Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Ååå gratulerer så mye til dere nygravide! :) Så bra at det er håp! 

 

Veldig bra Sidney at prøvene ble positive. :)

 

Her skjer det litt rare ting, men testene er negative så har ikke troen. Er senest 14 dpo i dag, dersom eggløsning skjer likefør el-test blir negativ. I går fikk jeg skikkelig menssmerter da jeg var ute på joggetur. Jeg klarte ikke å fullføre og måtte gå hjem. Tok en paracett og siden har jeg ikke kjent så mye bortsett fra litt murringer og følelsen av at den er rett rundt hjørnet. Ørliten dråpe brun utflod i går bare.. (Sorry detaljer) Så jeg venter enda jeg.. Men testene er blendahvite. Så forbereder meg på det verste. Kanskje wild yamen og dq som gjør at det blir noe kluss. 

 

Lykke til dere andre som nærmer dere IKM! Her inne blir jeg bare superglad når folk blir gravide! =) Elsker denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har prøvd i minst tre år, testet to positive hjemmetester men negativ hos lege, krysser alt jeg har nå!

 

ÅÅ lykke til!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar rasekatten! Ble du fulgt opp med ul etter kurene? For å de hvor mange egg som blir produsert? Jeg fikk ikke beskjed om noe oppfølging, jeg har påvist el av meg selv, så fikk pergo kun for å se om det blir noe fortgang i dette!

Det blir det samme som deg, jeg hadde ikke noe oppfølging. Skal på ul i morgen i håp om at det bare er 1 inni der, hehe.... Hadde en mnd opphold... Håper den sitter på første forsøk for deg nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter for gratulasjoner :wub: det varmer godt!!!

 

Vi klarte det på egenhånd, etter over tre år så satt endelig spiren :D

 

Vet dere at vi gjorde ikke noe spesielt denne runden.

Fikk el på ferie i Danmark, testa ikke men satsa på når ca el kom.

Masse rødvinsorgasmer og bare avslapping med familien!

Hadde ikke fokus på prøvinga i ferien og jaggu gikk det ikke :D :D

 

Er så lykkelig at det endelig ble en positiv test på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere gravide . Man skal ikke gi opp . ;) Selv har jeg troen på akkupunktur . Var til behandling torsdag, og fikk samtidig nåler for stiv nakke . Da jeg gikk der fra var nakken min merkbart mindre stiv. ( hadde ikke sagt noe om stiv nakke . Fikk fotsoneterapi ) Går til Frøyaklinikken og de behandler hele deg . Har troen og gleder meg alt til jul . Mistet i ma i sommer, men har ikke tenkt og gi opp enda , selv etter snart to års prøving .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også på frøyaklinikken :) så nå krysser jeg det jeg har for at nåler, vitaminer og pergo er det som skal til! Har dere andre noen erfaring med pergo? Leser så mye forskjellig om det. Lykke til med graviditeten Dossa, dette fortjente du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kom TR i går.. Var forberedt så det er greit.. Men! Jeg er helt slått ut av smerter, kan nesten ikke gå og må nok bli hjemme fra jobb. Synes det er kjempe pinlig og er skikkelig lei meg for det. Har tenkt en del det siste halvåret på om jeg kan ha symptomer på endometriose.. Jeg får ekstra smerter når jeg beveger meg og opplever av og til å få skikkelig vondt når jeg går på do. Er det noen her med erfaring med endo? Hvis jeg får legetime i dag (må uansett inn og ha en sykemelding pga ny jobb) kan jeg få rask henvisning til gynekolog og undersøke det fort? Er det bare lapraskopi som kan påvise det eller kan man se noe på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter for gratulasjoner :wub: det varmer godt!!!

 

Vi klarte det på egenhånd, etter over tre år så satt endelig spiren :D

 

Vet dere at vi gjorde ikke noe spesielt denne runden.

Fikk el på ferie i Danmark, testa ikke men satsa på når ca el kom.

Masse rødvinsorgasmer og bare avslapping med familien!

Hadde ikke fokus på prøvinga i ferien og jaggu gikk det ikke :D :D

 

Er så lykkelig at det endelig ble en positiv test på meg!

 

 

Tusen takk jenter for gratulasjoner :wub: det varmer godt!!!

 

Vi klarte det på egenhånd, etter over tre år så satt endelig spiren :D

 

Vet dere at vi gjorde ikke noe spesielt denne runden.

Fikk el på ferie i Danmark, testa ikke men satsa på når ca el kom.

Masse rødvinsorgasmer og bare avslapping med familien!

Hadde ikke fokus på prøvinga i ferien og jaggu gikk det ikke :D :D

 

Er så lykkelig at det endelig ble en positiv test på meg!

 

Dossa!!!! ENDELIG!!! Gratulerer så mye. Jeg ble så rørt på dine vegne nå, tenk at etter 3 år så er du endelig gravid!!! :wub:  :wub:  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awwweeee du er da så søt Peppa :wub:

Tusen tusen takk!!!

Helt utrolig at det endelig ble min tur.

Har drømt om den positive testen siden vi begynte med prøvinga for over 3 år siden.

Håper bare spiren klorer seg fast og ligger på rett sted.

Skal få tidlig ul for å berolige meg om at spiren ligger i livmora mi. Tanken på en ny exu skremmer meg.

 

Peppa hvordan er det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Dossa - så fantastisk :D Dette må virkelig være en magisk tråd ja :) om ikke spiren sitter hos meg denne mnd så blir det vel min tur her inne også... Men jeg krysser fingrene for at jeg "slipper" denne tråden og følger med deg og flere her til 1. trimester ;)

 

Ellers tror jeg ferie og rødvinsorgasmer er tingen altså :P her skal vi på ferie en liten uke for sent i år... Lillepoden ble forresten født etter en tur på Madeira - og godt marinert i vinen med samme navn ;) men det var på 2 pp... Lykke til på ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awwweeee du er da så søt Peppa :wub:

Tusen tusen takk!!!

Helt utrolig at det endelig ble min tur.

Har drømt om den positive testen siden vi begynte med prøvinga for over 3 år siden.

Håper bare spiren klorer seg fast og ligger på rett sted.

Skal få tidlig ul for å berolige meg om at spiren ligger i livmora mi. Tanken på en ny exu skremmer meg.

 

Peppa hvordan er det med deg? :)

Jeg krysser alt jeg har for at du skal ha 9 vidunderlige måneder foran deg :)

 

Her er vi på stedet hvil virker det som. Mannen lover på tro og ære at han skal bli testet men så dukker det alltid noe jobbgreier opp :( Jau,jau- it is what it is antar jeg. Blir det ivf kan vi ikke starte før januar uansett (pga penger) så jeg har innfunnet meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte innom for å se etter dere herlige jenter :wub:

Krysser alt jeg har for dere!!!!

 

Mandag denne uka fikk jeg endelig en positiv test!!!!

Etter 38pp er jeg blitt GRAVID :D

 

Det er håp for dere jenter!

Lyset i min tunnel ble endelig tydelig og jeg elsker den rosa skyen som jeg lever på :) :)

 Gratulerer så mye Dossa!!! Dette gir jo alle håp! 38 pp er laaaaaaaang tid og vi unnder deg alle spiren din!! <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så trist! Kjedelig at det skal ta sånn tid! Er her ennå eg ja:/ ser ut som det kan bli en stund til.. Ikke så positiv lenger..

De sier jo at det er når man ikke prøver lengre det skjer. Men jeg klarer ikke å la være å prøve. Vil ikke gi opp heller lissom. :) Lykke til! Flott å høre at svømmerene til mannen din er friske og raske. Skal til legen til uken for å bli videresendt til videre fruktbarhetsbehandling, men av en eller annen grunn så bestiller aldri mannen legetime så han kan få sjekket spermen sin. Han sier selv at det er en manns største skrekk og at det er derfor han aldri bestiller time. Nå har vi i allefall håp sier han. Tror han virkelig ikke at det er like vanskelig for meg hvis jeg hadde fått vite at jeg ikke har et varmt og velkomment underliv? hehe.. Jaja, får se når vi blir henvist videre om pipa endrer lyd.

 

Lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si at jeg prøvde DQ for første gang sist mnd, etter og ha hatt lang og ustabil syklus siden fødsel for 1,5år siden. Startet med de første mens dag, fikk el ca 14 dager etter, og nå, 14dager etter el igjen sitter jeg med positiv test. Jeg er sikker på at DQ hjalp!!! Jeg kjøpte en boks på Life, og tok 2-3 daglig frem til ca dag 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å blø onsdags morran.

Fikk ul på sykehuset igår og fikk bekrefta at jeg har mista spira mi :( :(

 

Det var et hardt slag i magen.

Trodde endelig at det etter 3 år var min tur men den gang ei *snufs*

 

På ul igår fant legen en flekk på den siste egglederen min :(

Skal innpå sykehuset man/tirs neste uke og ta flere blodprøver og ny ul.

 

Kjemper for å holde tårene tilbake.

Det er tungt men samtidig så skal jeg fortsette å se fremover.

Vil bli ferdig med blødningen så jeg kan sette meg på hesten igjen :P hihi

 

Det som ikke knekker meg gjør meg bare sterkere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er helt utrolig sterk, Dossa!

 

Fryktelig trist at du mistet; jeg føler virkelig med deg :(

 

Håper det klaffer fort igjen!!! Ikke snakk om at det tar tre år, iallfall!

 

Stor klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei Dossa. Dette skulle jo absolutt ikke skje!! Hvorfor deg av alle mennesker? Ikke at jeg unner noen i det hele tatt å miste, men når det har tatt deg 3år å bli gravid så syns jeg det er blodig urettferdig at du ikke skulle  ha den gleden så veldig lenge. 

Jeg sender over hundretusenvis av klemmer  :wub:  :wub:  og håper at du får din etterlengtede spire om kort tid!! 

 

Masse klemmer fra meg! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg prøvde DQ for første gang sist mnd, etter og ha hatt lang og ustabil syklus siden fødsel for 1,5år siden. Startet med de første mens dag, fikk el ca 14 dager etter, og nå, 14dager etter el igjen sitter jeg med positiv test. Jeg er sikker på at DQ hjalp!!! Jeg kjøpte en boks på Life, og tok 2-3 daglig frem til ca dag 12.

Hei jenter! Er 6-7 dpo i dag. Traff ganske sikkert el med hanky panky annenhver dag i forkant, så hvis det ikke klaffet nå prøver jeg Dong Quai neste måned. Har hørt om flere enn Swopie som etter lang tids prøving har blitt gravid første pp med dette. Flere som er med på eksperimentet?

 

Ha en super helg, ladies! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som skal tas hvis man har en lang og ustabil syklus eller er det noe som er verdt å prøve sjøl med stabil syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit og høre Dossa! Håper det snart ordner seg alikevell! Jeg har mest sannsynlig el idag, hadde positiv el test ons ettermiddag, og idag morges. Den var negativ igår morges, men vil jo tro at det da var noe galt med testen siden den var pos dagen før og idag.. Jeg har fått pergo denne syklusen her, dobbel dose, har kjent at det er noe som skjer der nede, så nå håper jeg det blir baby ut av dette. Jeg tar forresten babyklister også, som jeg fikk resept på av frøyaklinikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med Cayenne! Har tatt dong quai i ca 1 uke nå.. Aner ikke når EL er/var.. Fikk plutselig 3 dager lenger syklus forrige runde.. Og EL test har ennå ikke slått ut. Mistenker den kom før jeg startet testingen.. IKM ca 5. sept..

 

Dossa - det skal visst hjelpe på økt blod sirkulasjon i tillegg til å regulere syklus. Og det kunne tas hver dag.

Hvordan går det med deg? Tenkt på deg i hele dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidney :) skulle ønske jeg kunne skrevet at det går bra men det gjør ikke det :(

Å miste spira når den endelig satt etter 3 år prøving var vondt, et hardt slag rett i magen *snufs*

Men den var ikke ment å bli min, den rette ligger på vent og håper jeg snart kan juble over en positiv test igjen.

Må holde håpet oppe ♡

Ser frem mot en ny pp med friskt mot. Kanskje har jeg flaks at spira sitter snart :)

 

Skal inn på sykehuset på tirsdag neste uke og ta nye blodprøver og ul.

Håper den flekken på min siste eggleder ikke er noe alvorlig!

 

Vil bare ha denne blødningen overstått så jeg kan overfalle mannen :P

Pågangsmotet mitt er på topp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst til å være med på Dq, men tør ikke nå som jeg tar femar.

 

Er forresten nå begynt på pp19... Kort syklus denne runden, mye stress i oppstart av nytt skoleår. Tipper det spilte inn:-( Så får bare hive meg på mer akupunktur, og håpe at noe skjer snart.

 

Har ikke fått svar på biopsien min enda, heller. Fjellfrøkna, hvordan gikk det med deg? Har du fått svar?

 

Dossa: tenker på deg, jeg også ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må huske på å gi mannen vitaminer også da jenter....ikke kun oss det står på vettu:) like viktig at svømmerne er ivrige....jeg gjorde alt jeg kunne i flere mnd, tok piller, drakk grapefruktjuice,vitaminer osv helt til legen min sa at det er faktisk like viktig med vitaminer til mannen!!!:) jeg kjøpte inn og doserte til han hver dag (så han skulle huske å ta de, glemsk som han er), den tredje mnd satt spiren :) legen sa at det tar ca tre mnd før vitaminene virker optimalt....så har litt troa på det jeg assa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...