Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Spennende med ivf, pergo og utredning :)

 

Her er det pp7 spm sagt og jeg tror det er like forbasket tomt i magen :( ingen symptomer. Jeg har jo mistenkt dysfunksjonell venstre side - men hadde jo håpet likevel. Kjipt å bare ha sjansen annenhver mnd! Tipper det ender meg utredning og laaaang tid på meg også... Er 8-11 dpo nå og tørr ikke teste - har ikke noe lyst til å se på den hvite pinnen... Kanskje like greit å vente på mens rett og slett? Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper at du slipper utredning, og at spiren sitter snart Camillok!

 

Haha jeg tester jo selv om ekspertene sier at jeg har null sjans for å bli naturlig gravid. Tragikomisk!! Det er nok like greit å vente på mens, men det er jo enklere sagt enn gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi igang med ivf!!!!

 

Vært på forsamtale i dag. Skal ringe inn ved neste mens, og begynne på sprøyte dag 2 i syklus. Er på dag 5 i dag, så nå får vi ca en måned "fri" til bare å kose oss som vi vil:)

 

Alle prøvene mine er fine, men litt lav amh (9), så legen sa det var bra vi kom nå. Det var godt å høre, for jeg har følt meg litt teit som har satt igang utredning så fort. Jeg ventet kun ni mnd før jeg fikk fastlegen til å henvise meg videre. Så tok det tre mnd før jeg kom til en gynekolog, og han brukte så tre mnd på prøver og undersøkelser, og henviste meg så videre.

 

Så jeg ble henvist til gyn i januar, og nå står jeg endelig med ivf-papirene i handa:)

 

Egguttak ca uke 47. Gleder meg og gruer meg masse!!!

 

 

Så bra! 

 

MÅ man vente på neste mens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen ganger opplevd å plutselig få eggløsning kjempe tidlig i syklusen? Jeg pleier nesten alltid å ha el på dag 11. Noen ganger dag 12 og 13.  Jeg testet ikke denne gangen, men på dag 9 fikk jeg (sorry detaljer) en helt utrolig el-slimklump (!!) helt plutselig. Hehe.. det var helt rart..... Vi hadde riktignok hatt sex med glidemiddel dagen før, men det var definitivt el slim også her. I alle fall - etterpå stakk det masse på venstre side og jeg kjente den umiskjennelige smertefølelsen jeg pleier å få nedover lårene. Vi hev oss jo rundt og fikk lagt inn noen aksjer, men jeg synes dette var veldig rart. I dag er dag 11 og jeg føler veldig at el er over på en måte. Det må ha vært el.. Har hørt at ting som stress og sånt kan påvirke. Jeg mistet et nært familiemedlem helt plutselig denne dagen, så jeg tenkte litt på om det kunne være det. 

 

Jaja-- jeg har uansett mistet troen på oss og er så sykt spent på å få svar på prøver neste uke!! 8. november er det Klinikk Hausken! :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes ut som om jeg har tidlig eggløsning nå, også. Er på dag 7, men har både slim, smertet og mye mer sexlyst! Alle disse tingene vsr nærmest helt borte de siste fire syklusene når jeg har gått på Femar. Nå som jeg skal igang med ivf har jeg ikke tatt femar, og kjenner virkelig forskjell! MEG jeg har aldri hatt disse el-symptomene så tidlig før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne kroppen er forunderlig, hadde på et vis forventet at mens skulle være regelmessig og alt i rute. Mensen kommer hver gang på dag 26, hvis jeg ikke har syklus uten EL - da dukker tanta opp på dag 21. EL er tydelig med slim og masse sexlyst :) samt smerter i siden og oppblåsthet. Men noen ganger varer EL i tre dager, andre i fem (ikke EL da, men slimet) hvor lenge varer det hos dere? Føler på meg at 3 dager er det optimale... De første pp kunne jeg si: oj, nå festa det seg visst (men så ble det jo SA et par ganger da), men nå er jeg helt lost, aner ikke hva som skjer inni der.

 

I går og i dag har jeg hatt smerter ved livmor og også sånne skarpere ligamentsmerter. Forhåpningene går i taket, mens skal ikke komme før onsdag/torsdag til uka og murringer starter aldri såååå mye før. Kanskje det er spire inni der likevel? Vil teste og vil ikke teste, tanken på å kanskje være gravid er jo så kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kom borti enterknappen... Så leit du mistet en nær og kjær Elibjo - og ja - jeg tror absolutt stress kan forstyrre denne babylaginga. For min del hadde jeg ekstremt stressende jobb da jeg mistet de to gangene i sommer :( bedre nå! Forresten høres det bra ut å ha fått tilbake sexlysta - mye lettere da ;)

 

Småen: sånn klump hadde jeg også denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke dy meg og testet i dag morges selv om det bare er 8-9 dpo. Negativ, men jeg syntes på et eller annet vis det liksom "syntes" hvor bånd to skulle være om dere skjønner... Tok den opp av søpla nå i stad - flere timer senere er det en helt tydelig strek der :) den blir ikke sånn om det ikke er noe, så jeg får teste igjen senere og krysse fingre for stadig sterkere test denne gangen :) murringene har roet seg litt i dag, de kommer og går, men er ikke kontinuerlige som de siste to dagene. Håper ikke det er negativt! Nervepirrende dager og forhåpentligvis uker fremover nå :)

 

Dere har jo også testet en del, har dere fått falsk positiv etter flere timer før? Er dog veeeeldig redd dette går som de siste to gangene :( tørr ikke juble med det første i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Camillok! Nå må den bare sitte! :D

 

Har ikke fått falsk positiv med andre tester enn cb+, men det har til gjengjeld skjedd flere ganger.

 

6 eller7 dpo her i dag, og traff jo bra på el med action 1, 2 og 3 dager før. Men har liksom ikke helt trua etter 27 pp'er, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei jeg ser den :( så kjipt!

 

Rart med hvor laaaang tid det tar før man kan teste igjen og forvente vesentlig sterkere test... Hihi. Har hengt meg opp i dette med svakt positive billigtester, men det er vel sånn de skal være nå med fortsatt flere dager til ikm... ;) cb+ var veeeeldig positiv husker jeg med guttungen, men man skal vel være forsiktig med å sammenligne...

 

Har tenkt til å vente et par dager med ny test - vil bare nyte at jeg tror jeg er gravid nå ;) rart med det, så snart den streken dukker opp så sjekker man termindagen og lager planer og drømmer... Selv om man vet så inderlig godt at ting kan gå galt - spesielt når man tester så tidlig... Så nå har jeg masse murringer som jeg koooser meg med og jeg måtte kaste bhen i stad (den er vanligvis passe) og er veldig fornøyd ;) så får ny test mandag eventuelt si noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende cammillok. :)

Jeg har opplevd det to ganger med docmorris testene at de blir positive etter tiden. Men aldri fått noe positivt med noen andre. Så med mindre det er den så er det jo bare å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke docmorris, jeg vet jammen ikke hva de heter. Sånne billigstrimler som alle her inne tar :) greide å holde meg unna testingen i dag, men imorgen - da blir det testing :) kjenner at det blir veldig nedtur om den er negativ nå... Men sånn er det, flust av nedturer i dette gamet - men så er jo resultat som kan komme så altoverskyggende at alt det dumme blir glemt... Eller i hvertfall utvisket noe... Har en del symptomer; murringer i magen, noe som kjentes som iigamenrstrekk et par ganger, store pupper, tisser ofte og lite. Tror murringene er kraftigere enn ved de siste to som endte i SA. Hadde jo vært så fint å være gravid i litt mer enn en uke eller to denne gangen... Jeg prøver å tenke positivt - det kan da ikke skade ;)

 

Cayenne - er det snart testetid for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enn så lenge er jeg gravid :) Håper bare det varer helt inn :) orker ikke gå rundt å bekymre meg, inntil noe annet er bevist akter jeg å nyte denne graviditeten :)

 

Og - jeg må si at jeg får sykt dårlig samvittighet for å komme inn hit og bli gravid med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer camillok!! Så kjekt! Håper spiren klamrer seg godt fast! Denne tråden beviser atter en gang sine magiske evner;)

Jeg er nå 9 dpo og planlegger å ikke teste før 14 dpo. Da drar vi til syden, bare mannen og jeg;) må jo vite om jeg skal pakke tamponger eller om det blir en alkohol fri ferie! Krysser alt jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Camillok! :D

 

Så spennende Sidney - jeg er også 8-9 dpo, men regner med jeg ryker på en test før deg :P Har ikke de vonde murringene jeg pleier å ha på denne tiden, kanskje det er et bra tegn? :D

 

Var ellers hos Aku i dag, og hun synes kroppen min responderer fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner heller ingenting utenom de ømme brystene.. Men det starter ca 1 uke etter EL, gravid eller ei.. Har prøvd å kjenne forskjell på murringer pga mens og pga graviditet, men føler det varierer hver gang. Så får bare vente å se;) Er jo ekstra spennende denne gang siden jeg propper inn progr piller 3 ganger daglig. Da skal det hvertfall ikke stå på det!

 

Min aku sier pulsen min varierer litt. Noen ganger er den rolig og dyp? Andre ganger, not so much..

Dama på gyn sa progr krem fra apotek var tull.. Men hun hørtes ikke videre imponert over aku sin uttalelse om min kalde livmor heller, hehe! Får prøve å ikke snakke for mye om det til henne. Føles nesten som et skilsmissebarn der mor himler med øynene om far.. Uff! Og her springer jeg imellom og bare vil vite hva godt eg kan gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Camillok :) håper den klamrer seg fast denne gangen!

 

Spennende Sidney. Håper progesteton piller gjør susen :)

 

7 dpo tirsdag.. Akkurat to uker siden sædprøve ble levert.. Fikk beskjed om å maile gyn da og gi beskjed. Ofte kunne han ringe sykehuset da og få de. Har selvfølgelig allerede mailet.. Jeg tror jeg DØR av spenning... Drømmeresultatet sett an situasjonen nå er super friske sædceller ned litt nedsatt bevegelighet.. Da hadde vi hatt friske fine som de kunne sprøyta rett inn i eggene ved prøverør. Smekk smekk på klinikk Hausken - positiv test i desember.. Please!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det er på tide med et nytt innlegg fra meg her inne også :)

 

Først: Gratulerer Camillok med spiren :) Håper den sitter denne gangen!

 

Jeg har forsøkt å ha en liten mental pause fra prøvingen nå i det siste. Den var i ferd med å spise meg opp, og jeg sleit voldsomt en stund med å være sammen med og forholde meg til alle venninnene mine som har barn (jeg er den eneste som ikke har fått barn enda). Jeg slutta på p-pillen i november i fjor, så nå er det snart et år siden vi startet prøvingen! Jeg var jo så heldig å bli gravid i februar, og var overlykkelig for at det klaffet så fort! Men vi mista spiren vår i uke 12 :(  

 

Nå er vi inne i 6. pp (tror jeg??) etter MA'en og kroppen er nok forsatt helt på bærtur etter utskrapningen. har hatt sykluser på 25,30,25,30,21 og nå er jeg på dag 32 i denne pp. Det er så frustrerende at ting skal ta så lang tid! :angry:  Er så redd for at noe er galt, og kjenner jeg fastlegen min rett er det nok ikke vits å gå dit enda..  :unsure:

 

Ble fryktelig negativt dette altså, men jeg tror dere her inne på denne tråden kan forstå dette  ;)

Godt å luftet hode litt av og til  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv akupunktur, Bambi! Det pleier å få orden på sykluser.

 

Her er jeg dødskvalm på 2. dagen, men kan vel ikke bli kvalm 9-10 dpo? Er vel noe virus, tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hvor lenge det varer - tok ny test i dag og den var mye svakere. Er redd dette ender i SA som de to forrige gangene :( begynner å lure på om det bare var flaks at vi fikk full klaff så raskt med lillegull... Uff, her er det bare til å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! :( Krysser fingrene for deg! Det er vel ganske ustabilt med sånne tester når det enda er tidlig. Hvor mange dpo er du?

 

Krysser fingrene for deg også Cayenne!

 

Her blir det 8 dpo i morgen.. Ikke noe god følelse. Eneste er at jeg plutselig begynte å blø skikkelig neseblod i morges. Så bare en stor blodflekk på det hvite håndkleet og skjønte ingenting. Det har i grunn ikke skjedd meg før uten å ha snytt meg eller noenting. Har hørt det kan være et symptom, men det er vel å klamre seg til et halmstrå. Venter fortsatt spent på prøveresultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med prøveresultater, Småen! Håper du får det resultatet du ønsker :D

 

Og håper det bare er litt forskjell på sensitiviteten til testene Camillok og at det går veien! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt meg for natta nå - zzzzzzzzzzz- noe er i hvertfall rart. Begynte å gråte av å se bryllup på tv i stad og har masse strekninger /murringer der nede. Håper virkelig det er testene som tuller! Øynene glir igjen... Zzzzzzzzzzz lykke til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter jeg desverre inn her, hadde håpet det klaffet før. Jeg hadde en sa oktober i fjor, da klaffet det på 2 pp. Nå er vi på 7 pp. etter sa. Syklusen min er på tur, med 29, 29, 31, 28, 25, så jeg forstår god frustrasjonen din bambi-88. Denne perioden drikkes det grapefruktjuice og rooibos-te i håp om at det har noen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...