Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Å wow rasekatten!!! Gratulerer så mye!!!! :D :D

Venter på at magien skal smitte over her. ikm neste uke :)

Takk peppapig, håper du også kommer nå ;) har følgt med deg ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klar som et egg til å følge med over til 1.tri jeg altså :D

Har litt ømme pupper (type superømfintlige) og er trøtt som en strømpe. Men dette kan jo like gjerne være symptomer på noe annet, så tør ikke få opp forventningene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar som et egg til å følge med over til 1.tri jeg altså :D

Har litt ømme pupper (type superømfintlige) og er trøtt som en strømpe. Men dette kan jo like gjerne være symptomer på noe annet, så tør ikke få opp forventningene ;)

Håpe på det beste. Detta var den mnd av alle jeg var sikker på at det ikke skjedde noe.... Var 2 kuren med pergo nå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått positiv test i dag, kan ikke tro det... Siden vi har prøvd siden mars i fjord....

Gratulerer her også :D Send over babystøv til alle oss andre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow rasekatten og SuBuu!! Gratulerer så mye! Herlighet så mange graviditeter det ble nå! Håper dere aldri kommer tilbake i denne tråden :) lykke til!

 

Hvordan ligger folk an her da? Her tror jeg det blir action hele uken. Tom for el tester så kjører på med hver dag nå fra dag 10 til dag 15 tenker jeg.. Hvis vi orker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Subuu!! :D

 

En uke til ikm og jeg kjenner jo alt av symptomer som sikkert ikke er symptomer i det hele tatt.

 

Mannen min har enda ikke kommet seg til legen (Grrr!), men vi snakket ang dette igår og han sa at han måtte komme seg dit neste uke. Jeg forstår jo godt at han ikke har hatt tid med 12-13 timers arbeidsdager i det siste.

Men dette vet kanskje dere; Er det bedre å dra rett til urolog for han? Fastlegen vår er jo udugelig til tider og det er vel bedre å dra til en spesialist tenker jeg. Skal uansett ringe forsikringsselskapet vårt imorgen og høre spesifikt hva de dekker.

 

Nå har tilogmed 4åringen min begynt å spørre etter søsken siden hun ser så mange av vennene sine i bhg har blitt storebror/søster i det siste. Senest igår pekte hun på magen min og sa at jeg hadde baby der inne og hun gledet seg til å bli storesøster. (fader jeg håper hun har synske evner :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Peppapig. Samboeren min var på Riksen. Han måtte sjekkes ut først ,for at jeg skulle få en kikkhullsopperasjon. Har time på Ullevåll i slutten av aug. Begynner og gå litt tom for håp. Skulle ha sittet her og egentlig vært 14 uker på vei. Men ferien begynte med en ma i uke 10. Så nå klamrer jeg meg til siste håpet. Får se hva som skjer og kommer ut av kikkhullsopperasjonen. Ellers skal jeg også gå til Frøyaklinikken. Ble gravid etter ca 3 uker og det etter og ha prøvd i nesten 2 år. Så jeg skal da klare det før jul , det er ihvertfall planen . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Peppapig. Samboeren min var på Riksen. Han måtte sjekkes ut først ,for at jeg skulle få en kikkhullsopperasjon. Har time på Ullevåll i slutten av aug. Begynner og gå litt tom for håp. Skulle ha sittet her og egentlig vært 14 uker på vei. Men ferien begynte med en ma i uke 10. Så nå klamrer jeg meg til siste håpet. Får se hva som skjer og kommer ut av kikkhullsopperasjonen. Ellers skal jeg også gå til Frøyaklinikken. Ble gravid etter ca 3 uker og det etter og ha prøvd i nesten 2 år. Så jeg skal da klare det før jul , det er ihvertfall planen . ;)

 

Var det en urolog han så på Riksen? Vi bor ikke i Norge så vi må ty til andre klinikker/sykehus. Fordelen er at vi slipper ventetiden som ofte er i det offentlige i Norge, ulempen er at det er helsikes dyrt. 

 

Så trist å høre at du mistet! Forhåpentligvis går tiden fort frem mot slutten av august :)

 

Min plan er å bli gravid nå haha :P

Jeg håper på at vi skal klare det selv, men det ser ut som veien videre er ivf. Det får vi ikke startet på før til januar 2014 da vi må spare opp til egenandelen på nesten 40,000kr. Men når det er betalt så er alt av prøver, medisiner, og forsøk dekt i 12 måneder. (forsikringen dekker mye men ikke alt og de følger kalenderåret da det gjelder egenandel så det er derfor det er best å vente til januar i tilfelle det ikke skulle funke ved første forsøk).

Jeg begynner jo å trekke litt på årene og så jo fortere vi får hjelp jo bedre er det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min lurte meg ordentlig :( I går morges stupte tempen, og i dag blør jeg som bare det. Så nå har jeg det ordentlig kjipt. Mer smerter enn jeg pleier og ha, og omringet av familie hele tiden. er på ferie med foreldre, søster, svoger og niese. Og for å toppe det hele driver søsteren min og klager over sine gravid-plager. Hun er 11 uker på vei. Jeg slipper altså ikke unna, og blir minnet på det hele tiden. Enda godt jeg har god grunn til å bruke solbriller...

 

Jeg hadde så veldig store forhåpninger nå! Vel, én positiv endring er det; de siste månedene har ikke tempen sunket før

mensem hsr kommet, og jeg har pga varierende blødning derfor vært litt usikker på hva som faktisk har vært syklusdag 1. Det er det iallfall ingen tvil om nå...

 

Gratulerer til dere med positiv test, håper vi andre kan føle den gleden snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt Elibjo :( Men er sikker på at det snart blir din tur også! :)

 

Fikk tak i en test i dag som ble så hvit som det er mulig, og sammen med syke menssmerter i dag regner jeg med at løpet er kjørt her også.

 

Bare litt rart at jeg var ganske sikker på at el var lørdag for 16 dager siden. Men er kanskje mulig med så lang lutealfase??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh Elibjo :( :( Kjipt å høre! Snart må jo magien smitte over på oss andre også!

 

16 dager høres lenge ut Cayenne, men det er vel heller om den er for kort at det kan være vanskelig å bli gravid? Ta hva jeg sier med en klype salt for jeg er ikke sikker altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh Elibjo :( :( Kjipt å høre! Snart må jo magien smitte over på oss andre også!

 

16 dager høres lenge ut Cayenne, men det er vel heller om den er for kort at det kan være vanskelig å bli gravid? Ta hva jeg sier med en klype salt for jeg er ikke sikker altså!

Tantebesøk her nå, og tror nok heller el kom senere enn antatt... Skal heretter IKKE stole på at el er over når jeg tror det!

 

Lykke til dere som skal teste snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen min lurte meg ordentlig :( I går morges stupte tempen, og i dag blør jeg som bare det. Så nå har jeg det ordentlig kjipt. Mer smerter enn jeg pleier og ha, og omringet av familie hele tiden. er på ferie med foreldre, søster, svoger og niese. Og for å toppe det hele driver søsteren min og klager over sine gravid-plager. Hun er 11 uker på vei. Jeg slipper altså ikke unna, og blir minnet på det hele tiden. Enda godt jeg har god grunn til å bruke solbriller...

 

Jeg hadde så veldig store forhåpninger nå! Vel, én positiv endring er det; de siste månedene har ikke tempen sunket før

mensem hsr kommet, og jeg har pga varierende blødning derfor vært litt usikker på hva som faktisk har vært syklusdag 1. Det er det iallfall ingen tvil om nå...

 

Gratulerer til dere med positiv test, håper vi andre kan føle den gleden snart...

Huff så dumt Elibjo.. Det er så forferdelig trist når mensen kommer, spesielt hvis man har hatt mistanker om at denne gangen klaffet det.. Heldigvis har vi uendelig med forsøk! Om noen dager er man like ivrig igjen :)

 

Her er det action hver kveld hele uken. Dag 13 i dag, så tror el er rett rundt hjørnet.

 

Er det forresten noen som vet hvordan cv sin digitale el test virker? Leste på nettet at man må regne ut hvilken dag man skal begynne å teste også måler den når det hirmonhoppet skjer.. Men gjør dn det ut fra det den har målt i dagene før? Altså sånn at jeg ikke vil få positiv dersom jeg tar en test i dag og treffer på LH stigningen? (Jeg mener altså test pinnene med smilefjes, ikke monitoren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, har hatt en liten pause fra forumet i ferien. Ble ganske deppa da mensen dukket opp nok en gang denne måneden. I tillegg fikk jeg telefon fra gynekologen min om at jeg har litt celleendringer. Ble veldig redd, da jeg hørte det. Er redd for at jeg er syk/kan bli veldig syk og at det har sammenheng med barnløshet. Nå er det eggløsningsdager igjen, og vi skal selvfølgelig fortsette å prøve, selv om jeg har mistet håpet helt her i 13. PP. Skal tilbake til gynekologen om to uker, så da får jeg vel litt mer svar, men akkurat nå er jeg så utrolig lei meg. Noen som er i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg!

Fikk telefon fra gyn idag om at oppfølgingsprøven min viste celleforandringer, og det var noe mer greier. Så jeg skal inm på mandag og ta prøve ab selve livmortappen, så vidt jeg forstod.

 

Er selv bekymret. Er nå i pp 18...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt å høre jenter :( Det forstår jeg la en demper på prøve-stemningen.. Prøv å tenke positivt. Det er ikke sikkert det er noe! Fjellfrøkna var det standard rutine livmorhalssjekk, eller har dere begynt utredning?

 

Vi tenkte å kjøpe en sånn testpakke til mannen hvis det ikke funker denne pp. Vet det kanskje er litt tidlig, men kanskje jeg slapper litt av hvis jeg vet at alt er i orden på den fronten.. Ser de har sånne på nett som kan måle både antall sædceller og svømmedyktighet. Noen som har prøvd disse?

 

Jeg med mine fantastiske planer om dong quai frem til el og wild yam etter, har fått litt problemer ettersom jeg ikke har hatt noen el symptomer denne mnd. Tok el test i går og i dag, dag 13 og 14. Negativt. Fortsetter gjennom helgen, men hvis ikke tror jeg kanskje den har vært.. Har hatt på dag 11 før. Tør ikke begynne på wild yam før over helgen siden jeg har hørt at det ikke er lurt å ta før el. Mulig dong quaien har laget kluss. Alltid hatt symptomer og vondt ved el...

 

Ønsker dere masse lykke til Fjellfrøkna og elibjo. Krysser alt for dere! Ikke gi opp håpet! Celleforandringer i livmoren oppdager de heldigvis fort ettersom vi jo jevnlig tar kontroller. Så med tanke på sykdom/kreft må jo det gå bra ettersom det vel er hele poenget med å ha rutine tester.. Og med tanke på barnløshet finnes det helt sikkert alternative metoder. God klem til dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt å høre jenter :( Det forstår jeg la en demper på prøve-stemningen.. Prøv å tenke positivt. Det er ikke sikkert det er noe! Fjellfrøkna var det standard rutine livmorhalssjekk, eller har dere begynt utredning?

 

Vi tenkte å kjøpe en sånn testpakke til mannen hvis det ikke funker denne pp. Vet det kanskje er litt tidlig, men kanskje jeg slapper litt av hvis jeg vet at alt er i orden på den fronten.. Ser de har sånne på nett som kan måle både antall sædceller og svømmedyktighet. Noen som har prøvd disse?

 

Jeg med mine fantastiske planer om dong quai frem til el og wild yam etter, har fått litt problemer ettersom jeg ikke har hatt noen el symptomer denne mnd. Tok el test i går og i dag, dag 13 og 14. Negativt. Fortsetter gjennom helgen, men hvis ikke tror jeg kanskje den har vært.. Har hatt på dag 11 før. Tør ikke begynne på wild yam før over helgen siden jeg har hørt at det ikke er lurt å ta før el. Mulig dong quaien har laget kluss. Alltid hatt symptomer og vondt ved el...

 

Ønsker dere masse lykke til Fjellfrøkna og elibjo. Krysser alt for dere! Ikke gi opp håpet! Celleforandringer i livmoren oppdager de heldigvis fort ettersom vi jo jevnlig tar kontroller. Så med tanke på sykdom/kreft må jo det gå bra ettersom det vel er hele poenget med å ha rutine tester.. Og med tanke på barnløshet finnes det helt sikkert alternative metoder. God klem til dere!! :)

Må bare si det om sånn testgreie til mannen... gå heller til urolog!!

Min mann testet negativt på slik test, noe som skulle tilsi dårlig kvalitet eller total infertilitet...det la en goood demper på ALT!! men etter å ha vært å testet det hos urolog viste det seg at det bare var litt nedsatt kvalitet, men skulle ikke ha noe å si... i dag er jeg 10+1 :D vi var startet utredning og var klar for prøverør da jeg plutseli var gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Hvordan er stemningen? Her har jeg hatt positiv el-test fredag ettermiddag til søndag kveld. Negativ i morges. La inn aksjer både fredag og søndag. Har nå byttet ut dong quaien med wild yam og krysser fingrene for at egget bare limer seg fast! :) :) Nå skal det gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne i 12 pp nå, men usikker på om vi får prøvd denne mnd.. :( Har gått med "mens smerter" i 3 uker nå, og legen på legevakten mente jeg burde sjekkes om det kan være endometriose.. Så samboeren min har fått det for seg at jeg kan få enda mere vondt av sex... Blæh! -_- 

Kjenner forresten jeg begynner bli litt extra baby-syk etter at jeg begynte lese inne på disse forumene!  :wub:  Lurer nesten på om jeg ska strikke noe baby klær bare for og ha gjort det liksom! :rolleyes: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Hvordan er stemningen? Her har jeg hatt positiv el-test fredag ettermiddag til søndag kveld. Negativ i morges. La inn aksjer både fredag og søndag. Har nå byttet ut dong quaien med wild yam og krysser fingrene for at egget bare limer seg fast! :) :) Nå skal det gå :)

Du får holde oss oppdatert - spennende å se om Dong Qaien hjelper! (Selv om man kanskje må regne med mer enn en pp med dette også..) Leste nettopp en interessant artikkel hvor det stod at det ofte er for sent å ha sex når el-testen er positiv. Forskningen viste at det var størst sjanse for å bli gravid to dager før el, og testene blir ikke positive før 1-2 dager før el. På selve el-dagen var det få som ble gravide, da sædcellene må gå gjennom en prosess på ca 12 timer før de er i stand til å befrukte egget, som da er i ferd med å dø...

 

Her er vi straks i gang med ny pp etter at forrige gikk i vasken pga mye jobbing og totalbom på el :P

Ønsker oss alle lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm så rart. Men jeg trodde testen ble positiv 24-48 timer før el og at egget slipper i det testen blir negativ igjen. Altså nå LH- nivåene stuper.. Men jeg vet ikke. Vi la i hvert fall inn aksjer hele uken unntatt lørdag :) Men ja, må kanskje bruke dong quai noen pp før det funker. Har bare så innmari lyst nå!!!! Herreguuud :) Tenker ikke på annet om babyer :)

 

Lykke til med ny pp! Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dong quaien og wild yam høres spennende ut . ;) Jeg er inne i en ny prøve periode hos Frøya klinikken. Har gått på noen homopatiske medisiner jeg blir helt " durasell kanin " av. Har min andre uke på jobb og syklet mine 1,5 mil tur - retur jobb. kom jeg hjem og vasket hele leiligheten , dagens klær fra b.h.g. ryddet etter middag. , skiftet på sengene , og fått min samboer til og ryddet boden . Godt og få kastet ting mens felles kontaineren står her. ( blir en mnd til neste gang ) Kan annbefalles , men litt redd for at det kan bli litt mye av det gode . ;) Energi lånes bort . ;) Håper høsten står oss alle bi . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...