på mensen.. Antakelig i morgen.

 

Hvordan er deres forhold oppi all denne ventingen? Er mann/ samboer positiv eller negativ, trøstende, likegyldig eller hva? Greit å dele litt erfaringer de som vil :)

 

(Huff, jeg føler litt at jeg har kuppet tråden her uten å en gang være i over 6 pp kategorien, men det er litt deilig å høre fra folk i litt samme båt og ikke bare høre fra de som blir gravide av å vaske trusen sin sammen med boxeren hans liksom.. Deler din oppfatning der Håp! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gikk til innkjøp av cb eggløsningstester for og prøve og treffe. etter to års prøving blir ikke sex lystbetont lenger . tok også blodprøvene fsh og amh ( sist nevnte må taes på et sykehus , fordi den er sjør , og må fryses med en gang. Mitt råd er og spørre legen din om og få tatt de. Litt lettere om mann kan vite orsaken til at det kan ta noe tid. Men ikke gi opp det fins råd !,! Jeg hadde selv en lav amh ( 2 ) ( det idelle er 3-6 ) Jeg tok kontakt med " Frøyaklinikken " Fikk fotsoneterapi og akkupunktur . Det tok en syklus så var jeg gravid. Ble helt knust da jeg måtte avbryte etterbare 10 uker da fosteret hadde sluttet og utvikle seg. Men jeg er en person som ikke gir opp . Så nå nyter jeg god vin , og er klar for og prøve igjen. Ikke gi opp .; ) Sender deg alle lykke ønsker med på den nye ferden .; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, hvis det er noen trøst tror jeg mensen kommer i morgen her og. Tappen er nemlig blitt mykere og lav og det er slik den pleier å være når mensen kommer. Hadde egentlig trua denne gangen. Blæh! Fikk kjøpt flere tester i dag, så kommer uansett til å ta en test i morgentidlig. Vårt forhold er bra. Mannen er tålmodig, men han er som gutter flest og tar litt lettere på det enn meg selvfølgelig. Han sier at jeg ikke må grave meg ned og la det ødelegge for gjøre andre ting. Det er jo lettere sagt enn gjort. Men, han har sålangt vært veldig støttende. Sender gode tanker til deg Småen100!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei så sykt irriterende Fjellfrøkna. Typisk når man bare har en eneste test igjen.. Håper du får tak i så du kan teste igjen.

Her ble det negativt igjen og endte med tårer og krangling.. Huff, jeg blir så utålmodig og lei meg, samboer prøver å være positiv også smeller det av og til her.. Vi ble venner igjen før vi gikk på jobb og har hatt en fin kveld i kveld og lader opp til ny pp. Bare å vente på mensen.. Antakelig i morgen.

Hvordan er deres forhold oppi all denne ventingen? Er mann/ samboer positiv eller negativ, trøstende, likegyldig eller hva? Greit å dele litt erfaringer de som vil :)

(Huff, jeg føler litt at jeg har kuppet tråden her uten å en gang være i over 6 pp kategorien, men det er litt deilig å høre fra folk i litt samme båt og ikke bare høre fra de som blir gravide av å vaske trusen sin sammen med boxeren hans liksom.. Deler din oppfatning der Håp! )

Tror det går mere inn på oss at vi ikke får det til. Vi kjenner mensen på kroppen bl.a. Min samboer er stø som en klippe og lar seg ikke stresse. Men støtter meg i mine avgjørelser. Tenke alternativt med " Frøyaklinikken . Han var også en god trøster da vi mistet med ma nå rett før ferien. Fikk t.o.m. en bukett med markblomster som han og vår sønn på 3 hadde plukket. Blir jeg ikke gravid igjen før jul , tror jeg det holder for meg med prøving. Er blitt 40 . Men ikke gi opp. Vær bare litt ekstra snill med deg selv i prøvingen. Treff gode venner , gå på spa , be mannen din ut på middag . Min erfaring er at prøvingen kan ta på , så da må mann spe på med massse hyggelige opplevelser .; )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere prøvd dong quai? Har lest om det på en annen gruppe, og det virker som det er et mirakelmiddel.. men skeptisk som jeg er, må jeg høre flere meninger om det før det evt testes ut ;-) Hører egentlig ikke til i gruppen her, men ville bare høre om noen av dere hadde prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei!
Nå har jeg smuglest her inne en stund for og manne meg opp til å skrive noe! ;)
Vi er nå inne i 11 pp, så krysser fingrene for at kanskje denne gangen. (selv om jeg de siste mnd. har slitt en del med og tro at det noen gang kommer til å klaffe...) Meeen, prøver å holde motet oppe!  :)

Var forresten skikkelig godt og endelig finne ett sted med folk jeg kan tenke meg å skrive litt med om disse tingene! Håpe forresten det klaffer for oss alle FORT! :D



 

Endret av IkkeHeltPå123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen har prøvd i over to år nå. Problemet våres (mitt) er at jeg ikke har hatt menstruasjon siden Mars 2012. Skal til legen i morgen for å sjekke om det er PCOS (noe vi tror utav symptomene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring Great :) Jeg har faktisk vurdert akupunktur for har hørt om at det kan ha en effekt.. Jeg er i utgangspunktet litt redd for nåler. Hvordan foregår det egentlig? Gjør det vondt? Hvor på kroppen må de sette de? Holder det f.eks på ryggen? Er det sånn at man føler noe inni seg når det på en måte "treffer" riktige punkter? Høres spennende ut :)

 

Hvordan gikk det i dag Fjellfrøkna? Takk for gode tanker :) Det er litt det samme min samboer tenker.. Man kan ikke grave seg ned fordi det ikke gikk akkurat denne mnd, eller akkurat neste mnd. Man må tenke at over tid så er sjansene store :) Særlig hvis man gjør små firbedringer hver gang. Prøver å tenke sånn.. Men er jo ikke så lett også blir man frustrerte og misforstår hverandre.

 

Har også hørt at dong quai er noe som skal funke, men har ikke prøvd det og aner egentlig ikke hva det er, Swopie87..

 

Velkommen "ikke helt på 123" og Mita 09 :) Viktig å holde motet oppe og støtte hverandre :) Jeg har ikke noe kjennskap til pcos, men jeg har inntrykk av at legene kan gjøre en del med hormonbehandling for å få i gang eggløsning igjen. Kanskje andre her med erfaring på området..

 

Her var det etter min tidsregning ikm i dag. So far so good. Men jeg hadde el symptomer tidlig denne mnd og regnet derfor el på dag 12, da el slim og smerter ga seg. Dag 12 var også den siste dagen vi fikk lagt inn aksjer ettersom jeg reiste vekk den dagen. Så hvis el var senere har vi uansett ikke rukket den. Derfor holdt jeg meg bare til denne tidsregningen :) Den pleier komme mellom dag 12 og 14. Mulig det blir en ny test i morgen hvis ikke mens. Testet ikke i dag for var liksom ferdig med skuffelsen i går :P

 

Hvordan ligger dere an i syklusen da? Håper alle har en fin sommer forresten :) I morgen er det ferie på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips jeg får :) 

Det blir nok litt langt å dra til Frøyaklinikken da vi bor på andre siden av atlanteren :P Men nå har mannen sverget på tro og ære at han skal teste seg så vi får se hvor mye ære han har da.. 

 

Mannen min er av den sorten som tenker at det skjer når det skjer, og hvis det ikke skulle skje i det hele tatt så er også det helt ok. Jeg er av den sorten som helst skulle hatt en baby igår og hvis det ikke skjer i det hele tatt så er det absolutt ikke greit. Nå har vi allerede ett barn fra før så han hadde kanskje tenkt annerledes om vi ikke hadde hatt barn enda. Så det har blitt endel masing og klaging fra min side angående dette med å bli utredet slik at vi hvertfall kan få den hjelpen vi mulig trenger. Jo før jo bedre! Men han er hvertfall med på icsi/ivf om det blir det. 

 

CBFM har vist høy de siste 2 dagene (igår og idag) så el er kanskje rett rundt hjørnet her. Vi legger inn aksjer og håper på å treffe gullegget denne gangen. 

 

Har ikke prøvd Dong Quai. Prøvde bidronninggele og progesteronkrem men etter å ha opplevd kluss med syklusen etter å ha prøvd dette så dropper jeg alt av naturmedisiner inntil videre :)

 

Velkommen forresten alle dere "nye" her inne. Håper at dere opplever magien som mange allerede har opplevd her i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring Great :) Jeg har faktisk vurdert akupunktur for har hørt om at det kan ha en effekt.. Jeg er i utgangspunktet litt redd for nåler. Hvordan foregår det egentlig? Gjør det vondt? Hvor på kroppen må de sette de? Holder det f.eks på ryggen? Er det sånn at man føler noe inni seg når det på en måte "treffer" riktige punkter? Høres spennende ut :)

Hvordan gikk det i dag Fjellfrøkna? Takk for gode tanker :) Det er litt det samme min samboer tenker.. Man kan ikke grave seg ned fordi det ikke gikk akkurat denne mnd, eller akkurat neste mnd. Man må tenke at over tid så er sjansene store :) Særlig hvis man gjør små firbedringer hver gang. Prøver å tenke sånn.. Men er jo ikke så lett også blir man frustrerte og misforstår hverandre.

Har også hørt at dong quai er noe som skal funke, men har ikke prøvd det og aner egentlig ikke hva det er, Swopie87..

Velkommen "ikke helt på 123" og Mita 09 :) Viktig å holde motet oppe og støtte hverandre :) Jeg har ikke noe kjennskap til pcos, men jeg har inntrykk av at legene kan gjøre en del med hormonbehandling for å få i gang eggløsning igjen. Kanskje andre her med erfaring på området..

Her var det etter min tidsregning ikm i dag. So far so good. Men jeg hadde el symptomer tidlig denne mnd og regnet derfor el på dag 12, da el slim og smerter ga seg. Dag 12 var også den siste dagen vi fikk lagt inn aksjer ettersom jeg reiste vekk den dagen. Så hvis el var senere har vi uansett ikke rukket den. Derfor holdt jeg meg bare til denne tidsregningen :) Den pleier komme mellom dag 12 og 14. Mulig det blir en ny test i morgen hvis ikke mens. Testet ikke i dag for var liksom ferdig med skuffelsen i går :P

Hvordan ligger dere an i syklusen da? Håper alle har en fin sommer forresten :) I morgen er det ferie på meg :)

Jeg er en gammel blod giver , så stikk gjør meg ingen ting. Akkupunkturen jeg fikk på Frøyaklinikken var i øret. ( ne ) Fikk fotsoneterapi etterpå , så det kjentes nesten ut som en " minispa " Har to ordtak . " Den som intet våger , intet vinner " " ingen ting er umulig , det umulige tar bare litt lenger tid "
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer foresten på om noen av dere har erfaringer med clear blue fertilitetsmonitor å dele? :) (kunne kanskje funnet noe om det om jeg letet litt her inne, men spør i stede!) Mannen glimtet nemmelig til å kjøpte en i forige uke så... Regner med at jeg kan ta den i bruk 1 august (men krysser fingrene for at mensen ikke skal dukke opp denne gangen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer foresten på om noen av dere har erfaringer med clear blue fertilitetsmonitor å dele? :) (kunne kanskje funnet noe om det om jeg letet litt her inne, men spør i stede!) Mannen glimtet nemmelig til å kjøpte en i forige uke så... Regner med at jeg kan ta den i bruk 1 august (men krysser fingrene for at mensen ikke skal dukke opp denne gangen!)

Jeg bruker cbfm.

Tok 3 mnd å bli gravid første gang. Vi mistet i uke 18, og så tok det 3 nye mnd før vi ble gravide igjen. Resultatet er en jente som fyller 4 om et par uker.

 

Denne gangen er vi på pp19 (tror jeg, er litt ute av tellingen). Men jeg tror at det er gode grunner til at det ikke har klaffet ("dårlig" sperm).

Jeg er uansett veldig fornøyd med å bruke den da jeg ikke trenger tyde teststreker og jeg trenger heller ikke huske hvilken dag i syklusen jeg er (jeg har hukommelse på linje med en gullfisk).

Jeg syns også at det blir litt dyrt med testpinnene, men det positive veier opp for det negative og jeg antar at jeg hadde sikkert brukt like mye penger på vanlige el-tester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd dong quai. Etter 4-5 år med prøving satt den på 1 pp med DQ.  :)  Er helt sikker på at det var den som gjorde at jeg ble gravid!  :)  Er 11 uker på vei imårn.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd i EVIGHETER følels det som, har prøvd siden 2010, har flere SA, 4 som er bekreftet med positiv test og blodprøver hos lege osv. Det er vist ikke noe galt med meg iallefall, samboeren har ikke testet seg enda, men regner jo med at svømmerene hans er ok siden jeg blir gravid, men jeg mener jo det er noe galt siden jeg mister gang på gang. I begynnelsen var jeg helt knust, men nå har jeg begynt å slappe mer av, fordi jeg vet det ikke hjelper å stresse og styre på..  Men blæh!

 

Ikm 22.08 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Lykkeliten :) Når i syklusen skal man ta dong quai? Hvor får man kjøpt det? Jeg var innom en helsekostbutikk og spurte etter, men de hadde ikke hørt om det engang.. Må man på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dong quai i dag på Life. Skal etter hva jeg har skjønt tas mellom tr og el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive til dere her inne som strever...for har selv vært der... vi var prøvere i 1,5 år, og var begynt med utredning... vi la fra oss tankene om mer prøving og var klar for prøverørs behandling...

Og i mai så var kroppen min plutseli uvenn med meg..hadde to menstruasjoner i løpet av 14 dager og tenkte at nå er noe heeelt gale med meg... men i juni, da ikm kom, så bare spottet jeg, og jeg skjønte ingenting, så valgte å ta en test og den var POSITIV :-D så sitter her og er 9 uker i dag, og tenker at gikk det for oss, så går det for dere også... kanskje en liten ting er å ikke tenke så mye på det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ditt innlegg. Og ikke minst gratulerer . ;) Jeg har med flere lest det meste her inne . Godt det finnes håp . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lykkeliten og mietutto :)

 

El has been and gone og vi hadde sex så mye vi kunne. Håper en liten luring har funnet veien til egget og at jeg får en fantastisk bursdagsgave i form av positiv test :D

Håper de neste 2 ukene går kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er faktisk slitsomt... ikm på søndag, og har bøttevis av symptomer. Noen jeg egentlig ikke har hatt før, også. Vet jeg kommer til å bli kjempeskuffa om det ikke har klaffa nå. Da blir jeg sint på kroppen min som kan lure meg sånn...

 

Drar til Kreta i morgen, og er jo ekstra kjipt å ha tantebesøk når du skal ligge på stranda hele dagen. Tåler ikke tamponger veldig bra (tørker ut), så jeg kan bare tenke meg hvor god stemning det blir med bind, svette og badong. Ingen god kombinasjon...

 

Tar kanskje sorgene litt på forskudd nå, men prøver bare å være mentalt forberedt. På den måten håper jeg å kunne nyte ferien uansett hva som skjer.

Føler at jeg bør teste i morra før vi skal dra, men det er jo egentlig kun nysgjerrigheten som tilsier at jeg ikke skal vente til søndag. Selv om det blir negativt resultat i morgen, kan det fint bli positivt etter noen dager likevel. Og det jeg er mest bekymra for ang testing, er jo det motsatte. Å få positiv test i morgen som blir negativ etter noen dager.

 

Er frustrert nå altså... Er min pp17. Første pp etter kontrastvæskeskylling gjennom eggledere og første pp med femar. Så jeg hadde jo håpa så veldig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Elibjo! Håper at du ikke får drukket alkohol på ferien og at du må holde deg unna alt annet som er fyfy for gravide :D

 

(Jeg hadde nok ikke klart å vente og måtte tatt en test før avreise!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut elibjo :) lykke til og god tur!

 

Her har tr akkurat dratt så det er herlig.. Selvfølgelig hatt besøk heeeele ferieuken min. Men da er vi snart klar for ny el. :) har gått til innkjøp av dong quai jeg nå, siden det skulle være så bra :) begynte å ta i går, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått positiv test i dag, kan ikke tro det... Siden vi har prøvd siden mars i fjord....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått positiv test i dag, kan ikke tro det... Siden vi har prøvd siden mars i fjord....

Så dette må være en magisk tråd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å wow rasekatten!!! Gratulerer så mye!!!! :D :D

 

Venter på at magien skal smitte over her. ikm neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...