Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd i ett år. Blitt gravid 2 ganger, men mistet i uke 5 og 7, fant ikke liv på ultralyd i uke 9. Jeg har tatt en del blodprøver og ingenting tyder på noe galt. Så gyn mener jeg bare har vært uheldig.

 

Kjøper du dong quai på helsekost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helluuu damer! Long time no see!

 

Her er jeg igjen. Etter noen intense mnd med planleggning av bryllup, thailandtur med bryllup, litt ferie og et sykehusopphold med snupp så fortsetter vi å virkelig prøve.

Har ikke vært så opphengt i prøvingen i det siste, men er nå i gang igjen. Har fått kjøpt meg en slik fertilitetskalkulator som jeg nå skal begynne å bruke om jeg ikke sitter her å er gravid allerede da. (er på dag 37 i syklusen min allerede, vanlig syklus 35 dager.)

Vi har prøvd siden september 2012 uten hell annet enn en slik streif graviditet da egget slapp.

 

Sitter her med symptomer som kan være alt fra menssymptomer, forkjølelse eller graviditet.

 

-Hodepine

-Smerter nederst i rygg

-VARM!!

-Trøtt og sliten

-Oppblåst

-Ømme boobs

-Småuggen

 

Håper det er spiren som har satt seg for nå er jeg lei av å gå rundt å bli skuffet hver eneste gang..

 

 

Kjedelig å se at du er her ennå Sidney, og veldig trist lesning om at du har mistet flere ganger. Krysser fingrene for at det skal gå nå! 

 

Må legge til at jeg har time hos legen for full workup ang min og mannens fertilitet nå om 2 uker. :)

Endret av Mamma-til-Emma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo - da kan du få time hos gyn så måler de slimhinnen. Men sjekk med dem hvilken dag du bør måle på. Jeg mistet mensen i fjor i 3 mnd og da mente de jeg hadde for tynne slimhinner.

Har fortsatt lite mens.. Men gyn sier slimhinnen er slik den skal være..

Det skal jeg jammen høre om på fredag. Hun akupunktøren er kona til gunekologen på klinikken. Hun er også jordmor:)

Men ja, det vil jeg høre om han kan sjekke "ordentlig", for det et jo dumt om jeg bekymrer meg for noe som ikke stemmer. Han har jo ikke sagt noe om det på de to undersøkelsene jeg har hatt der.

 

Under en uke til svaret på biopsien min kommer også. Spent på om det blir operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også tatt biopsi. Det var litt vondt synes jeg, men jeg kom meg gjennom det! Gynekologen prøvde å berolige meg da, så jeg får bare vente å se på prøveresultatene. Lykke til alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidney: Dong. Quai kjøper du på helsekost ja. Men jeg var først innom en som ikke hadde hørt om det.. Men så fant jeg det på Life.

 

Det høres spennende ut Mamma-til-Emma! Når skal du teste? :)

 

Lykke til Fjellfrøkna og elibjo! Hvordan foregår egentlig en biopsi..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i pp 12x6 dvs seks lange år...... Ivf, aborter, kjemiske...... Vet jeg kan bli gravid, så jeg gir ikke opp....husker hvor sliten og lei jeg var da jeg nærmet meg 12pp, men hva man klarer når man må!!! En dag vinner jeg denne vanskelige og slitsomme kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sidney: Dong. Quai kjøper du på helsekost ja. Men jeg var først innom en som ikke hadde hørt om det.. Men så fant jeg det på Life.

 

Det høres spennende ut Mamma-til-Emma! Når skal du teste? :)

 

Lykke til Fjellfrøkna og elibjo! Hvordan foregår egentlig en biopsi..?

Biopsi gjøres som en vanlig celleprøve av livmorhals. Bare at i stedet for å gni en stor q-tip på livmorhalsåpningen, ble det tatt ut litt mer. Vet ikke om de klipper eller skjærer eller bare skraper, men han fikk iallfall ut to små biter. Sånn at det blir vevsprøve; ikke bare celleprøve.

 

Jeg syns det var mer ubehagelig enn smertefullt, men klart det gjorde nokså vondt akkurat når han tok de bitene. Men det var ikke vondt etterpå. Men jeg blødde avtakende i tre dager ca.

 

Til sammenlikning var det litt verre enn en vanlig celleprøve, men mye bedre enn når jeg tok gjennomskylling av egglederne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i pp 12x6 dvs seks lange år...... Ivf, aborter, kjemiske...... Vet jeg kan bli gravid, så jeg gir ikke opp....husker hvor sliten og lei jeg var da jeg nærmet meg 12pp, men hva man klarer når man må!!! En dag vinner jeg denne vanskelige og slitsomme kampen.

Uff, høres ut som om du har hatt en lang og vond kamp!

Har du noen barn fra før?

Håper det går veien for deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser vi alt vi har for at resultatene på biopsiene blir kjempe bra!

 

Bella - 6 lange år.. Høres tungt ut, så fantastisk at du holder motet oppe!! Det vil jo absolutt telle positivt! Til slutt sitter den;)

 

Etter å ha vært prøver i over ett år nå kjenner jeg at den dagen jeg får 2 streker skal jeg være sååå takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så trist! Kjedelig at det skal ta sånn tid! Er her ennå eg ja:/ ser ut som det kan bli en stund til.. Ikke så positiv lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket på gyn og avtalt jeg kommer innom i morgen for spermtest.. Fikk visst resultatet på 10 min så det blir spennende! Håper alt er bra:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss klaffet det med DQ på 1 pp.. Hadde prøvd i 4-5 år før jeg begynte med pillene ;)  Er i uke 15 nå :D Spiste også sink, folat og tran i mnd vi ble gravide :) Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fortalte en på jobben at hun er gravid. Jeg er veldig glad på hennes vegne, men det er så utrolig kjipt at det ikke kan være meg snart! Jeg er over tålmodighetsgrensa snart kjenner jeg....

 

Har sett at flere skriver om DQ. Kanskje det er noe som må testes ut. Det kan vel sikkert ikke skade å prøve ut. Er snart der hvor alt må prøves ut! (har allerede prøvd slimløsende hostesaft og grapefruktjuice, men det har ikke hjulpet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og fant ut hvor magisk den er:) etter seks år er jeg veldig klar for å få en spire som sitter... Etter mange tidlige ( før uke 12) aborter og et avbrutt svangerskap i uke 22 ( måtte føde:(), pga de fant store avik hos fosteret( den ville ikke overlevd i magen frem til fødsel) er jeg sliten, JA!!!!! Men derfor trenger jeg virkelig å være med i en magisk tråd!!

Jeg har ingen barn,.,,. Så det er min aller største drøm!!!!!

Dag 10 i dag,... Venter på el. Jeg er mer klar enn noen gang,.... Jeg vil ha to streker!!!!!!!!

Heier på alle her inne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spermen til mannen ble testa i dag med supert resultat! Det var gode nyheter. Da er ihvertfall han i orden;)

 

Ellers var akupunktør veldig positiv til dong quai. Det kunne tas hver dag, så nå er de i hus;) ellers sa hun at wild yam var bra etter EL, men virkningen ville ikke komme før om 3 mnd. Skal ikke stå på innsatsen ihvertfall;)

God helg ladies!

Endret av Sidney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte innom for å se etter dere herlige jenter :wub:

Krysser alt jeg har for dere!!!!

 

Mandag denne uka fikk jeg endelig en positiv test!!!!

Etter 38pp er jeg blitt GRAVID :D

 

Det er håp for dere jenter!

Lyset i min tunnel ble endelig tydelig og jeg elsker den rosa skyen som jeg lever på :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte innom for å se etter dere herlige jenter :wub:

Krysser alt jeg har for dere!!!!

 

Mandag denne uka fikk jeg endelig en positiv test!!!!

Etter 38pp er jeg blitt GRAVID :D

 

Det er håp for dere jenter!

Lyset i min tunnel ble endelig tydelig og jeg elsker den rosa skyen som jeg lever på :) :)

Herregud! GRATULERER SÅÅ MYE!! :D for en herlig følelse det må være å bli gravid etter så mange pp! :) nyyyyt det, og lykke til med svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd i minst tre år, testet to positive hjemmetester men negativ hos lege, krysser alt jeg har nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye fin lesing! Gratulerer Dossa, og dere andre som har testet positivt den siste tiden:) jeg har startet med pergotime, fikk dobbel dose med en gang. Håper det er det som skal til for at det klaffer! :) har dere noen erfaring på området? Klaffet det av seg selv hos dere Dossa? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte innom for å se etter dere herlige jenter :wub:

Krysser alt jeg har for dere!!!!

 

Mandag denne uka fikk jeg endelig en positiv test!!!!

Etter 38pp er jeg blitt GRAVID :D

 

Det er håp for dere jenter!

Lyset i min tunnel ble endelig tydelig og jeg elsker den rosa skyen som jeg lever på :) :)

åååååh Dossa, gratulerer så kjempemasse!!!!! :) :) :) Så fantastisk <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye fin lesing! Gratulerer Dossa, og dere andre som har testet positivt den siste tiden:) jeg har startet med pergotime, fikk dobbel dose med en gang. Håper det er det som skal til for at det klaffer! :) har dere noen erfaring på området? Klaffet det av seg selv hos dere Dossa? :)

Tok dobbel med pergo, ikke noen skjedde, men 2 runde så satt den ;)

 

Anonymous poster hash: d2d95...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her var det mye fin lesing! Gratulerer Dossa, og dere andre som har testet positivt den siste tiden:) jeg har startet med pergotime, fikk dobbel dose med en gang. Håper det er det som skal til for at det klaffer! :) har dere noen erfaring på området? Klaffet det av seg selv hos dere Dossa? :)

Tok dobbel med pergo, ikke noe skjedde, men 2 runde så satt den ;)Anonymous poster hash: d2d95...b76

Skjønner ikke hvorfor det ble anonymt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar rasekatten! Ble du fulgt opp med ul etter kurene? For å de hvor mange egg som blir produsert? Jeg fikk ikke beskjed om noe oppfølging, jeg har påvist el av meg selv, så fikk pergo kun for å se om det blir noe fortgang i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...