Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Fikk svar på biopsi i dag og prøvene bekreftet det de ført antok. Jeg har altså grad 3 celleendringer. Så nå blir jeg henvist til sykehus for konisering. Men, jeg har roet meg litt ned nå, og prøver å tenke positivt. Det er jo faktisk ikke kreftceller. Gleder meg til dette er over og vi kan fortsette prøvingen. Sender varme tanker til deg Dossa og alle dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med Cayenne! Har tatt dong quai i ca 1 uke nå.. Aner ikke når EL er/var.. Fikk plutselig 3 dager lenger syklus forrige runde.. Og EL test har ennå ikke slått ut. Mistenker den kom før jeg startet testingen.. IKM ca 5. sept..

 

Dossa - det skal visst hjelpe på økt blod sirkulasjon i tillegg til å regulere syklus. Og det kunne tas hver dag.

Hvordan går det med deg? Tenkt på deg i hele dag!

Kult at du er med! :D MEN: De skal bare tas fram til el altså! Ellers kan de forårsake SA, og det ønsker vi jo ikke! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med!! På DQ altså!!

 

Mannen min tar allerede masse vitaminer så han har hvertfall ikke ligget på latsiden med det.

 

Har tenkt mye på deg idag Dossa. Jeg syns du er sterk som ikke lar dette knekke deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å blø onsdags morran.

Fikk ul på sykehuset igår og fikk bekrefta at jeg har mista spira mi :( :(

Det var et hardt slag i magen.

Trodde endelig at det etter 3 år var min tur men den gang ei *snufs*

På ul igår fant legen en flekk på den siste egglederen min :(

Skal innpå sykehuset man/tirs neste uke og ta flere blodprøver og ny ul.

Kjemper for å holde tårene tilbake.

Det er tungt men samtidig så skal jeg fortsette å se fremover.

Vil bli ferdig med blødningen så jeg kan sette meg på hesten igjen :P hihi

Det som ikke knekker meg gjør meg bare sterkere!!

. Ble utrolig lei meg på dine vegne. Finnes ikke ord som kan trøste. Håper du har noen rundt deg som kan ta vare på deg akkurat nå !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vil bare si at jeg prøvde DQ for første gang sist mnd, etter og ha hatt lang og ustabil syklus siden fødsel for 1,5år siden. Startet med de første mens dag, fikk el ca 14 dager etter, og nå, 14dager etter el igjen sitter jeg med positiv test. Jeg er sikker på at DQ hjalp!!! Jeg kjøpte en boks på Life, og tok 2-3 daglig frem til ca dag 12.

Hei jenter! Er 6-7 dpo i dag. Traff ganske sikkert el med hanky panky annenhver dag i forkant, så hvis det ikke klaffet nå prøver jeg Dong Quai neste måned. Har hørt om flere enn Swopie som etter lang tids prøving har blitt gravid første pp med dette. Flere som er med på eksperimentet?

 

Ha en super helg, ladies! :D

 

Jeg har også planer om å prøve DQ neste pp! Har hørt det kan hjelpe mot lange og ustabile sykluser, så det vil være perfekt for meg. Håper vi har like flaks som de andre som klarer det første pp med DQ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er DQ innkjøpt, tenkte hvis jeg bruker penger på dette nå så er jeg sikkert gravid og får ikke brukt dem, hehe :P

 

Krysser fingrene for at spira sitter for oss alle nå!!! :D :D :D

 

Dossa: håper det går littegrann bedre med deg etterhvert! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist Dossa :( jeg kjenner den følelsen så altfor altfor godt??? Har seks år bak meg med prøving ivf og aborter......det er tungt som fyyyy!!!! Men man kommer seg opp og gjennom det. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har måttet kjempe meg tilbake,... Men når ønsket om barn er såå sterkt klarer vi alt!!!!!

 

Denne syklusen min har vært rar,... Er på dag 19 og fortsatt ikke funnet el... Testet hver dag siden dag 9!!!! Og jeg som har tatt dobbel femar denne mnd også... Sist mnd tok jeg enkel femar og fikk den fine eggløsningen på dag 14. Da er det vare å vente på mensen her og ny pp....

Ååå som jeg drømmer om 2014 baby!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei dossa :(( det var veldig trist å høre!! Dette skulle ikke skje deg!!!:( Masse gode klemmer sendes din veg, også håper jeg at spiren sitter kjapt nå ved neste el!! Å da er spiren frisk og rask!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne - jeg fikk beskjed av akupunktør at jeg måtte ta det hver dag, også etter EL, fordi det stabiliserte østrogen/progesteron nivået..? Uff, jeg skal tilbake tirsdag, får høre en gang til..

 

Kjære Dossa, tenker masse på deg! Håper stikkene i magen forsvinner snart, det er så ufattelig kjipt når testen først har vist positiv og man får begynne å glede seg. Det er så urettferdig! Det er ikke så mange ord som hjelper, må bare komme deg igjennom denne perioden. Var der du er nå i januar og livet føltes skikkelig kjipt.. Men babyen din kommer og den gleder seg til å treffe deg;) du må se frem til at du en gang til skal få oppleve positiv test! Og det er jo den beste følelsen! Ting tar bare litt tid.. Goooo klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har alltid høsten vært en ny start. Traff til og med mannen min da for 7 år siden. Og nå etter ma i sommer ,er det igjen tid for og begynne på nytt. Går til Frøya klinikken . Fikk beskjed om og ta wild yam frem til mens. Spent på om jeg får beskjrd om og ta Dq også . ;) Er med på det meste i høst skal spiren gro og sitte for oss alle . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra hva akupunktøren sier da, Sidney!

 

Great: Jeg fikk ikke beskjed om å ta DQ på Frøyaklinikken da jeg gikk der, bare bidronninggele, wild yam og masse vitaminer. Men du kan jo høre hva hun tenker om det? :)

 

Åh, hadde vært så perfekt med maibaby dere - vil helst ikke ha baby midt på sommeren da det er et slit å være høygravid da, samt at sommeren går med til å være rimelig trøtt og utslitt, men etter to års prøving tar jeg imot baby når som helst altså! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser alt på at vi sees på mai 2014 forumet . ;) Skal ihvertfall spise mine vitaminer og gå til Frøya klinikken for behandling. Tok tre uker sist , før den satt . Bare litt knakende urettferdig at det endte med ma . Og det etter to års prøving. Men det er bare og sette seg på hesten igjen damer . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var 4. time hos akupunktør unnagjort! Dyrt.. Men hva gjør man ikke får litt nytt håp;)

Spurte om dong quai, det måtte ikke brukes hvis gravid, men kunne brukes 1 uke etter EL også, fordi en eventuelt befruktning ikke vil ha skjedd ennå. Ellers er det veldig individuelt hvilke urter hver og en trenger, så tørr ikke si at dette gjelder alle.. Jeg har tydeligvis kald livmor og da må de tas helt frem til en KAN være gravid..

Endret av Sidney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg kan vel henge meg på her.. Sluttet på pillen i februar, tenkte jeg ville bli gravid ganske fort, men ingenting er skjedd enda.. Nå begynner jeg å bli litt utålmodig og stresset for at noe er galt, så nå er jeg i full gang med å analysere tp/utflod.. Håper det snart er vår tur :)



Anonymous poster hash: 4ea64...1c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vel, om de sier at befruktning ikke har skjedd en uke etter el så burde vedkommende lese seg litt opp :P Implantasjon derimot, det skjer jo stort sett først etter en uke. Men det kan jo skje fra dag 4-5 også... Uansett så gjør det vel ikke så stor forskjell, er litt av den oppfatning av at før implantasjonen er det svært begrenset hvor mye spiren kan påvirkes av ting vi tar... Annet enn at vi kan påvirke livmorens mottagelighet da, slik at den kan festes godt! En uke høres jo fornuftig ut :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom TR i går.. Var forberedt så det er greit.. Men! Jeg er helt slått ut av smerter, kan nesten ikke gå og må nok bli hjemme fra jobb. Synes det er kjempe pinlig og er skikkelig lei meg for det. Har tenkt en del det siste halvåret på om jeg kan ha symptomer på endometriose.. Jeg får ekstra smerter når jeg beveger meg og opplever av og til å få skikkelig vondt når jeg går på do. Er det noen her med erfaring med endo? Hvis jeg får legetime i dag (må uansett inn og ha en sykemelding pga ny jobb) kan jeg få rask henvisning til gynekolog og undersøke det fort? Er det bare lapraskopi som kan påvise det eller kan man se noe på ul?

Jeg har endo, og har nettopp operert ut en cyste på strl med en golfball. Eneste måten du kan få svar på det er med en eventuell ultralyd. Selv fikke jeg ikke påvist endo før de hadde undersøkt cysten. Jeg opererte i juni, og er gravid nå, då jeg regner med det er det som har stoppet oss. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å blø onsdags morran.

Fikk ul på sykehuset igår og fikk bekrefta at jeg har mista spira mi :( :(

Det var et hardt slag i magen.

Trodde endelig at det etter 3 år var min tur men den gang ei *snufs*

På ul igår fant legen en flekk på den siste egglederen min :(

Skal innpå sykehuset man/tirs neste uke og ta flere blodprøver og ny ul.

Kjemper for å holde tårene tilbake.

Det er tungt men samtidig så skal jeg fortsette å se fremover.

Vil bli ferdig med blødningen så jeg kan sette meg på hesten igjen :P hihi

Det som ikke knekker meg gjør meg bare sterkere!!

Dette var kjempetrist å høre. Var på ferie i Danmark forrige uke, og fikk blødninger selv. Har vært hos legen og tatt blodårøve for å teste hcg, så må jeg inn igjen og teste hcg på nytt mandag. Jeg håper spiren henger fast der inne, men det ser mørkt ut.

 

En god klem til deg, og bare vent. Det ordner seg til sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Har hatt litt ferie jeg, så tok litt ferie herfra også.

 

Så utrolig trist å høre Dossa :( Det er virkelig utrolig urettferdig. Håper du kommer deg gjennom dette og at den rette babyen for deg sitter snart :)

 

Her fikk jeg positiv el test allerede på dag 11 og 12. Er 2 dpo i dag. Forhåpentligvis gjør ferien susen.

 

Jeg er med i dong quai gjengen, men for andre gang da. Håper dere har mer flaks enn jeg hadde! Går i wild yam her nå. Og 3. akupunkturtime på mandag.

 

* Prøve å slappe maks av og ikke tenke på baby i det hele tatt.. Mhm *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet mensen i går. På dag 24?!

Hæ? Så rart! Sikker på det er mensen? El- testet du?

 

Jeg ble forresten kvalm og svimmel av akupunkturen i dag og er det enda.. Har du opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker ja, for det vil bety EL søndag for 2 uker siden. Jeg begynte ikke å teste før på mandagen, og fikk negative tester ut uken.. Rart! Mensen er ikke så klumpete denne gang, men det er jo det som er hensikten med akupunktur, så håper jo det gjør godt;) og snart ender i positiv test;)

 

Har opplevd å bli veldig trøtt, men ikke svimmel eller kvalm nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuud - tror alle i IKM gruppen min (som jeg IKKE har meldt meg inn i!) er gravide... LEI!!

 

Hvis ikke det funker denne gangen har jeg bestemt meg for å bestille en time hos en privat gynekolog og sjekke litt med ultralyd og sånt. Jeg orker ikke gå og føle at noe er galt lengre.. Også skal jeg kjøpe sædcelle test til sambo. Hvis alt er bra så slapper jeg kanskje mer av - hvis det ikke er det - vel så vet vi det og kan finne ut av hvilken hjelp vi kan få. Vet det er litt tidlig enda, men jeg er så negativ nå at jeg tror nesten det i seg selv gjør at ingen baby vil bo i meg.. 

 

Sidney - hvor lenge tenker du å gå til akupunktur? Det er jo utrolig dyrt.. Har gått en gang i uken nå og koster jo nesten 400 kr gangen! Jeg skjønner jo at man må gi det mer enn 1 pp, men det er jo litt kjipe penger for noe man ikke vet om funker i det hele tatt..

 

Håper det funker denne gangen! Har skapt supre boforhold ved å ligge på stranden i en uke med eggløsning midt i uken =) Komme til mamma lille egget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere prøvd?

Hovedgrunnen til at jeg går til akupunktur er for å klare å holde på spiren når den først kommer, er så redd for å miste igjen.. Har sett virkning de 4 ukene jeg har gått, siden mensen har endret seg (konsistens) og pulsen (varmen?) hadde blitt mye bedre. Får stole på damen og holde ut en stund til. Ja, blir litt dyrt dette.. Men skader ihvertfall ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en magisk tråd!

Jeg fikk en svak rosa strek i morges:) 10-11 dpo. 8pp/10 mnd.

Bekymret for at det ikke skal gå bra, store sjanser så tidlig for at spira ikke klarer seg. Men uansett så vet jeg i hvertfall da at vi kan bli gravide på naturlig måte (hadde tenkt å bestille oss legetime neste måned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...