Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

For en magisk tråd!

Jeg fikk en svak rosa strek i morges:) 10-11 dpo. 8pp/10 mnd.

Bekymret for at det ikke skal gå bra, store sjanser så tidlig for at spira ikke klarer seg. Men uansett så vet jeg i hvertfall da at vi kan bli gravide på naturlig måte (hadde tenkt å bestille oss legetime neste måned)

Å gratulerer så mye!! Bra det endelig skjer noe positivt her inne igjen :)

 

Sidney - vi er i 8pp så er jo litt tid igjen til vi har prøvd et år, men er litt utålmodig og villig til å betale for en privat undersøkelse så vi vet :)

 

Er spent på å teste nå.. 7 dpo i dag, skal prøve å vente noen dager til, men har mange billigtester liggende så spørs vel. Ingen symptomer heller så ikke så spennende egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en magisk tråd!

Jeg fikk en svak rosa strek i morges:) 10-11 dpo. 8pp/10 mnd.

Bekymret for at det ikke skal gå bra, store sjanser så tidlig for at spira ikke klarer seg. Men uansett så vet jeg i hvertfall da at vi kan bli gravide på naturlig måte (hadde tenkt å bestille oss legetime neste måned)

 

Gratulerer så mye førstegangsprøver84! Skal krysse fingrene for at alt går bra med deg og spiren!

 

Jeg har holdt meg litt borte fra bli gravid forumet i det siste for jeg trengte rett og slett en pause herfra. Jeg er ikke gravid enda, men jeg føler hvertfall at jeg har kommet et lite steg videre på veien. 

 

Jeg snakket med forsikringsselskapet idag for å klargjøre litt punkter ifht IVF hvis vi må gå den veien og fikk overraskende vite at det vil koste oss mye mindre enn hva jeg forventet meg. Hun sa at vi ikke trengte å gå gjennom fastlegen igjen, men kunne gå rett til den fertilitetsklinikken vi ønsket å benytte oss av. Så da ser det ut til at vi ikke trenger vente til nyåret med å kontakte klinikken!! 

 

Mannen min ville snakke litt om prosessen og sånt før jeg setter opp konsultasjonstime. Det er jo forståelig siden vi er to om saken og det er jo jeg som har satt meg mest inn i dette hittil. 

 

Jeg merker at jeg begynner å få litt sommerfulger i magen og kan kanskje skimte et lite lys helt innerst, bakerst i tunnelen der fremme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra peppa! Har også vært lite aktiv her inne, føler det hjelper litt på psyken med en pause. Men føler jo denne tråden hjelper, da vi er så mange i samme båt;)

Veldig kjekt at dere kan starte tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Peppa :) Har mannen testet seg nå?

 

Jeg synes dette prøve greiene er en forferdelig vanskelig prosess. Jeg tenker på babyer HELE tiden!! Hvis det går en halvtime uten at jeg har tenkt på det slår deg meg liksom skikkelig at - wow det var lenge.. Helt forferdelig. Dette som skulle være en fin og romantisk tid har blitt et mareritt for meg. Jeg var klar for barn da jeg var 19 år.. jeg har vært så flink å vente og vente i 7 år, masteren er i boks og jobb på plass. Hadde aldri tenkt på at det skulle bli et problem.. Jeg er plaget med depresjoner fra før, og merker at dette er en utrolig utløsende faktor på den.

 

Jeg synes dere er så tøffe og positive jenter!! Det SKAL gå bra! Det må det. For oss alle. Tar litt pauser herfra innimellom, men vet at vi alltid har hverandre her. Jeg har ingen venninner i barne-fasen så det er ingen som skjønner dette voldsomme og altoppslukende instinktet.

 

Er 12 dpo i dag, ikke et eneste symptom og negative tester. Forbereder meg på de verste. Da vil jeg som sagt ta en liten undersøkelse hos en kjempeflink gynekolog her i byn. Vet mange av dere har prøvd lengre enn meg, men for meg er nok det riktig å gjøre det allerede nå.

 

God klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Småen100. Han har ikke testet seg enda. Vi tar det via klinikken istedenfor fastlegen/gynekologen. Men sjekket med klinikken og jeg kan levere prøven for han så lenge jeg får den til laben før det har gått en time. Han slipper ikke unna nå haha :D

 

Når det ikke skjer så fort som man forventer seg så er det egentlig en veldig frustrerende prosess.

Jeg føler meg helt overveldet over alle papirer og alt som jeg må fylle ut og vi har ikke engang hatt første time hos klinikken. Men jeg får ta det ett skritt om gangen og satse på at det går seg til.

 

Jeg syns det er bra du tar tak i saken Småen. Håper du får gode nyheter hos gynekologen når/om du drar dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle prøvende damer . Flere som prøver og holde motet fremdeles oppe ? Får aldri bestemt meg for når nok er nok ! Har en veldig god veninde som også har vært prøver i over 2 år . Og etter 2 ma så fikk hun endelig sin lille prinsesse , for noen uker siden. Det er vel det som holder meg oppe. Skal til Frøya klinikken nå på torsdag også. Også er det bare og leve og se hva mnd kan bringe . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått litt sånn gi faen holdning. Orker ikke tenke mer på det. Har vært og sjekket meg og de sier alt er ok.. Så det får bare komme når det kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på første konsultasjon med fertilitetsklinikk og regner med det blir ivf på oss. Fjellet ble fjernet fra skuldrene mine og jeg håper at med litt eksperthjelp blir det baby om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på inkalling til forsamtale til ivf.

Har egentlig gitt helt opp. Er drittlei hele prøvinga. Det spiser meg opp. Begynner straks på pp20. Klarer ikke å være positiv lenger.

Mye stress med jobben også. Føler rett og slett at jeg ikke mestrer hverdagen min lenger. Må passe på så jeg ikke går på en smell...

 

Bra du føler framgang, Peppa!

Føler med deg, Sidney. Tror vi er på omtrent samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen på mandag og vil be om en henvisning til gynekolog. Jeg trenger svar på hva som skjer. Hvis det tar flere måneder før jeg kommer til er jeg villig til å betale 1500 på en privatklinikk for å sjekke. Akkurat ferdig med mensen nå. Klar for 9 pp. Skal ikke bruke el tester denne mnd, skal prøve å fokusere på den undersøkelsen og at skjer det nå er det bare en bonus :)

 

Ikke mist håpet jenter. Men ja, hvis man klarer å finne andre ting å holde fingrene i så er jo det det beste :)

 

Hvem er dere her inne forresten? Vet ikke noe om dere. Hvor bor dere? Har dere barn fra før? Kjekt å prate om litt annet enn denne ventingen :)

 

Jeg er jurist og 26 år, samboer er 31. Vi har bare vært sammen 3 år, men alt føles helt fantastisk riktig. Bor i Bergen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og er 32 år. Mannen er 38. Ingen barn. Bor i Vestfold. Vært sammen i snart 9 år, gift i halvannet.

 

Vi ville vente med barn til jeg var ferdig utdannet. Jeg har adhd, og det var viktig for meg å fokusere på skole. Nå klarer jeg meg bedre i jobb enn jeg noengang hadde trodd jeg skulle, men er jo litt bekymret for at problemer med stress og bruk av sentralstimulerende medisiner kan virke inn p fertiliteten... Håper de på fertilitetsklinikken har noe erfaring med akkurat det. Uten medisiner kan jeg ikke jobbe, så hadde håpet å ikke måtte slutte på dem før jeg blir gravid.

 

Fint å bli litt kjent med dere her på denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35 og mannen er 38, vi bor i Texas. Vært et par i 14år, gift i snart 2 år.

 

Vi har en datter på 4år og har prøvd på nr 2 i over 1.5år nå- har mistet tellingen på antall pp'er.

 

Hyggelig å bli kjent med andre her som også sliter :) Man føler seg ikke så veldig alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 41 . samboer er 42 . Vi har en sønn på 4. Har prøvd siden høsten 2011. mistet da i ma og nå i sommer i uke 10. Går til behandling på frøya klinikken i håp om at den skal sitte en gang til. Tror jeg " kaster inn håndklet til jul " Koster for mye syke. Har begynt på videre studier for og ha noe annet og fokusere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også 41, bor i villastrøk i Oslo med mann og to herlige trollunger i skolealder. Vi er en sporty familie som liker oss i skogen og i sjøen :P Jobber innen media/kommunikasjon. Vil ikke gi for mange detaljer her, har ikke lyst til å bli gjenkjent ;)

 

Har prøvd på nr tre siden juni 2011, og gir etter hvert litt f.. Tror det er eneste måten å takle dette på når det drøyer! Men håper det skal hjelpe på at mannen også har blitt positiv til en til i det siste og vi prøver litt mer aktivt!

 

Husk at dette er en magisk tråd, jenter - snart vil det klaffe for oss alle på ett eller annet vis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, visst søren er dette en magisk tråd og jeg har troen på at vi alle kommer til å få baby på den ene eller andre måten. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves - er det ikke noe sånt folk pleier å si?

 

Det ser hvertfall ut som om jeg kanskje får baby på den "andre" måten; de ringte meg endelig fra fertilitetsklinikken og vi har time på fredag.. EEEEEEK Herregud så spennende og skummelt. Jeg tror jeg nesten er litt kvalm her jeg sitter! Skjer det virkelig allerede?!?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til peppa! Spennende at det skjer noe;)

Jeg er 32, mannen 38. Vært gift i litt over ett år, kjærester i snart 5 år. Leder en engineering avdeling og bor litt utenfor Stavanger;) prøvd på første siden bryllupet.

 

Her går det i akupunktur for å øke blod sirkulasjonen. Føler det hjelper at det skjer noe.. Men har virkelig begynt å gi f..

Anyway! Kjekt å bli "kjent" med dere;)

Endret av Sidney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Peppa! Hva skal de gjøre da da? Begynner de utredning? Krysser fingrene for deg da! =)

 

Jeg har nå fått time på en privatklinikk for å ta en første sjekk. Jeg skal der på lørdag. Det blir bare en første konsultasjon, evt videre får i ta i den offentlige når den tid kommer. Men er kjempe spent. Da får de sett med ultralyd om alt er i orden med eggstokker osv. Jeg har hatt en del plager med voldsomme menssmerter, eggløsningssmerter og litt forskjelig, så jeg har tenkt tanken på endometriose. Det skal bli godt å få avklart. Forhåpentligvis er alt bare bra og jeg kan roe litt ned og ta ting mer som det kommer :)

 

Mensen er akkurat ferdig her og vi kaster oss over 9.pp. Denne gangen gidder jeg ikke el-teste. 

 

Så kjekt at noen av dere har barn fra før. Tok det lang tid for dere å få dem eller? Er det forresten sånn at man får et like sterkt babyønske når man har barn fra før, som første gang man prøvde? :) Jeg har alltid sett for meg at jeg skulle ha tre barn.. Blir jo spennende å se om det går hvis det her blir veldig mye mer styrete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kommer i gang med utredning da, Småen! (Og Peppa!) tenker det ordner seg nå.

Våre to satt på første pp, så her er det nok alderen som har innhentet meg. Men gir ikke opp enda! Har jo tross alt gått på Dong Quai denne måneden, og det må jo hjelpe :P (Var det ikke noen andre som tok det her også?) 4-5 dpo her i dag, blir lenge å vente på svar :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, har aldri ønsket noe barn så inderlig som denne siste, men er vel fordi det tar tid, kanskje? Første var litt sånn 'oi jeg har visst blitt 30 - på tide med barn gitt!'. Pluss at mannen hadde mast i noen år... Andre lagde vi da første var 1 1/2 - var om mulig enda mindre babysyk da, men måtte jo lage søsken uten for stor aldersforskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at ønsket sikkert kan være like stort ja. Og så føler man kanskje et ekstra press nå det blir litt sånn "bare dette siste barnet" og at det er "siste sjanse" pga alder og sånt ja. Håper det klaffer for deg og at dong quaien gjør susen.. Her ble boksen tom i dag..... Nada.., Urter Schmurter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom brevet!

Vi har fått time til samtale/undersøkelse i Porsgrunn 1. oktober!

Da er vi i Italia, riktignok, så må bytte timen. Håper de hsr noe ledig uka etter :) Men da kan vi forhåpentlig komme i gang :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere kommer i gang også småen og elibjo;)

Ja, jeg er på dong quai tablettene + prog krem. Hadde EL på dag 14 for første gang på 1,5 år denne gang. Alltid hatt dag 12. Så da var akupunktøren fornøyd! Et steg i riktig retning;) dpo 6 i dag (men hvem teller;)

Endret av Sidney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra konsultasjonstimen og jeg gikk derfra med en følelse av at det blir baby tilslutt på oss :D

 

De tok en innvendig ultralyd av meg idag for å sjekke hvordan det sto til. Han sa at den venstre eggstokken var litt mindre enn den høyre, men pga alderen min så var det vanlig sa han.  Jeg skal ta blodprøver for å sjekke eggene mine (eggreserver, kvalitet o.l.) når jeg får mensen. Har vel aldri håpet å få mensen så fort som jeg gjør nå :)

 

Mannen skal ta sædprøve og få den levert og analysert i løpet av neste uke. 

 

Småen100: Ønsket om barn er like stort nå som det var med førstemann. Dette blir nok det siste barnet vårt også (ønsker oss kun 2) med mindre det skulle dukke opp noen overraskelser i fremtiden, så ønsket er kanskje sterkere denne gangen slik at vi kan "fullføre" familien vår. 

 

Det er hvertfall FREDAG idag og denne helgen skal nytes til det fulle! Fertilitetslegen min sa at jeg kunne legge bort fertilitetsmonitoren min og bare slappe av og nyte at det er noen andres hender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 og mannen min er 34 år :) Har en sønn på 5 år, og har prøvd på et søsken i litt over et år. Har hatt første samtale (utredning) og skal ta blodprøver og sånn fortløpende. Hååååper det snart sitter, med litt hjelp :)



Anonymous poster hash: fb073...3dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende alle sammen! :) Nå er vi i gang!! Alle sammen! Jaaa:) Jeg føler meg så lettet bare over at jeg skal på den lille konsultasjonen i morgen. Vet jo at det blir laaaang ventetid i og med at vi evt må ta det vidrere i det offentlige. Men jeg får jo sjekket livmor og eggstokker med ultralyd! Er så spent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...