Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Jeg vil vente litt med å teste kjenner jeg. Tok en test på søndag som var blendahvit.. så jeg har en liten mistanke om at el kom noen dager senere enn først antatt :) kanskje jeg svir av en test ila helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gratulasjonene :D

 

Fikk nettopp svar på blodprøve tatt i går på det jeg trodde var 4+6

 

HCG nivå på 1667. Gitt normalt svangerskap er HCG forenlig med graviditet i uke 5-6 :)

Kanskje det var i går eller tirsdag jeg var 5 uker på vei. På tirsdag var det iallefall 3 uker siden EL slim :)

 

Gleder meg til å finne ut mer ved ultralyd. Har bestilt time hos Volvat fredag 19 juli. Da er jeg i følge mine beregninger 7+1 (kanskje et par dager mer)

Så har jeg gynekolog time 25 juli i forbindelse med utredningen for barnløshet. Tenker jeg beholder den timen.

 

Skal på sykehuset på mandag pga lavt blodplateantall, så hvis de tar blodprøver ber jeg dem sjekke HCG nivået da også.

 

Flyttet meg inn i 1 trimester gruppen på mars, håper jeg får bli der noen uker :)

Lykke til til dere andre, håper dere følger tett om tett etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å finne ut mer ved ultralyd. Har bestilt time hos Volvat fredag 19 juli.

Jeg fant ikke noe ledig time da jeg. Og fikk ikke før 6. august. Ringte du inn kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ny pp på meg, men noen må jo være heldige neste måned også ;) Nå er henvisning til ivf sendt, de siste blodprøvene tas i morgen, og privat utredning i påvente av lap, gjøres når jeg kommer hjem fra ferie i bwgynnelsen av august.

 

Så nå er alt i gang som kan gjøres, tror jeg. Så da kan jeg ikke gjøre annet enn å slappe av og nyte ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Jeg har sniklest litt her inne og vil si gratulerer til alle som er blitt gravide!!!:)

Jeg nærmer meg snart ett halv år med prøving :(

Dette er den 5 mnd og jeg er 2 dpo i dag.

Håper jeg slipper å komme inn til dere;) og at dette blir mnd vår!

Alltid hatt følelsen av at jeg vil få ett barn i mars og da MÅ det gå denne mnd ;)

Håper alle får positiv test innen sommeren er over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer inn til oss i mars-gruppen, LillePerlen :)

 

God sommer elibjo og lykke til med utredning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg anbefaler dere å lese om Dong Quai! :) Jeg hadde vært prøver i masse år før jeg hørte om denne urten.. :) Søk på google: Gravid med Dong Quai! Jeg er nå  8+4 etter x antall pp.. Har slitt med litt cyster også, og hatt en stor operasjon for 3 år siden pga de. 

 

Men som sagt så trodde jeg at jeg hadde prøvd ALT, før jeg leste om DQ! Er jo verdt et forsøk? ;) Lykke til alle sammen!

 

Klem fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramler litt sent inn her. Har vært på bim siden , siden des - 12 . Synes forumet er en trøst der veninder som ikke er i samme situasjon kan stille opp . Har vært prøver i nesten to år . Har prøvd det meste bla " pergo " Fikk til slutt lest om " Frøya klinikken " Og da satt den etter ca tre uker . Det var desverre for godt til og være sant. Skulle bare på en tidlig ul før ferien. Men der ville ikke " nurket " leve lenger enn uke 5. Og etter nesten 10 uker er jeg i all sorgen glad at jeg får ferien på og komme meg på. Har og lest at denne " tråden " skal være magisk ; ) Så da er det god vin og mange fine opplevelser i tre uker til. Også blir det og holde tråden her og oppsøke " Frøya klinikken " igjen . God sommer alle damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Magisk tråd ja! Gratulerer til dere gravide!!

Jeg har holdt meg borte fra forumet siden sist mens, kjente jeg behøvde en pause fra alt. Nå er IKM i morgen, men testet negativt i går. Aldri følt meg så gravid før som de siste dagene. Rar murring i livmor.. Ble derfor ekstra skuffet over hvit test i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

Har fulgt tråden deres og blitt så utrolig glad og rørt over dere som har blitt gravide!! Vi prøver på vår første og er i 6 pp nå, så hører vel ikke helt til her enda. (Om en liten uke gjør jeg sannsynligvis det da) Men måtte bare skrive til dere for dere har gitt meg så mye håp. Jeg synes denne prøvetiden er helt forferdelig og jeg blir så utrolig skuffet hver gang og mer og mer redd for at noe skal være galt. Det må bare gå bra til slutt ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Herlig å se at mange blir gravid selv om man har brukt litt tid. Synes det er så mange som blir gravid i 1pp, og da synes jeg det er vanskelig å glede meg så mye for deres del..

 

Ååå jeg håper innlegget mitt i denne magiske tråden gir meg litt hell også :)

 

Lykke til til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Jeg også vil begynne med å si gratulere til dere alle som har blitt gravide her inne på den magiske tråden!! håper her også er igjen masse gravidstøv til oss andre som har lusket oss inn hit..

Min mann og jeg begynte å prøve i oktober 12.

Har litt problemer med veldig ustabil syklus nå for tiden, men mener og tror at EL er rett rundt hjørnet ( ut ifra mine beregninger skulle jeg hatt el. i går, men teststreken er fortsatt svakere enn kontrollstreken på testene)

Har uansett lagt inn litt aksjer og håper at dette kan være mnd. for positiv graviditetstest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye magi for min del akkurat denne måneden - men håper da at magien enda sitter igjen for dere andre og at dere får positive tester!

 

Mannen min har jo nå sagt i endel uker at han skal teste spermen, men han har jo aldri klart å komme seg til legen fordi de har hatt så sinnsykt med stress på jobben. Det er lange dager og det er ofte at han ikke er hjemme før 20-21 på kvelden. Ikke rart at han ikke rekker innom legen da ;) Har vurdert å dra på jobben hans for å hente prøven og levere den selv, men han nekter å gjøre det på den måten (som jeg jo forstår. Ikke kult å sitte på do å runke i en kopp liksom) 

Så vi er jo litt i ingenstedland akkurat nå - SUKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Medicus sine sider. Der står det litt om blodprøver man kan ta for og måle fruktbarheten. ( fsh og amh ) Ble selv veldig oppløftet og glad og klar for og prøve igjen. Har tatt begge prøvene . fsh verdiene mine er vist som en 20 åring i følge legen min ( jeg er 40 ) amh er på 2. Begynte ferien med en ma . litt tungt etter og ha vært prøvere siden høsten 2011. Men nå er det nytt mot og på den igjen. Har dere ikke prøvd Frøyaklinikken , kan jeg annbefalle den på det varmeste. Jeg ble gravid etter knap tre ukers behandling . Og da hadde vi prøvd alt annet. Ellers hjelper det og slappe av og nyte livet også. Fortsatt god sommer .; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt PeppaPig... Har sett en del av innleggene dine, og virker som du har ventet lenge med å få han klar til å ta en sjekk. Bra at han er blitt positiv til det nå i det minste, så får vi håpe han får tid snart. Men jeg har hørt det finnes hjemmetester for sædkvalitet.. Kan det være et alternativ eller?

 

Jeg testet blendahvitt i dag 11 dpo, så har mistet motet og er klar for 7. pp. Men jeg har hatt noen rare vondter nederst i magen i dag som ikke ligner noe jeg har hatt før.. Har hørt mange sier de får mensmurringer, men dette var litt ulikt det. Hele nederste del og i et båndt over hoftene og litt i korsryggen. Det blir nok testing hver dag frem til mens likevel, men mister jo håpet når det er negativt 11 dpo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt PeppaPig... Har sett en del av innleggene dine, og virker som du har ventet lenge med å få han klar til å ta en sjekk. Bra at han er blitt positiv til det nå i det minste, så får vi håpe han får tid snart. Men jeg har hørt det finnes hjemmetester for sædkvalitet.. Kan det være et alternativ eller?

 

Jeg testet blendahvitt i dag 11 dpo, så har mistet motet og er klar for 7. pp. Men jeg har hatt noen rare vondter nederst i magen i dag som ikke ligner noe jeg har hatt før.. Har hørt mange sier de får mensmurringer, men dette var litt ulikt det. Hele nederste del og i et båndt over hoftene og litt i korsryggen. Det blir nok testing hver dag frem til mens likevel, men mister jo håpet når det er negativt 11 dpo..

Tror ikke du trenger å bekymre deg helt enda. 11 dpo er jo ganske tidlig i grunnen. Det sies at alle vondter og symptomer som er annerledes kan jo være et godt tegn. Selv har jeg også hatt vondt i eggstokkområdet på venstre side helt siden EL og jeg har IKM på førstkommende torsdag. Har ikke testet meg enda fordi jeg er på hytta og har bare med en test. Men, da er det nok best å vente til torsdag å se om mensen dukker opp. Hvis ikke, er det bare å teste:) Ikke mist håpet Småen100, jeg har trua på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Fjellfrøkna! Negativ i dag 12 dpo og, så forbereder meg på ny pp. Så spennende for deg da :) krever viljestyrke å ikke brenne av den ene testen kan jeg tenke meg. Her går det en daglig fra 9 dpo :P Håpløst. Bra man kan få de billig :) Har du barn fra før forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Fjellfrøkna! Negativ i dag 12 dpo og, så forbereder meg på ny pp. Så spennende for deg da :) krever viljestyrke å ikke brenne av den ene testen kan jeg tenke meg. Her går det en daglig fra 9 dpo :P Håpløst. Bra man kan få de billig :) Har du barn fra før forresten?

Ja, men hadde jeg hatt billigtester liggende, hadde jeg trolig testet tidligere. Men, nå har jeg bare en CB digital, så da er det greit å vente. Men, tror faktisk jeg tar testen i morgen likevel. Skal på høyfjellet i morgen, og da er det ikke så greit å drive med den testinga. Er sinnsykt nervøs! Jeg håper så inderlig. Jeg har ingen barn fra før nei, og vi har forsøkt i et år nå faktisk, så jeg begynner å bli lei! Har du barn? Ser ut til at vi har IKM på samme dag vi da Småen100, så da er det jo litt ekstra spennende. Har du noen symptomer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med testing i morgen da! Skjønner godt du er lei når dere har prøvd et år. Jeg er lei nå etter halve tiden. Synes alle her inne på forumet blir så fort gravid og da blir man så engstelig når det trekker ut..

 

Dette er en litt rar mnd.. Jeg har ikke hatt troen denne mnd og føler meg veldig sikker på at det ikke har funket. Særlig nå med negative tester. Samtidig har jeg vel aldri hatt så mye symptomer.. Mye stikking og murring i livmor. Som jeg skrev i går hadde jeg direkte vondt i livmor, såpass at jeg mistet konsentrasjonen på jobb og lengtet hjem til varmeflasken. I tillegg føler jeg meg nesten konstant tussetrengt og flyr frem og tilbake på do hele tiden. Klarte også å sovne på sofaen etter jobb både i går og i dag. Dette gjør jeg aldri, er vanligvis ganske aktiv etter jobb. Men jeg legger skylden på at det var første og andre dag på jobb etter en ukes fri.. Hmm nei jeg tror kanskje jeg burde sjekke for uvi dersom det ikke er noe denne mnd, for smertene og all tissingen kan jo skyldes noe sånt. Blir ny test i morgen!

 

Lykke til! Gi en oppdatering i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen barn fra før vi heller. Jeg har hatt lyst på veldig lenge, allerede med eksen da jeg var 22. Er deilig å endelig være i gang, så da blir man jo litt utålmodig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Slenger meg med i denne magiske tråden jeg også :)

 

Nå er vi i 11 pp, og jeg lengter bare mer og mer etter barn... Vi begynte i september ifjor, og jeg var så optimistisk og glad, og gledet meg til å endelig skulle få bli mamma. Men mensen har kommet gang etter gang, og jeg har mistet håpet mer og mer. Jeg har unngått BIM i en lengre periode nå, mye pga superprøverne som "Iiik, jeg er blitt gravid i 1 pp!". Selvfølgelig unner jeg dem alt godt, men det er et slag i trynet at det liksom kan være sååå enkelt for noen å bli gravide. Jeg føler meg rett og slett litt mislykket som ikke blir gravid Jeg vet det er dumt, men denne vonde klumpen jeg har i magen er visst ikke helt rasjonell.

 

Idag snek jeg meg likevel innpå her, og til min store glede fans det en slik en fin tråd med langtidsprøvere. Og attpåtil har flere blitt gravide jo! Det finnes visst håp. Det er så utrolig godt å vite :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det morgen her etter en ganske dårlig natt. Fikk ikke sove og var skikkelig kvalm og uggen. Våknet kl.05.30 og måtte bare ta testen. Til min store skuffelse var det selvfølgelig feil på testen og det kom ikke opp noe på displayet, så da er jeg like langt. Tror jeg må innom et apotek på vei til fjellet slik at jeg får testet i morgen. Har forøvrig lav og hard tapp nå, med en liten grop. Er litt redd det er mensen i anmars, men kan ikke si forsikkert. Noen med samme erfaring som var gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...