Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Da tror jeg det er på tide med et nytt innlegg fra meg her inne også :)

 

Først: Gratulerer Camillok med spiren :) Håper den sitter denne gangen!

 

Jeg har forsøkt å ha en liten mental pause fra prøvingen nå i det siste. Den var i ferd med å spise meg opp, og jeg sleit voldsomt en stund med å være sammen med og forholde meg til alle venninnene mine som har barn (jeg er den eneste som ikke har fått barn enda). Jeg slutta på p-pillen i november i fjor, så nå er det snart et år siden vi startet prøvingen! Jeg var jo så heldig å bli gravid i februar, og var overlykkelig for at det klaffet så fort! Men vi mista spiren vår i uke 12 :(  

 

Nå er vi inne i 6. pp (tror jeg??) etter MA'en og kroppen er nok forsatt helt på bærtur etter utskrapningen. har hatt sykluser på 25,30,25,30,21 og nå er jeg på dag 32 i denne pp. Det er så frustrerende at ting skal ta så lang tid! :angry:  Er så redd for at noe er galt, og kjenner jeg fastlegen min rett er det nok ikke vits å gå dit enda..  :unsure:

 

Ble fryktelig negativt dette altså, men jeg tror dere her inne på denne tråden kan forstå dette  ;)

Godt å luftet hode litt av og til  :blink:

. Hei Bambi 88. Du skriver som om jeg skulle ha sagt det selv. Vi har holdt på i drøye 2 år med nr 2. ( hvet jeg er heldig , men synes 4 åringen fortjener et søsken ) Ble selv gravid rett etter påske som endte i ma i uke 11. Prøver og ikke sitte hver kveld her inne. Redd for og bli for opphengt i dette baby prosjektet . Og det er jo ikke gunstig . ;) Nå venter jeg på at samboeren skal komme hjem etter en uke på jobb reise. Kansje det er avstand fra hverandre som skal til for og få det til og klaffe . ;) Hvet det er vanskelig ,men prøv og ikke tenk så mye . Som de sa til meg i sorgen : Det er jo positivt at vi ble gravide selv om det endte i ma. Så snart sitter spiren igjen . ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje jeg prøver det, Cayenne  :)

 

Høres ut som vi er i samme båt ja, Thelma_86 og great!

Håper spiren sitter hos oss alle snart  :)

 

Jeg svidde av en billigtest da jeg kom hjem fra jobb i går. Urinen var lysere enn en billig hvitvin, og testen var så klart negativ. Jeg orka ikke en gang å se to ganger på den, så jeg kasta den etter 20 sek. Noen timer senere greide jeg ikke dy meg, så jeg kikka på den nedi søppelbøtta. Og det var en ultrasvaaaaak strek der! Men jeg så den selv om jeg ikke holdt den opp mot lyset. Jeg aner jo ikke når den streken kom, og mest sannsynlig kom den lenge etter tidsfristen, så jeg regner med at den er veldig ugyldig. Mulig jeg tar en ny test i morgen  :) Tanta har jo faktisk ikke kommet. Dag 33 nå. Jeg har hatt ømme pupper i noen dager og mensmurringer i snart en uke. Men dette har skjedd før også, så jeg venter litt før jeg skrur opp forhåpningene!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi: tror det er spire der jeg, og at du ikke har fått mens pga dette ;) jeg hadde også en sånn negativ- opp av søpla flere timer senere - positiv :) det var tidligere enn deg da, men mange får jo positiv test ganske sent. Vent til imorgen og ta en på morgenurin :)

 

Dagens test var forresten fin - så da er jeg gravid :) var innom apoteket og kjøpte en boks folat, tredje glasset etter vi startet prøvingen... Babyen skal ikke få nevralrørsskade i hvertfall ;)

 

Superspennende med testing snart Cayenne, måtte flire litt av aku vs gyn: må si meg litt enig om at det meg kald livmor ikke høres spesielt medisinsk ut ;)

 

Hadde vært gøy om vi var flere her som gikk over til 1. Tri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med positive tester dere! Gratulerer så mye! Veldig misunnelig!

 

Jeg har vært veldig rar i magen i dag, både murring og litt løs mage..

Håper jo inderlig! Brystene er vonde..

10 dpo idag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, gratulerer Spirenmin og camillok :)

Har du testet igjen Bambi?

 

Spennende Sidney :)

 

Jeg er så lei av å kjenne etter de symptomene.. Så denne mnd har jeg nektet å kjenne etter. Det jeg kan konstatere er at det må være utrolig mye psykisk for denne mnd har jeg ikke kjent et eneste stikk eller en eneste murring. Puppene er ikke ømme engang :P

 

Venter fortsatt på prøveresultater....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav!! Svak positiv test i dag!! Streken er tydelig rosa, og kom innen 20 sek. Er jeg virkelig gravid??? Tar en cb+ i morgen eller lørdag. Tror faktisk jeg skal koste på meg en cb digital denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gratulerer Bambi!! Håper den klamrer seg fast!

 

Dette var tydeligvis en bra måned.. Mye kos i september gjør tydeligvis susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, gratulerer Bambi! :D

 

Fortsatt kvalm, så tok en test i gårkveld som var blendahvit, men var bare 10-11 dpo og hadde drukket en del vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier forsiktig takk jeg ;) kan ikke tro det! Må nok ta en test til før jeg kan slappe litt mer av. Vet ikke helt når termin blir da. For jeg tror jeg hadde sen el denne pp. Usikker siden jeg hadde lagt prøvinga litt på hylla. Hvertfall mentalt. Så da testa jeg ikke etter el. Tok en test på lørdag som var, å da var den blendahvit. Kan være alt mellom 3+6 og 4+5, så tar utgangspunkt i 3+6.

 

Tror jeg kommer til å bestille meg en legetime i neste uke. Vil ta blodprøver for å måle hcg, og så ønsker jeg henvisning til tidlig ul pga MA forrige gang. Tror dere jeg vil få det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bambi!! Så kjekt! Vel fortjent med en cb digital;) vil tro du kan få henvisning ja! Det skal ihvertfall jeg ønske meg når det blir min tur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Sidney! :) CB+ var positiv som bare det i dag, så da anser jeg meg selv som gravid ;) tror ikke jeg bruker penger på CB digital da. Har vel brukt nok penger på tester de siste mnd :P

 

Håper spiren klamrer seg fast i 9 mnd denne gangen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Bambi!! Hvor lenge hadde dere prøvd? Har dere mistet flere ganger? Krysser fingrene for at det funker denne gangen :)

 

Peppa- hva skjer med deg? Vi har laget en ny ivf tråd inne på assistert for oss som begynner nå snart. Bli med hvis det er der du er :) Men jeg kommer ikke til å forlate dere her i denne tråden heller altså :)

 

Fortsatt ikke fått prøveresultater.. Er helt nervevrak og føler jeg venter på en dødsdom.. :s

 

Blitt noe mer testing Cayenne og Sidney?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det går bra denne gangen :) vi har prøvd siden november i fjor. Ble da gravid på 2.pp, men så mistet vi i uke 12 :( jeg skulle egentlig hatt termin nå på mandag som kommer, men jeg tror nok den dagen blir noe lettere med ny spire i magen :) denne spiren satt på 6.pp.

 

Hvilke prøveresultater venter du på? Har dere prøvd lenge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordnet seg :)

 

Vi er i 10 pp og jeg har bare følt fra starten at noe var galt. Så vi har gått privat for å få utredning. Etter ul ser alt bra ut med meg så det vi er mest spent på er sædprøve fra sambo for å se om vi evt er gode kandidater for ivf. Har avtalt møte på klinikk Hausken 8 nov og kan gå i gang med ivf fra da hvis det er det som skal til. Vi søker det offentlige også når resultatene kommer, men fått beskjed om ventetid på 6 mnd til 1 år så jeg orker ikke vente på det. Betaler derfor for et forsøk eller to først :) Men sædprøven er jo helt avgjørende!! Hvis det ikke finnes sædceller kan de jo ikke gjøre så mye.. Håper derfor mest på dårlige svømmere om noe er galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Sidney! :) CB+ var positiv som bare det i dag, så da anser jeg meg selv som gravid ;) tror ikke jeg bruker penger på CB digital da. Har vel brukt nok penger på tester de siste mnd :P

 

Håper spiren klamrer seg fast i 9 mnd denne gangen <3

Gratulerer Bambi:) Vi var i samme ikm gruppe forrige mnd, nå er jeg tilbake fordi det endte i en exu denne gangen... Håper jeg er tilbake på 1. trimester om ikke så altfor lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier forsiktig takk jeg ;) kan ikke tro det! Må nok ta en test til før jeg kan slappe litt mer av. Vet ikke helt når termin blir da. For jeg tror jeg hadde sen el denne pp. Usikker siden jeg hadde lagt prøvinga litt på hylla. Hvertfall mentalt. Så da testa jeg ikke etter el. Tok en test på lørdag som var, å da var den blendahvit. Kan være alt mellom 3+6 og 4+5, så tar utgangspunkt i 3+6.

Tror jeg kommer til å bestille meg en legetime i neste uke. Vil ta blodprøver for å måle hcg, og så ønsker jeg henvisning til tidlig ul pga MA forrige gang. Tror dere jeg vil få det? :)

. Gratulerer så mye bambi . ;) Håper du kan nyte denne graviditeten . Fint om du sender litt babystøv til oss andre . ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk Sidney! :) CB+ var positiv som bare det i dag, så da anser jeg meg selv som gravid ;) tror ikke jeg bruker penger på CB digital da. Har vel brukt nok penger på tester de siste mnd :P

 

Håper spiren klamrer seg fast i 9 mnd denne gangen <3

Gratulerer Bambi:) Vi var i samme ikm gruppe forrige mnd, nå er jeg tilbake fordi det endte i en exu denne gangen... Håper jeg er tilbake på 1. trimester om ikke så altfor lenge...

Tusen takk! :) ja husker deg derifra :) veldig trist å høre at det ikke gikk din vei denne gangen :( går det greit med deg? Ja håper du er tilbake på 1.tri så fort som mulig! :) klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg sier forsiktig takk jeg ;) kan ikke tro det! Må nok ta en test til før jeg kan slappe litt mer av. Vet ikke helt når termin blir da. For jeg tror jeg hadde sen el denne pp. Usikker siden jeg hadde lagt prøvinga litt på hylla. Hvertfall mentalt. Så da testa jeg ikke etter el. Tok en test på lørdag som var, å da var den blendahvit. Kan være alt mellom 3+6 og 4+5, så tar utgangspunkt i 3+6.

Tror jeg kommer til å bestille meg en legetime i neste uke. Vil ta blodprøver for å måle hcg, og så ønsker jeg henvisning til tidlig ul pga MA forrige gang. Tror dere jeg vil få det? :)

. Gratulerer så mye bambi . ;) Håper du kan nyte denne graviditeten . Fint om du sender litt babystøv til oss andre . ;)

Tusen takk! :) jeg nyter den foreløpig hvertfall! Men tror ikke det har gått helt opp for meg enda! Babystøv sendes i store mengder ;) håper å se dere på 1.tri snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordnet seg :)

 

Vi er i 10 pp og jeg har bare følt fra starten at noe var galt. Så vi har gått privat for å få utredning. Etter ul ser alt bra ut med meg så det vi er mest spent på er sædprøve fra sambo for å se om vi evt er gode kandidater for ivf. Har avtalt møte på klinikk Hausken 8 nov og kan gå i gang med ivf fra da hvis det er det som skal til. Vi søker det offentlige også når resultatene kommer, men fått beskjed om ventetid på 6 mnd til 1 år så jeg orker ikke vente på det. Betaler derfor for et forsøk eller to først :) Men sædprøven er jo helt avgjørende!! Hvis det ikke finnes sædceller kan de jo ikke gjøre så mye.. Håper derfor mest på dårlige svømmere om noe er galt..

Håper dere får de svarene dere ønsker dere :) sikkert ikke dumt å komme i gang privat hvis man har muligheten til det. Virker som prosessen går litt raskere da :) vil tro at en slik prosess kan være en påkjenning både fysisk og psykisk, og da er det jo greit at man slipper å dra det ut i evigheter! :) masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nettopp en test og den var positiv!!!! 2 klare streker;) Endelig!! Ikke helt sunket inn ennå.. Men jeg sitter bare og smiler:)

 

Trist å høre om exu krumelur! Håper det klaffer for deg raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ!! Å så bra Sidney!!! Gratulerer såååå mye! Herlighet :) Håper den klamrer seg fast denne gangen. Hvor mange dpo er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...