Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Uffda PeppaPig - dette var trist lesing... Man vil jo få beskjed om at alt er normalt på en sånn undersøkelse... Samtidig er det jo godt å vite hvorfor man ikke har blitt gravid på så lang tid. Hvor gammel er du igjen? Krysser fingre for at dette kommer til å gå med dine egne egg :)

 

Jeg var jo til ul og alt så bra ut. Eggstokken er normalstor selv om det kjennes ut som om den fungerer dårlig... Krysser imidlertid fingre og tær for at jeg tar feil og at egget slipper som det skal nå. Fikk EL slim i dag og stikninger i venstre side. Så får vi se om det skal holde på sånn i en uke som vanlig fra venstre eller om det nå roer seg. Har i hvertfall lagt inn aksjer i går kveld - nå blir det hver annen dag fremover ;)

 

Angående sædkvalitet: røyking setter det ned, men det er ikke så gunstig med for hyppige ejakulasjoner heller - man tenker vel at sædcellene skal få god til til å modnes skikkelig. Kanskje redusere til hver andre dag i EL perioden? Eller i hvertfall "bare" en gang om dagen ;) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff peppa! Dette var ikke kjekt! Hva er galt med eggene? Hvordan fant de ut at de ikke var bra?

Jeg går en gang i uken. Ideen er å stimulere livmor til en graviditet. Øke blodgjennomstrømning osv. Det skader ihvertfall ikke;) håper virkelig dere finner ut noe som kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ja var et slag i trynet. Trodde jo at alt var bra og at jeg var superfruktbar ;)

Hadde høy fsh (18) og veldig lav amh (0.55)  så er jo temmlig møkkatall. Jeg venter i spenning på telefon fra klinikken og lurer fælt på hva de sier om mannens sædprøver (som vi ikke har store håp for i det hele tatt grunnet medisiner han går på). Jeg er bare sjeleglad for at jeg bor her jeg bor, klinikken jeg går til er kjent for å hjelpe personer der andre klinikker har gitt opp, så jeg håper at de klarer å utføre noen mirakler på meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det.. Når flere har fått den beskjeden dere har fått har de fått det til allikevel! Ikke mist håpet! Dere får det til til slutt!! Kjekt med gode klinikker som ikke gir opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt da, Peppa :( Men som Sidney sier, det er omdiskutert hvor mye lav AMH egentlig har å si. Er i alle fall mange som har fått barn med dystre tall der. Det ordner seg nok, skal du se! :D

 

Sa jeg at jeg har begynt på akupunktur? Så bra ut, men hun fant noen små ubalanser hun ville rette opp. Skikkelig vondt i høyre side etter første behandling, og hun mente kanskje det var noe grums som ble 'røsket ut', hehe. Vi får se hva som skjer ;)

 

Har jo gått til Frøyaklinikken før (i fjor), men der bruker de kun øreakupunktur, som visstnok ikke skal være effektivt, iallfall ikke vitenskapelig bevist slik vanlig aku er.

 

Så nå gjelder det bare å få lagt inn noen aksjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksjer ja - her sitter jeg med EL og mannen sover på sofaen og et rett og slett ikke vekkbar :( usikker på om EL var i går eller kommer i dag eller i morgen, hadde sex søndag kveld så det bør jo holde uansett. Æsj - så dritt - han er minst like gira på ny baby som meg, men når han sover så SOVER han...

 

Krysser fingra for dere PeppaPig - veldig veldig mange får jo barn selv om det kan være en lang og kronglete vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter! Jeg brukte gårsdagen til å gråte og drive research, og har funnet ut at selv med dystre tall er det enda håp! Vi skal til fertilitetslegen min imorgen for å legge slagplan. Håper han har bra ideer for oss!!

 

Håper akupunkturen er det som skal til Cayenne!!

 

Camillok: Trenger han være våken da :P Hell en bøtte kaldt vann over han så skal du nok se han våkner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, han våknet faktisk litt til, først litt lite gira på å gå til sengs, men med en liten påminnelse om at magen fortsatt er tom etter mange mnd så kom han på andre - og bedre - tanker :)

 

PeppaPig: Så bra du har funnet frem litt positive historier - blir spennende å høre hva de sier på fertilitetsklinikken :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt PeppaPig.. Men det må da være ting de kan gjøre! De kan så mye rart :) Heldigvis!!

Hva sa fertilitetslegen? Hadde han en plan? Har de sagt noe om sædprøven? :)

 

Her ble det levert sædprøve i går, samtidig som jeg tok min dag 3- prøve. Nå må vi vente ca to uker på de resultatene også må jeg ta den andre prøven. Vi har jo vært hos en privat gynekolog, men han tilbyr ikke ivf behandling. Han skal søke i det offentlige for oss, men vi har bestemt oss for å prøve et forsøk på Klinikk Hausken mens vi venter. Har fått time der 9. november og da får de oversendt alle prøvesvar. Forhåpentligvis kommer vi fort i gang da!! :) Men er kjempe spent på sædprøven.. Herregud - vet ikke hvordan jeg skal klare å vente to uker.. 

 

Cayenne - og Sidney også - - går dere til en spesiell akupunktør som kan ekstra mye om denne typen akupunktur? Jeg gikk hver uke i to sykliser.. Jeg merket ingenting til det. Jeg sovnet på den benken med to nåler i hvert ben, tre på magen og en på toppen av hodet. Var alltid litt trøtt etterpå, men ellers kjente jeg ingenting i kroppen. Ingen graviditet heller.. Fikk mer smertefulle menstruasjoner... Jeg var faktisk hjemme fra jobb på første mensdag begge gangene. Denne gangen har jeg ikke kjent så mye. Rart.. Men hva skulle det liksom være godt for? Blødde ikke noe mer heller... Hva merker dere i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også til akupunktur, men merka ikke noe forskjell. Ble mer stress fir meg, for jeg måtte gå tidligere fra jobb, og styre med parkering og rushtrafikk. Så jeg har gitt litt blaffen. Men tenker å starte opp igjen hvis vi skal igang med ivf.

 

 

Skal på forsamtale på tirsdag, er så innmari spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra fertilitetslegen min! Gud som jeg elsker den mannen  :wub:

 

Etter å ha fått tallene på både meg og mannen sine tester så jeg gikk inn der med "dødsdom" i vente. Jeg bare regnet med at han kom til å si at her blir det ikke baby. Han var ganske rett på sak og sa at vi ikke kom til å bli gravide på den naturlige måten. Greit nok, det hadde jeg forventet og kom ikke som en bombe.

 

Jeg har jo googlet (som man gjør) og sett andre par med tilsvarende tall som oss som enten har blitt vist døren eller bedt om å tenke på andre muligheter som egg/sæddonasjon eller adoptering - så jeg måtte jo spørre rett ut hvilke % sjanser jeg hadde for å bli gravid og for å føde en baby ved å bruke mine egne egg og mannens sæd. Han sa basert på alderen min, tallene mine som kom fra blodprøvene (de hadde også fått annen informasjon fra blodprøvene mine) så var det ca 20% for å lykkes. WHAT!! Jeg trodde han kanskje kom til å si 1%, men 20!!!! Herregud, jeg trodde jeg skulle kaste meg om halsen på han og kysse han. 

 

Han sa ideelt sett så hadde jeg ligget på 40-50% suksessrate OM jeg hadde hatt bedre AMH og FSH. Han sa at selv om de ikke var optimale så var dette bare en brøkdel av det de så på da de vurderte om ivf kom til å bli en suksess eller ikke. Han sa at jeg hvertfall hadde kommet til riktig klinikk da de spesialiserte seg på cases som våre og de hadde hjulpet mange par med verre prognoser enn oss til å oppfylle drømmen om baby. Samtalen var selvfølgelig mye lengre enn dette, men det var hvertfall hovedpunktet og ikke minst mitt hovedspørsmål til legen. 

 

Mannen blir sendt til urolog nå som skal ta seg av mannens sædproblemer og legen min regnet med at de kunne nok trenge en 2-3mnd på å få dette igang igjen hos mannen. Selvfølgelig avhengig av hva som var galt. Hvis de ikke fikk noe sæd å jobbe med basert på ejakulasjoner så kunne de gjøre noe som het mTEsa (tror jeg) - de går inn i testiklene og trekker ut sæd derfra (ja, et eller annet sånt noe. Litt mye medical terms til at jeg fikk med meg hele prosedyren - og jeg ble også litt opptatt av mannens velbefinnende da han begynte å bli litt grønn i ansiktet. Hvem vil vel ha en nål stukket inn i balla si liksom :blink:  )

 

Jeg ble satt på DHEA og Coenzyme Q-10 (i påvente av at vi kan starte ivf). Han regnet med at vi kunne starte ivf behandlingen tidlig i 2014 - mulig tidligere alt ettersom hva som skjedde med mannen hos urologen. 

 

MEN når alt dette er sagt (eller skrevet) så vil jeg bare tilføye at jeg har beholdt et litt realistisk syn på saken også. Det er absolutt ikke sikkert at det blir baby utav dette og jeg jobber med å innfinne meg med at vi "bare" kommer til å ha et barn og at vi er veldig heldige som hvertfall har det. Det er jo veldig mange barnløse par der ute som kanskje ikke får oppleve det engang så jeg har det hvertfall i tankene mine og skal absolutt sette pris på hva jeg allerede har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk klinikk du går til! Litt misunnelig på oppfølgingen du får! Herlig å bli tatt vare på midt i fortvilelsen! Masse lykke til videre! Dere sitter snart med baby nr 2!

 

Småen - hun jobber kun med livmor, så setter hun nåler avhengig av hvor jeg er i syklus. Får 11 nåler før EL. Samme som deg, pluss i hendene. Etter EL er det færre nåler. Jeg har også hatt mer smerter, men dette var normalt. Det kunne gå opp og ned. Målet er at smerter skal forsvinne helt. Da er visst blod sirkulasjonen slik den skal være..

 

Jeg tror EL er i morgen, så her blir det humping hele helgen;)

 

Det er jo sommer ute!! Sitter i sola med kaffe latte og bare nyter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare lurer på hvorfor hun jobber kun med livmor Sidney, er hun sikker på problemet er der? Her jobber hun med alt... (Bare vært der tre ganger, da.) Fikk store smerter i høyre side første gang- hun mente det kanskje var noe grums som ble 'røsket ut'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke.. Nålene settes jo på ben, armer, oppfor nesen og i magen. Hun kjenner også på puls mange plasser og ser på tungen.. Hun mener mitt problem er lav blod sirkulasjon. Og det gjelder jo for hele kroppen. Er alltid kald på hender og føtter. Så hun sier ull sokker, supper, unngå salater;( altså jeg må holde kroppen varm både utpå og inni. Hun jobber kun med fertilitetsproblemer, men hun må vel kjenne til helheten med resten av kroppen antar jeg.. Hvor får du nåler?

Hva mente hun med grums?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk klinikk du går til! Litt misunnelig på oppfølgingen du får! Herlig å bli tatt vare på midt i fortvilelsen! Masse lykke til videre! Dere sitter snart med baby nr 2!

 

Småen - hun jobber kun med livmor, så setter hun nåler avhengig av hvor jeg er i syklus. Får 11 nåler før EL. Samme som deg, pluss i hendene. Etter EL er det færre nåler. Jeg har også hatt mer smerter, men dette var normalt. Det kunne gå opp og ned. Målet er at smerter skal forsvinne helt. Da er visst blod sirkulasjonen slik den skal være..

 

Jeg tror EL er i morgen, så her blir det humping hele helgen;)

 

Det er jo sommer ute!! Sitter i sola med kaffe latte og bare nyter;)

Å er det meningen at man skal få sterkere menssmerter hvis akupunkturen funker i fht blodsirkulasjon? For jeg gikk jo to måneder og begge gangene måtte jeg være hjemme fra jobb første dagen fordi det var så ille! Ikke opplevd det før, naproxen pleier å ta det. Denne mnd har jeg ikke hatt aku og jeg merker ingenting til mens... Hmm da har det jo gjort et eller annet i hvertfall. Hadde liksom ikke tro på at det gjorde noe som helst jeg. Vil begynne igjen hvis vi starter ivf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei småen, nei, målet er null smerter.. (Selv om jeg ikke kjenner mange som er så heldig;) men det kunne gå litt opp og ned i starten sa hun;) jeg har hatt masse smerter de 2 periodene jeg har gått.. Brukte også naproxen tidligere, før vi begynte prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke mer menssmerter (har omtrent ingen, bare litt kramper et par dager før), men skikkelig smerter i eggstokken eller egglederen første gang. Kun litt murringer etter 2. og 3. gang. Hun skjønte ikke helt de smertene, men trodde det var noe som ble ordnet opp i...

Får nåler i føtter, legger, hender og mage. Ikke hodet. Kunne du spurt hva den i hodet er for? Går til AJK klinikken i Oslo. De spesialiserer seg på infertilitet. Fikk også råd om varm mat og varme generelt, spesielt under/etter el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en herlig klinikk Sidney. Føler meg veldig komfortabel med å gå dit.. Men dette blir fader meg dyrt. Vi har ikke engang startet med selve fertilitetsmedisinene og vi har allerede fått regning på ca 4000kr (som vi krangler om da vi fikk beskjed om at forsikringen dekket testene, mens det viser seg at de ikke vil det allikevel..hmrff)

 

Jeg har også hørt om det med å ikke spise kald mat (som f.eks salater) og å holde seg varm. Dette var noe jeg leste på nettet da, kan ikke huske hvor det var men det var på en engelsk side om infertilitet og om folk som hadde prøvd ut det meste.. Det ligger kanskje noe i det? Jeg unngår hvertfall salater nå (Jippi! Var ikke så glad i de uansett så savner det ikke). 

 

Idag har vi pyntet huset innvendig til Halloween og imorgen skal vi pynte utsiden. Naboene har også begynt så det skal bli et par festlige uker med grøssende innslag håper vi på :) 

Det er et par nabohus som tar helt av med spooky musikk og falsk tåke haha - skikkelig cheesy men veldig artig. Får hvertfall tankene unna baby for et par uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om varm mat var nytt for meg. Synes jeg har prøvd alt annet. Spist riktig , tatt alt av vitamintilskudd. og homopatiske medisiner . Hadde bestemt oss for at så langt som ivf var vi ikke villige til og gå . Mye p.g.a. det det koster,og ikke garanti for at det skal føre til noe. ( vi har en sønn født i 09. ) Og et barn er bedre enn ingen . ;) Skal på Ullevåll om ca 14 dager for en kikkhullsopperasjon . Så blir det en siste runde på Frøya klinikken. Hos meg har jeg fått mere eggløsningsslim bl.a etter øre akkupunkturen . Og løst opp i knuter i både nakke og rygg . For meg har dette vært et år i berg og dalbane . I håp og drømmer , Hadde jeg ikke blitt gravid ved påsketider , hadde jeg lagt baby drømmen på hylla for lengst .Det endte med en ma i uke 11 . Har en tro på at julenissen i år har et gullegg til meg . ;) Og til dere også . ;) Så det er bare og begynne og glede seg ! Har begynt med videre studier , og det tar heldigvis litt av tankene mine . Er det noen som har prøvd nye hobbyer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi igang med ivf!!!!

 

Vært på forsamtale i dag. Skal ringe inn ved neste mens, og begynne på sprøyte dag 2 i syklus. Er på dag 5 i dag, så nå får vi ca en måned "fri" til bare å kose oss som vi vil:)

 

Alle prøvene mine er fine, men litt lav amh (9), så legen sa det var bra vi kom nå. Det var godt å høre, for jeg har følt meg litt teit som har satt igang utredning så fort. Jeg ventet kun ni mnd før jeg fikk fastlegen til å henvise meg videre. Så tok det tre mnd før jeg kom til en gynekolog, og han brukte så tre mnd på prøver og undersøkelser, og henviste meg så videre.

 

Så jeg ble henvist til gyn i januar, og nå står jeg endelig med ivf-papirene i handa:)

 

Egguttak ca uke 47. Gleder meg og gruer meg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Spennende!! Krysser alt jeg har!

 

Jeg var hos en ny gynekolog i dag og fikk resept på progesteron piller. Håper det hjelper;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om varm mat var nytt for meg. Synes jeg har prøvd alt annet. Spist riktig , tatt alt av vitamintilskudd. og homopatiske medisiner . Hadde bestemt oss for at så langt som ivf var vi ikke villige til og gå . Mye p.g.a. det det koster,og ikke garanti for at det skal føre til noe. ( vi har en sønn født i 09. ) Og et barn er bedre enn ingen . ;) Skal på Ullevåll om ca 14 dager for en kikkhullsopperasjon . Så blir det en siste runde på Frøya klinikken. Hos meg har jeg fått mere eggløsningsslim bl.a etter øre akkupunkturen . Og løst opp i knuter i både nakke og rygg . For meg har dette vært et år i berg og dalbane . I håp og drømmer , Hadde jeg ikke blitt gravid ved påsketider , hadde jeg lagt baby drømmen på hylla for lengst .Det endte med en ma i uke 11 . Har en tro på at julenissen i år har et gullegg til meg . ;) Og til dere også . ;) Så det er bare og begynne og glede seg ! Har begynt med videre studier , og det tar heldigvis litt av tankene mine . Er det noen som har prøvd nye hobbyer ?

 

Jeg har også tenkt i de baner at det kan hende at ivf ikke fører noe sted og at vi (etter å ha brukt helsikes mye penger på det) kommer til å sitte igjen med ingenting. Nå har vi et barn fra før så det er jo som du sier, et barn er bedre enn ingenting. Men allikevel så finner jeg det veldig vanskelig å legge tanken om ett barn til bak meg. Og det hjelper jo ikke på at mannen min er superfornøyd med å ha ett barn, han trenger ikke flere så drivkraften bak ivf er jo meg og jeg føler meg avogtil (kanskje hele tiden) veldig alene om hele prosessen. Ok, det var dagens syting fra meg. Sender over en godklem til deg Great og håper at siste runden på Frøyaklinikken er det som skal til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende elibjo, håper at du får gullegget på første forsøk!! 

Krysser fingrene for at progesteronen er alt som skal til for at det skal klaffe for deg Sidney!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...