Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Takk for det Peppa!

 

Kjenner meg godt igjen i at det kan bli veldig emosjonelt til tider! Bra å få fokus over på noe annet ja! Og se fremover! Lykke lykke til! Kommer til å henge her og holde meg oppdatert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hoppende hurra for deg Sidney!!! Fantastisk :D Håper at du får et supert svangerskap uten for mye plager :)

 

Spennende Cayenne! Holder en knapp på deg nå altså - krysser fingrene for at testen lyser knallpositiv mot deg snart. Jammen gitt din tur nå :D

 

Småen100: Du må bare ringe og mase enda mer!! 

 

Jeg har vært litt fraværende her i det siste. Har hatt det litt tungt den siste tida og vært litt emosjonell kan man si. Men jeg har begynt å se litt fremover igjen og har bestemt meg for å kvitte meg med de mine 10 ekstra kilo til jeg starter på ivf behandligen etter nyttår. Så jeg har begynt å telle kalorier og ikke minst trene slik at jeg får strammet opp bingovingene mine og kanskje får kvittet meg med bilringen min :)

 

Så bra Peppa! Skjønner det ble en vanskelig tid for deg.. Håper virkelig det ordner seg. Så bra du har begynt å trene! Da har du et skikkelig bra mål å jobbe for! Kanskje vi starter opp IVF samtidig etter nyttår? 

 

Jeg vet ikke om jeg tør å skrive det engang, men her har ikke mensen dukket opp... Jeg må ha hatt el på en helt annen dag enn beregnet, hverken på dag 9 som først antatt eller på dag 11 som alltid... Testene er negative da, så den dukker sikkert opp i natt. 

 

Jeg får ikke tak i dustegynekolog!!! Tror jeg skal troppe opp personlig på lørdag. De er bare åpne kvelder og helger.. Sykehuset sa de sendte det til dem innen tre uker jo.. Da må de jo ha fått de der nå... Guuud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tropp opp på kontoret og spør de! Kanskje de har svaret liggende der allerede- det skader ikke å prøve.

 

Håper tiden frem mot nyttår og ivf forsøk går fortere enn fort! Er veldig klar for å starte nå!!

Hehe tenkte at å gå ned noen kilo ikke kom tilå skade hvertfall. Håper at det øker sjansene pluss at hvis jeg blir gravid så har jeg lyst til å opprettholde litt trening og ikke legge på meg fullt så mye som første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar!!!!

 

Men herreguuud jeg vet ikke hva det innebærer!! Jeg er helt på gråten og skjelven her... 

 

Jeg fikk en mail nå i kveld så har ikke fått snakket med gyn. Det står at alt er bra med meg, eggløsning, hormoner og greier. Det står at det er hos sambo. Han har høy konsentrasjon, men få befruktningsdyktige sædceller. Det står at dte kompenseres til en viss grad av høy konsentrasjon. Så står det at han er i stand til å gjøre meg gravid, men under optimale forhold. Så sier han en del ting som kan gjøre spermen bedre, type varme og de tingene. 

 

Jeg har jo vært forberedt på det verste av det verste at det ikke fantes sædceller.. Her er det jo sædceller.. Og det må vel kunne funke med IVF i alle fall da?? 

 

Sambo har vært så positiv hele veien og bare blitt med på å ta tester for å roe meg ned... Han ble nok veldig sjokkert her nå. Han vil ikke snakke med meg nå, og gikk bare å la seg... :( :( Jeg skjønner at han kanskje måtte tenke på det... Jeg har vært ganske forberedt på at noe var galt siden sånn 4 pp, så..  Så er greit nok.. men jeg er jo så oppskaket og lei meg... 

 

Tror dere det er bra resultat..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen, jeg tror dette er veldig bra! Har lest en del om dette, og forstår det slik at dette er et av de beste utgangspunktene for prøverør. De finner de beste sædcellene, og du vil kunne bli lett gravid siden alt er bra hos deg. :D

 

Kjenner også et par med samme problem - de ble gravide på andre forsøk (første fryseforsøk) med første barn og første (også frys) med andre barn. Dette går nok veien! :D

 

Her kom tr i dag :( Lei nå. Men var nok en kjemisk, så det gir litt håp om at det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Cayenne :) Ser de skriver det inne på assistert og at de bare kan finne en som er bra. Men jeg er så redd.. Det er så rart å få det svart på hvitt. Har fått tall nå og han ligger under ref verdi både på morfilitet og morfilitet. Bare 6 % normale sperm og 24% som svømmer.. Men han har veldig høy kvalitet, 129 ( og her leste jeg at gjennomsnittet et 40??) så det vil jo gjøre at 6% er en del i antall... De må vare finne han ene friske som skal bli til babyen vår :)

 

Så dumt at tr kom Cayenne. Den kom her i natt også :( håper du får en fin helg uansett. Jeg skal på jentetur og drikke VIN!! Måtte det strømme på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gravid!!! Å herregud, etter 15 mnd prøving har jeg idag tatt min første positive test :) :) tidligere denne uka ble det sendt inn søknad på ivf, men nå på andre dobble pergokur ble jeg altså gravid :) lykken står i taket, og nå krysser vi fingre for at alt går den rette veien :) jeg hadde nesten gitt opp, og holdt meg borte fra forum, homeopat, til og med vitaminer ;) hehe!! Lykke til alle dere, plutselig er det deres tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer luti! Utrolig kjekt etter så lang tid!

 

Småen - her må det tenkes positivt! Som Cayenne sier, utgangspunktet for prøverør er jo supert! Alt er ok med deg og de trenger kun en svømmer;) kan forstå at mannen ble lei seg, ikke noe kjekt å få beskjed at man har få svømmere som er befruktningsdyktige! Men han får bare komme over sjokket, så sitter den vettu! Masse lykke til!

Endret av Sidney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noen som vet hvor jeg får endret nick?

Jeg melder meg inn her. Jeg har ikke vært gravid siden jeg mistet i MA i 2011 med rester som førte til en liten infeksjon i livmoren med utskrapning dagen etter innleggelse hvor jeg hadde 10 i crp så var ikke så veldig stor infeksjon men er redd de har skadet livmorslimhinnen eller noe..for jeg har vært prevensjonsfri siden mai 11 og prøvd siden da..kun hatt en kjemisk etter en pergotimekur.. har gått på pergotime og pregnyl osv i 6 mnd uten hell. .livmoren og eggstokker ser bra ut på ul å sædprøven var veldig bra.. skal få resept på sterkere medisiner når fastlegen er tilbake for gyn her jeg bor mener han skal gjøre det. .grr.. vil ha baby med mannen min nåå!:'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid!!! Å herregud, etter 15 mnd prøving har jeg idag tatt min første positive test :) :) tidligere denne uka ble det sendt inn søknad på ivf, men nå på andre dobble pergokur ble jeg altså gravid :) lykken står i taket, og nå krysser vi fingre for at alt går den rette veien :) jeg hadde nesten gitt opp, og holdt meg borte fra forum, homeopat, til og med vitaminer ;) hehe!! Lykke til alle dere, plutselig er det deres tur :)

Gratulerer Luti , det blir jo rene solskinnshistorien som vi andre " slitere " kan få troen på at det nytter . ;) Jeg skal igjennom en kikkhullsopperasjon i morgen gjør ikke dette susen , er det lov og gi opp !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Luti! :)

 

Masse lykke til Great :)

 

Velkommen til deg Alexandra :) Jeg vet ikke hvordan man skifter nick dessverre. Prøv å klikk på navnet ditt der oppe det står at du er innlogget. Da kommer det opp masse valg i alle fall. Kanskje det er der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er vi igjen som ikke har hoppet til 1.trim. ? . ;) Her er håpet lyse grønt etter kikkhullsopperasjonen. Alt var i den sjønneste orden . Så da er det bare og holde motet oppe . Bruker mye tid på strikking ( har blitt min nye terapi ) Prøver og trene litt og treffe en veninde i løpet av uken også. Tror man må leve litt i all prøvingen . Var hos en av mine veninder i forige uke , og hun kunne fortelle at en av hennes veninder var igjennom 7 prøverørforsøk før den satt. Og etter nesten 10 års prøving så så de ikke helt behovet for og bruke prevensjon. Og etter 14 mnd satt den av seg selv. Hun er også bikket 40. Hvordan det er mulig , kan man jo bare lure på. Men det sies jo at syken har mye å si på om det skal klaffe el. ei . Lenge siden jeg har lest en solskinshistorie , måtte dele denne med dere . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fortsatt her :)

Har begynt hormonbehandling nå, og skal ha egguttak om ca halvannen uke. Så er mest inne på forumet til assistert befruktning.

 

Men titter nå innom her:)

Jeg også prøver å trene litt. To timer yoga to ganger i uka er bra for både kropp og sjel :) Viktig å leve, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter innom av og til :) Jeg er også inne på assistert nå, for vi skal i gang med IVF nå i desember :D Vi velger å gå privat for jeg har ikke tålmodighet til dette og det går veldig utover psyken min.. 

 

Ja dte var en fin solskinnshistorie Great.. Så flott :) De fleste med noen friske sædceller og noen friske egg har jo en sjanse, den er bare av og til ekstreeeemt lav. Men går det lang nok tid vil det jo gå tilslutt. Spm er bare om man rekker det før man er 45 liksom. Gynekologen sa det til meg at dere får helt sikkert et barn i løpet av 10 år, men at sjansen hver gang bare var 2 %. Men plutselig sitter den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her innimellom, men hører vel strengt tatt til på assistert befruktning nå. Vi starter dog ikke opp med ivf før etter nyttår grunnet penger og helseforsikringen vår. Vi må gå privat da vi ikke har annet valg (bor ikke i Norge) så det er en del utlegg til dette. Vi har kun tatt blodprøver/sædprøver hittill og har allerede betalt 7,000kr så vi må vente til forsikringen kicker inn på nytt i Januar slik at vi hvertfall ikke trenger å betale mer enn egenandelen på ca 20,000kr (Etter at egenandelen er betalt så dekker forsikringen resten) 

 

Jeg benytter tiden til å ta av meg litt ekstra kilo som har krypt på de siste årene. Har endelig kommet meg inn i et trenings- og diettregime igjen og det er deilig å se at kiloene "raser" av og at kroppen blir strammere. 

Ellers så tilbringer jeg kvalitetstid med 4åringen min og prøver å tenke at hvis det ikke skulle bli en baby til så vil jeg hvertfall ha henne og jeg skal ikke sløse bort denne tiden med å være lei meg for hva jeg ikke har, men heller sette pris på hva jeg har. 

 

Gratulerer så mye Luti!! Herlig at det klaffet for deg tilslutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her innimellom, men hører vel strengt tatt til på assistert befruktning nå. Vi starter dog ikke opp med ivf før etter nyttår grunnet penger og helseforsikringen vår. Vi må gå privat da vi ikke har annet valg (bor ikke i Norge) så det er en del utlegg til dette. Vi har kun tatt blodprøver/sædprøver hittill og har allerede betalt 7,000kr så vi må vente til forsikringen kicker inn på nytt i Januar slik at vi hvertfall ikke trenger å betale mer enn egenandelen på ca 20,000kr (Etter at egenandelen er betalt så dekker forsikringen resten) 

 

Jeg benytter tiden til å ta av meg litt ekstra kilo som har krypt på de siste årene. Har endelig kommet meg inn i et trenings- og diettregime igjen og det er deilig å se at kiloene "raser" av og at kroppen blir strammere. 

Ellers så tilbringer jeg kvalitetstid med 4åringen min og prøver å tenke at hvis det ikke skulle bli en baby til så vil jeg hvertfall ha henne og jeg skal ikke sløse bort denne tiden med å være lei meg for hva jeg ikke har, men heller sette pris på hva jeg har. 

 

Gratulerer så mye Luti!! Herlig at det klaffet for deg tilslutt :)

 

 

Det er ikke lenge til nyttår nå Peppa!! Det er vil jo være ikke på neste mens, men da kanskje! :) Jeg begynner på hormonsprøyter på neste mens!! Superspennende!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her jeg. Rekner med jeg er kvalifisert til å være her. Vi har snart prøvd i 2 år. På de 2 årene har vi mistet 4 ganger. Den 4. Gangen var nå i helga. Har hatt 3. MA og en SA. Fikk vite nå på torsdag at jeg igjen mister da HCG-en sank. Hadde allerede vert skråsikker i ei uke på ka vei det kom til å gå. Natt til lørdag startet det endelig. Grusomt å gå å vente på at det skal starte når en vet hva vei det går. I tillegg vil jeg bli fortest mulig ferdig så vi kan sette i gang å prøve igjen. Har blitt utredet og har fått beskjed om at jeg har faktor Leiden homozygot. Betyr at jeg er mer utsatt for blodpropp selv og når jeg blir gravid så kommer det blodpropper i morkaken som gjør at jeg mister. Tar blodfortynnende for å prøve å forhindre spontan abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sniker meg inn her og håper det er ok selv om vi ikke har prøvd så lenge som mange andre her.

 

har prøvd aktiv ca 8 mnd nå, uten hell. Aldri vært gravid i mitt liv. Jeg har regelmessige sykluser, og får regelmessig postiv el test. Mann fikk henvisning til sjekk av sædkvalitet, og har nå fått sjekket denne. Den var veldig oppløftende, har visst funnet meg gullmannen, med langt over referanseverdier på alt som var. Ble selvfølgelig utrolig glad over resultatet, men etter den første gleden kom spørsmålene i hodet mitt....: med topp sædkvalitet, og jevnlig samleie på eggløsning (trolig.. forhåpentlig...), hvorfor sitter det ikke da.. ? Føler plutselig at sannsynligheten for at det er noe galt med meg ble mye høyere...

 

har bestilt meg en time til akupunktur, og skal til første samtale med lege der i morgen. Lurte litt på hva man evt kan få sjekket hos jenter.. hvilke tester er det mulig å få utført og hva kan jeg evt be om å få sjekket. Vet jo at mange tar operasjoner for å sjekke eggeldere etc, men det er nok alt for tidlig for meg.. Så er det andre ting som kan sjekkes som er mindre drastisk?

 

regner med at jeg får beskjed om å slappe av, men føler at jeg kunne tenkt meg noen svar;) Er snart 35 år, så ikke intressert i la det skure å gå i alt for lang tid...

...mest av alt er jeg vel bare utålmodig fordi jeg har så veldig lyst på barn...:)

 

Håper noen kan ta seg tid til å dele litt erfaringer og info med meg;9

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt stod bra til med mannen din. Håper det bare har dratt ut for dere og at det ikke er andre ting som hindrer dere i å bli gravide. Krysser fingrene.

Vet ikke så mye, men de tar blodprøver mener jeg for å sjekke hormonene i kroppen. Bler vel og henvist til gynekolog for ultralyd av livmor og eggstokkene for å se om alt er ok der. Så er det vel videre evt med andre undersøkelser for å se at en ikke har tette eggstokkene eller finner eller andre ting som de ikke kan se på vanlig UL. Er den retningen jeg tenker meg de går uten å sei 100%sikkert.

Endret av kosti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sniker meg inn her og håper det er ok selv om vi ikke har prøvd så lenge som mange andre her.

 

har prøvd aktiv ca 8 mnd nå, uten hell. Aldri vært gravid i mitt liv. Jeg har regelmessige sykluser, og får regelmessig postiv el test. Mann fikk henvisning til sjekk av sædkvalitet, og har nå fått sjekket denne. Den var veldig oppløftende, har visst funnet meg gullmannen, med langt over referanseverdier på alt som var. Ble selvfølgelig utrolig glad over resultatet, men etter den første gleden kom spørsmålene i hodet mitt....: med topp sædkvalitet, og jevnlig samleie på eggløsning (trolig.. forhåpentlig...), hvorfor sitter det ikke da.. ? Føler plutselig at sannsynligheten for at det er noe galt med meg ble mye høyere...

 

har bestilt meg en time til akupunktur, og skal til første samtale med lege der i morgen. Lurte litt på hva man evt kan få sjekket hos jenter.. hvilke tester er det mulig å få utført og hva kan jeg evt be om å få sjekket. Vet jo at mange tar operasjoner for å sjekke eggeldere etc, men det er nok alt for tidlig for meg.. Så er det andre ting som kan sjekkes som er mindre drastisk?

 

regner med at jeg får beskjed om å slappe av, men føler at jeg kunne tenkt meg noen svar;) Er snart 35 år, så ikke intressert i la det skure å gå i alt for lang tid...

...mest av alt er jeg vel bare utålmodig fordi jeg har så veldig lyst på barn...:)

 

Håper noen kan ta seg tid til å dele litt erfaringer og info med meg;9

Hei!

Jeg tok kontakt med en privat gynekolog da vi hadde prøvd i 9 mndr. Jeg var også som deg, positive el tester hver mnd, regelmessig mens og tilsynelatende alt på stell. Hos gynekologen tok han innvendig ultralyd for å se hvordan livmoren og eggstokker ser ut. De sjekker om det er cyster, knuter osv. Her var alt helt fint. Han kunne også se at jeg hadde 5-6 egg til modning i hver eggstokk. Vi fikk også henvisning til blodprøver. Jeg skulle ta en på dag 3 og en på dag 21 i syklusen. Da måler de hormoner for å se at eggløsning faktisk har skjedd. Positive el tester er ikke bevis på dette. I tillegg tar de blodprøver som måler eggreservene dine. Mannen fikk henvisning til sædprøve.

 

Vi gikk hit bare for å ta en første sjekk og vi følte oss veldig beroliget bare etter ultralyden når vi kunne se en fin livmor og masse egg. Denne gynekologen har bare en privat gynrkologklinikk og driver ikke med assistert befruktning eller noe sånt.

 

Etter 3 uker gikk vi litt nedslående resultater på sædprøven, men alt bra med meg. Vi tenkte jo da at det var sambo som var årsaken. Jeg bestilte en time på en privat fertilitetsklinikk og vi var på oppstartssamtale der. Det sa han at med de prøveresultatene til min samboer ville det ha klaffet til nå. Han sa derfor at det var sannsynlig at det var noe ved meg og. Vi gikk grundig gjennom sykdomshidtorie, sykdommer og allergier i hele slekten osv. Det er visst utrolig mye som kan spille inn og gjøre at forholdene ikke er optimale. F.eks kan mye allergier, også i familien, gjøre at man har en kropp som lettere reagerer på fremmede ting som f.eks sædcellen og da prøver å lage et dårlig miljø for det befruktede egget. Så snakket vi en del om endometriose. Min mor har det og det er ganske arvelig. Jeg har hatt en del tegn på det en stund, men ikke tenkt at det var det. Da han undersøkte meg fant han noen skikkelig vonde punkter som gjorde at jeg skrek ut. Dette kunne være tegn på endometriose eller i hvert fall en innflammasjon (betennelse) som på en måte er forstadiet til det. Endometriose er når blodet i livmoren også blør ut litt andre steder enn ut skjeden, eks opp i eggledere og blodcellene slår seg til ro og formerer seg andre steder. Immunnforsvaret prøver da å bryte de ned og bli kvitt de og det blir som å ha en innflammasjon. Jeg har kjent st jeg har mye vondt, særlig ved mens, og altså disse ømme punktene som jeg merker ved dype støt.

 

Man kan ikke fastslå endometriose på andre måter enn ved kikkhullsoperasjon, og det vil de helst unngå for det kan føre til mer sammenvoksninger osv. Jeg har derfor ikke lyst å gjøre dette nå. Man kan også sjekke om eggledere er åpne og skylle gjennom dem. Vi bestemte oss imidlertid bare for å gå rett på prøverør ettersom de fleste problemer bare omgås da. Da får jeg og evne medisiner for å dempe den innflammasjonen / endometriosen. Så vi begynner på hormonsprøytene når mens kommer om 2 uker :)

 

Jeg er som du skjønner en fryktelig utålmodig person, og jeg skjønner at mange prøver et år for så å søke i det offentlige og vente 6 mnd - 1 år der. Jeg er i hvert fall kjempe glad for at vi får hjelp allerede nå :) er så syyyykt spent! Håper på verdens beste julegave i år :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom for å fortelle dere alle sammen at det er håp for dere!!

 

Det er lys i enden av din tunnel :wub:

 

Etter 41 pp så fikk jeg endelig en positiv test igår :D

Jeg er GRAVID!!!!!

 

Jubelen står i taket men samtidig så er det tidlig så jeg er ennå skremt med tanke på at det kan gå galt.

Positiv tenking og en dag av gangen!

 

Juli neste år kommer en baby :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom for å fortelle dere alle sammen at det er håp for dere!!

Det er lys i enden av din tunnel :wub:

Etter 41 pp så fikk jeg endelig en positiv test igår :D

Jeg er GRAVID!!!!!

Jubelen står i taket men samtidig så er det tidlig så jeg er ennå skremt med tanke på at det kan gå galt.

Positiv tenking og en dag av gangen!

Juli neste år kommer en baby :D :D

Gratulera så masse. Krysser fingrer og tær for deg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååååå koselig Dossa :) julibaby her også :) føler meg desverre ikke helt hjemme på 1. Tri forumet, mye overfladisk - eller føler mer på at det er så mange flere og savner å se alle de "gamle"... Rett og slett så savner jeg en god skravling og feedback :) jaja, gir det et forsøk :) veldig gledelig med sommerbabyer på flere av oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Dossa og Camillok!!

Endelig var det deres tur :D Ønsker dere begge 9 vidunderlige måneder uten for mange plager!!

 

Her så er alt satt på vent.

Firmaet har byttet helseforsikring og nå er det usikkert om de vil dekke ivf i det hele tatt. Vi får vite det 1.desember.

Mannen min vet nå ikke om han orker gå gjennom ivf prosessen og bruke masse penger uten å vite om det vil fungere. Denne bomben slapp han igår kveld og jeg har vært lei meg siden. Han presterte også og si: "Det er DU som vil ha baby. JEG er fornøyd slik vi har det nå. Blir det ikke baby så kan vi heller bruke pengene på en ferie til Hawaii. Det blir jo bra?"

På det punktet i samtalen ønsket jeg han en god tur og ba han sende meg et postkort. Så gikk jeg og la meg. Han hadde vett nok til å sove på sofaen.

 

Det var ukas drittnyheter fra min side av verden.

Jeg har noen lyspunkt da og ett av de er min 4 åring :D Neste uke har vi fri og skal bare kose oss og ikke tenke på baby!

Jula starter tidlig her borte, allerede imorgen (!!) tennes julegrana i byen og nissen kommer. Jeg digger jula men er litt redd for at jeg blir lei den allerede rundt 5.desember ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...